טיבולי של KGM חוזר - האם רכב בן עשר יכול להיות תחרותי?
טלקאר חוזרת לשווק את ה KGM טיבולי - קרוסאובר קומפקטי בן עשר שנים שעבר שדרוג גיר ומנוע ובמחיר של 140.0 אש"ח. התחרות שהוא פוגש היום שונה לחלוטין מזו עימה התמודד בעבר.
טלקאר יבואנית דגמי KGM (לשעבר סאנגיונג) הודיעה על תחילת שיווק מחדש של ה KGM טיבולי, קרוסאובר קומפקטי.
הטיבולי של KGM הוא קרוסאובר בסגמנט B-SUV כלומר מידה אחת יותר קטנה מהקרוסאוברים הגדולים דוגמת KGM טורס, קיה ספורטאז' ודומיהם הנמצאים בקטגוריית C-SUV.
הטיבולי העדכני הוא למעשה אותו הדגם שהושק בשנת 2015 שעבר עידכוני עיצוב קלים, וקיבל את המנוע הביריון של ה KGM טורס. הטיבולי משתלב במשפחת הדגמים העדכנית של KGM שמצליחה לייצר גידול נאה במכירות הודות ל KGM טורס ול KGM רקסטון 2X4, והוא היום הדגם הזול מבין הדגמים של KGM בישראל.
המידות של הטיבולי קומפקטיות עם אורך כולל של 4.255 מטר, רוחב של 1.81 מטר, גובה של 1.615 מטר ובסיס גלגלים של 2.6 מטר האמור לספק מרווח פנימי ראוי.
- טנדר KGM מוסו חשמלי - אחריות למיליון ק"מ, מ 240.0 אש"ח
- טלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטיבולי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 163 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית מתוצרן אייסין היפנית. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 12.8 ק"מ לליטר, עם זאת לא מדובר בתקן המתקדם של WLTP, ולכן יש לצפות לצריכת דלק גבוהה מהמוצהר.
הטיבולי מצוייד בלוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25'', מסך מולטימדיה בגודל 9'' עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים דו איזורית, חישוקי סגסוגת 18'' ועוד.
- אופל פרונטרה - רכב שבעה מקומות הזול בישראל
- התחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
הטיבולי שאסף נקודות זכות עד עתה, מאבד את כולן בהיבטי מערכות הבטיחות, כאשר הוא מקבל ציון איבזור בטיחות 1, נמוך מאוד ולא מספק. לטיבולי שבע כריות אוויר, בלימה אוטומטית, תאורת דרך אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב והתרעה על עייפות נהג. זהו. לא זיהוי רכב בשטח מת, לא בקרת שיוט אדפטיבית ונכון להיום גם לא EuroNcap עדכני (יש מבחן בטיחות של ה EuroNcap משנת 2016 בו קיבל הרכב ארבעה כוכבי בטיחות, אבל הקריטריונים השתנו משמעותית מאז נבחן), דבר שמעיד יותר מכל על גילו האמיתי של הדגם.
הטיבולי ישווק במחיר של 140.0 אש"ח, ונכנס לתוך קטגוריה תחרותית מאוד שם הוא יפגוש מתחרים זולים ממנו אבל גם חלשים משמעותית, וכן מתחרים מתקדמים מאוד טכנולוגית באותה סביבת המחיר.
כרגיל, נחזור לדווח לאחר מבחן ממצה.

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
ליפמוטור B10. צילום יצרןליפמוטור B10 -קרוסאובר חשמלי משפחתי במחיר שובר שוק
אם הורגלנו שקרוסאובר חשמלי בסגמנט C עולה כ 170.0 אלף ש"ח, סמלת משיקה את הליפמוטור B10 במחיר של החל מ 140.0 אלף ש"ח.
בדומה למהלך שעשתה סמלת עם ה C10 הגדול, היא משווקת קרוסאובר חשמלי במחיר של סגמנט אחד מתחת.
הפוטנציאל ללהיט מכירות ב 2026 קיים, והשאלה הגדולה היא התנהגות מושכלת של הצרכנים והשירות אותו סמלת תדע לספק ללקוחות.
קבוצת סמלת יבואנית דגמי ליפמוטור לישראל החלה בשיווק הליפמוטור B10 – קרוסאובר חשמלי, ובמחיר אגרסיבי מאוד בהתייחס לתחרות.
ליפמוטור הוא יצרן סיני מתקדם שנהנה מהשקעה גדולה מאוד של קבוצת סטלנטיס ( מיזוג של PSA עם FCA – פיג'ו, אופל, ג'יפ (כן, כן, ג'יפ), פיאט, אלפא רומיאו, סיטרואן ועוד) הרואה בליפמוטור ובטכנולוגיה אותה החברה פיתחה מנוע צמיחה מרכזי עבור הקבוצה כולה.
עד עתה שווק בישראל הליפמוטור C10 קרוסאובר במימדים של D-SUV אבל במחיר שהיא אותו לתחרות מול הקורסאוברים בקטגוריה אחת מתחת – C. הליפמוטור C10 משווק עם שתי גירסאות הנעה – חשמלי מלא ופלאג אין הייבריד.
עתה מצטרף הליפמוטור B10 לתחרות כשהוא מביא עימו מספר יתרונות תחרותיים משמעותיים מאוד בשוק המקומי.
- ליפמוטור C10 מעודכן כולל גרסאות LR ו Performance
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
העיצוב עגלגל משהו אך נאה. משהו בפרופורציות של ה B10 עושה אותו 'נכון' למראה. פנים הרכב ממשיך את המגמה (השגויה לדעתי) של צמצום מתגים והעברת השליטה על פונקציות הרכב למסך המרכזי. המסך המרכזי בגודל ''14.6 ומתחתיו משטח טעינה אלחוטי . בשלב זה ללא קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו / אפל קארפליי שתוצע בעדכון OTA בתחילת 2026. מול הנהג לוח מחוונים בגודל ''8.8 ומעליו גג פנורמי עם וילון. שתי רמות הגימור מצוידות בנוסף במצלמות 360°, קילס מלא ועוד.
.jpg)