KGM Torres - קרוסאובר משפחתי נוסף נכנס לזירת התחרות הצפופה
טלקאר, יבואנית דגמי KGM (לשעבר סאנגיונג) השיקה הבוקר את ה KGM Torres, קרוסאובר בסגמנט C-Suv שעתיד להתחרות בסגמנט הלוהט ביותר בענף הרכב.
ה KGM Torres מגיע לתחרות עם עיצוב מוחצן הלוקח השראה עיצובית מדגמי ג'יפ (שבכה קדמית), ידיות עיגון על מכסה המנוע, או כאילו גלגל רזרבי על הדלת האחורית (מיצובישי פאג'רו). על זה מוסיף ה KGM Torres קורה אחורית רחבה בצבע כסוף, פסי לד ביחידות התאורה הראשיות ועוד.
התוצאה הסופית שונה, מזוהה מאוד ולא גנרית. יפה או לא, זה עניין של טעם אישי, אני מוצא את החזית כמיוחדת ונאה.
פנים הרכב מגיע רק בריפוד עור טבעוני בצבע חום, לרבות דשבורד, הגה, דיפוני דלתות ועוד. אם אתם לא עפים על הצבע כמוני, בעיה שלכם. אני סבור ששילוב פחות בולט כמו עור בהיר או בד שחור / אפור, היה יכול להיות יותר נכון ופחות קונטרברסלי.
מול הנהג הגה גדול, קטום בחלקו התחתון, עם מתגי שליטה על המולטימדיה, בקרת השיוט ועוד. לוח המחוונים דיגיטלי בגודל 12.3'', שקוע בתוך הדשבורד. במרכז הדשבורד, מופנה מעט כלפי הנהג, מסך מולטימדיה בגודל 9'', שמרגיש קצת 2020, עם קישוריות לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי באמצעות כבל. מתחת למולטימדיה שני פתחי מיזוג, ומתחתם מסך מצויין בגודל 8'' לשליטה על המיזוג. לחובת אותו מסך ייעודי אציין כי בפס העליון שלו נמצאים מתגי מגע לביטול ה Stop & Start, וגם לנעילת ה 4X4 בדגם עליו נהגתי. את הנעילה הזו הייתי ממקם במקום אחר.
- טלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח
- נהיגה ראשונה - KGM טורס היברידי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם בסיס גלגלים של 2.68 מטר (בדיוק כמו ספורטאז' / טוסון ) המרווח מאחור טוב. האורך הכולל של הרכב עומד על 4.7 מטר, 10 ס"מ יותר מטויוטה ראב 4, וכ 20 ס"מ יותר מטוסון / ספורטאז', דבר שמביא עימו תא מטען ענק בנפח של 599 ליטר, בהערכה שמרנית של היבואנית, כי התקבל נתון של מעל 700 ליטר מהיצרנית.
ה KGM Torres מונע באמצעות מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר, המפתח 163 כ"ס ומומנט של 28.6 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה הילוכים מתוצרת חברת אייסין היפנית.
- איון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
בהשקה נהגנו בדגם ה 4X4, המצוייד בבקרת משיכה, אך ללא הילוך כח כמובן. מרווח הגחון לא מרשים ועומד על 19.5 ס"מ.
מיד עם קבלת המפתח של ה KGM Torres שמנו פעמינו לשבילים של איזור בית גוברין לראות איך המתחרה החדש בסגמנט מתנהג, והכנסנו אותו להצלבות בכוונה. על אף השהייה מורגשת של בקרת המשיכה, ה Torres ידע להתגבר על ההצלבה ולצאת מהמצב ללא קושי. אתגרים גדולים יותר ננסה במבחן ארוך לרכב.
ל KGM Torres מערכות בטיחות אקטיביות בסיסיות, הוא מקבל ציון 4 באיבזור בטיחות, נמוך מהמצופה. עם זאת הוא מצוייד בשבע כריות אוויר, בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב ועוד. עדיין אין ציוני בטיחות במבחן הבטיחות האירופאי של ה EuroNcap.
ה KGM Torres משווק בשתי גירסאות, גירסת הנעה קדמית במחיר של 175.0 אש"ח, וגירסת 4X4 במחיר של 190.0 אש"ח.
