ג'ילי EX5 - קרוסאובר חשמלי ראוי במחיר אטרקטיבי
הג'ילי EX5 ינסה לשחזר את ההצלחה של אחיו ה - Geometry C שפורש לגימלאות, עם מספר קלפים חזקים בשרוול, לרבות תמחור תחרותי על ליבו של הלקוח הפרטי.
אהבנו: מחיר, מרווח פנימי, בטיחות, איבזור בדגם ה Tech
פחות אהבנו: ממשק משתמש, טווח (הטווח המוצהר ריאלי, אבל הינו שמחים להתקרב ל 500 ק"מ)
ציון מסכם 4.4 בסולם פולס
את הג'ילי EX5 אנחנו מקבלים כמה ימים לאחר השקת הדגם בישראל. לאחר ההשקה הסטטית בה התרשמנו מתא הנוסעים ומהמרווח הפנימי, עלו גם שאלות בנוגע לטווח הריאלי של הרכב בהינתן קיבולת הסוללה, וכמובן ממשק המשתמש העדכני. יהיו תשובות מפורטות. מבטיח.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר C-SUV |
| מימדים | אורך 4.615 / רוחב 1.901 / גובה 1.67 / בסיס גלגלים 2.75 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | חשמלית, קדמית |
| הספק ומומנט | 214 כ"ס, 32.6 קג"מ |
| סוללה וטעינה | 60.22Kwh, טעינה איטית AC11Kw, טעינה מהירה DC100Kw |
| טווח ותקן | דגם פרו 430 ק"מ, דגם טק 410 ק"מ. WLTP |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 8. חמישה כוכבים ב EuroNcap |
| מחיר | דגם פרו 162.0 אש"ח. דגם טק 168.0 אש"ח |
עיצוב חיצוני ופנימי
העיצוב החיצוני של ה EX5 נאה, עם זאת גנרי משהו. אם תסירו את סמלי ג'ילי מהרכב, לא תוכלו לשייך את הרכב לייצרן כזה או אחר. גם הסביבה לא ממש מתעניינת ברכב, למעט בעלי ג'ילי ג'יאומטרי C חדי עין שמזהים את הסמל ומביטים בסקרנות באח הצעיר במשפחה.
הרכב מפוסל בקווים זורמים ועגלגלים שמזכירים לי חלוקי נחל. החזית אטומה למעט סבכה בתחתית הפגוש הקדמי המאפשרת זרימת אוויר וקירור המכלולים. סמל ששת המלבנים של ג'ילי בחזית, ויחידות תאורה צרות משולבות לד. חיפוי שחור לבתי הגלגלים והסף התחתון די נבלע בצבע האפור הכהה הנאה של הרכב, והרבה יותר בולט כשהרכב לבן או בצבע בטון אפור. רכב המבחן ברמת גימור TECH הגבוהה מוייד בחישוקי ''19 נאים וצמיגים במידה של 235/50 כשהאחוריים בהם הגיעו עם לחץ אוויר גבוה מדי. מאחור יחידות תאורה לרוחב כל הרכב, וכיתוב גדול יחסית GEELY EX5 .
פנים הרכב נאה מאוד, במקרה של הרכב המבחן עם ריפוד בהיר מזמין. מול הנהג הגה גדול (מדי?) קטום בחלקו העליון והתחתון, וצג לוח מחוונים בגודל ''10.2. בדגם ה TECH נהנה הנהג גם מתצוגה עילית שימושית. במרכז הדשבורד צג מולטימדיה בגודל ''15.4, כרגע ללא קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי (צפויים להתעדכן ברבעון 3/25 לאפל, ורבעון ראשון 26 לאנדרואיד). מתחת למולטימדיה שני פתחי מיזוג, הממוקמים לטעמי במקום לא נכון. את זה של הנהג לא ניתן לכוון על מנת שיקרר את הנהג מבלי להקפיא את יד ימין שלו האוחזת בהגה. מושב הנהג חשמלי ונוח למדי, אולם מעט חסר תמיכה צידית.
- ענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
- כמה באמת עולה לכם רכב צמוד?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
המרווח מאחור לא פחות ממצוין הודות לבסיס הגלגלים הנדיב 2.75 מטר, והריפוד הלבן רק מעצים את תחושת המרחב.
הנעה ודינמיות
ל- EX5 מנוע חשמלי כמובן בהספק של 214 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ. הרכב מצוייד בסוללה בקיבולת של 60.22Kwh המספקת טווח רשמי של 430 ק"מ לדגם ה PRO או 410 ק"מ לדגם ה TECH. טעינה איטית AC בהספק של 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 100Kw. בנוסף מצוייד ה EX5 באפשרות ל V2L בהספק של עד 3.3KW.
תחילת נהיגה ב EX5 וכמקובל היציאה מעמידה מהירה וחזקה בדיוק כמו שאני אוהב, ולא פראית מדי כמו שמתקבל לעיתים מכלי רכב חשמליים שנמצאים במירוץ האינסופי להספקים וקג"מים.
