רנו ארקנה
רנו ארקנה

סקירת רכבי חברה - רנו ארקנה היברידית

עם עיצוב ספורטיבי של C-SUV קופה, הנעה היברידית מלאה, ובסיס גלגלים גדול, לרנו ארקנה יש כמה קלפים חזקים בדרך לליבו של נהג הליסינג המתוחכם. בחנו אותה עבורכם. 

יואב פולס | (1)
נושאים בכתבה רנו ארקנה

הרנו ארקנה אינה רכב חדש בשוק. הארקנה שהוצגה בעולם ב 2020 על הפלטפורמה המתקדמת CMF-B (לא להתבלבל עם רנו ארקנה שהוצגה על פלטפורמה שונה לשווקים מתפתחים כמו השוק הרוסי) מיוצרת במפעלי סמסונג בדרום קוריאה, כחלק משיתוף פעולה עמוק בין שתי החברות.

הארקנה משווקת בשוק הישראלי מזה מספר שנים, ולאחרונה קיבלה את יחידת ההנעה המוצלחת של הקונצרן, אותה יחידת הנעה היברידית אותה פגשנו גם בניסאן ג'וק.

העיצוב החיצוני של הארקנה הוא אחד הקלפים החזקים של הדגם, עם תצורת C-SUV קופה למראה ספורטיבי. החזית היא החזית המוכרת מדגמי רנו  עם יחידות תאורה צרות משולבות פסי לד, סבכה קדמית מושחרת וסמל רנו גדול במרכז. מבט מהצד חושף את הקלפים החזקים של הארקנה כשהדבר הראשון הבולט הוא מרווח הגחון שעומד על 20 ס"מ ועיצוב החלק האחורי בתצורה של קרוסאובר קופה.



האורך הכולל של הארקנה עומד על כ – 4.57 מטר, אולם בסיס הגלגלים הוא מהגדולים בקבוצה עם 2.72 מטר (זהה לזה של האלנטרה המשפחתית, וגדול משמעותית מזה של האוקטביה 2.67 מטר, או אפילו של טוסון וספורטאז' 2.68 מטר) ויחד עם נתון הגובה ( 1.576 מטר) מתקבל תא נוסעים גדול ומרווח, גם ליושבים מאחור. עם מושב נהג נוח עם כיוונונים מקובלים, והגה הניתן לכיוון לגובה ולעומק, כל נהג יכול למצוא את תנוחת הנהיגה המתאימה לו.

לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7'' או 10'' ומסך מולטימדיה בגודל 7'' או 9.3'' ורטיקלי, בהתאם לרמת הגימור.

הסיפור הגדול בארקנה הוא יחידת הכח של הרכב, המשלבת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 94 כ"ס יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 49 כ"ס, וביחד ההספק המשולב עומד על 143 כ"ס.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תיבת ההילוכים של הארקנה מתוחכמת מאוד, והיא משלבת בין תיבת הילוכים ייעודית למנוע הבנזין ולה ארבעה הילוכים + מצב N, ואילו למנוע החשמלי שני הילוכים + מצב N. המשמעות היא שמחשב הרכב בוחר בין 15 שילובי הילוכים שונים, לטובת יעילות מקסימלית וחסכון בדלק. עבור הנהג השימוש בתיבה הוא רגיל לחלוטין, והוא כולל בנוסף למצב D הרגיל, גם מצב B לטובת רגנרציה חזקה יותר המאחזרת אנרגיה מבלימת הרכב לטובת טעינת הסוללה של המערכת החשמלית.

הנסיעה בארקנה נעימה ונוחה וניכר שרנו זוכרים היטב איך לעשות מכוניות נוחות. הארקנה עוברת ללא דרמות על פסי האטה, שיבושים בכביש וסתם בורות שלמישהו לא היה כח ליישר היטב. הארקנה יציבה ואוחזת גם במהירויות גבוהות, וגם בכבישים מפותלים. ניתן להרגיש כי מי שכייל את מתלי הארקנה בדרום קוריאה קיבל את ההנחיות מצרפת, והבין אותן לעומק. 

