טורס היברידי. צילום יואב פולסנהיגה ראשונה - KGM טורס היברידי
הדגם השני בו נהגנו, והוא הרלוונטי ביותר לשוק המקומי הוא ה KGM טורס ההיברידי שמביא עימו תא נוסעים מרווח מאוד, וצריכת דלק מפתיעה.
עוד נצפו, וכרגע לא יגיעו לארץ הטורס החשמלי והאקטיון החדש.
הדגם השני אותו השיקה עתה KGM הוא הטורס ההיברידי. את ה KGM טורס אין צורך להציג, מדובר בקרוסאובר בסגמנט C-Suv ששווק עד עתה עם מנועי טורבו בנזין, והנעה קדמית או כפולה.
לשוק הזה הגיע הטורס עם מספר יתרונות מובנים, העיצוב שלו לא דומה לאף קרוסאובר שנמא עימו בסגמנט, ולמרות בסיס גלגלים של 2.68 מטר הוא מציג תא נוסעים מרווח מאוד, ומרווח משמעותית מחלק מהמתחרות.
עם זאת, על הצלחת הטורס העיבה העובדה שהוא שווק עם מנועי טורבו בנזין בלבד, ונעדר משוק ההנעות האלטרנטיביות. את זה מתקנת עכשיו KGM עם טכנולוגיה היברידית שהיא רוכשת ישירות מ BYD ומטמיעה בטורס ההיברידי.
מימדים ועיצוב
הטורס שומר על המימדים החיצוניים שלו עם אורך כולל של חצי מילימטר מעל 4.7 מטר, רוחב של 1.89 מטר וגובה של 1.71 מטר ( או 1.72 מטר עם קורות גג). בסיס הגלגלים נותר כאמור על אורך של 2.68, והודות לתכנון פנימי חכם, מתקבל תא נוסעים מרווח באופן מפתיע.
- טלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח
- מוסו EV - נהיגה ראשונה בדגם ה'לייף סטייל' של KGM
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב שומר על המאפיינים המוצלחים של הטורס עם חזית מזוהה מאוד. יחידות לד ישרות משני הצדדים בהן מוטמעת יחידת התאורה הראשית. שישה אלמנטים מאונכים פזורים לרוחב החזית, ושילוב של צבע המרכב עם חלק מרכזי צבוע בשחור וכיתוב TORRES . מכסה מנוע ארוך עם ידיות דקורטיביות משני הצדדים קרוב לקורה A. על אף שאין לידיות האלה כל פונקציונליות אמיתית, אני מתחיל להתרגל לנוכחותן.
בתי הגלגלים עם פלסטיקה שחורה כמו גם בתחתית המרכב, מנופחים מעט בהשוואה לדלתות הצד ומסייעים לעיצוב להיראות יותר קשוח ממה שהוא באמת. קורות הרכב שחורות, כאשר קורה C (מאחורי חלון הדלת האחורית) כסופה, וגם כאן הקו העליון של החלונות אינו מקביל לקו הגג, דבר שכמי שנהנה מ OCD מפריע לי כל פעם מחדש. מאחור יחידות התאורה משולבות לד ודלת אחורית שנראה כאילו נפתחת הצידה, אבל באמת נפתחת כלפי מעלה, ואותו 'כאילו גלגל רזרבי' שאין לו שום תפקיד למעט עיצובי, עם זאת יוצר מראה מיוחד ושונה מאוד מאופנת הקרוסאוברים הקיימים.
- מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
סביבת הנהג היא זו המוכרת לנו מדגמי KGM החדשים עם הגה גדול (גדול מדי) קטום בחלקו התחתון. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''12.3 שזונח את התצוגות המסורתיות של חוגות לטובת תצוגה 'מעוצבת' יותר. במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל ''12.3 גם הוא, עם קישוריות םאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות כבל נתונים. מתחת למולטימדיה מעין מדף נאה לרוחב כל הדשבורד. פתחי מיזוג גדולים ויעילים, וקונסולה 'צפה' בין הנהג לנוסע לטובת תחושה אוורירית ופתוחה ופחות לוחצת. הצבעים הפנימיים משלבים חום בהיר עם שחור, נאים מאוד לטעמי. מושב הנהג נוח עם אפשרויות הכיוונון המקובלות, כך שכל נהג יכול לאמץ את תנוחת הנהיגה הנוחה לו מול ההגה המתכוונן לגובה ולעומק כמקובל.
המרווח מאחור מצוין ומדובר ברכב שיכול לאלכס בקלות שני מבוגרים בנוחות מירבית או שלושה צעירים יותר. סה"כ תא הנוסעים של הטורס הוא אחת מנקודות החוזק הגדולות מול המתחרים שמרגישים צפופים ממנו.
השינוי המשמעותי - הנעה היברידית מתקדמת
לטורס ההיברידי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס ומומנט 22.4 קג"מ. המנוע החשמלי מפיק 177 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ, וההספק המשולב הוא 204 כ"ס. צריכת הדלק הרשמית בתקן WLTP עומדת על מעל 16 ק"מ לליטר עם הבדלים מינוריים בין דגם עם חישוק בגודל ''18 לעומת אותו הרכב עם חישוק ''20.
הנהיגה ברכב נעימה עם בידוד רעשים מצוין, כאשר הרכב עושה שימוש מיטבי בהנעה ההיברידית, ורק כאשר מחשב הרכב מחליט משולב מנוע הבנזין. עם הפעלת מנוע הבנזין הדבר מורגש בתא הנסעים אבל לא מדובר על רעש לא נעים או חריג אלא רק איזכור לנוכחותו.
אין נתון רשמית לתאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש, דבר שנצטרך לבחון כשיגיע הרכב למבחנים בארץ, המהירות מקסימלית 180 קמ"ש. גם ללא נתון תאוצה רשמי, הרכב מגיב היטב ומאיץ ללא קושי גם אם אין לו 'מחץ' או שלא מדביק את הנהג למושב בהאצות. נהגנו ברכב גם בכבישים מהירים וגם בכבישים צדדיים בגרמניה, ובשום שלב לא היה מחסור בכוח.
עד כמה שיכולנו לבחון את אחיזת הכביש במתווה הנהיגה שהיה לרשותנו, ומההיכרות עם הטורס בגירסאות הבנזין שלו, מדובר ברכב עם אחיזת כביש טובה וגבוהה, אבל גם זה נתון שנצטרך לבחון יותר לעומק כשהרכב יעמוד לרשותנו בישראל.
צריכת דלק מרשימה
צריכת הדלק הרשמית של הטורס עומדת כאמור על כ- 16 ק"מ לליטר. בפועל בנהיגה נורמטיבית לרבות חלקים מהירים ופקקים, הציג הטורס צריכת דלק של 18 ק"מ לליטר, כאשר לאורך עשרות ק"מ גם התחלפו נהגים.
בתחום הבטיחות מצויד הטורס במערכות הבטיחות האקטיבית המוכרות כמו בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, קריאת תמרורים ועוד. עם קבלת הרכב בישראל נוכל לדעת בדיוק אילו מערכות מגיעות לישראל ובהתאם ציוני איבזור בטיחות.
הטורס ההיברידי הצפוי הגיע לישראל לקראת סוף אוקטובר, עומד לפגוש תחרות אגרסיבית מאוד הן מצד דגמי הפלאג אין הייבריד החדשים המגיעים אלינו מסין (BYD, צ'רי, ג'אקו ו MG), שבהינתן שלא מטעינים אותם הם עדיין נותרים היברידיים. בנוסף, דגמים היברידיים של קיה ספורטאז', יונדאי טוסון וטויוטה ראב 4 נהנים ממוניטין חזק מאוד מתחרים גם הם בעולה החדש מדרום קוריאה. לגוב האריות הזה נכנס הטורס ללא רגשי נחיתות כשהוא מביא עימו ערכים מוספים בתחום העיצוב, המרווח הפנימי, ויבואן ותיק ומוכר עם רשת שירות ארצית מוכחת.
