סקירת רכבי חברה - רנו ארקנה היברידית
עם עיצוב ספורטיבי של C-SUV קופה, הנעה היברידית מלאה, ובסיס גלגלים גדול, לרנו ארקנה יש כמה קלפים חזקים בדרך לליבו של נהג הליסינג המתוחכם. בחנו אותה עבורכם.
הרנו ארקנה אינה רכב חדש בשוק. הארקנה שהוצגה בעולם ב 2020 על הפלטפורמה המתקדמת CMF-B (לא להתבלבל עם רנו ארקנה שהוצגה על פלטפורמה שונה לשווקים מתפתחים כמו השוק הרוסי) מיוצרת במפעלי סמסונג בדרום קוריאה, כחלק משיתוף פעולה עמוק בין שתי החברות.
הארקנה משווקת בשוק הישראלי מזה מספר שנים, ולאחרונה קיבלה את יחידת ההנעה המוצלחת של הקונצרן, אותה יחידת הנעה היברידית אותה פגשנו גם בניסאן ג'וק.
העיצוב החיצוני של הארקנה הוא אחד הקלפים החזקים של הדגם, עם תצורת C-SUV קופה למראה ספורטיבי. החזית היא החזית המוכרת מדגמי רנו עם יחידות תאורה צרות משולבות פסי לד, סבכה קדמית מושחרת וסמל רנו גדול במרכז. מבט מהצד חושף את הקלפים החזקים של הארקנה כשהדבר הראשון הבולט הוא מרווח הגחון שעומד על 20 ס"מ ועיצוב החלק האחורי בתצורה של קרוסאובר קופה.
האורך הכולל של הארקנה עומד על כ – 4.57 מטר, אולם בסיס הגלגלים הוא מהגדולים בקבוצה עם 2.72 מטר (זהה לזה של האלנטרה המשפחתית, וגדול משמעותית מזה של האוקטביה 2.67 מטר, או אפילו של טוסון וספורטאז' 2.68 מטר) ויחד עם נתון הגובה ( 1.576 מטר) מתקבל תא נוסעים גדול ומרווח, גם ליושבים מאחור. עם מושב נהג נוח עם כיוונונים מקובלים, והגה הניתן לכיוון לגובה ולעומק, כל נהג יכול למצוא את תנוחת הנהיגה המתאימה לו.
לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7'' או 10'' ומסך מולטימדיה בגודל 7'' או 9.3'' ורטיקלי, בהתאם לרמת הגימור.
הסיפור הגדול בארקנה הוא יחידת הכח של הרכב, המשלבת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 94 כ"ס יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 49 כ"ס, וביחד ההספק המשולב עומד על 143 כ"ס.
- התחרות מתגברת - שני קרוסאוברים חשמליים חדשים של MG
- ריינג' רובר ספורט - לאצולה הממהרת
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026
תיבת ההילוכים של הארקנה מתוחכמת מאוד, והיא משלבת בין תיבת הילוכים ייעודית למנוע הבנזין ולה ארבעה הילוכים + מצב N, ואילו למנוע החשמלי שני הילוכים + מצב N. המשמעות היא שמחשב הרכב בוחר בין 15 שילובי הילוכים שונים, לטובת יעילות מקסימלית וחסכון בדלק. עבור הנהג השימוש בתיבה הוא רגיל לחלוטין, והוא כולל בנוסף למצב D הרגיל, גם מצב B לטובת רגנרציה חזקה יותר המאחזרת אנרגיה מבלימת הרכב לטובת טעינת הסוללה של המערכת החשמלית.
הנסיעה בארקנה נעימה ונוחה וניכר שרנו זוכרים היטב איך לעשות מכוניות נוחות. הארקנה עוברת ללא דרמות על פסי האטה, שיבושים בכביש וסתם בורות שלמישהו לא היה כח ליישר היטב. הארקנה יציבה ואוחזת גם במהירויות גבוהות, וגם בכבישים מפותלים. ניתן להרגיש כי מי שכייל את מתלי הארקנה בדרום קוריאה קיבל את ההנחיות מצרפת, והבין אותן לעומק.
הסיפור של הארקנה הוא כמובן חסכון בדלק, דבר בו היא מצטיינת בזכות ההנעה ההיברידית. הצריכה הרשמית עומדת על 21.3 ק"מ לליטר. בפועל צריכת הדלק של הארקנה בשימוש נורמטיבי תהיה 18 – 19 ק"מ לליטר ללא קושי, וגם נהג עם רגל כבדה על דוושת התאוצה יקבל מעל 15 ק"מ לליטר.
