ברנד חתמה על הסכם שת"פ להקמת מפעל תעשייתי בישראל
חברת ברנד 0% העוסקת בתכנון והקמת מערכות חשמל ובקרה, תשתיות מתכת ומתקני אנרגיה, חתמה באמצעות חברת הבת (76%), גרנד אופק פרויקטים, על הסכם שיתוף פעולה לביצוע עבודות להקמת מפעל תעשייתי בישראל – ונמצאת במו"מ לחתימה על הסכם לפרויקט בתמורה של כ-110 מיליון שקל.
גרנד אופק פרויקטים חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם תאגיד בינלאומי איטלקי לביצוע עבודות הרכבת קונסטרוקציה, צנרת, ציודים מכניים, ציודים סטטיים ועבודות צבע ובידוד בפרויקט להקמת מפעל תעשייתי בישראל. העבודות ייעשו עבור הקבלן הראשי בפרויקט. ההסכם נחתם על רקע הצעות שהגישו גרנד והתאגיד האיטלקי לקבלן הראשי לביצוע העבודות, והתקשרות התאגיד האיטלקי בהסכם עם הקבלן הראשי לביצוע עבודות מכניות מקדימות עד לסך מקסימלי של כ-17 מיליון שקל. זאת, במטרה להתקשר בהמשך בהסכם כולל לביצוע עבודות נוספות עבור הקבלן הראשי בהיקף מקסימלי מוערך של כ-170 מיליון שקל (לתאגיד האיטלקי ולגרנד יחדיו).
גרנד, התאגיד האיטלקי והקבלן הראשי מנהלים כעת משא ומתן להתקשרות בהסכם כולל. ככל שההסכם ייחתם, ובכפוף לתנאים שיקבעו בו, היקף התמורה בגין חלקה של גרנד בעבודות צפוי להסתכם לסך מוערך של כ-88 מיליון שקל (כולל העבודות המוקדמות). להערכת גרנד, היקף התמורה בגין חלקה בעבודות, שצפויות להימשך כ-14 חודשים, עשוי אף לגדול לסך של כ-110 מיליון שקל.
מניית ברנד ירדה ב-50% מתחילת השנה למחיר של 2.1 שקל המבטא שווי של 106.7 מיליון שקל. החברה ברוויחה בתשעת החודשים הראשונים של השנה כ-11.3 מיליון שקל על הכנסות של 215 מיליון שקל. בשנת 2021 כולה הפסידה החברה כ-1.1 מיליון שקל על הכנסות של 199.4 מיליון שקל. השווי מבטא מכפיל רווח של 22.
- 1.כמעט כמו כל שווי החברה (ל"ת)אבי 19/12/2022 12:01הגב לתגובה זו
האחים ינאי, צילום: שמוליק ינאימנכ״ל בלייד ריינג׳ר: ״השם עופר ינאי פותח דלתות״
שמוליק ינאי, בעל השליטה והמנכ״ל הטרי בבלייד ריינג׳ר, מדבר על העסקה הלוהטת: ״תחשוב על בלייד ריינג׳ר כמו נקסט ויז׳ן - אותו רעיון, אותה לוגיקה טכנולוגית״; על השווי שמגלם מזכר ההבנות עם VisionWave ״הם רואים את הפוטנציאל״, ומודה גם כי ״השם עופר ינאי פותח
דלתות״
בלייד ריינג’ר בלייד ריינג'ר 0% לוהטת היום, היא מזנקת בעשרות אחוזים, זה מגיע אחרי שדיווחה על מזכר הבנות למכירת מלוא פעילות סולאר דרון החברה הבת שלה שבאמצעותה פיתחה טכנולוגיית רחפנים לניקוי פאנלים סולאריים - לידי VisionWave האמריקאית, חברה קטנה יחסית בשווי של כ-190 מיליון דולר שמציגה עצמה כחברת AI ביטחונית. העסקה, אם תצא לפועל, תתבצע לפי שווי של כ-23 מיליון דולר במניות VisionWave שזה סכום גבוה בהרבה משווי השוק של בלייד ריינג’ר כולה, שעמד על כ-15 מיליון שקל לפני פתיחת המסחר והזינוק היום.
יש הרבה סימני שאלה סביב העסקה הזאת. מי עשה את ה"שידוך" בין החברות? מה ראתה VisionWave - חברה ביטחונית קטנה (והפסדית) במוצר של בלייד ריינג’ר, עד כדי כך שהיא מוכנה לשלם עליו פרמיה כל כך גבוהה? וגם אם הם כל כך מאמינים במוצר אז למה זה קורה במניות ולא במזומן? האם זה באמת מהלך אסטרטגי אמיתי שמבוסס על פוטנציאל טכנולוגי, או בעסקת נייר כדי ״לנפח את החלום״? ובכלל האם מזכר ההבנות יבשיל להסכם מחייב?
וגם - לאן זה לוקח את בלייד ריינג’ר. חברה שאם מסתכלים על המחצית ששורפת כ-300-400 אלף שקל ברבעון, עם תזרים שלילי ואזהרת "עסק חי" - ומה הם יעשו עם המניות - יממשו מיד?