מחירים משוערים
עד להשקת הטורס ההיברידי בישראל שצפויה להיות בסוף אוקטובר, עדיין אין לנו מחיר, וממה שאנחנו מבינים עדיין מתקיים מו"מ עם היצרן על קבלת מחיר שיאפשר לטורס להיות תחרותי, בסביבת מחירים שבין 170.0 אש"ח ל 190.0 אש"ח. כך שאם אנחנו מבינים את האירוע נכון, דגם הכניסה לא יכול להיות יותר יקר מכ – 175.0 עד 180.0 אש"ח, והדגם המאובזר צריך להיות משווק במחיר נמוך מ 190.0 אש"ח.
כך או כך, מדובר ברכב מעניין מאוד עם עיצוב מזוהה, מרווח פנימי מצוין, שגם מבצע בפועל באופן מצוין על הכביש לרבות צריכת דלק חסכונית.
שניים שכרגע לא יגיעו לישראל, וחבל
שני דגמים נוספים אותם פגשנו 'בטעות' ובשלב זה לא אמורים להגיע לישראל, בעיקר בגלל תמחור גבוה מדי של היצרן הם הטורס החשמלי והאקטיון.
הטורס החשמלי, הוא פשוט KGM טורס עם הנעה חשמלית. פגשנו אותו בהשקה באופן סטטי בלבד, ומכיוון שאנשי היבואן ציינו כי אין כוונה להביאו לארץ לא ממש התעכבנו עליו. עיצובית מדובר בטורס עם יחידות תאורה קדמיות ואחוריות שונות (כשהקדמיות זהות לאלו של המוסו החשמלי, ומסגירות את העובדה ששתי כלי הרכב חולקים אותה פלטפורמה), לבדל אותו מאחיו זוללי מיץ דינוזאורים.
לטורס החשמלי שנקרא Torres EVX מנוע חשמלי בהספק של 207 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ. הסוללה כאן בקיבולת 73.4Kwh והטווח המוצהר עומד על 462 ק"מ.
KGM אקטיון
הדגם השני הוא ה KGM אקטיון החדש. מי שזוכר את האקטיון הישן של שנת 2008 לערך, מדובר באחת המכוניות המעוותות בתעשיית הרכב עם חזית שפוצעת את העין, מרכב של קרוסאובר קופה ויכולות שטח אמיתיות. כשהיצרנית השיקה אותו אף אחד לא הבין את תצורת המרכב הזו, והביקורות בהתאם, למרות שהיה מדובר ברכב שטח קשוח עם שלדת סולם והילוך כח שהיה יכול לצאת למסלולי שטח מאתגרים. ולא הרבה זמן לאחר מכן השיקו יצרני הפרימיום הגרמניים מרכבים בתצורה דומה, קראו לה 'קרוסאובר קופה' וכל העולם הריע.
האקטיון החדש עם צללית שמזכירה יותר מכל ריינג' רובר. החזית מקבלת את הזהות המותגית של KGM עם אותם פסי לד משני צידי החזית, וביניהם משחק של צורות גיאומטריות (טרפזים למיניהם) המורכבים מיחידות לד קטנות. מהצד צללית המזכירה במעט את הטורס, וגם בה קו החלונות העליות אינו מקביל לקו הגג. מאחור שמשה אחורית אופקית יחסית, עם ספוילר גדול ומודגש בחלקה העליון. שני פסי לד מכל צד וביניהם הכיתוב ACTYON. יחידות התאורה האחוריות מזכירות את אלו שראינו בטורס החשמלי.
