רנו ארקנה
רנו ארקנה

סקירת רכבי חברה - רנו ארקנה היברידית

עם עיצוב ספורטיבי של C-SUV קופה, הנעה היברידית מלאה, ובסיס גלגלים גדול, לרנו ארקנה יש כמה קלפים חזקים בדרך לליבו של נהג הליסינג המתוחכם. בחנו אותה עבורכם. 

יואב פולס | (1)
נושאים בכתבה רנו ארקנה

הרנו ארקנה אינה רכב חדש בשוק. הארקנה שהוצגה בעולם ב 2020 על הפלטפורמה המתקדמת CMF-B (לא להתבלבל עם רנו ארקנה שהוצגה על פלטפורמה שונה לשווקים מתפתחים כמו השוק הרוסי) מיוצרת במפעלי סמסונג בדרום קוריאה, כחלק משיתוף פעולה עמוק בין שתי החברות.

הארקנה משווקת בשוק הישראלי מזה מספר שנים, ולאחרונה קיבלה את יחידת ההנעה המוצלחת של הקונצרן, אותה יחידת הנעה היברידית אותה פגשנו גם בניסאן ג'וק.

העיצוב החיצוני של הארקנה הוא אחד הקלפים החזקים של הדגם, עם תצורת C-SUV קופה למראה ספורטיבי. החזית היא החזית המוכרת מדגמי רנו  עם יחידות תאורה צרות משולבות פסי לד, סבכה קדמית מושחרת וסמל רנו גדול במרכז. מבט מהצד חושף את הקלפים החזקים של הארקנה כשהדבר הראשון הבולט הוא מרווח הגחון שעומד על 20 ס"מ ועיצוב החלק האחורי בתצורה של קרוסאובר קופה.



האורך הכולל של הארקנה עומד על כ – 4.57 מטר, אולם בסיס הגלגלים הוא מהגדולים בקבוצה עם 2.72 מטר (זהה לזה של האלנטרה המשפחתית, וגדול משמעותית מזה של האוקטביה 2.67 מטר, או אפילו של טוסון וספורטאז' 2.68 מטר) ויחד עם נתון הגובה ( 1.576 מטר) מתקבל תא נוסעים גדול ומרווח, גם ליושבים מאחור. עם מושב נהג נוח עם כיוונונים מקובלים, והגה הניתן לכיוון לגובה ולעומק, כל נהג יכול למצוא את תנוחת הנהיגה המתאימה לו.

לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7'' או 10'' ומסך מולטימדיה בגודל 7'' או 9.3'' ורטיקלי, בהתאם לרמת הגימור.

הסיפור הגדול בארקנה הוא יחידת הכח של הרכב, המשלבת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 94 כ"ס יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 49 כ"ס, וביחד ההספק המשולב עומד על 143 כ"ס.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תיבת ההילוכים של הארקנה מתוחכמת מאוד, והיא משלבת בין תיבת הילוכים ייעודית למנוע הבנזין ולה ארבעה הילוכים + מצב N, ואילו למנוע החשמלי שני הילוכים + מצב N. המשמעות היא שמחשב הרכב בוחר בין 15 שילובי הילוכים שונים, לטובת יעילות מקסימלית וחסכון בדלק. עבור הנהג השימוש בתיבה הוא רגיל לחלוטין, והוא כולל בנוסף למצב D הרגיל, גם מצב B לטובת רגנרציה חזקה יותר המאחזרת אנרגיה מבלימת הרכב לטובת טעינת הסוללה של המערכת החשמלית.

הנסיעה בארקנה נעימה ונוחה וניכר שרנו זוכרים היטב איך לעשות מכוניות נוחות. הארקנה עוברת ללא דרמות על פסי האטה, שיבושים בכביש וסתם בורות שלמישהו לא היה כח ליישר היטב. הארקנה יציבה ואוחזת גם במהירויות גבוהות, וגם בכבישים מפותלים. ניתן להרגיש כי מי שכייל את מתלי הארקנה בדרום קוריאה קיבל את ההנחיות מצרפת, והבין אותן לעומק. 

הסיפור של הארקנה הוא כמובן חסכון בדלק, דבר בו היא מצטיינת בזכות ההנעה ההיברידית. הצריכה הרשמית עומדת על 21.3 ק"מ לליטר. בפועל צריכת הדלק של הארקנה בשימוש נורמטיבי תהיה 18 – 19 ק"מ לליטר ללא קושי, וגם נהג עם רגל כבדה על דוושת התאוצה יקבל מעל 15 ק"מ לליטר.

בתחום הבטיחות הארקנה מעט מסגירה את גילה. הארקנה מצויידת במערכות האקטיביות ההכרחיות כמו בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור עירנות נהג ועוד, עם זאת ציון איבזור מערכות בטיחות עומד על 3 לרמת גימור אבולושן, ו – 4 לטקנו. הארקנה נבחנה עם השקתה במבחן הבטיחות של ה EuroNcap וקיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

המחירים של הארקנה ההיברידית עומדים על 177,990 ₪ לדגם האבולושן, ו 180,990 ₪ לדגם הטקנו.

