saverone סייברוואן
צילום: צילום מסך אתר החברה

סייברוואן חתמה על 6 הסכמי פיילוט חדשים; המניה קופצת ב-5%

החברה שרק החודש הונפקה ומפתחת טכנולוגיה למניעת היסח דעת מטלפונים סלולריים בעת נהיגה, תערוך פיילוט עם צ'מפיון מוטורס, צה"ל וגופים נוספים; הפיילוטים יקיפו 75 רכבים
ארז ליבנה |

אחרי ההנפקה המוצלחת, חברת סייברוואן 0% (SaverOne) הודיעה היום כי חתמה על 6 הסכמי פיילוט חדשים, שיתווספו לפיילוט מול צה"ל. בכלל הפיילוטים שעליהם חתמה, תנסה החברה את הטכנולוגיה שלה למניעת היסח דעת בעת נהיגה, על כ-75 רכבים. המניה שהונפקה לפי מחיר של כ-16.4 שקלים, קופצת כעת ב-4% לרמה של כ-15 שקלים למניה.

פרט לצה"ל, החברה חתמה על פיילוט עם צ'מפיון מוטורס, מיבואניות הרכב המובילות בישראל, כאשר סייברוואן תתקין 5 מערכות ברכביהם של עובדי החברה. עם פרונרי ישראל, מחברות הגלידה המובילות באירופה, בבעלות משותפת של נסטלה העולמית וחברת R&R, נחתם פיילוט להתקנת 15 מערכות ברכביהם הפרטיים של מנהלי החברה ועובדיה.

 

בנוסף, עם קבוצת עוז נחתם פיילוט להתקנת 4 מערכות ברכביהם הפרטיים של מנהליה הבכירים של הקבוצה. עם החברה המרכזית לפיתוח השומרון נחתם פיילוט להתקנת 5 מערכות באוטובוסים או רכבי הסעות ממוגני ירי.

 

כמו כן, נחתם הסכם פיילוט עם קבוצת מילניום, אחת מחברות הלוגיסטיקה המובילות והגדולות בארץ, נחתם פיילוט להתקנת 5 מערכות: רכב פרטי ו-4 משאיות, עם חברת M.fast, העוסקת בטכנולוגיות מתקדמות לאורטופדיה נחתם הסכם להתקנת מערכות ב-15 רכבים מכלל הרכבים בצי החברה.

אורי גלבוע, מנכ"ל סייברוואן: "אנחנו ממשיכים להרחיב את הפעילות שלנו במלוא המרץ. הגופים עימם נחתמו הפיילוטים, מייצגים פוטנציאל התקנות של מאות כלי רכב לאחר סיום הפיילוט. אנו נמצאים במו״מ עם גופים רבים נוספים אשר מגלים עניין בהתקנת המערכת במטרה למצוא פיתרון להיסח הדעת הסלולארי בקרב נהגיהם. אני מאמין שהמערכת שלנו תשפיע באופן מהותי על כמות תאונות הדרכים בישראל."

סייברוואן: חדשה, מסקרנת, אבל עדיין לא רווחית

חברת SaverOne הוקמה בשנת 2015 ופיתחה מערכת המספקת פיתרון ייחודי לבעיית היסח הדעת בנהיגה כתוצאה משימוש בטלפון סלולארי. המערכת משתלטת על הטלפון של הנהג ומונעת שימוש באפליקציות שהוגדרו כמסוכנות.

הפתרון הטכנולוגי של החברה הינו פתרון מבוסס חומרה המייצר "חופת נהג וירטואלית" באמצעות חיישנים הקולטים את תדרי הסמארטפונים ברכב. ברגע שהמערכת מזהה טלפון נייד בחופת הנהג היא מכניסה אותו ל"מצב נהיגה", כך שלא ניתן להשתמש בו מעבר לתכונות שהוגדרו ברשימה קבועה. המערכת מופעלת אוטומטית ללא צורך בשיתוף פעולה של הנהג, כאשר המכשירים של יתר יושבי הרכב אינם מושפעים.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

החברה מפתחת פיתרון טכנולוגי, שאינו תלוי בשיתוף פעולה של הנהג, תוך הבחנה בין נהג לנוסע וחסימה דינמית סלקטיבית של יישומים מסוכנים. בחברה מציינים כי כיום המערכת מיועדת לאפטר מרקט שאינו פוגע ברכב ואינו פולט קרינה מסוכנת, אך המטרה היא כי בהמשך המערכת תהיה משולבת ברכב באמצעות היצרנים.