בתחום הבטיחות הארקנה מעט מסגירה את גילה. הארקנה מצויידת במערכות האקטיביות ההכרחיות כמו בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור עירנות נהג ועוד, עם זאת ציון איבזור מערכות בטיחות עומד על 3 לרמת גימור אבולושן, ו – 4 לטקנו. הארקנה נבחנה עם השקתה במבחן הבטיחות של ה EuroNcap וקיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
המחירים של הארקנה ההיברידית עומדים על 177,990 ₪ לדגם האבולושן, ו 180,990 ₪ לדגם הטקנו.
בעולמות ציי רכב שווי השימוש של דגם האבולושן יעמוד על מעט פחות מ 3900 ₪, ואילו שווי השימוש ל הטקנו יהיה מעט מעל 3900 ₪.
- 1.YL 27/02/2025 21:13הגב לתגובה זולא מתקרב ל כל המנועים החדשים זו קופת המזומנים של המוסכים מי ש רוצה להנות רק מנועי בנזין 1600 ועוד יותר טוב מנועים 2000 ש לצערי בגלל המיסוי לא בנימצא עלות אחזקה ממש בדיחה בתנאי אחד חלפים קנו לבד ו לכו למוסכים ש מוכנים לקבל תשלום רק על עבודה ו יש הרבה כאלו

פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כמה מוניות יש בארץ, מה הפיצוי שבמשרד התחבורה שוקלים לתת לנהגי המוניות, והאם אובר באמת תיכנס לשוק המקומי?
משרד התחבורה פרסם דוח ייעוץ חיצוני שמגבש לוח זמנים לכניסת אובר לשוק ההסעות הישראלי. התקנות צפויות לעבור עד יוני 2026, והשירות יושק שלושה חודשים לאחר מכן, בספטמבר 2026. שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את המהלך בחודשים האחרונים, למרות התנגדות נהגי המוניות והיעדר מעורבות רשמית של אובר עצמה. אולי זה תרגיל בחירות ואולי כוונה אמיתית, רק שהפיצוי למוניות שמוצע כעת מלמד שאין כוונה אמיתית להכניס את אובר לישראל. זה פיצוי ענק שלא יעבור באוצר ובוועדת הכספים וכנראה יקבור בסוף הדרך את הכניסה של אובר. בינתיים השרה ואנשי המשרד מדברים, אבל כל עוד הפיצוי לא יירד דרמטית - אין לכניסת אובר היתכנות כלכלית.
שוק המוניות כולל כ-27 אלף רישיונות "מספרים ירוקים", שמחירם נע סביב 220-250 אלף שקל. רבים מבעליהם אינם נהגים פעילים ומשכירים אותם תמורת 1,400-1,500 שקל לחודש. דוח מבקר המדינה מ-2023 הדגיש היעדר פיקוח על השכרות אלה, מה שמאפשר עקיפת דרישות בטיחות והכשרה. במקביל, פועלים 30-35 אלף נהגים לא חוקיים.
המתווה המוצע מציע שתי אפשרויות: החזרת הרישיון תוך שנה תמורת 200 אלף שקל, או תמריץ של 50 אלף שקל לשמירה עליו. העלות הכוללת מוערכת ב-4 מיליארד שקל מכספי ציבור, בהנחה שרוב בעלי הרישיונות יבחרו באופציה הראשונה.
בעולם, כניסת אובר לרוב לא לוותה בפיצויים. בארה"ב לא היה דולר אחד של פיצוי. באנגליה לא היה פיצוי, אך כעת מתנהלת תביעה בעניין. הכנסת אובר לארץ תוזיל את מחיר הנסיעה בלפחות 30% ותגדיל את האפשרויות של הציבור. נהגי המוניות נלחמו בעבר בהצלחה נגד אובר, הלובי שלהם מאוד חזק ולא נראה שהפעם מירי רגב תלך על כל הקופה. ההיפך דוח שמורה על תשלום פיצויי ענק הוא בעצם דוח למגירה. מעבר לפיצוי שדורשים נהגי המוניות הם מסבירים שהביטחון של הנוסעים לא קיים באובר לעומת נסיעה במונית.
- נהגי מוניות בנתב"ג מאיימים לשבות בערב החג: ההתנגדות לאובר עולה מדרגה
- ועדת המחירים ממליצה על הפחתת תעריף בסיס במוניות והוספת תוספת לנסיעות ארוכות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובר בישראל, והפיצוי לנהגי המוניות - שאלות ותשובות
מהי העלות הכוללת של הפיצוי המוצע לנהגי מוניות?