מדובר ברכב שנראה מרשים מאוד, למרות שהמימדים החיצוניים קרובים מאוד לאלו של הטורס עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.91 מטר, גובה של 1.67 מטר (או 1.68 מטר עם קורות גג), ובסיס גלגלים של 2.68 מטר, זהה לזה של הטורס. האקטיון החדש מונע עם מערכת ההנעה הבנזינית של הטורס, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 163 כ"ס ומומנט של 28.6 קג"מ. אני משער שבמהרה הוא יקבל את מערכת ההנעה ההיברידית של הטורס וכן את ההנעה החשמלית, ואז יבוצע נסיון נוסף על ידי 'טלקאר' לקבל מחיר אטרקטיבי על מנת להחזיר אותו לארץ.
- 1.רכב אמין מאוד (ל"ת)Don 30/09/2025 22:08הגב לתגובה זו
טורס היברידי. צילום רונן טופלברגטלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח
טלקאר יבואנית דגמי KGM לישראל משיקה את הטורס ההיברידי במחיר של 180.0 אש"ח / 190.0 אש"ח עם הטבת השקה של 5000 ש"ח.
הטורס ההיברידי מהווה אלטרנטיבה למי שרוצה קרוסאובר חסכוני שאינו מתוצרת סין.
טלקאר יבואנית דגמי KGM (בעבר הרחוק סאנגיונג) החלה בשיווק ה KGM טורס ההיברידי. הטורס של KGM הוא קרוסאובר בסגמנט C-SUV הפופולרי מאוד, אולם הוא נבדל מעדר הקרוסאוברים השוטף את כבישי ישראל בזכות עיצוב שונה ורענן. עד עתה שווק הטורס עם מנוע טורבו בנזין בלבד, ועתה מצטרף אליו טורס היברידי עם הנעה היברידית אמיתית מתקדמת שפותחה בשיתוף BYD.
החידוש בטורס ההיברידי הוא כמובן מערכת ההנעה, המשלבת מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס יחד עם מנוע חשמלי המפיק 177 כ"ס. מנוע הבנזין מפעיל גנרטור בהספק של 130 כ"ס המטעין את הסוללה.
שילוב המערכות מביא לכך שבמהירות נמוכה יעשה הטורס ההיברידי שימוש במנוע החשמלי. תחת עומס יכנס לפעולה הגנרטור שיספק אנרגיה לסוללה, ובמהירויות גבוהות יכנס לפעולה גם מנוע הבנזין, כך שבפועל קיימים תשעה שילובים שונים של הנעה. אם זה נראה לכם מורכב, הנהג לא צריך לעשות דבר אלא לתת למחשב הרכב לקבוע את צורת ההנעה הנכונה. עבור הנהג בחירת צורת ההנעה שקופה.
העיצוב החיצוני והפנימי של הטורס ההיברידי זהה לזה של מתיחת הפנים של הטורס, עם החזית המזוהה של דגמי KGM החדשים, וכך גם תא הנוסעים המשלב שני מסכי ''12.3, ותא נוסעים מרווח ונעים. המידות החיצוניות של הטורס לא השתנה עם אורך כולל של 4.7 מטר, רוחב של 1.89 מטר וגובה של 1.72 מטר. בסיס הגלגלים של הטורס עומד על נתון ממוצע של 2.68 מטר בלבד, אולם הודות לתכנון חכם של תא הנוסעים מתקבל תא נוסעים מרווח באופן מפתיע.
- טלקאר נכנסת לתחום הליסינג לפרטיים
- מוסו EV - נהיגה ראשונה בדגם ה'לייף סטייל' של KGM
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נפח תא המטען של הטורס עומד על 599 ליטר, ואם מקפלים את שורת המושבים השניה מתקבל נפח של 1662 ליטר.

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים
מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה - העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.
מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות
אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%. סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.
ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח
- המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
- הנחה במס קנייה ברכישת רכב - סיכוי קטן שזה יגיע אליכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה
