"המוצר שלנו עדיף על תור של 150 נשים בקופ"ח ב-6:30 בבוקר"
"לא כל הנשים מצליחות להרות בצורה טבעית, וכאשר יש אישה שלא מסוגלת לעשות זאת אך עדיין מעוניינות להביא ילדים לעולם עוברות הליך של הפרייה חוץ גופית (IVF)." - כך אומר ד"ר אלעזר זוננשיין, מנכ"ל פלסאנמור בראיון לביזפורטל.
חברת פלסאנמור, העוסקת בפיתוח מכשירי אולטרסאונד ניידים מדווחת הבוקר כי חתמה על הסכם לרכישת מוצר אולטרסאונד הזקיקים הביתי של החברה עם 'שירותי בריאות כללית' בהמשך למשא ומתן עליו דיווחה החברה בחודש אוקטובר. המכשיר עתיד לשמש את אותן נשים המעוניינות לעבור את הליך ה-IVF.
זוננשיין: "מערכת הרבייה הנשית רוויה בזקיקים (רקמה תאית המחוברת לשחלה הנשית) והביציות מתיישבות על הזקיקים הללו. את אותן הביציות שואבים ומפרים אותם מחוץ לגוף. גודל הזקיק האידיאלי לשאיבת הביציות הוא בין 18 ל-21 מילימטרים, כאשר גדלים אחרים בדרך כלל לא יאפשרו שאיבה (זקיק קצר מידי) או הפרייה (זקיק ארוך מידי). על מנת למדוד את גודל הביציות הוא באמצעות אולטראסאונד (US), ועד היום לא ניתן היה לבצע את הבדיקות הללו בבית."
המשמעות בשביל אותן נשים היא הגעה חוזרת ונשנית לקופת החולים. הנשים מקבלות טיפול הורמונלי ולאחר מכן חוזרות כמה פעמים בשבוע אל קופת החולים על מנת לעבור את בדיקת ה-US. במידה והאישה מגיעה והזקיק קצר מידי, היא תאלץ לחזור לבדיקה חוזרת מספר ימים לאחר מכן. במידה והזקיק ארוך מידי, תאלץ האישה לחכות לא פחות מחודש עד לוסת הבא, ולאחר מכן להתחיל את ההליך מחדש.
- ג'נרל אלקטריק משקיעה בפלסאנמור בפרמיה של 130% על המחיר בבורסה
- ירידות שערים: ת"א 35 ירד ב-1.5%, טבע ירדה ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה תוכל לספר על הליך ההפרייה החוץ גופית ועל החשיבות של הזקיקים?
זוננשיין: "בכל בוקר, בין השעות 6:30-7:45 ניתן לראות תור של בין 120 ל-150 נשים בקופות החולים הממתינות לבדיקה של 2 דקות מכיוון שמדובר במאות נשים על מכשיר אחד. אותן נשים גם אינן יכולות להרשות לעצמן להפסיד את הבדיקה, ולכן נאלצות לשנות את אופן חייהן ואת שגרתן לצורך העניין הזה."
המודל הקיים מציג שתי בעיות עיקריות. הראשון הוא דהירת הרפואה העולמית אל עבר טיפול בקהילה נוכח משבר הקורונה. קופות ובתי החולים מעוניינות לצמצם את ההתקהלויות הגדולות במסדרונותיהן על מנת למגר את התחלואה. השני הוא תוצר של אותן התקהלויות, כאשר נשים רבות נאלצות להיות מטורטרות אל בתי החולים לצורך ביצוע הבדיקה. המוצר אותו מפתחת פלסאנמור מקווה לפתור את הבעיה הזו, כאשר הוא מאפשר לאותן נשים לבצע את הבדיקות באופן בו הוא נוח להן, בביתן ובפרטיותן וללא צורך בהגעה לבית החולים. לדברי זוננשיין ביצוע הבדיקה העצמית הינו טכני ומונגש לכלל האוכלוסיה באמצעות המוצר.