המתלים רכים, על גבול הרכים מדי לטעמי, עם זאת נוסעים שישבו ברכב ציינו כי הרכב נוח להם מאוד. לטעמי הרכות המוגברת מביאה לנדנוד נוסף של הרכב לאחר מעבר מהמורה, דבר שיוצר יותר מדי תנועה של המרכב. אבל צריך לומר בהגינות כי ל 99% מהנוסעים או הנוהגים ברכב הוא יהיה נוח מאוד.
לרכות המתלים עוד חיסרון שמתקבל בכביש מפותל, כאשר נהיגה אגרסיבית מאוד מביאה לנדנודי מרכב לא נעימים ולא משרים בטחון. וכאן אני חייב לסייג, כי מרבית רוכשי ה - EX5 או אלו שיקבלו אותו בליסינג, לא ינהגו אפילו לא ברבע מהאגרסיביות בה הוא ננהג, ולכן לא יחוו שום דבר חריג. גם ההנעה הקדמית לא ממש משתפת פעולה בנהיגה שכזו, ואז אתה נזכר שמדובר בקרוסאובר משפחתי שמבקרה הוא גם חזק מאוד, והשימוש בו צריך להיות משפחתי נורמטיבי.
חסרונות:
על אף שה - EX5 חביבה בסה"כ, כמה דברים חייבים בשיפור, החל ממשק המשתמש הלא אינטאיטיבי, שמחייב אותך בהמון לחיצות שונות ומשונות רק כדי לבטל דברים שברכב הפרטי שלי אני מבטל באמצעות לחיצה יחידה על מתג שנמצא על ההגה. לא זאת ועוד, במקום לרכז את כל המערכות השונות במקום אחד מרוכז ונגיש, הנהג נדרש להיכנס לתפריטים ותתי תפריטים שונים. מאוד לא ידידותי. בנוסף, על מנת לשנות חלק מההגדרות של הרכב, הוא דורש מהנהג או להיות על מצב D ולהיות מתחת ל - 10 קמ"ש, דבילי, מעצבן ומיותר. אם אני מבקש לבצע שינוי, תבצע. אל תתחיל עם תנאים.
לחובת ה - EX5 הרגנרציה חלשה גם במצב החזק ביותר שלה. אין כאן אפשרות לנהיגה בדוושה אחד, וחבל.
טווח וצריכת חשמל
עד עכשיו מדובר בקרוסאובר חשמלי סטנדרטי, ותלויה ועומדת שאלת הטווח לנוכח הסוללה המעט קטנה. צריכת החשמל הרשמית עומדת על כ 16Kwh ל – 100 ק"מ. צריכת החשמל במבחן נבחנה בשני מתווים. בראשון יציאה מהמרכז לכיוון זיכרון יעקב, נהיגה יחסית מהירה בכביש 6, עליה מהירה לגוש תפן, קצת הסתובבות באיזור, חזרה לזיכרון יעקב, ואז חזרה לגוש תפן (אל תשאלו למה). לא הגעתי לתפן. הגעתי לעמדות הטעינה ליד עיריית כרמיאל עם 6% סוללה וצריכה ממוצעת של 16.8Kwh ל 100 ק"מ, כלומר טווח מחושב של 358 ק"מ. אבל זו היתה נסיעה מאתגרת מאוד, ולא אופיינית. הבדיקה השניה היתה מגוש תפן (בפעם השניה) חזרה למרכז. בירידות הרכב צבר חשמל, ולאחר מכן נהיגה רגועה במהירות שבין 90 קמ"ש ל – 110 קמ"ש. נהיגה רגילה שכזו. אז הציגה המכונית בנסיעה של כ – 150 ק"מ, צריכה ממוצעת של 12.7Kwh ל 100 ק"מ, כלומר טווח של 474 ק"מ, הרבה מעל ה – 410 ק"מ המוצהרים. מכיוון שהירידות שיבשו את החישוב, נניח שהצריכה ה'נורמטיבית' היתה רק כ - 14Kwh ל - 100 ק"מ, אנחנו מקבלים טווח שהולם את הצהרת היצרן. שורה תחתונה – עם כל מקדמי הבטחון, הצריכה של ה - EX5 מצוינת, ואני סבור שנהג 'רגיל' יקבל מהרכב מעל 380 ק"מ בקלות, בואכה 400 ק"מ.
בטיחות, מחיר ותחרות
בתחום הבטיחות מצוידת ה - EX5 בכל אביזרי הבטיחות המתקדמים הקיימים, ובהתאמה מקבלת ציון איבזור בטיחות מקסימלי- 8. ה - EX5 גם נבחנה במבחן הבטיחות של ה EuroNcap וקיבלה ציון מושלם של חמישה כוכבי בטיחות.
ה - EX5 משווקת בשתי רמות גימור, דגם הכניסה PRO במחיר של 162.0 אש"ח, ודגם ה TECH במחיר של 168.0 אש"ח.