הסיפור של הארקנה הוא כמובן חסכון בדלק, דבר בו היא מצטיינת בזכות ההנעה ההיברידית. הצריכה הרשמית עומדת על 21.3 ק"מ לליטר. בפועל צריכת הדלק של הארקנה בשימוש נורמטיבי תהיה 18 – 19 ק"מ לליטר ללא קושי, וגם נהג עם רגל כבדה על דוושת התאוצה יקבל מעל 15 ק"מ לליטר.

בתחום הבטיחות הארקנה מעט מסגירה את גילה. הארקנה מצויידת במערכות האקטיביות ההכרחיות כמו בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור עירנות נהג ועוד, עם זאת ציון איבזור מערכות בטיחות עומד על 3 לרמת גימור אבולושן, ו – 4 לטקנו. הארקנה נבחנה עם השקתה במבחן הבטיחות של ה EuroNcap וקיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

המחירים של הארקנה ההיברידית עומדים על 177,990 ₪ לדגם האבולושן, ו 180,990 ₪ לדגם הטקנו.

בעולמות ציי רכב שווי השימוש של דגם האבולושן יעמוד על מעט פחות מ 3900 ₪, ואילו שווי השימוש ל הטקנו יהיה מעט מעל 3900 ₪.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    YL 27/02/2025 21:13
    הגב לתגובה זו
    לא מתקרב ל כל המנועים החדשים זו קופת המזומנים של המוסכים מי ש רוצה להנות רק מנועי בנזין 1600 ועוד יותר טוב מנועים 2000 ש לצערי בגלל המיסוי לא בנימצא עלות אחזקה ממש בדיחה בתנאי אחד חלפים קנו לבד ו לכו למוסכים ש מוכנים לקבל תשלום רק על עבודה ו יש הרבה כאלו
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולסג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אש"ח. צילום יואב פולס

ג'ילי Starray EM-i החל מ 170.0 אלף ש"ח

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל החלה בשיווק הג'ילי Starray EM-i עם הנעת פלאג אין הייבריד.

המחירים 170.0 אש"ח לדגם PRO ו - 176.0 אש"ח לדגם TECH

בכוונת היבואנית לייבא גם את הג'ילי EX2 החשמלית הקומפקטית, במהלך 2026

יואב פולס |

ג'יאו מוביליטי יבואנית דגמי ג'ילי לישראל השיקה את הג'ילי Starray EM-i דגם הפלאג אין הייבריד החדש של היצרנית. אם משהו מצלצל לכם מוכר אתם לא טועים, כבר בתחילת נובמבר פרסמנו ממש כאן במדור אודות תחילת הייבוא של הרכב, עם הפרטים הטכניים שהיו ברשותנו.

הג'ילי Starray EM-i הוא קרוסאובר בסגמנט C-Suv העושה שימוש בפלטפורמה GEA של היצרנית, אותה פלטפורמה בה עושה שימוש גם הקרוסאובר החשמלי של היצרנית ה EX5. עד כדי כך הפלטפורמות זהות, שחלק מהתמונות של ה Starray EM-i שהגיעו מהיצרנית נשאו את השם EX5 EM-i.

ה Starray EM-i עושה שימוש בהנעת פלאג אין הייבריד מהדור החדש בה הנעת הרכב מבוצעת על ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש לטעינת הסוללה ויכול גם לספק חשמל ישירות למנוע החשמלי.

המימדים של הג'ילי Starray EM-i מציבים בחלק העליון של הסגמנט בהיבט המימדים עם אורך כולל של 4.74 מטר, רוחב של 1.905 מטר, גובה של 1.685 מטר ובסיס גלגלים של 2.755 מטר, כאמור מהגדולים שבקטגוריית ה C-Suv.

ג'ילי Starray EM-i סביבת נהג. צילום יואב פולס