אייל טריבר מיטרוניקס
צילום: BIZTV
אנשי השנה - TV

מנכ"ל מיטרוניקס שהגיעה לשווי של 5 מילארד שקל: "רק התחלנו"

מניית מיטרוניקס זינקה השנה ביותר מ-60% והכניסה את החברה הקיבוצית למדד ת"א 35. מנכ"ל החברה אייל טריבר מסכם שנה מוצלחת אבל בעיקר מרגיש שהפוטנציאל האמיתי עוד קדימה - ראיון מיוחד
עדי ברזילי | (7)

אלפי גולשי ביזפורטל בחרו במנכ"ל מיטרוניקס, אייל טריבר, לאחד מאנשי שוק ההון המובילים לשנת 2020, ואין פלא. החברה הקיבוצית שנמנמה שנים רבות גדלה בהתמדה בעשור האחרון ותפשה את ההובלה העולמית בתחום הרובוטים לניקוי בריכה, אבל אין ספק ש-2020 היתה שנת מפנה משמעותית שהזניקה אותה ל"ליגה של הגדולים" עם עליה בביקושים וקפיצה של יותר מ-60% במניה, שהביאו אותה לשווי של יותר מ-5 מיליארד שקלים. עכשיו טריבר מסתכל על היעד הבא - צפו בראיון המלא:  

מיטרוניקס בנתה בשנים האחרונות תשתית שיווק והפצה במדינות רבות ברחבי העולם וצמחה בקצב יפה וקבוע, אלא שאז באה הקורונה: אנשים ישבו בבית, לא היו יכולים לצאת ולבלות, והתחילו להשקיע את זמנם וכספם בתוך הבית. כך, בבת אחת, הביקושים למוצרים של מיטרוניקס עלו והחברה היתה ערוכה להתמודד איתם ברמת היצור וההפצה. נכון להיום, מיטרוניקס משווקת את המוצרים שלה, רובוטים לניקוי בריכות, ל-65 מדינות ברחבי העולם והיא מובילה כמעט בכולן. לטובת ההפצה היא מפעילה 5 חברות בנות בארה״ב, צרפת, אוסטרליה, גרמניה, וספרד ומעל 100 מפיצים בשאר המדינות. "אין הרבה חברות שיושבות בכ"כ הרבה מדינות, כשבכל אחת מהמדינות אנחנו מחזיקים בנתח שוק הכי גבוה. עם מוצר כ"כ בעל ערך לשוק הביתי". ואם חשבתם שמדובר בשוק נישתי ושאין לחברה לאן לגדול, טרייבר יתעקש שההיפך הוא הנכון: "רק התחלנו" הוא טוען. לדבריו, מדובר בשוק של 26 מיליון בריכות כשמתוכן רק 15% משתמשים בכלים טכנולוגיים. "אנחנו בשוק אינסופי עבור מיטרוניקס" אומר טרייבר.  עד היום רכשה מיטרוניקס שתי חברות בלבד כך שרכישות הן לא חלק מובנה באסטרטגיית הצמיחה שלה, אך טרייבר לא פוסל את האופציה, אם כזו תגיע. ומה לגבי האפשרות שחברת ענק תרצה לרכוש אותה, עכשיו כשמיטרוניקס הפכה לשחקנית מעניינת ומשכה אליה את אור הזרקורים? אז זהו שלא. "הקיבוץ לא מעוניין למכור את הנכס הנפלא הזה" חותם טרייבר את הדיון עוד לפני שהחל. > לפרויקט אנשי השנה 2020 - לחצו כאן

