רנו ארקנה
רנו ארקנה

סקירת רכבי חברה - רנו ארקנה היברידית

עם עיצוב ספורטיבי של C-SUV קופה, הנעה היברידית מלאה, ובסיס גלגלים גדול, לרנו ארקנה יש כמה קלפים חזקים בדרך לליבו של נהג הליסינג המתוחכם. בחנו אותה עבורכם. 

יואב פולס | (1)
נושאים בכתבה רנו ארקנה

הרנו ארקנה אינה רכב חדש בשוק. הארקנה שהוצגה בעולם ב 2020 על הפלטפורמה המתקדמת CMF-B (לא להתבלבל עם רנו ארקנה שהוצגה על פלטפורמה שונה לשווקים מתפתחים כמו השוק הרוסי) מיוצרת במפעלי סמסונג בדרום קוריאה, כחלק משיתוף פעולה עמוק בין שתי החברות.

הארקנה משווקת בשוק הישראלי מזה מספר שנים, ולאחרונה קיבלה את יחידת ההנעה המוצלחת של הקונצרן, אותה יחידת הנעה היברידית אותה פגשנו גם בניסאן ג'וק.

העיצוב החיצוני של הארקנה הוא אחד הקלפים החזקים של הדגם, עם תצורת C-SUV קופה למראה ספורטיבי. החזית היא החזית המוכרת מדגמי רנו  עם יחידות תאורה צרות משולבות פסי לד, סבכה קדמית מושחרת וסמל רנו גדול במרכז. מבט מהצד חושף את הקלפים החזקים של הארקנה כשהדבר הראשון הבולט הוא מרווח הגחון שעומד על 20 ס"מ ועיצוב החלק האחורי בתצורה של קרוסאובר קופה.



האורך הכולל של הארקנה עומד על כ – 4.57 מטר, אולם בסיס הגלגלים הוא מהגדולים בקבוצה עם 2.72 מטר (זהה לזה של האלנטרה המשפחתית, וגדול משמעותית מזה של האוקטביה 2.67 מטר, או אפילו של טוסון וספורטאז' 2.68 מטר) ויחד עם נתון הגובה ( 1.576 מטר) מתקבל תא נוסעים גדול ומרווח, גם ליושבים מאחור. עם מושב נהג נוח עם כיוונונים מקובלים, והגה הניתן לכיוון לגובה ולעומק, כל נהג יכול למצוא את תנוחת הנהיגה המתאימה לו.

לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7'' או 10'' ומסך מולטימדיה בגודל 7'' או 9.3'' ורטיקלי, בהתאם לרמת הגימור.

הסיפור הגדול בארקנה הוא יחידת הכח של הרכב, המשלבת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 94 כ"ס יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 49 כ"ס, וביחד ההספק המשולב עומד על 143 כ"ס.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תיבת ההילוכים של הארקנה מתוחכמת מאוד, והיא משלבת בין תיבת הילוכים ייעודית למנוע הבנזין ולה ארבעה הילוכים + מצב N, ואילו למנוע החשמלי שני הילוכים + מצב N. המשמעות היא שמחשב הרכב בוחר בין 15 שילובי הילוכים שונים, לטובת יעילות מקסימלית וחסכון בדלק. עבור הנהג השימוש בתיבה הוא רגיל לחלוטין, והוא כולל בנוסף למצב D הרגיל, גם מצב B לטובת רגנרציה חזקה יותר המאחזרת אנרגיה מבלימת הרכב לטובת טעינת הסוללה של המערכת החשמלית.

הנסיעה בארקנה נעימה ונוחה וניכר שרנו זוכרים היטב איך לעשות מכוניות נוחות. הארקנה עוברת ללא דרמות על פסי האטה, שיבושים בכביש וסתם בורות שלמישהו לא היה כח ליישר היטב. הארקנה יציבה ואוחזת גם במהירויות גבוהות, וגם בכבישים מפותלים. ניתן להרגיש כי מי שכייל את מתלי הארקנה בדרום קוריאה קיבל את ההנחיות מצרפת, והבין אותן לעומק. 

הסיפור של הארקנה הוא כמובן חסכון בדלק, דבר בו היא מצטיינת בזכות ההנעה ההיברידית. הצריכה הרשמית עומדת על 21.3 ק"מ לליטר. בפועל צריכת הדלק של הארקנה בשימוש נורמטיבי תהיה 18 – 19 ק"מ לליטר ללא קושי, וגם נהג עם רגל כבדה על דוושת התאוצה יקבל מעל 15 ק"מ לליטר.

בתחום הבטיחות הארקנה מעט מסגירה את גילה. הארקנה מצויידת במערכות האקטיביות ההכרחיות כמו בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור עירנות נהג ועוד, עם זאת ציון איבזור מערכות בטיחות עומד על 3 לרמת גימור אבולושן, ו – 4 לטקנו. הארקנה נבחנה עם השקתה במבחן הבטיחות של ה EuroNcap וקיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

המחירים של הארקנה ההיברידית עומדים על 177,990 ₪ לדגם האבולושן, ו 180,990 ₪ לדגם הטקנו.

בעולמות ציי רכב שווי השימוש של דגם האבולושן יעמוד על מעט פחות מ 3900 ₪, ואילו שווי השימוש ל הטקנו יהיה מעט מעל 3900 ₪.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    YL 27/02/2025 21:13
    הגב לתגובה זו
    לא מתקרב ל כל המנועים החדשים זו קופת המזומנים של המוסכים מי ש רוצה להנות רק מנועי בנזין 1600 ועוד יותר טוב מנועים 2000 ש לצערי בגלל המיסוי לא בנימצא עלות אחזקה ממש בדיחה בתנאי אחד חלפים קנו לבד ו לכו למוסכים ש מוכנים לקבל תשלום רק על עבודה ו יש הרבה כאלו
פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהפרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיה

רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026

ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996. 

סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר. 

יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים

יואב פולס |

2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:

1.     פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.


פרארי 550 - קלאסיקה אך יקרה. צילום autoscout24

2.     פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח


פורד קא. מתיקות על גלגלים. צילום ויקיפדיה


3.     יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.


פרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיהפרארי 550 מודל 1996. צילום ויקיפדיה

רכב אספנות- המיוחדות של 1996 שניתן לייבא החל מ 2026

ייבוא אישי של רכב אספנות אפשרי לכלי רכב בני 30 שנים, מה שאומר שעוד פחות משבועיים ניתן יהיה לייבא כלי רכב משנת 1996. 

סימנו עבורכם תשעה כלי רכב שהיינו שמחים שייובאו לישראל ועוד אחד שבאמת אפשר לוותר. 

יחד עם רביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות גם ניסינו להעריך כמה יעלה לייבא את הדגמים המוזכרים

יואב פולס |

2025 מסתיימת עוד פחות משבועיים ומתחילה שנת 2026. בענף הרכב אנחנו ממוקדים לרוב בכלי הרכב החדשים אבל שנת 2026 מביאה עימה בשורה נוספת לחובבי הרכב, בעיקר חובבי רכבי האספנות. החוק מתיר לייבא רכב שגילו עד שנתיים או מעל 30 שנים שייכנס להגדרתו כרכב אספנות. המשמעות היא שמתחילת 2026 ניתן להביא רכבי אספנות שיוצרו בשנת 1996. פנינו לרביב חאיק, מתווך בייבוא אישי המתמחה ברכבי אספנות, ועבורנו אחד המומחים והאמינים בתחום, הכנו עבורכם רשימה של מספר כלי רכב שחוגגים 30 בשנה הקרובה, ואתם כבר יכולים לשחרר פק"מ ולהיערך לייבוא שלהם:

1.     פרארי 550 מאראנלו – רכב GT קלאסי של המותג האיטלקי. ה 550 מצוידת במנוע בנפח 5.5 ליטר בתצורת V12 המפיק כ 480 כ"ס. עם מנוע קדמי, הנעה אחורית ותיבת הילוכים ידנית בעלת שישה הילוכים. הפרארי 550 מוצעת למכירה בין 120,000 יורו ל 150,000 יורו, והערכת מחיר של כ 1,140,000 ש"ח בישראל אחרי מיסים ועם מספר צהוב.


פרארי 550 - קלאסיקה אך יקרה. צילום autoscout24

2.     פורד קא – רכב סופר מיני עם עיצוב שונה וחריג, אבל יחד עם זאת שובה לב. הפורד קא מבוססת על הדור השלישי של הפורד פיאסטה. הפורד קא שווקה בגירסת האצ'בק שלוש דלתות, קונברטיבל (גג נפתח) ואפילו גירסת וואן קטנה וחצופה. אבל אנחנו עם הפורד קא הסטנדרטית. הקא שווקה עם מנועי 1.0 ליטר, 1.3 ליטר או 1.6 ליטר ותיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה הילוכים. לא מצאנו את הקא משנת המודל 96 למכירה, אבל אם תמצאו אחת כזו היא תעלה החל מכ 1000 יורו, מה שאומר שמחירה בישראל צפוי להיות מעט מעל 33,000 ש"ח


פורד קא. מתיקות על גלגלים. צילום ויקיפדיה


3.     יגואר XK – רכב GT יפהפה של יגואר בתצורת 2+2 (כלומר שני מושבים קדמיים ועוד שני מושבים קדמיים קטנים מאחור). ליגואר XK מספר גירסאות עם מנוע 4.0 ליטר או 5.0 ליטר בתצורת V8, לרבות גירסאות עם מגדש טורבו. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת חמישה או שישה הילוכים. מצאנו עבורכם יגואר כזו מודל 1996 במחיר של 15,000 יורו לפני מיקוח, כלומר כ 147,000 ₪ בישראל.