KGM Torres - קרוסאובר משפחתי נוסף נכנס לזירת התחרות הצפופה
טלקאר, יבואנית דגמי KGM (לשעבר סאנגיונג) השיקה הבוקר את ה KGM Torres, קרוסאובר בסגמנט C-Suv שעתיד להתחרות בסגמנט הלוהט ביותר בענף הרכב.
ה KGM Torres מגיע לתחרות עם עיצוב מוחצן הלוקח השראה עיצובית מדגמי ג'יפ (שבכה קדמית), ידיות עיגון על מכסה המנוע, או כאילו גלגל רזרבי על הדלת האחורית (מיצובישי פאג'רו). על זה מוסיף ה KGM Torres קורה אחורית רחבה בצבע כסוף, פסי לד ביחידות התאורה הראשיות ועוד.
התוצאה הסופית שונה, מזוהה מאוד ולא גנרית. יפה או לא, זה עניין של טעם אישי, אני מוצא את החזית כמיוחדת ונאה.
פנים הרכב מגיע רק בריפוד עור טבעוני בצבע חום, לרבות דשבורד, הגה, דיפוני דלתות ועוד. אם אתם לא עפים על הצבע כמוני, בעיה שלכם. אני סבור ששילוב פחות בולט כמו עור בהיר או בד שחור / אפור, היה יכול להיות יותר נכון ופחות קונטרברסלי.
מול הנהג הגה גדול, קטום בחלקו התחתון, עם מתגי שליטה על המולטימדיה, בקרת השיוט ועוד. לוח המחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'', שקוע בתוך הדשבורד. במרכז הדשבורד, מופנה מעט כלפי הנהג, מסך מולטימדיה בגודל 9'', שמרגיש קצת 2020, עם קישוריות לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי באמצעות כבל. מתחת למולטימדיה שני פתחי מיזוג, ומתחתם מסך מצויין בגודל 8'' לשליטה על המיזוג. לחובת אותו מסך ייעודי אציין כי בפס העליון שלו נמצאים מתגי מגע לביטול ה Stop & Start, וגם לנעילת ה 4X4 בדגם עליו נהגתי. את הנעילה הזו הייתי ממקם במקום אחר.
- נהיגה ראשונה - KGM טורס היברידי
- מוסו EV - נהיגה ראשונה בדגם ה'לייף סטייל' של KGM
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם בסיס גלגלים של 2.68 מטר (בדיוק כמו ספורטאז' / טוסון ) המרווח מאחור טוב. האורך הכולל של הרכב עומד על 4.7 מטר, 10 ס"מ יותר מטויוטה ראב 4, וכ 20 ס"מ יותר מטוסון / ספורטאז', דבר שמביא עימו תא מטען ענק בנפח של 599 ליטר, בהערכה שמרנית של היבואנית, כי התקבל נתון של מעל 700 ליטר מהיצרנית.
ה KGM Torres מונע באמצעות מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, המפתח 163 כ"ס ומומנט של 28.6 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה הילוכים מתוצרת חברת אייסין היפנית.
- ג'יפ רנגלר - הוזלה של עשרות אלפי שקלים
- ג׳נרל מוטורס נהנית מהמכסים - מכה את הציפיות ומשדרגת תחזית
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
בהשקה נהגנו בדגם ה 4X4, המצוייד בבקרת משיכה, אך ללא הילוך כח כמובן. מרווח הגחון לא מרשים ועומד על 19.5 ס"מ.
מיד עם קבלת המפתח של ה KGM Torres שמנו פעמינו לשבילים של איזור בית גוברין לראות איך המתחרה החדש בסגמנט מתנהג, והכנסנו אותו להצלבות בכוונה. על אף השהייה מורגשת של בקרת המשיכה, ה Torres ידע להתגבר על ההצלבה ולצאת מהמצב ללא קושי. אתגרים גדולים יותר ננסה במבחן ארוך לרכב.
ל KGM Torres מערכות בטיחות אקטיביות בסיסיות, הוא מקבל ציון 4 באיבזור בטיחות, נמוך מהמצופה. עם זאת הוא מצוייד בשבע כריות אוויר, בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב ועוד. עדיין אין ציוני בטיחות במבחן הבטיחות האירופאי של ה EuroNcap.
ה KGM Torres משווק בשתי גירסאות, גירסת הנעה קדמית במחיר של 175.0 אש"ח, וגירסת 4X4 במחיר של 190.0 אש"ח.
בעוד המחיר של דגם ה 4X4 נמוך ב 10.0 אש"ח מהג'אקו 7, שבעצמו מנסה להתמודד עם הפורסטר המצטיין של סובארו שמחירו מתחיל ב 206.0 אש"ח, כלומר תמחור אטרקטיבי לרכב 4X4 רך, מחיר הדגם עם ההנעה הקדמית מעט גבוה מדי לדעתי. למרות שסאנגיונג הוא מותג ותיק מאוד בישראל, הוא עדיין לא מספיק מוכר, ולא מספיק נחשק. זה משפיע גם על מחירי המשומשות של היצרן. בתוספת של לא הרבה אלפי שקלים, הצרכן יכול לצאת מאולם התצוגה עם ספורטאז' חדש או טוסון. כן, הוא ישלם יותר, אבל בעוד ככה וככה שנים, בעת המכירה, יש לי השערה שהפער הזה יהיה גדול משמעותית.
עוד חשוב לציין כי בתכנון להביא את ה Torrres גם בגירסה היברידית וגם בגירסה חשמלית מלאה, שתי גירסאות שבתמחור נכון יגרמו לטלקאר להוציא מהמחסן מעודים עם רצועות כמו בשדות תעופה, על מנת לסדר את התורים שיווצרו באולמות התצוגה.