בעולמות ציי רכב שווי השימוש של דגם האבולושן יעמוד על מעט פחות מ 3900 ₪, ואילו שווי השימוש ל הטקנו יהיה מעט מעל 3900 ₪.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    YL 27/02/2025 21:13
    הגב לתגובה זו
    לא מתקרב ל כל המנועים החדשים זו קופת המזומנים של המוסכים מי ש רוצה להנות רק מנועי בנזין 1600 ועוד יותר טוב מנועים 2000 ש לצערי בגלל המיסוי לא בנימצא עלות אחזקה ממש בדיחה בתנאי אחד חלפים קנו לבד ו לכו למוסכים ש מוכנים לקבל תשלום רק על עבודה ו יש הרבה כאלו
קורקינטים
צילום: דאלי

רוכבי קורקינטים - מצלמים אתכם; קנסות של 500 שקלים נשלחו לעברייני תנועה

עיריית תל אביב שלחה אלפי דוחות של 250 עד 500 שקלים; הקצב יתגבר

עמית בר |

רוכבי קורקינטים פרטיים ושיתופיים בתל אביב מקבלים דוחות בדואר, ללא מפגש עם פקחים בשטח. העירייה משתמשת במצלמות אכיפה עירוניות, שמתעדות עבירות ומאפשרות זיהוי הרוכבים. במקרים של קורקינטים שיתופיים, העירייה מצליבה את הצילומים עם נתוני חברות ההשכרה כמו ליים או בירד, כדי לאתר את המשתמש שביצע את העבירה. העבירות הנפוצות כוללות רכיבה ללא קסדה, שגובה הקנס עליה נע בין 250 ל-500 שקלים, ורכיבה על מדרכות או שבילי הולכי רגל, עם קנס של 250 שקלים. רוכבים רבים מדווחים על דוחות חוזרים מאותה עבירה, שמצטברים לסכומים של אלפי שקלים.

כמות הדוחות שנשלחה עד כמה מגיעה לאלפים בודדים, כשבפועל השימוש במצלמות לקביעת עבירות של רובי קורקינט החל רק בחצי השנה האחרונה והוא מתגבר מחודש לחודש. מדובר על מצלמות נייחות וניידות שמותקנות בצמתים מרכזיים. המהלך הזה נולד מצורך קריטי להתמודד עם עלייה בתאונות. מאות רבות של רוכבי קורקינטים נפצעו בתאונות, כש-15% מהפציעות הקשות נובעות מרכיבה ללא קסדה. נתונים ממשרד התחבורה מראים כי 60% מהתאונות בכבישים עירוניים כוללים כלים חשמליים, בעיקר בגלל רכיבה מהירה על מדרכות שמסכנת הולכי רגל. 

האכיפה המוגברת כוללת גם מבצעים משותפים עם המשטרה, כאלו שבהם מחולקים עשרות דוחות בשעה-שעתיים בצומת מרכזית בתל אביב. בנוסף, החל מספטמבר 2025, עלה הקנס על אי התקנת לוחית זיהוי מ-100 ל-500 שקלים, ובעלי כלים מסתכנים גם בהחרמה, מה שמוסיף חיוב כספי נוסף של מאות שקלים לשחרור הכלי.

המגמה מתפשטת לערים נוספות. בירושלים, שבה נרשמו 2,000 דוחות מתחילת השנה , מתכננים להרחיב שימוש במצלמות דומות עד סוף השנה, בעקבות עלייה של 20% בתאונות. בחיפה ובנתניה כבר החלו מבצעי אכיפה משותפים עם המשטרה. ערים כמו כפר סבא ועכו הודיעו על החמרת קנסות ל-500 שקלים, כולל אפשרות החרמה, כדי להתמודד עם כאוס הרכיבה. בבני ברק ורמת גן, שבהן נרשמו אלפי דוחות, משלבים מצלמות עם פטרולים רגליים. המטרה הכללית היא להפחית סיכוני תאונות.


איך בעצם יודעים מי הרוכב בקורקינט?

הרוכבים שמקבלים דוחות לא מבינים מי צילם, מתי צולמה התמונה והאם זה הם. רוכב קורקינט לא בדיוק יודע באיזה רחובות הוא עבר ומתי, הוא לרוב עשוה דרך לפי וויז ונוסע. מעבר לכך, במקרים רבים העירייה שולחת את הדוח בעיכוב והרוכבים לא זוכרים איפה הם היו בתאריך המסוים ואם רכבו על קורקינט. 

רכבת ישראל
צילום: רכבת

שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון

לפי משרד התחבורה מדובר בשיא של כל הזמנים למספר יומי של נסיעות ברכבת ישראל, כאשר השיא הקודם נרשם רק במרץ השנה


הדס ברטל |

משרד התחבורה ורכבת ישראל מציינים אבן דרך: שיא נסיעות יומי חדש שנרשם ביום חמישי האחרון (ה-17.12.25) בו נסעו 361,255 אלף נוסעים ב-675 רכבות נוסעים שהופעלו. השיא הקודם נרשם גם הוא בשנת 2025 עם 357,773 נוסעים בתאריך 16.3.25.

נתון זה מהווה המשך למגמת העלייה במספרי הנוסעים הנרשמת בשנה האחרונה, כאשר משרד התחבורה מייחס את העלייה המספר הנוסעים להכנסת קרונות חדשים לתפעול, תוספת רכבות והפעלת רכבות חשמליות חדישות שלהן קיבולת שיכולה להכיל עד כ-2,000 נוסעים. בעיני המשרד, פרוייקטים אלו, לצד אחרים הבאים להרחיב את תשתיות המסילה ולהאריך את הרכבות, הם שמשפרים באופן משמעותי ורציף את היצע מקומות הישיבה.

ברכבת ישראל מציינים כי הביקושים בשנת 2025 היו הגבוהים ביותר מאז ומעולם וכי חמשת ימי התפעול עם מספרי הנוסעים הגבוהים ביותר נרשמו כולם בשנת 2025, כאשר שלושה מתוך החמישה נרשמו בחג החנוכה הנוכחי.

בחודש אוקטובר 2025 נרשם שיא של כל הזמנים בממוצע הנסיעות היומי עם 298 אלף נוסעים, נתון הנסיעות היומי הגבוה ביותר שנרשם בתקופה זו.

 

רכבת
 ישראל
רכבת ישראל - קרדיט: רכבת ישראל