כ-4 מיליארד שקל, כולל 200 אלף שקל למי שמחזיר רישיון ו-50 אלף שקל למי ששומר עליו.
כמה נהגים לא חוקיים פועלים כיום בשוק ההסעות?
30-35 אלף נהגים, שמגלגלים מיליארדי שקלים ללא תשלום מסים.
מתי צפוי השירות של אובר להתחיל לפעול בישראל?
ג'אקו 5 חשמלי. צילום יואב פולסג'אקו 5 חשמלי - חבילת עיצוב, הנעה ושימושיות
הג'אקו 5 ינסה לעשות לסגמנט הג'יפונים הקטנים את מה שעשה אחיו הגדול הג'אקו 7 לסגמנט הקרוסאוברים המשפחתיים. יחד עם הג'אקו 8, וכשהוא מצויד בהנעה חשמלית, היברידית או בנזין הוא משלים קשת דגמים באולמות ג'אקו שיתאימו לכל צורך.
אהבנו - עיצוב, מרווח, נוחות
פחות אהבנו - מערכות בטיחות אקטיביות אגרסיביות מדי, לחימת הגה מורגשת
ציון מסכם 4.3 בסולם פולס
אחרי ההצלחה המרשימה והמפתיעה משהו של הג'אקו 7, נחת בארץ הג'אקו 5 (ובזמן הזה גם הג'אקו 8 שככל הנראה נהנה מלעלה מ 2000 הזמנות) שמנסה לשחזר את ההצלחה של אחיו הגדול במעט. הוא עושה זאת באמצעות שימוש באותם כלים – עיצוב, טכנולוגיה, תא נוסעים מפנק ומאובזר ומחיר שמנסה להיות יותר נגיש. אנחנו כאן עם גירסת החשמל ( יש גם היברידי ובנזין) מנסים לתהות על קנקנו המעוצב.
| תעודת חובה | |
| קטגוריה | קרוסאובר B+ Suv |
| מימדים (מטר) | אורך 4.38 /רוחב 1.86 /גובה 1.65 /בסיס גלגלים 2.62 |
| מספר מושבים | חמישה |
| הנעה | חשמלית, קדמית |
| הספק ומומנט | 211 כ"ס / 29.4 קג"מ |
| סוללה וטעינה | 59.8Kwh. טעינה איטית AC עד 11Kw, טעינה מהירה DC עד 130Kw |
| טווח ותקן | 402 ק"מ |
| בטיחות | ציון אבזור בטיחות 7 |
| מחיר | 151.0 אש"ח לפרימיום / 160.0 אש"ח ללקשרי |
עיצוב חיצוני ופנימי
אם נתעלם לרגע מהחזית של הג'אקו 5, נדרש מבט שני ושלישי על מנת להבין אם לפנינו ג'אקו 5 או ג'אקו 7. החזית מעט שונה, והיא ככל הנראה החזית העדכנית של דגמי ג'אקו. היא אטומה, יחידות תאורה מלבניות משולבות לד בצידי המרכב וביניהם יחידה פלסטית לרוחב כל הרכב עם כיתוב JAECOO גדול במרכזה. הסתכלתי בתמונות של דגם הבנזין של הג'אקו 5 שמקבל את אותו גריל אנכי גדול, ואני מתבייש לומר שהגריל האנכי, הגדול והמוגזם בכל קנה מידה נראה יותר מרשים מאשר החזית האטומה. מאחור תמונת מראה לחזית, שוב יחידות תאורה מלבניות וכיתוב JAECOO גדול ובולט במרכז.
אם תראו תמונה צידית לאדם אקראי ברחוב, הדבר הראשון שהוא יאמר על הרכב זה שמדובר בלנדרובר, וביתר דיוק בריינג' רובר קטן. עד כדי כך ההשפעה של שיתוף הפעולה עם המותג הבריטי גדולה.
- יותר גדולה, יותר חזקה - סמארט #5 החל מ 220 אלף ש"ח
- אומודה בישראל - עם שני דגמים אומודה 7 ואומודה 9
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פנים הרכב כמעט נטול מתגים. לנהג צג לוח מחוונים הגודל ''8.8, הגה דו קטום החלקו התחתון, עם מתגי שליטה על המדיה ובקרת השיוט, מסך מולטימדיה בגודל ''13.2 ( קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי) ממנו מפעילים את כל מערכות הרכב לרבות המיזוג.