סביבת התחרות של ה EX5 רוויה במתחרות. החל מה BYD Atto3 הותיקה שעוברת עכשיו ריענון ועולה 171.5 אש"ח (ובמבצע 160.0 אש"ח), דרך הלינק & קו 02 שעולה 172.0 אש"ח וחזקה משמעותית מה BYD ומה - EX5, וגם הליפמוטור C10 הגדולה מכולן משמעותית. ואחרי שסיימנו עם התחרות החשמלית, מתחילה התחרות מצד רכבי הפלאג אין הייבריד ובראשם הצ'רי טיגו 7 המצויין, הג'אקו 7 הפלאג אין ועוד. התחרות על כיסו של הלקוח מזמן לא היתה אגרסיבית כל-כך.
ציון מסכם:
| ג'ילי EX5 TECH | |
| נוחות | 4.2 |
| דינמיות / שטח | 3.8 |
| צריכת דלק / טווח חשמלי | 4.5 |
| איבזור | 4.5 |
| בטיחות | 5 |
| עיצוב | 4 |
| תמורה למחיר VFM | 4.7 |
|
ממוצע | 4.4 |
- 4.וביטוח... כל החברות בין 12000 ל16500 שח מקיף וחובה ללא נהג צעירחדש. נפלו על הראש!!!!!!! (ל"ת)אנונימי 30/06/2025 16:06הגב לתגובה זו
- 3.אנונימי 08/06/2025 08:07הגב לתגובה זוישבתי ברכב בדגם היקר יותר המושב ליד הנהג עם הדום לא ברור כמה זה נח המשענת במושב האחורי בזוית שממש אינה נוחה לנסיעה ארוכה.
- 2.ראוי לציין כתבה פירסומית....כבר פעם שלישית אני נתקל כאן ברכב סיני מושלם שמיובא על ידי אותו יבואן (ל"ת)אריק מנדלוביץ 07/06/2025 12:52הגב לתגובה זו
- 1.משהו 07/06/2025 11:31הגב לתגובה זוכל כך הרבה הערות ובסוף ציון גבוה.כתב ניטראלי לחלוטין......
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
רכב חדש. אילוסטרציה. צילום יואב פולסענף הרכב-Kill the Rich רק אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם
השיח בנושא רווחיות בענף הרכב לוקה בפופוליזם זול, מידע שגוי, Kill The Rich קלאסי - כזה שלא נותן לעובדות לבלבל אותו.
המידע הרשום לא נועד להגן על יבואני הרכב, אלא כדי לסייע לקורא הנבון לגבש דעה ולא להיות מוטה למניפולציות של 'קליק בייט' למיניהן.
על אף כל האמור, הנסיון להבין מה הרווחיות של יבואן רכב מכל מכונית שהוא מוכר נדון לכישלון, גם שלי, גם של כותבים אחרים.
אין כיף גדול יותר מאשר לחבוט ביבואני הרכב, כמה שיותר חזק יותר טוב. אם אפשר להוסיף גם שמות של הבעלים או מנהלים כחלק מהניים-דרופינג שיוכיח כמה הכותב מכיר את הענף – מה טוב. כבונוס גם להצטייר כאביר הצרכנים שנלחם בתאגידים הגדולים והרשעים ולא מפחד, זה כמו לשלוח לוטו ולזכות גם במספר הנוסף (אני מניח שיש איזה תכנית כזו של הגרלה עם הכפלת הזכייה).
מצטער, אני לא מכוון להצטרף לתזמורת המטופשת הזו. מטופשת כי אם הכותבים השונים היו מחפשים את האמת ולא את הכותרות, או את ה'קילק-בייט' הכל-כך אהוב על מערכות התקשורת השונות, זה היה הורס את החגיגה.
אומר מראש, אין לי כוונה להגן על יבואני הרכב בישראל, או על אף גורם עסקי אחר. יש לי כוונה לפתוח לקוראי ביזפורטל צוהר, בעצם חלון, או אולי דלת כפולה, דרכה הם יוכלו לקבל מידע שאין בו כוונה או רצון להטות דעה לכאן או לכאן, אלא רק לשקף את המצב. הקורא האינטיליגנטי ישקלל את המידע המוצג לו בכל המדיות השונות, ועם כל גיוון המידע, יגבש לעצמו את דעתו האישית.
Revers Accounting
כותרות של רווחיות של עשרות אלפי שקלים על כל רכב. כל קורא יכול לעשות Revers Accounting שזה בדיוק כמו רוורס אנג'נירינג רק עם מספרים. עשיתי את זה עבורכם.
- מסירות חשמליות ופלאג אין - האמת שונה מהכותרות ההיסטריות
- 170,000 ש"ח זה ה 135,000 החדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ניקח רכב ממוצע שנמכר בישראל במחיר של 200,000 ₪. דבר ראשון נפחית מע"מ של 18%. מי מכם שעשה 18%X200,000 שיחזור לכיתה ד' בבקשה. המספר הנכון הוא 200,000/1.18, מה שמביא אותנו למחיר של 169,491 ₪. זה מחיר הרכב אחרי מיסים, לפני מע"מ.
