טיבולי של KGM חוזר - האם רכב בן עשר יכול להיות תחרותי?
טלקאר חוזרת לשווק את ה KGM טיבולי - קרוסאובר קומפקטי בן עשר שנים שעבר שדרוג גיר ומנוע ובמחיר של 140.0 אש"ח. התחרות שהוא פוגש היום שונה לחלוטין מזו עימה התמודד בעבר.
טלקאר יבואנית דגמי KGM (לשעבר סאנגיונג) הודיעה על תחילת שיווק מחדש של ה KGM טיבולי, קרוסאובר קומפקטי.
הטיבולי של KGM הוא קרוסאובר בסגמנט B-SUV כלומר מידה אחת יותר קטנה מהקרוסאוברים הגדולים דוגמת KGM טורס, קיה ספורטאז' ודומיהם הנמצאים בקטגוריית C-SUV.
הטיבולי העדכני הוא למעשה אותו הדגם שהושק בשנת 2015 שעבר עידכוני עיצוב קלים, וקיבל את המנוע הביריון של ה KGM טורס. הטיבולי משתלב במשפחת הדגמים העדכנית של KGM שמצליחה לייצר גידול נאה במכירות הודות ל KGM טורס ול KGM רקסטון 2X4, והוא היום הדגם הזול מבין הדגמים של KGM בישראל.
המידות של הטיבולי קומפקטיות עם אורך כולל של 4.255 מטר, רוחב של 1.81 מטר, גובה של 1.615 מטר ובסיס גלגלים של 2.6 מטר האמור לספק מרווח פנימי ראוי.
- טלקאר משיקה את KGM טורס ההיברידי - החל מ 175,000 ש"ח
- נהיגה ראשונה - KGM טורס היברידי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטיבולי מנוע טורבו בנזין בנפח 1.5 ליטר המפיק 163 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית פלנטרית מתוצרן אייסין היפנית. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 12.8 ק"מ לליטר, עם זאת לא מדובר בתקן המתקדם של WLTP, ולכן יש לצפות לצריכת דלק גבוהה מהמוצהר.
הטיבולי מצוייד בלוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25'', מסך מולטימדיה בגודל 9'' עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים דו איזורית, חישוקי סגסוגת 18'' ועוד.
- איון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
- מהפכה באכיפת מהירות: כ-250 מצלמות חכמות יחליפו את "הקופסאות הכתומות" בכבישים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
הטיבולי שאסף נקודות זכות עד עתה, מאבד את כולן בהיבטי מערכות הבטיחות, כאשר הוא מקבל ציון איבזור בטיחות 1, נמוך מאוד ולא מספק. לטיבולי שבע כריות אוויר, בלימה אוטומטית, תאורת דרך אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב והתרעה על עייפות נהג. זהו. לא זיהוי רכב בשטח מת, לא בקרת שיוט אדפטיבית ונכון להיום גם לא EuroNcap עדכני (יש מבחן בטיחות של ה EuroNcap משנת 2016 בו קיבל הרכב ארבעה כוכבי בטיחות, אבל הקריטריונים השתנו משמעותית מאז נבחן), דבר שמעיד יותר מכל על גילו האמיתי של הדגם.
הטיבולי ישווק במחיר של 140.0 אש"ח, ונכנס לתוך קטגוריה תחרותית מאוד שם הוא יפגוש מתחרים זולים ממנו אבל גם חלשים משמעותית, וכן מתחרים מתקדמים מאוד טכנולוגית באותה סביבת המחיר.
כרגיל, נחזור לדווח לאחר מבחן ממצה.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
איון V. עיצוב שונה. מרווח פנימי מצוין. צילום יואב פולסאיון V - קרוסאובר חשמלי שימושי
מותג איון מוצא את עצמו בכותרות הכלכליות בגלל רשות התחרות שממליצה לבצע שינוי בזיכיון הייבוא. התעלמנו מהכותרות ולקחנו את האיון V לתהות על קנקנו בלי להתייחס לרעשי הרקע.
אהבנו: עיצוב, מרווח פנימי, ביצועים
פחות אהבנו: מתלים רכים, מערכות בטיחות אגרסיביות
ציון מסכם 4.1 בסולם פולס
מעט לפני ראש השנה העברית השיקה מחדש אוריון מוביליטי (חברה בת של יוניון מוטורס יבואנית טויוטה) את מותג AION בישראל, אחד המותגים של GAC הסינית. את GAC אנחנו זוכרים מסיבוב קצר ועגום משהו שנפגע קשות ממגיפת הקורונה (זוכרים שהיה כזה דבר?).
דגמי GAC החדשים עשו קפיצת דרך משמעותית מאז, ואוריון מוביליטי השיקה שלושה דגמים, את ה AION Y את ה AION HT שניהם ללא תקינה מערבית, ואת הדגם החשוב ביותר לשוק הישראלי הוא ה AION V שמגיעה עם תקינה מערבית מלאה.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר C-SUV |
| מימדים (מטר) | אורך 4.605 /רוחב 1.876 /גובה 1.686 /בסיס
גלגלים 2.775 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | קדמית, חשמלית |
| הספק ומומנט | 204 כ"ס, 21.4 קג"מ |
| סוללה וטעינה | 75.3Kwh, טעינת AC בהספק 11Kw, טעינת DC בהספק 180Kw |
| טווח ותקן | 510 ק"מ. תקן
יצרן. |
| בטיחות | ציון איבזור בטיחות 7. |
| מחיר | 167.0 אש"ח |
האיון V שלנו מגיעה בכתום אדום בולט שעושה חסד עם העיצוב המעט שונה של האיון. חזית האיון V לא דומה לאף קרוסאובר גנרי על הכביש. יחידות תאורה גדולות תחומות עם שני פסי לד אנכיים ורחבים, חזית אטומה שנראית מחייכת משהו, כיתוב AION גדול במרכז וכונס אוויר שחור בתחתית. מהצד בולטת עוד יותר סכימת הצביעה של האיון V. הספים התחתונים (וחיפויי הגלגלים) שחורים, הדלתות בצבע המרכב, כתום במקרה שלנו, מסגרת החלונות העליונה בצבע לבן, הקורות האנכיות בצבע שחור, וקורות הגגון בצבע כסוף. מאחור דלת חמישית אנכית ויחידות תאורה גדולות גם בהן פסי לד אנכיים ורחבים.
פנים הרכב לוקח לקצה את ה'אין מתגים'. צג לוח מחוונים בגודל ''8.88, מולטימדיה בגודל ''14.6, עם קישוריות לאפל קארפליי. בשלב זה קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו באמצעות מתאם, ופתיחת ממשק ייעודי במסך. המפתיע היה שהרכב סגור ונעול, אני בבית, ושיחות הטלפון עוברות ישירות למתאם שבאוטו, למרות שהרכב כבוי ונעול.
