
נהיגה ראשונה - KGM טורס היברידי
הדגם השני בו נהגנו, והוא הרלוונטי ביותר לשוק המקומי הוא ה KGM טורס ההיברידי שמביא עימו תא נוסעים מרווח מאוד, וצריכת דלק מפתיעה.
עוד נצפו, וכרגע לא יגיעו לארץ הטורס החשמלי והאקטיון החדש.
הדגם השני אותו השיקה עתה KGM הוא הטורס ההיברידי. את ה KGM טורס אין צורך להציג, מדובר בקרוסאובר בסגמנט C-Suv ששווק עד עתה עם מנועי טורבו בנזין, והנעה קדמית או כפולה.
לשוק הזה הגיע הטורס עם מספר יתרונות מובנים, העיצוב שלו לא דומה לאף קרוסאובר שנמא עימו בסגמנט, ולמרות בסיס גלגלים של 2.68 מטר הוא מציג תא נוסעים מרווח מאוד, ומרווח משמעותית מחלק מהמתחרות.
עם זאת, על הצלחת הטורס העיבה העובדה שהוא שווק עם מנועי טורבו בנזין בלבד, ונעדר משוק ההנעות האלטרנטיביות. את זה מתקנת עכשיו KGM עם טכנולוגיה היברידית שהיא רוכשת ישירות מ BYD ומטמיעה בטורס ההיברידי.
מימדים ועיצוב
הטורס שומר על המימדים החיצוניים שלו עם אורך כולל של חצי מילימטר מעל 4.7 מטר, רוחב של 1.89 מטר וגובה של 1.71 מטר ( או 1.72 מטר עם קורות גג). בסיס הגלגלים נותר כאמור על אורך של 2.68, והודות לתכנון פנימי חכם, מתקבל תא נוסעים מרווח באופן מפתיע.
- טנדר KGM מוסו חשמלי - אחריות למיליון ק"מ, מ 240.0 אש"ח
- טלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב שומר על המאפיינים המוצלחים של הטורס עם חזית מזוהה מאוד. יחידות לד ישרות משני הצדדים בהן מוטמעת יחידת התאורה הראשית. שישה אלמנטים מאונכים פזורים לרוחב החזית, ושילוב של צבע המרכב עם חלק מרכזי צבוע בשחור וכיתוב TORRES . מכסה מנוע ארוך עם ידיות דקורטיביות משני הצדדים קרוב לקורה A. על אף שאין לידיות האלה כל פונקציונליות אמיתית, אני מתחיל להתרגל לנוכחותן.
בתי הגלגלים עם פלסטיקה שחורה כמו גם בתחתית המרכב, מנופחים מעט בהשוואה לדלתות הצד ומסייעים לעיצוב להיראות יותר קשוח ממה שהוא באמת. קורות הרכב שחורות, כאשר קורה C (מאחורי חלון הדלת האחורית) כסופה, וגם כאן הקו העליון של החלונות אינו מקביל לקו הגג, דבר שכמי שנהנה מ OCD מפריע לי כל פעם מחדש. מאחור יחידות התאורה משולבות לד ודלת אחורית שנראה כאילו נפתחת הצידה, אבל באמת נפתחת כלפי מעלה, ואותו 'כאילו גלגל רזרבי' שאין לו שום תפקיד למעט עיצובי, עם זאת יוצר מראה מיוחד ושונה מאוד מאופנת הקרוסאוברים הקיימים.
- התחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG
- ריינג' רובר ספורט - לאצולה הממהרת
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
סביבת הנהג היא זו המוכרת לנו מדגמי KGM החדשים עם הגה גדול (גדול מדי) קטום בחלקו התחתון. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''12.3 שזונח את התצוגות המסורתיות של חוגות לטובת תצוגה 'מעוצבת' יותר. במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל ''12.3 גם הוא, עם קישוריות םאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי באמצעות כבל נתונים. מתחת למולטימדיה מעין מדף נאה לרוחב כל הדשבורד. פתחי מיזוג גדולים ויעילים, וקונסולה 'צפה' בין הנהג לנוסע לטובת תחושה אוורירית ופתוחה ופחות לוחצת. הצבעים הפנימיים משלבים חום בהיר עם שחור, נאים מאוד לטעמי. מושב הנהג נוח עם אפשרויות הכיוונון המקובלות, כך שכל נהג יכול לאמץ את תנוחת הנהיגה הנוחה לו מול ההגה המתכוונן לגובה ולעומק כמקובל.