זוננשיין: "הקורונה שינתה את כללי המשחק. נשים מבקשות להגיע אל בתי החולים לצורך ביצוע בדיקת ה-US, אך קופות החולים מנגד מבקשות מהן לא להגיע, וכל זאת במקביל לעובדה שהן עדיין רוצות לתת להן את השירות הטוב ביותר. הבדיקה שלנו פותרת את שתי הבעיות הללו ומאפשרות לנשים לבצע את הבדיקה בביתן. את הבדיקה ניתן לבצע בשני אופנים, כאשר הראשון הוא טכנאי/ת הנותן/ת לאשה הכוונה מרחוק המסביר כיצד לבצע את הבדיקה. התוצאות מוזרמות אל הטכנאי/ת ובכך נקבע גודל הזקיק. האופן השני הוא בוא מבצעות את הנשים את הבדיקה בעצמן, התוצאות מועלות אל הענן, שם מתבצע הליך בדיקה אוטומטי שמוזרם בסופו של דבר אל הרופא המטפל, שכעת מעריך מה צריך לעשות ומודיע לפציינטית על המשך הטיפול בהתאם"
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
על פי נתוני החברה קיימים לא פחות מ-2.5 מיליון מחזורי הפרייה שנתיים, מתוכן 50 אלף רק במדינת ישראל. מחזור הפרייה מוגדר כתהליך בו בסופו של דבר, ולאחר ביצוע ה-US, נשאבת הביצית ומתבצע ניסיון הפרייה. המשמעות של נתון זה היא היא שאותו מספר אינו מגלם את מספר הבדיקות אותן נדרשות כל הנשים הללו לבצע, כאשר בחברה מעריכים כי מדובר בבין 350 ל-500 אלף בדיקות כל שנה.
זוננשיין: "לא תמיד מחזורי ההפרייה הם מוצלחים, למעשה אנחנו מעריכים כי רמת ההצלחה היא כ-64% אחרי מחזור הפרייה שלישי. הכוונה היא שכל אישה נאלצת לעבור את הליך השאיבה לפחות שלוש פעמים, וגם אז לא כולן מצליחות להפרות. אנחנו מעריכים כי מספר בדיקות ה-US עצמן גדול פי 7-10 ממספר המחזורים המבוצעים בפועל, זה שוק ענק עבורנו."
מוצר החברה אותו תמכור לכללית, צפוי כך דווח על ידי החברה להיות יעיל אצל כל מטופלת לתקופה של כשנה החל מיום השימוש הראשון, לו קוראים בחברה "אקטיבציה", או לאחר ביצוע של כ-50 סריקות. ד"ר זוננשיין מספר כי מדובר במספרים גבוהים ממספר הבדיקות הממוצע אותה נאלצת לבצע כל אישה במהלך הליך ה-IVF ולכן מאמין שמוצריה יהיו נגישים ויעילים עבור הרוב המוחלט של המטופלות.
האם המוצר מטפל בכלל הבעיות הצפויות בסוגיית ההפריה החוץ גופית?
זוננשיין: "עולם ההפריה הוא עולם ענק בו קשיים רבים, חלקם מהותיים יותר וחלקם מהותיים פחות. בסופו של דבר אנחנו מעריכים שכ-60% מהנשים הנדרשות להפרייה חוץ גופית עוברות את ההליך שעבורו מיועד המוצר שלנו. המשמעות היא שעדיין תישאר אוכלוסיה של לפחות 40% מהנשים שעדיין תאלצנה להגיע לבתי החולים, לצורך העניין נשים אשר עברו הליך כירורגי ששינה את האנטומיה שלהן. כרגע אנחנו לא מפתחים מוצר שיטפל גם בסוגיה זו עבור יתרת הנשים, אך עצם שחרור צוואר הבקבוק הנוצר על ידי הנשים שמגיעות לבית החולים ללא סיבה ממשית (אותם 60% שיכולות לבצע את הבדיקה בבית) צפוי לסייע בהורדת הלחצים ולהקל משמעותית על ההליך, גם אם לטווח הקצר."
החברה משווקת את מכשיר האולטראסאונד שלה בישראל ובאירופה, לאחר שקיבלה אישור מהרגולטור המקומי, וכעת נמצאים בהתקשרות עם ה-FDA עבור מתן אישור לשימוש במכשיר גם בארצות הברית.
זוננשיין: "הגשנו בקשה ל-FDA לצורך מתן אישור לשיווק מכשיר US רגיל אותו אנחנו מפתחים וכעת מחכים לאישורו ואנחנו סבורים כי במהלך השנה הבאה נוכל לבצע ניסוי מבוקר בארה"ב שלאחריו נוכל להתקדם אל מול ה-FDA. בהקשר של מכשיר ה-US אותו פיתחנו עבור ה-IVF טרם הגשנו בקשה לאישורים וזאת כי המכשיר הינו מוצר חדש יחסית אותו אנחנו מפתחים. אני סבור כי במהלך השנה הבאה נבצע הערכה לגבי לוחות הזמנים שלנו, ובמידה ונראה לנכון לעשות זאת, נפתח הליך לאישור המכשיר אל מול ה-FDA."

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