עידן עופר יוצא מיתרת החזקותיו במניות בזן - תמורת 227 מיליון שקל
החברה לישראל חברה לישראל 0.97% שנמצאת בשליטת עידן עופר (52.4%), השולטת ב-ICL איי.סי.אל 0.19% ומחזיקה ב"בתי זיקוק לנפט" (בזן) בזן -0.33% , משלימה את העסקה למכירת כ-9% ממניות בזן שהיו בבעלותה למספר גופים מסווגים, במסגרתה העניקה החברה אופצית רכש לכל אחד מהרוכשים לרכישת מניות רגילות נוספות של בזן מהחברה במשך תקופה של 22 חודשים ממועד המכירה, בהיקף כולל המהווה כ-7.3% מהון המניות של בזן, במחיר מימוש של 1.15 שקל למניה.
מחיר המימוש המתואם של האופציות במועד המימוש עומד על כ-1.02 שקל למניה, ובהתחשב במימוש המוקדם ובהנחה שניתנה לרוכשים, יעמוד מחיר המימוש של האופציות על כ-97 אגורות למניה, ובסך הכל בתמורה למימוש מלוא האופציות ורכישת מניות המימוש ישלמו הרוכשים לחברה סך כולל של כ-227 מיליון שקל.
עם השלמת מכירת מלוא מניות המימוש לרוכשים כאמור, החברה לא תחזיק עוד במניות בזן. בנוסף, במסגרת מימוש האופציות, מעדכנת החברה כי בכפוף להשלמת מכירת מניות המימוש וקבלת תמורתה בפועל בידי החברה, בכוונת דירקטוריון החברה לשקול לאמץ תכנית רכישה עצמית של מניות החברה במהלך שנת 2023, בהיקף של כמחצית מסכום התמורה שיתקבל בידי החברה בגין מכירת מניות המימוש כאמור. זאת בהתחשב בתכניות החברה וצרכיה, בסביבה העסקית שלה, במצבה הפיננסי ובהתחייבויותיה כפי שיהיו באותה עת.
מניית החברה לישראל עלתה ב-4% מתחילת השנה למחיר של 1,286 שקל המבטא שווי שוק של 9.9 מיליארד שקל. מניית בזן נסחרת תמורת 1.2 שקל, זאת לאחר שזינקה ב-51% בשנת 2022, ובעלת שווי שוק של 3.94 מיליארד שקל.
- 4.שי 09/02/2023 13:31הגב לתגובה זוהם שותפים בחברה אחרי עיסקת הפטרוכימיים ולא נראה שיש להם רצון או יכולת להשקיע.
- dw 09/02/2023 19:39הגב לתגובה זודרך פטרוכימייים, וככל הנראה ישמחו לקבל דיבידנדים מבזן המרוויחה כיום יפה מאד מאד (הם כמו גם שאר משקיעי בזן)
- 3.פרצוף נאחס 09/02/2023 12:43הגב לתגובה זוככה עשה עם כיל כשהנפיק בחו"ל הוא טיפש או סנילי אחרת אין הסבר לטמטם שלו . הוא אוהב להפסיד האדיוט הזה
- 2.גופים מסווגים 09/02/2023 11:28הגב לתגובה זומה עם חובת דיווח ? זאת עבירה על החוק, איפה הרגולטור ?
- 1.ג'סי 09/02/2023 11:14הגב לתגובה זוגם לכיל שפג הרשיון ב2030 בים המלח, לא יהיה יותר משמעות..מה יהיה מקור התשלום לבעלי האג"ח של חברה?

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