המרווח מאחור מצוין ומדובר ברכב שיכול לאלכס בקלות שני מבוגרים בנוחות מירבית או שלושה צעירים יותר. סה"כ תא הנוסעים של הטורס הוא אחת מנקודות החוזק הגדולות מול המתחרים שמרגישים צפופים ממנו.
השינוי המשמעותי - הנעה היברידית מתקדמת
לטורס ההיברידי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 150 כ"ס ומומנט 22.4 קג"מ. המנוע החשמלי מפיק 177 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ, וההספק המשולב הוא 204 כ"ס. צריכת הדלק הרשמית בתקן WLTP עומדת על מעל 16 ק"מ לליטר עם הבדלים מינוריים בין דגם עם חישוק בגודל ''18 לעומת אותו הרכב עם חישוק ''20.
הנהיגה ברכב נעימה עם בידוד רעשים מצוין, כאשר הרכב עושה שימוש מיטבי בהנעה ההיברידית, ורק כאשר מחשב הרכב מחליט משולב מנוע הבנזין. עם הפעלת מנוע הבנזין הדבר מורגש בתא הנסעים אבל לא מדובר על רעש לא נעים או חריג אלא רק איזכור לנוכחותו.
אין נתון רשמית לתאוצה מעמידה ל – 100 קמ"ש, דבר שנצטרך לבחון כשיגיע הרכב למבחנים בארץ, המהירות מקסימלית 180 קמ"ש. גם ללא נתון תאוצה רשמי, הרכב מגיב היטב ומאיץ ללא קושי גם אם אין לו 'מחץ' או שלא מדביק את הנהג למושב בהאצות. נהגנו ברכב גם בכבישים מהירים וגם בכבישים צדדיים בגרמניה, ובשום שלב לא היה מחסור בכוח.
עד כמה שיכולנו לבחון את אחיזת הכביש במתווה הנהיגה שהיה לרשותנו, ומההיכרות עם הטורס בגירסאות הבנזין שלו, מדובר ברכב עם אחיזת כביש טובה וגבוהה, אבל גם זה נתון שנצטרך לבחון יותר לעומק כשהרכב יעמוד לרשותנו בישראל.
צריכת דלק מרשימה
צריכת הדלק הרשמית של הטורס עומדת כאמור על כ- 16 ק"מ לליטר. בפועל בנהיגה נורמטיבית לרבות חלקים מהירים ופקקים, הציג הטורס צריכת דלק של 18 ק"מ לליטר, כאשר לאורך עשרות ק"מ גם התחלפו נהגים.
בתחום הבטיחות מצויד הטורס במערכות הבטיחות האקטיבית המוכרות כמו בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, קריאת תמרורים ועוד. עם קבלת הרכב בישראל נוכל לדעת בדיוק אילו מערכות מגיעות לישראל ובהתאם ציוני איבזור בטיחות.
הטורס ההיברידי הצפוי הגיע לישראל לקראת סוף אוקטובר, עומד לפגוש תחרות אגרסיבית מאוד הן מצד דגמי הפלאג אין הייבריד החדשים המגיעים אלינו מסין (BYD, צ'רי, ג'אקו ו MG), שבהינתן שלא מטעינים אותם הם עדיין נותרים היברידיים. בנוסף, דגמים היברידיים של קיה ספורטאז', יונדאי טוסון וטויוטה ראב 4 נהנים ממוניטין חזק מאוד מתחרים גם הם בעולה החדש מדרום קוריאה. לגוב האריות הזה נכנס הטורס ללא רגשי נחיתות כשהוא מביא עימו ערכים מוספים בתחום העיצוב, המרווח הפנימי, ויבואן ותיק ומוכר עם רשת שירות ארצית מוכחת.
