דלתא בדוחות טובים: צופה גידול של כ-30% בהכנסות השנה - המניה מזנקת
חברת ההלבשה דלתא מדווחת על מכירות של כ-416 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, לעומת כ-334 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות בארה"ב ברבעון הראשון של 2021 נבע בעיקר עקב רכישת חברת e-commerce קמעונאית בארה"ב Bare Necessities. הגידול במכירות בארץ נבע בעיקר ממכירות הדיגיטל.
ה-EBITDA הסתכם בכ-53 למיליון דולר, לעומת כ-7.6 מיליון ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם בכ-28 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של כ-29 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם בכ-15 מיליון דולר, לעומת הפסד של כ-30 מיליון דולר ברבעון המקביל.
צפי הכנסות ל-2021: 1.7-1.8 מיליארד דולר
החברה צופה להכנסות ממכירות של בין 1.7 מיליארד דולר, ל-1.8 מיליארד דולר, לעומת הכנסות שנתיות של כ-1.4 מיליארד דולר ב-2020, והכנסות של 1.6 מיליארד דולר ב-2019. החברה צופה לרווח תפעולי של בין 140 ל-150 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של כ-7 מיליון דולר בשנה שעברה, ורווח תפעולי של כ-103 מיליון דולר ב-2019.
התייעלות החברה בעקבות נגיף הקורונה
החברה צמצמה את הוצאות שכר העבודה בדרך של הוצאת עובדים לחופשה ללא תשלום, וכן להקטנת עלויות שכר דירה בתיאום עם משכירי הנכסים. במהלך שנת 2020 החליטה החברה על ביצוע תכנית ארגון מחדש מקיפה. התכנית כלכלה צמצום ו/או סגירה של חלק מפעילויות הייצור שלה וכן צמצום תקורות במטות החברה. עלות התכנית הסתכמה בכ-39.2 מיליון דולר ונכללה כהוצאה בשנת 2020.
- דלתא גליל רוכשת מותג אמריקאי ב-65 מיליון דולר - כמה זה עשוי לתרום לתוצאות?
- דלתא מורידה תחזיות - הרווח יקטן ב-18%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אייזיק דבח, מנכ"ל דלתא על שנת הקורונה: "שנת 2020 מייצגת שנה חסרת תקדים עבור דלתא גליל, כאשר נגיף הקורונה אילץ אותנו לחשוב מחדש על הדרכים שבהן אנו מתנהלים. אני מרוצה מהנמרצות ומהירות התגובה שלנו למגפה תוך יישום יוזמות הדרושות להפחתת העלויות התפעוליות ולשיפור הגמישות הפיננסית שלנו. הגענו לרמות שיא בשיעורי הרווחיות הגולמית והתפעולית ברבעון הרביעי, ולשיא בתזרים המזומנים השנתי מפעילות שוטפת, שנבעו מהתרחבות מהירה בפעילות האון ליין, בשילוב עוצמת המותגים ובסיס הלקוחות הנאמן שלנו, יחד עם תוצאות מהלכי ההתייעלות שנקטנו ושאנו רואים אותם ממשיכים בעתיד".
סך תכנית הייעול בשנת 2020 כללה כ-35.6 מיליון דולר במזומן בגין פיצויים ועלויות אחרות עקב סיום העסקת עובדים וכ-3.6 מיליון דולר שאינם במזומן ומיוחסים להפחתה בערך רכוש קבוע במפעלי החברה. במהלך הרבעון הראשון של 2021 המשיכה החברה ביישום התכנית, כך שנכון לסוף רבעון ראשון 2021 ביצעה החברה כ-14.5 מיליון דולר במזומן, מסך התוכנית וצפויה לסיימה במהלך השנה.
שאול נאוי יו"ר יעקב פיננסים, צילום: יחצשאול נאוי: "הגידול בתיק הגיע רק מחברות שפנינו אליהן - לא ממי שמחפש אשראי בכל מחיר"
האח"ב בתקופה רגישה מאוד. אנחנו יוצאים ממלחמה ארוכה שהאטה את המגזר העסקי וגרמה ללחצים אצל לווים בעיקר במגזר הנדל״ן, הריבית עדיין גבוהה וככל שתרד היא עדיין תהיה ברמות גבוהות יחסית לשנים האחרונות מה שמוביל את השוק להסתכל בחשדנות על תיקי האשראי הגדולים
של החברות, רק שצריך לזכור שיש כאן מנעד רחב מאוד, וכל תיק שונה מהותית מרעהו גם מבחינת סוגי הלווים וגם מבחינת אורכי המח״מ, וזה כנראה אחד הסעיפים החשובים ביותר, כי חברה שמתנהלת במח״מ קצר פחות מרותקת לשוק ופחות תלויה ביכולת של לקוחות להחזיק אשראי ארוך בתקופה תנודתית.