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    חיממנו מנועים... טוסי יפתי (ל"ת)
    אבירם 10/01/2021 09:25
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    dw 07/01/2021 15:34
    הגב לתגובה זו
    חברה נחמדה אבל לא שווה מכפיל 20 ומעלה. זה מוגזם. בסקטור תעשיית הקיבוצים אפשר להעיף מבט על עלבד, הנסחרת במכפיל רווח נוח בהרבה (7) ברבעון האחרון על בד אפילו הרוויחה יותר ממיטרוניקס, שזה די מדהים, בהתחשב שהיא נסחרת בשישית (!) ממנה.
  • 4.
    מציל בבריכה 07/01/2021 08:03
    הגב לתגובה זו
    איך חברה שמייצרת מכשיר אחד טסה.
  • 3.
    מליונרים בקיבוץ (ל"ת)
    רון 07/01/2021 07:10
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    סתם קורא 06/01/2021 21:36
    הגב לתגובה זו
    אייל אדם ומנהל למופת
  • 1.
    רק מזומן 06/01/2021 16:35
    הגב לתגובה זו
    טכנולוגיה מיותרת ויקרה
  • יוני 06/01/2021 21:53
    הגב לתגובה זו
    הרובוט חוסך לי זמן והוצאות התפעול ירדו. סה"כ השקעה טובה לבריכה.
נדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיותנדל"ן בישראל. קרדיט: רשתות חברתיות
ראיון

“המכירות נחתכו, הריבית חונקת - אבל יש מניות נדל״ן שעדיין מתומחרות בחסר”

אנליסט הנדל״ן זיו בן אלי מסביר מדוע המחצית השנייה נפתחה בחולשה חריגה בשוק המגורים, איך ה׳מידל-מרקט׳ בתל אביב נשאר תקוע, למה ריטים למגורים נסחרים מתחת להון - ואילו מניות עדיין מציגות אפסייד למרות הסביבה המאתגרת


צלי אהרון |

מצד אחד האטה כבדה בשוק המגורים, שניכרת כמעט בכל נתון, ומצד שני תמחור מעניין במספר מניות נדל״ן, כולל יזמיות ומניב בחו״ל, שאולי מציגות הזדמנויות למרות תנאי המאקרו המכבידים. השנה הנוכחית נפתחה תחת אותן ההשפעות שכבר ליוו את השוק ב-2024: ריבית גבוהה, אי-ודאות כלכלית ומדינית בעקבות המלחמה, תקנות מימון מחמירות שהוציא בנק ישראל במרץ האחרון וירידה חדה בכמות העסקאות שמורגשת היטב גם בסקירת הכלכלן הראשי באוצר וגם בנתוני למ״ס. עם זאת, חברות רבות מציגות עדיין יציבות, ולעיתים אפילו המשך ביקושים במקטעים ספציפיים. 

אחת התופעות הבולטות במחצית הראשונה של השנה היתה הירידה הדרמטית במכירות הדירות, לא מדובר על תופעה של גורם אחד בלבד אלא של כמה תהליכים שהתרחשו כמעט במקביל. העלאת המע"מ בנובמבר האחרון הביאה להקדמת עסקות לסוף 2024 ופגעה ברבעון הראשון של 2025; הגבלות המימון החדשות של בנק ישראל על מבצעי המימון של הקבלנים האטו את קצב השיווק; והעימות הביטחוני מול איראן במבצע ׳עם כלביא׳ ביוני האחרון הוביל לסגירת אתרי בנייה ולבלימת עסקאות. 

גם סביבת הריבית הגבוהה ממשיכה להכביד על רוכשי הדירות, שמתקשים לסגור פערים בין הון עצמי למשכנתא גבוהה. אבל לצד תמונה זו, דוחות הרבעון השני של חברות הבנייה מגלים כי ברבעון השלישי נרשמה התעוררות מסוימת במכירות - בעיקר בפרויקטים בפריפריה או כאלה שנהנים ממבצעי מימון. הדוחות שפורסמו לרבעון השלישי רחוקים מלהיות חזקים, אך הם גם לא מבטאים חולשה לעומת רבעון קודם, אלא מגמה של עלייה קלה במכירות.  

כל זה כשבמקביל, שוק הנדל״ן המניב שומר על יציבות יחסית, כאשר בולטים מגזרי הלוגיסטיקה והתעשייה, בעוד שוק המשרדים מציג פער חד: ביקושים גבוהים בתל אביב, לעומת קושי משמעותי לסגור עסקאות מחוץ לה. 

