ירון סילש מנכל ברנד
צילום: יפעת יוגב

ברנד חתמה על הסכם שת"פ להקמת מפעל תעשייתי בישראל

העבודות ייעשו כחלק משת"פ שחתמה ברנד עם תאגיד איטלקי בינלאומי, המתמחה בהקמה של פרויקטים תעשייתיים
דור עצמון | (1)
נושאים בכתבה ברנד

חברת ברנד 0.04% העוסקת בתכנון והקמת מערכות חשמל ובקרה, תשתיות מתכת ומתקני אנרגיה, חתמה באמצעות חברת הבת (76%), גרנד אופק פרויקטים, על הסכם שיתוף פעולה לביצוע עבודות להקמת מפעל תעשייתי בישראל – ונמצאת במו"מ לחתימה על הסכם לפרויקט בתמורה של כ-110 מיליון שקל.

גרנד אופק פרויקטים חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם תאגיד בינלאומי איטלקי לביצוע עבודות הרכבת קונסטרוקציה, צנרת, ציודים מכניים, ציודים סטטיים ועבודות צבע ובידוד בפרויקט להקמת מפעל תעשייתי בישראל. העבודות ייעשו עבור הקבלן הראשי בפרויקט. ההסכם נחתם על רקע הצעות שהגישו גרנד והתאגיד האיטלקי לקבלן הראשי לביצוע העבודות, והתקשרות התאגיד האיטלקי בהסכם עם הקבלן הראשי לביצוע עבודות מכניות מקדימות עד לסך מקסימלי של כ-17 מיליון שקל. זאת, במטרה להתקשר בהמשך בהסכם כולל לביצוע עבודות נוספות עבור הקבלן הראשי בהיקף מקסימלי מוערך של כ-170 מיליון שקל (לתאגיד האיטלקי ולגרנד יחדיו).

גרנד, התאגיד האיטלקי והקבלן הראשי מנהלים כעת משא ומתן להתקשרות בהסכם כולל. ככל שההסכם ייחתם, ובכפוף לתנאים שיקבעו בו, היקף התמורה בגין חלקה של גרנד בעבודות צפוי להסתכם לסך מוערך של כ-88 מיליון שקל (כולל העבודות המוקדמות). להערכת גרנד, היקף התמורה בגין חלקה בעבודות, שצפויות להימשך כ-14 חודשים, עשוי אף לגדול לסך של כ-110 מיליון שקל.

מניית ברנד ירדה ב-50% מתחילת השנה למחיר של 2.1 שקל המבטא שווי של 106.7 מיליון שקל. החברה ברוויחה בתשעת החודשים הראשונים של השנה כ-11.3 מיליון שקל על הכנסות של 215 מיליון שקל. בשנת 2021 כולה הפסידה החברה כ-1.1 מיליון שקל על הכנסות של 199.4 מיליון שקל. השווי מבטא מכפיל רווח של 22.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    כמעט כמו כל שווי החברה (ל"ת)
    אבי 19/12/2022 12:01
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: שלומי יוסף

רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר

רשת הדיסקאונט מציגה צמיחה של כ-4.1% במכירות ושיפור ברווחיות הגולמית, התפעולית וה-EBITDA, לצד ירידה של כ-17% ברווח הנקי על רקע עלייה בהוצאות מימון וצעדי גידור מטבע

ליאור דנקנר |

רשת חנויות הדיסקאונט רמי לוי שיווק השקמה, הפועלת בקמעונאות מזון, פארם וסלולר ברחבי הארץ, מדווחת על רבעון עם המשך הרחבת פעילות הסניפים וצמיחה במכירות. ההכנסות צמחו בכ-4.1%, הרווח הגולמי גדל בכ-8.8%, הרווח התפעולי עלה בכ-13.7% וה-EBITDA עלה בכ-12.7%, בעוד שהרווח הנקי ירד בכ-17% בהשוואה לרבעון המקביל.


צמיחה מתונה בהכנסות, שיפור ברווחיות התפעולית

ברמת המספרים המלאה, ההכנסות ברבעון השלישי של 2025 עלו לכ-2.04 מיליארד שקל, לעומת כ-1.96 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, צמיחה של כ-4.1%. לפי החברה, עיקר העלייה נבע מפתיחת שלושה סניפי דיסקאונט חדשים במסגרת תכנית להרחבת הרשת, בעוד שפדיון חנויות זהות בקמעונאות המזון נותר ללא שינוי. במקביל, רשת הפארם גוד-פארם רשמה גידול של כ-4.5% בפדיון חנויות זהות ועלייה בהכנסות בעקבות פתיחת חמש חנויות פארם חדשות.

הרווח הגולמי ברבעון עלה לכ-493 מיליון שקל, לעומת כ-453 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של כ-8.8%. שיעור הרווחיות הגולמית התחזק ל-24.2% מההכנסות, בהשוואה לכ-23.1% ברבעון המקביל. לפי החברה, השיפור מוסבר בעיקר בתנאי סחר טובים יותר מול ספקים, גידול ביבוא הישיר ושימוש בכלים טכנולוגיים לניהול מלאי ותמחור, תוך המשך קיום מבצעי מחיר.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי עלה לכ-101 מיליון שקל, לעומת כ-89 מיליון שקל ברבעון המקביל, עלייה של כ-13.7%. שיעור הרווח התפעולי השתפר ל-5% מההכנסות, לעומת כ-4.6% ברבעון המקביל. הגידול ברווח התפעולי מגיע מהשיפור ברווח הגולמי, ומקוזז בחלקו על ידי עלייה בהוצאות התפעול, בין השאר עקב פתיחת סניפים חדשים שעדיין לא הגיעו להבשלה מלאה, השקעות טכנולוגיות וגידול בהוצאות השכר.