מחירים משוערים
עד להשקת הטורס ההיברידי בישראל שצפויה להיות בסוף אוקטובר, עדיין אין לנו מחיר, וממה שאנחנו מבינים עדיין מתקיים מו"מ עם היצרן על קבלת מחיר שיאפשר לטורס להיות תחרותי, בסביבת מחירים שבין 170.0 אש"ח ל 190.0 אש"ח. כך שאם אנחנו מבינים את האירוע נכון, דגם הכניסה לא יכול להיות יותר יקר מכ – 175.0 עד 180.0 אש"ח, והדגם המאובזר צריך להיות משווק במחיר נמוך מ 190.0 אש"ח.
כך או כך, מדובר ברכב מעניין מאוד עם עיצוב מזוהה, מרווח פנימי מצוין, שגם מבצע בפועל באופן מצוין על הכביש לרבות צריכת דלק חסכונית.
שניים שכרגע לא יגיעו לישראל, וחבל
שני דגמים נוספים אותם פגשנו 'בטעות' ובשלב זה לא אמורים להגיע לישראל, בעיקר בגלל תמחור גבוה מדי של היצרן הם הטורס החשמלי והאקטיון.
הטורס החשמלי, הוא פשוט KGM טורס עם הנעה חשמלית. פגשנו אותו בהשקה באופן סטטי בלבד, ומכיוון שאנשי היבואן ציינו כי אין כוונה להביאו לארץ לא ממש התעכבנו עליו. עיצובית מדובר בטורס עם יחידות תאורה קדמיות ואחוריות שונות (כשהקדמיות זהות לאלו של המוסו החשמלי, ומסגירות את העובדה ששתי כלי הרכב חולקים אותה פלטפורמה), לבדל אותו מאחיו זוללי מיץ דינוזאורים.
לטורס החשמלי שנקרא Torres EVX מנוע חשמלי בהספק של 207 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ. הסוללה כאן בקיבולת 73.4Kwh והטווח המוצהר עומד על 462 ק"מ.
KGM אקטיון
הדגם השני הוא ה KGM אקטיון החדש. מי שזוכר את האקטיון הישן של שנת 2008 לערך, מדובר באחת המכוניות המעוותות בתעשיית הרכב עם חזית שפוצעת את העין, מרכב של קרוסאובר קופה ויכולות שטח אמיתיות. כשהיצרנית השיקה אותו אף אחד לא הבין את תצורת המרכב הזו, והביקורות בהתאם, למרות שהיה מדובר ברכב שטח קשוח עם שלדת סולם והילוך כח שהיה יכול לצאת למסלולי שטח מאתגרים. ולא הרבה זמן לאחר מכן השיקו יצרני הפרימיום הגרמניים מרכבים בתצורה דומה, קראו לה 'קרוסאובר קופה' וכל העולם הריע.
האקטיון החדש עם צללית שמזכירה יותר מכל ריינג' רובר. החזית מקבלת את הזהות המותגית של KGM עם אותם פסי לד משני צידי החזית, וביניהם משחק של צורות גיאומטריות (טרפזים למיניהם) המורכבים מיחידות לד קטנות. מהצד צללית המזכירה במעט את הטורס, וגם בה קו החלונות העליות אינו מקביל לקו הגג. מאחור שמשה אחורית אופקית יחסית, עם ספוילר גדול ומודגש בחלקה העליון. שני פסי לד מכל צד וביניהם הכיתוב ACTYON. יחידות התאורה האחוריות מזכירות את אלו שראינו בטורס החשמלי.
מדובר ברכב שנראה מרשים מאוד, למרות שהמימדים החיצוניים קרובים מאוד לאלו של הטורס עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.91 מטר, גובה של 1.67 מטר (או 1.68 מטר עם קורות גג), ובסיס גלגלים של 2.68 מטר, זהה לזה של הטורס. האקטיון החדש מונע עם מערכת ההנעה הבנזינית של הטורס, כלומר מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 163 כ"ס ומומנט של 28.6 קג"מ. אני משער שבמהרה הוא יקבל את מערכת ההנעה ההיברידית של הטורס וכן את ההנעה החשמלית, ואז יבוצע נסיון נוסף על ידי 'טלקאר' לקבל מחיר אטרקטיבי על מנת להחזיר אותו לארץ.
- 1.רכב אמין מאוד (ל"ת)Don 30/09/2025 22:08הגב לתגובה זו

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