בעוד המחיר של דגם ה 4X4 נמוך ב 10.0 אש"ח מהג'אקו 7, שבעצמו מנסה להתמודד עם הפורסטר המצטיין של סובארו שמחירו מתחיל ב 206.0 אש"ח, כלומר תמחור אטרקטיבי לרכב 4X4 רך, מחיר הדגם עם ההנעה הקדמית מעט גבוה מדי לדעתי. למרות שסאנגיונג הוא מותג ותיק מאוד בישראל, הוא עדיין לא מספיק מוכר, ולא מספיק נחשק. זה משפיע גם על מחירי המשומשות של היצרן. בתוספת של לא הרבה אלפי שקלים, הצרכן יכול לצאת מאולם התצוגה עם ספורטאז' חדש או טוסון. כן, הוא ישלם יותר, אבל בעוד ככה וככה שנים, בעת המכירה, יש לי השערה שהפער הזה יהיה גדול משמעותית.
עוד חשוב לציין כי בתכנון להביא את ה Torrres גם בגירסה היברידית וגם בגירסה חשמלית מלאה, שתי גירסאות שבתמחור נכון יגרמו לטלקאר להוציא מהמחסן מעודים עם רצועות כמו בשדות תעופה, על מנת לסדר את התורים שיווצרו באולמות התצוגה.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
איון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולסאיון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
מותג איון מוצא את עצמו בכותרות הכלכליות בגלל רשות התחרות שממליצה לבצע שינוי בזיכיון הייבוא. התעלמנו מהכותרות ולקחנו את האיון V לתהות על קנקנו בלי להתייחס לרעשי הרקע.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, ביצועים
פחות אהבנו: מתלים רכים, מערכות בטיחות אגרסיביות
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
מעט לפני ראש השנה העברית השיקה מחדש אוריון מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה) את מותג AION בישראל, אחד המותגים של GAC הסינית. את GAC אנחנו זוכרים מסיבוב קצר ועגום משהו שנפגע קשות ממגיפת הקורונה (זוכרים שהיה כזה דבר?).
דגמי GAC החדשים עשו קפיצת דרך משמעותית מאז, ואוריון מוביליטי השיקה שלושה דגמים, את ה AION Y את ה AION HT שניהם ללא תקינה מערבית, ואת הדגם החשוב ביותר לשוק הישראלי הוא ה AION V שמגיעה עם תקינה מערבית מלאה.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר C-SUV |
| מימדים (מטר) | אורך 4.605 /רוחב 1.876 /גובה 1.686 /בסיס
גלגלים 2.775 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | קדמית, חשמלית |
| הספק ומומנט | 204 כ"ס, 21.4 קג"מ |
| סוללה וטעינה | 75.3Kwh, טעינת AC בהספק 11Kw, טעינת DC בהספק 180Kw |
| טווח ותקן | 510 ק"מ. תקן
יצרן. |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. |
| מחיר | 167.0 אש"ח |
האיון V שלנו מגיעה בכתום אדום בולט שעושה חסד עם העיצוב המעט שונה של האיון. חזית האיון V לא דומה לאף קרוסאובר גנרי על הכביש. יחידות תאורה גדולות תחומות עם שני פסי לד אנכיים ורחבים, חזית אטומה שנראית מחייכת משהו, כיתוב AION גדול במרכז וכונס אוויר שחור בתחתית. מהצד בולטת עוד יותר סכימת הצביעה של האיון V. הספים התחתונים (וחיפויי הגלגלים) שחורים, הדלתות בצבע המרכב, כתום במקרה שלנו, מסגרת החלונות העליונה בצבע לבן, הקורות האנכיות בצבע שחור, וקורות הגגון בצבע כסוף. מאחור דלת חמישית אנכית ויחידות תאורה גדולות גם בהן פסי לד אנכיים ורחבים.
פנים הרכב לוקח לקצה את ה'אין מתגים'. צג לוח מחוונים בגודל ''8.88, מולטימדיה בגודל ''14.6, עם קישוריות לאפל קארפליי. בשלב זה קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו באמצעות מתאם, ופתיחת ממשק ייעודי במסך. המפתיע היה שהרכב סגור ונעול, אני בבית, ושיחות הטלפון עוברות ישירות למתאם שבאוטו, למרות שהרכב כבוי ונעול.
