רנו ארקנהרנו ארקנה

סקירת רכבי חברה - רנו ארקנה היברידית

עם עיצוב ספורטיבי של C-SUV קופה, הנעה היברידית מלאה, ובסיס גלגלים גדול, לרנו ארקנה יש כמה קלפים חזקים בדרך לליבו של נהג הליסינג המתוחכם. בחנו אותה עבורכם. 

יואב פולס | (1)
נושאים בכתבה רנו ארקנה

הרנו ארקנה אינה רכב חדש בשוק. הארקנה שהוצגה בעולם ב 2020 על הפלטפורמה המתקדמת CMF-B (לא להתבלבל עם רנו ארקנה שהוצגה על פלטפורמה שונה לשווקים מתפתחים כמו השוק הרוסי) מיוצרת במפעלי סמסונג בדרום קוריאה, כחלק משיתוף פעולה עמוק בין שתי החברות.

הארקנה משווקת בשוק הישראלי מזה מספר שנים, ולאחרונה קיבלה את יחידת ההנעה המוצלחת של הקונצרן, אותה יחידת הנעה היברידית אותה פגשנו גם בניסאן ג'וק.

העיצוב החיצוני של הארקנה הוא אחד הקלפים החזקים של הדגם, עם תצורת C-SUV קופה למראה ספורטיבי. החזית היא החזית המוכרת מדגמי רנו  עם יחידות תאורה צרות משולבות פסי לד, סבכה קדמית מושחרת וסמל רנו גדול במרכז. מבט מהצד חושף את הקלפים החזקים של הארקנה כשהדבר הראשון הבולט הוא מרווח הגחון שעומד על 20 ס"מ ועיצוב החלק האחורי בתצורה של קרוסאובר קופה.



האורך הכולל של הארקנה עומד על כ – 4.57 מטר, אולם בסיס הגלגלים הוא מהגדולים בקבוצה עם 2.72 מטר (זהה לזה של האלנטרה המשפחתית, וגדול משמעותית מזה של האוקטביה 2.67 מטר, או אפילו של טוסון וספורטאז' 2.68 מטר) ויחד עם נתון הגובה ( 1.576 מטר) מתקבל תא נוסעים גדול ומרווח, גם ליושבים מאחור. עם מושב נהג נוח עם כיוונונים מקובלים, והגה הניתן לכיוון לגובה ולעומק, כל נהג יכול למצוא את תנוחת הנהיגה המתאימה לו.

לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7'' או 10'' ומסך מולטימדיה בגודל 7'' או 9.3'' ורטיקלי, בהתאם לרמת הגימור.

הסיפור הגדול בארקנה הוא יחידת הכח של הרכב, המשלבת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר המפיק 94 כ"ס יחד עם מנוע חשמלי בהספק של 49 כ"ס, וביחד ההספק המשולב עומד על 143 כ"ס.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

תיבת ההילוכים של הארקנה מתוחכמת מאוד, והיא משלבת בין תיבת הילוכים ייעודית למנוע הבנזין ולה ארבעה הילוכים + מצב N, ואילו למנוע החשמלי שני הילוכים + מצב N. המשמעות היא שמחשב הרכב בוחר בין 15 שילובי הילוכים שונים, לטובת יעילות מקסימלית וחסכון בדלק. עבור הנהג השימוש בתיבה הוא רגיל לחלוטין, והוא כולל בנוסף למצב D הרגיל, גם מצב B לטובת רגנרציה חזקה יותר המאחזרת אנרגיה מבלימת הרכב לטובת טעינת הסוללה של המערכת החשמלית.

הנסיעה בארקנה נעימה ונוחה וניכר שרנו זוכרים היטב איך לעשות מכוניות נוחות. הארקנה עוברת ללא דרמות על פסי האטה, שיבושים בכביש וסתם בורות שלמישהו לא היה כח ליישר היטב. הארקנה יציבה ואוחזת גם במהירויות גבוהות, וגם בכבישים מפותלים. ניתן להרגיש כי מי שכייל את מתלי הארקנה בדרום קוריאה קיבל את ההנחיות מצרפת, והבין אותן לעומק. 

הסיפור של הארקנה הוא כמובן חסכון בדלק, דבר בו היא מצטיינת בזכות ההנעה ההיברידית. הצריכה הרשמית עומדת על 21.3 ק"מ לליטר. בפועל צריכת הדלק של הארקנה בשימוש נורמטיבי תהיה 18 – 19 ק"מ לליטר ללא קושי, וגם נהג עם רגל כבדה על דוושת התאוצה יקבל מעל 15 ק"מ לליטר.

בתחום הבטיחות הארקנה מעט מסגירה את גילה. הארקנה מצויידת במערכות האקטיביות ההכרחיות כמו בלימה אוטומטית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור עירנות נהג ועוד, עם זאת ציון איבזור מערכות בטיחות עומד על 3 לרמת גימור אבולושן, ו – 4 לטקנו. הארקנה נבחנה עם השקתה במבחן הבטיחות של ה EuroNcap וקיבלה ציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.

המחירים של הארקנה ההיברידית עומדים על 177,990 ₪ לדגם האבולושן, ו 180,990 ₪ לדגם הטקנו.

בעולמות ציי רכב שווי השימוש של דגם האבולושן יעמוד על מעט פחות מ 3900 ₪, ואילו שווי השימוש ל הטקנו יהיה מעט מעל 3900 ₪.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    YL 27/02/2025 21:13
    הגב לתגובה זו
    לא מתקרב ל כל המנועים החדשים זו קופת המזומנים של המוסכים מי ש רוצה להנות רק מנועי בנזין 1600 ועוד יותר טוב מנועים 2000 ש לצערי בגלל המיסוי לא בנימצא עלות אחזקה ממש בדיחה בתנאי אחד חלפים קנו לבד ו לכו למוסכים ש מוכנים לקבל תשלום רק על עבודה ו יש הרבה כאלו
טויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרןטויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרן

הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10. 

עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות

יואב פולס |

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.

הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.

נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.


טויוטה קורולה, עכשיו יפנית אמיתית. צילום יצרן

עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.

עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".

טויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרןטויוטה קורולה - הפעם יפנית אמיתית. צילון יצרן

הקורולה חוזרת לשוק - ממפעלי טויוטה ביפן

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על חזרתה של הקורולה לשוק באמצעות ייבוא הרכב ממפעלי טויוטה ביפן. הקורולה נעדרת מהשוק כמעט שנתיים מאחר והיא היתה מגיעה לשוק הישראלי ממפעלי טויוטה בטורקיה, שהכריזה על חרם כלכלי על ישראל אחרי ה 7.10. 

עדיין אין מחיר לרמות הגימור השונות

יואב פולס |

יוניון מוטורס יבואנית דגמי טויוטה לישראל הודיעה על שיווק מחדש של הטויוטה קורולה המבוקשת. הטויוטה קורולה שנעדרת מהשוק כמעט במשך שנתיים עקב החרם הכלכלי שהטיל נשיא טורקיה על ישראל אחרי טבח השבעה באוקטובר 2023, חוזרת לשוק הישראלי, ישירות מהמפעל ביפן.

הטויוטה קורולה שהחזיקה ביקושים יציבים בעיקר מציי הרכב, אבל לא רק, השאירה את הזירה ריקה למתחרה הגדולה שלה היונדאי אלנטרה ההיברידית. ביוניון מוטורס הצליחו לחפות מעט על העדרותה של הקורולה מהשוק באמצעות הטויוטה קורולה קרוס, אבל טוב ככל שתיהיה הקורולה קרוס לא באמת הצליחה למלא את החסר.

נזכיר כי במקביל להיעדרות של הקורולה מהשוק, גם הטויוטה CHR נעדרת מהשוק מאותה הסיבה בדיוק.


טויוטה קורולה, עכשיו יפנית אמיתית. צילום יצרן

עם הטלת החרם, וכאשר היה ברור כי מדובר באירוע מתמשך, זה היה רק עניין של זמן עד שיגיעו לישראל קורולות ממפעלים אחרים. ייבוא הקורולה ממקורות אחרים הביא עימו גם בעיות אחרות, כמו עלויות שילוח ימי מיפן (לעומת מטורקיה) ובעיקר מציאת חלון הייצור אצל היצרנית שניתן יהיה להקצות לשוק הישראלי, כאשר ייצור כלי הרכב מתוכנן קדימה חודשים ארוכים ולמעלה מכך.

עם זאת, זה היה עניין של זמן, ועתה כאמור הקורולה חוזרת ממפעלי טויוטה ביפן, כאשר בחברה מציינים כי מדובר במפעל טקאוטה שנחשב לאחד המפעלים האיקוניים של היצרנית היפנית. כל הקורולות שיגיעו ממפעל זה יסומנו בנוסף תווית איכות "Japan Made".