עשרת הרכבים הפופולריים ביותר בישראל בכל הזמנים
הרכבים שהכי אהבתם בעשורים האחרונים: איפה ממוקמת מאזדה, ומי מנצחת בטריו של טויוטה, מאזדה וסובארו? 10 הגדולים
שוק הרכב הישראלי כולל 4.2 מיליון רכבים כשמדי שנה נוספים כ-350 אלף רכבים ויורדים מהכביש כ-200-250 אלף רכבים. יחס הרכבים לאוכלוסייה הוא כ-0.4 (ממוצע של 0.4 רכב לאדם-נפש), משפחה של 5 נפשות מחזיקה בממוצע 2 רכבים. בעולם המערבי היחס אפילו גבוה יותר - באנגליה זה עומד על 0.6, ביפן על 0.73, באיטליה וארה"ב מעל 0.9.
מכאן, שלמרות הפקקים הנוראיים, המצב כנראה יכול להיות גרוע עוד יותר. אבל צריך לזכור שהעולם משתנה - התקווה לרכבים אוטונומיים מביאה בשורה. כמות הרכבים תרד דרמטית כי רכבים ישמשו כרובוטקסי. נניח שאתם תהיו בעלי רכב - בזמן שאתם עובדים, ובזמן שאתם ישנים, הרכב שלכם יהיה רובוטקסי וייצר לכם כסף. המשמעות היא שאנשים אחרים לא יקנו רכבים אלא ישתמשו במונית, ובסה"כ כמות הרכבים תהיה נמוכה יותר. מספיק שהעומס על התשתיות יירד ב-5%-10% כדי שייגמרו הפקקים.
זה העתיד, הרכבים האוטונומיים הם חלום של עוד 3-5 שנים. בינתיים המציאות היא רכבים רבים, רובם הגדול עדיין נעים על בנזין, ושוק רכב חשמלי שאומנם גדל, אבל פחות מהציפיות. מסירות הרכבים החשמליים דווקא ירדו השנה לכיוון 20%, אבל זה כנראה זמני - המסירות שלהם צפויות לעלות בהמשך.
בדקנו מי הרכבים הפופולאריים ביותר בכל הזמנים. החשמליות לא נמצאות ברשימה כי הן יחסית חדשות, אבל הן מתקדמות בקצב מרשים - BYD אהובה על הקהל הישראלי, ואם תמשיך בקצב מכירות כזה, היא עשויה תוך כמה שנים להיכנס לעשירייה של הרכבים הכי נמכרים בארץ בכל הזמנים. הנה הרשימה:
- כלמוביל בראש: החשמליות שינו את מפת יבואני הרכב בישראל
- רכב 7 מקומות: אינסוף אפשרויות למשפחה, לחברים ולחיים הדינמיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
#1 סובארו DL / ליאונה - הישראלים התאהבו (מסירות של כ-120 אלף יחידות)
בשנות ה־80 וה־90 סובארו הפכה לרכב של המדינה. מדובר היה ברכב פשוט, אך אמין, עם מרווח פנימי נוח ויכולת עמידות מרשימה. רבים מהישראלים הראשונים שרכשו רכב פרטי, עשו זאת עם דגם של סובארו. יתרונו של הדגם היה גם ביכולת לתפקד בתנאי שטח ובכבישים הלא מפותחים של אותה תקופה.

ג'יפ רנגלר - הוזלה של עשרות אלפי שקלים
שערי מטבע, גמישות של היצרן או ויתור על חלק מהרווחיות - סמלת יבואנית דגמי ג'יפ לישראל מוזילה את הרנגלר האלמותי בסכומים שבין 20,000 ש"ח ל - 60,000 ש"ח.
סמלת יבואנית דגמי ג'יפ JEEP לישראל הודיעה על הוזלת מחיר לג'יפ רנגלר האגדי.
הרנגלר ששורשיו נטועים עמוק עוד מתקופת מלחמת העולם השניה, והוא מסמל את תרבות החופש האולטימטיבי האמריקאי צבר גם ישראל אוהדים רבים עבורם התחליף היחיד לרנגלר הוא רנגלר אחר.
גם אנחנו נהגנו ברנגלר ונשבינו בקסמיו, הן בגירסת הרוביקון והן בגירסת הגלדיאטור (טנדר) רוביקון.
עתה הודיעה סמלת היבואנית על מהלך של הוזלת דגמי הרנגלר בעשרות אלפי שקלים. דגם הספורט הקצר (שתי דלתות) הוזל ב 20,000 ₪ למחיר של 350.0 אש"ח והוא רכב שטח הקשוח הזול ביותר בישראל. דגם הספורט הארוך (ארבע דלתות) הוזל ב 25,000 ₪ ומחירו עומד עתה על 370.0 אש"ח, והוא רכב השטח הקשוח הארוך הזול ביותר בישראל ( וסליחה מהרקסטון של KGM שכבודו במקומו מונח).
- עצמאות ארה"ב וצרפת - זמן טוב ללמוד על הביקוש לתוצרת ב'יד2'
- על רקע הצניחה במכירות - מנכ"ל סטלנטיס מתפטר; מה יקרה למניה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דגם הרוביקון האגדי הוזל בלא פחות מ 60,000 ₪ ומחירו העדכני הוא 410.0 אש"ח. הרוביקון מביא עימו יכולות שטח פנומנליות כבר מהמפעל, ובמחיר החדש הוא פשוט ללא תחרות.