אם ננסה למסגר את זה השוק מנסה להבין האם מדובר בפריצת דרך אמיתית או בתרגיל מתוחכם. אז ישבנו לשיחה עם שמוליק ינאי שהוא גם בעל השליטה וגם המנכ"ל הטרי של בלייד ריינג’ר הוא סיפר על איך נולדה העסקה, על האכזבה מהשוק הישראלי, חשף שהם בדרך לרישום כפול בנאסד״ק וגם התאפק מאוד לא לגלות שתיכף תצא הודעת יח״צ מהחברה VisionWave על התפתחות משמעותית וגם - איך השם ״עופר ינאי״ - ״פותח לי דלתות״
- הציוץ שהקפיץ את בלייד ריינג׳ר ב-10%
- בלייד ריינג'ר: מוכרת את פעילות התוכנה לחברה קטנה בנאסד"ק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שמוליק, אנחנו רואים את בלייד ריינג’ר מזנקת היום בוא תעשה לנו סדר - מה בדיוק קרה וקורה ביניכם לבין VisionWave?

גולף: צמיחה של 9% במכירות, הרווח הנקי נחתך ב-21% ל-8.6 מיליון שקל
הרווח התפעולי השוטף גדל ב-15% והחברה מכריזה על דיבידנד של 10 מיליון שקל; הקבוצה הודיעה על רכישת JUMP & ONOT לאחרונה
קבוצת גולף גולף 0% מסכמת את תוצאות הרבעון השלישי עם צמיחה של כ-9% במכירות ל-216.6 מיליון שקל ועלייה של כ-15% ברווח התפעולי השוטף שהגיע ל-13.3 מיליון שקל, אבל לצד זאת ירידה ברווח הנקי ל-8.6 מיליון שקל בעקבות גידול בהוצאות המימון כמו גם היעדר הכנסות חד-פעמיות (פיצויים מהמדינה על המלחמה) שנרשמו אשתקד. גולף מציגה המשך התרחבות בפעילות הליבה - אופנת ההלבשה ואופנת הבית ומדווחת על גידול בפריסת הסניפים ל-328 חנויות ברחבי הארץ.
זמן קצר לפני פרסום הדוחות הודיעה גולף על צעד אסטרטגי - רכישת רשת האופנה לנשים JUMP & ONOT מבעל השליטה יואב שמע. במסגרת מזכר ההבנות שנחתם צפויה גולף לבצע איחוד תפעולי בין פעילות הרשת לבין המרלו״ג החדש בקיסריה ולשלב את עובדי המטה, במהלך שנועד לחסוך לרשת הנרכשת עלויות לוגיסטיות של כ-150 אלף שקל בחודש ולצרף לקבוצה כ-260 עובדים, מתוכם כ-30 עובדי מטה - גולף תרכוש את ג'אמפ ועונות תמורת 30 מיליון שקל
גם המניה של הקבוצה במגמת עלייה בזמן האחרון. מתחילת השנה טיפסה בכ-27%, וב-12 החודשים האחרונים בכ-28%, ונסחרת בשווי השוק של כ-324 מיליון שקל.
עיקרי התוצאות
מכירות גולף ברבעון השלישי הגיעו לכ-216.6 מיליון שקל, עלייה של כ-9% לעומת התקופה המקבילה, והמשך התרחבות בפעילות הליבה של הקבוצה בתחומי אופנת ההלבשה ואופנת הבית. הרווח הגולמי עלה במקביל לכ-134.5 מיליון שקל לעומת 123.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, ושיעור הרווחיות נותר יציב ברמה של 62.1%, לאחר שבחברה מציינים כי הירידה בשער הדולר קיזזה חלק מההשפעה של גידול בהנחות. הרווח התפעולי השוטף עלה ל-13.3 מיליון שקל לעומת 11.6 מיליון שקל אשתקד, בין היתר בזכות שיפור במיצוב הקטגוריות ובשילוב עונתי מוצלח של מוצרי אופנה לבית וללבוש.
לצד השיפור התפעולי, הרווח הנקי דווקא נחלש והסתכם ב-8.6 מיליון שקל לעומת 11.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר הירידה נובעת מעלייה משמעותית בהוצאות המימון, שקפצו מ-5.9 מיליון שקל ל-8.6 מיליון שקל, בעקבות המעבר לפעילות מלאה במרכז הלוגיסטי החדש בקיסריה והוצאות הריבית הכרוכות בו. בנוסף, ברבעון המקביל הכירה גולף במענקי מדינה הקשורים למלחמת חרבות ברזל, בעוד שהכנסות חד-פעמיות אלה אינן נכללות ברבעון הנוכחי. כתוצאה מכך, הוצאות המימון הגבוהות בשילוב ירידה בסעיף הכנסות אחרות יצרו שחיקה ברווחיות השורה התחתונה. החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד של כ-10 מיליון שקל על בסיס תוצאות הרבעון.
- גולף תרכוש את ג'אמפ ועונות תמורת 30 מיליון שקל
- ״עם כלביא״ פגע בגולף פעמיים: המלחמה והדולר שחקו את הרווח ב-80%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות גולף בכ-668.6 מיליון שקל לעומת 619.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של כ-7.9%. הרווח הגולמי עלה לכ-406.3 מיליון שקל לעומת 382.8 מיליון שקל, עלייה של כ-6.1%, והמשך מגמת התרחבות בכלל תחומי הפעילות. עם זאת, הרווח התפעולי השוטף ירד ל-46.7 מיליון שקל לעומת 52.7 מיליון שקל אשתקד, בעיקר בשל עלייה בהוצאות מכירה ושיווק ובהוצאות הנהלה וכלליות. הרווח הנקי לתקופת תשעת החודשים ירד ל-20.4 מיליון שקל לעומת 43.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה - ירידה של כ-53% - כאשר גם כאן בולטת ההשפעה המצטברת של הוצאות המימון הגבוהות והיעדר ההכנסות החד-פעמיות שאפיינו את השנה שעברה.