בשיחה עם זיו עין אלי, אנליסט הנדל״ן של IBI, שמלווה את התחום לאורך שנים ומנתח את הדוחות מסביר עין אלי איפה עומד שוק המגורים כיום, והאם יש מניות מומלצות בתחום? 

מה בעצם הביא לירידה החדה במכירות הדירות במחצית הראשונה של השנה? 

אלדד צינמן
צילום: יחצ
דוחות

מור גמל ופנסיה: צמיחה בהכנסות אבל הרווח כמעט לא עלה

למרות עלייה של כ-22% בהכנסות ברבעון השלישי, הרווח הנקי של מור גמל ופנסיה עלה בכ-4% בלבד; ההוצאות הכוללות קפצו ב-23%, בין היתר בשל גידול בעמלות סוכנים, עלייה בהוצאות שכר והוצאה מבוססת מניות של כ-6.3 מיליון שקל, מה ששחק כמעט את כל הגידול בשורה העליונה

תמיר חכמוף |

מור גמל ופנסיה מור גמל פנסיה -1.25%   פרסמה את דוחות הרבעון השלישי לשנת 2025 המצביעים על המשך צמיחה בהכנסות, אך השורה התחתונה נותרה כמעט ללא שינוי.

הכנסות החברה, בניהולו של אלדד צינמן, מנכ"ל מור גמל ופנסיה, עמדו ברבעון השלישי של 2025 עמדו על כ-171.2 מיליון שקל, עליה של כ-22% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה בהכנסות מקורה בעלייה בהיקף הנכסים המנוהלים, לאור פעילותה של חטיבת הלקוחות וערוצי הפצה שמנוהלת על ידי אורי קיסוס, משנה בכיר למנכ"ל מור השקעות, אשר מאפשרת לכלל חברות הקבוצה ליהנות מסינרגיה בפעילותן.

נכון ל-13 בנובמבר 2025 היקף הנכסים המנוהלים על ידי מור גמל ופנסיה עמד על כ-117 מיליארד שקל, צמיחה של כ-34% מתחילת שנת 2025. מתוך סך היקף הנכסים, כ-15.5 מיליארד שקל מנוהלים בקרנות הפנסיה שהחלו את פעילותן בחודש מאי 2022. החברה עדכנה בדוחות כי פעילות הפנסיה צפויה להגיע לאיזון במהלך שנת 2027.

עם זאת, ההוצאות עלו משמעותית. עמלות הוצאות שיווק ורכישה עלו לכ-64.5 מיליון שקל לעומת 66.5 מיליון שקל, והוצאות הנהלה וכלליות עלו לכ-52.8 מיליון שקל לעומת 45.9 מיליון שקל אשתקד. העלייה נובעת בין היתר מהוצאות גבוהות לעמלות סוכנים, גידול בהוצאות שכר והוצאה גדולה מבוססת מניות בגובה של כ-6.3 מיליון שקל. כולל הוצאות מימון (שרשמו ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל), סך ההוצאות עמד על 141.2 מיליון שקל לעומת 114.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה, עלייה של 23% ששחקה את מרבית הגידול בהכנסות.

הרווח הנקי ברבעון השלישי של שנת 2025 עמד על 18.9 מיליון שקל, צמיחה של כ-4% בלבד ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

דירקטוריון החברה אישר חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-18 מיליון שקל, אשר מצטרפים ל-39 מיליון שקל שחולקו השנה.

נתונים נוספים

מעבר לעלייה בהכנסות, הדוח של מור גמל ופנסיה מציג תמונה חיובית של המשך התרחבות בקצב מהיר: מספר העמיתים הכולל חצה את רף המיליון והגיע ליותר מ-1.01 מיליון חשבונות, גידול חד של כמעט 180 אלף עמיתים בתוך שנה. הצמיחה הזו נובעת מהרחבת הפעילות בכל הערוצים, ומורגשת היטב גם בהיקף הנכסים, שעמד בסוף הרבעון על כ-112.9 מיליארד שקלים, ובתאריך העדכני אף טיפס ל-117 מיליארד. מדובר בזינוק של כ-34% מתחילת השנה, שהגיע משילוב של צבירות נטו גבוהות ותשואות חיוביות בשוק.