הדוח הרבעוני של יעקב פיננסים נופל בדיוק לתוך האווירה הזאת. מצד אחד, המספרים ממשיכים להראות צמיחה. אנחנו רואים זינוק בתיק האשראי של 42%,
הרווח הנקי בקצב שנתי של 80 מיליון שקל, וההון העצמי גם הוא עולה. אבל השוק עצבני, בתגובה לתוצאות המניה יורדת עד 7% כשהשווי של יעקב פיננסים -0.3% נע על 810 מיליון שקל למרות זינוק של 64% מתחילת השנה, שזה נותן לה מכפיל של 10
שגם משקף את החששות של המשקיעים כלפי התחום כשגם המניה של האח דורי נאוי -0.29% נעה סביב המכפיל.
על הרקע הזה שוחחנו עם יו"ר יעקב פיננסים, שאול נאוי, ועם סמנכ״ל האשראי הבכיר דור גורי, כדי להבין איך הם רואים את התקופה האחרונה, מה עומד מאחורי הצמיחה הגדולה בתיק, ואיך הם נשארים רגועים כשהשוק כל כך חושש מתברר שכשעושים "עסקים עם אנשים הגונים" אפשר לנטרל חלק גדול מהסיכון לדברי נאוי.
אנחנו רואים צמיחה ברמת השורה העליונה והתחתונה, עם קצב רבעוני של 20 מיליון שקל בשורה התחתונה, אפשר לצפות להמשך צמיחה כזאת?
- יעקב פיננסים: עלייה של 12% ברווח הנקי וצמיחה של 42% בתיק האשראי
- יעקב פיננסים עם קפיצה של 52% בתיק האשראי ועלייה של 21% ברווח הנקי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אנחנו לא משנים את הגישה ואת העבודה שלנו. הבסיס הוא הלקוחות. למי נותנים כסף. זה תמיד מתחיל מאנשים. מי עומד מאחורי החברה, מה האישיות שלו, האם הוא ישר. אם משהו בהתנהגות או בדברים שנאמרים לא מסתדר לי - אני לא עושה את העסקה. אחרי הבדיקה האישית מגיעה בדיקת החברה: מה היא עושה, מה המאזנים, עם איזה בנקים היא עובדת, מה ההיסטוריה. יש המון פרמטרים. אנחנו כמעט לא מקבלים לקוחות שמגיעים מהאקראי - אנחנו מסמנים חברות שאנחנו רוצים לעבוד איתן ופונים אליהן. זה קשה, אלה חברות טובות עם מערכת בנקאית חזקה. חברה שאין לה בנקים בכלל - אני לא רוצה שתהיה לקוחה שלי. אנחנו משלימים לבנקים, לא מובילים אותם."

דלתא מותגים: צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווח הנקי
החברה מציגה עלייה של כ-16.4% בהכנסות ברבעון לכ-336 מיליון שקלים ושיפור ברווח הנקי לכ-37.2 מיליון שקלים; תזרים המזומנים מפעילות שוטפת התחזק, והפעילות הבינלאומית מתרחבת עם זיכיון ל-Bath & Body Works בגרמניה והכנות לפתיחת חנויות ואתר סחר באירופה
דלתא מותגים דלתא מותגים -0.81% פרסמה הבוקר את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2025.
הכנסות החברה ברבעון השלישי צמחו בכ-16.4% והסתכמו בכ-336.2 מיליון שקל לעומת כ-288.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מהמשך צמיחה אורגנית בפעילות המותגים בבעלות (דלתא, פיקס ופנטה ריי) וכן, מהרחבת פעילות החברה של המותגים בזכיינות (Victoria`s Secret ו-Bath & Body Works).
ברבעון השלישי המכירות בחנויות זהות של כלל תחומי פעילות החברה, כולל אתרי האונליין שלהם גדלו בשיעור של כ-5.1% לכ-272.6 מיליון שקל לעומת כ-259.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
הכנסות מאתרי האונליין של החברה ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים של שנת 2025 צמחו בכ-3.2% ובכ-18.5%, בהתאמה, לעומת תקופות מקבילות אשתקד. ברבעון השלישי היוו הכנסות האינטרנט כ-12.7% מסך הכנסות החברה. אתרי האונליין של החברה פעלו כסדרם גם במהלך ימי מבצע 'עם כלביא'.
- ענת בוגנר: "המותגים החדשים צומחים יפה; דלתא הגיעה מוכנה למלחמה"
- המלחמה עברה לדלתא מעל הראש: הרווח הנקי נחתך "רק" ב-15%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נכון להיום, החברה מפעילה חמישה אתרי אינטנרט לכל אחד מהמותגים דלתא, פיקס, ,Victoria's Secret Pante rei ו-Bath & Body Works. החברה צפויה לפתוח ברבעון הרביעי של השנה אתר סחר מקוון נוסף של המותג BBW באירופה.