כרגע מחזיקה החברה במערכת המותאמת להתקנה ברכבים פרטיים ומשאיות, כאשר החברה נמצאת בשלבי פיתוח של המערכת לצורך הטמעתה באוטובוסים. עיקר פעילות הפיתוח של המערכת לאוטובוסים, הוא ביכולת המערכת לזהות מספר רב יותר, באופן משמעותי, של מכשירים ניידים אשר מצויים באוטובוסים ולבודד את המכשירים הניידים המצויים באזור הנהג באוטובוס. נושא זה מבדיל את המערכת מהמוצרים הקיימים של החברה למשאיות ולרכבים פרטיים.

נכון להיום, המערכת מותאמת לטלפונים ניידים הפועלים עם מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד, כאשר החברה נמצאת בתהליך פיתוח המערכת לטלפונים בעלי מערכת הפעלה מסוג (IOS) למכשירים סלולאריים של חברת Apple.

אין עדיין הכנסות מהותיות

החברה נמצאת בשלבי מחקר ופיתוח וטרם הפיקה הכנסות משמעותיות מפעילותה. בשנת 2019 דיווחה החברה לראשונה על הכנסות של כ-85 אלף שקל, עם רווח גולמי של כ-21 אלף שקל, אולם לאחר הוצאות תפעול של כ-8.1 מיליון שקל (בעיקר הוצאות מו"פ) והוצאות מימון נטו של כ-1.3 מיליון שקל, דיווחה החברה על הפסד נקי של כ-9.5 מיליון שקל.

בהתאם לכך, יכולתה של החברה לעמוד ביעדי הפיתוח ומימוש תכניותיה העסקיות תלויים בגיוס מקורות מימון וזאת ככל הנראה אחת הסיבות המרכזיות להגעתה לבורסה בתל אביב.

במסגרת המצגת למשקיעים שפרסמה החברה לפני ההנפקה היא מציינת כי המודל העסקי שלה מבוסס על מכירה חד פעמית של המערכת, ולהערכתה השוק הפוטנציאלי, כאשר תיכנס לתוקף רגולציה המחייבת שימוש במערכת למניעת היסח דעת סלולרי, נאמד ב-70 מיליארד דולר. הרגולציה המוגדרת על-ידי החברה כ"Game Changer", כאשר לפי סייברוואן מדובר בשוק תחרותי מאד, אולם כרגע לא ידוע על פתרונות מלאים ואפקטיביים דומים.

החברה נמצאת כיום בעיצומו של פיילוט מול מספר גופים

החל מסוף 2019 פועלת החברה לאפיון והתקנות במסגרת פיילוט עם מספר גופים וציי רכב וביניהם משטרת ישראל, UPS, קווים, ביטוח איילון, עיריית ת"א, איתוראן, UMI, גיל-קאר, רקיט בנקיזר וחברת סוויספורט.

בחברה מעריכים כי על לקוחותיה בעתיד יימנו בין היתר, חברות יצרני רכב וספקי רכיבים ליצרני הרכב, ספקי שירות בתחום הרכב, כמו גם חברות השכרת רכבים ולקוחות קצה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסףעידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסף
ניתוח Bizportal

למרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי

הורדת ההמלצה לאיתקה בסוף השבוע הובילה לירידה של 5% במניה בלונדון שמשפיעה על דלק בבורסה המקומית; ניתוח שווי הנכסים העדכני של דלק קבוצה מצביע על שווי נכסי נקי גבוה ביותר מ-20% מהמחיר בשוק 

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה דלק קבוצה איתקה

בעוד מניית איתקה סגרה את המסחר בלונדון בירידה של כ-5% בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת המלצה של גולדמן זאקס ל"מכירה" עם מחיר יעד של 180 פני (קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק), בהסתכלות על התמחור הכולל של דלק קבוצה דלק קבוצה -4.32%   נראה שההשפעה קטנה יותר משחושבים. אם ניקח בחשבון תמחור NAV, המבוסס על שוויי שוק עדכניים של כלל החברות הבנות והנכסים, שממנה עולה כי המניה נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה, מעל 20%.

שווי הנכסים

החישוב כולל את כל האחזקות המרכזיות של הקבוצה מעודכן לכתיבת שורות אלה. ההחזקה המשמעותית ביותר היא החזקה של 54.66% בניו-מד אנרג'י, עם שווי החזקה כ-10.5 מיליארד שקל. ההחזקה השנייה בגודלה היא החזקה של 50.5% באיתקה אנרג'י השווה כ-7.28 מיליארד שקל לפי מחיר הסגירה של יום שישי. בנוסף החברה מחזיקה בכ-40.07% בישראכרט בשווי 1.78 מיליארד שקל, 61.36% במהדרין בשווי של 623 מיליון שקל, 24.7% בדלק ישראל בשווי של 198 מיליון שקל, 19.1% בדלק נכסים  בשווי של 174 מיליון שקל, ו-32.7% ב-InPlay Oil, בשווי של 268 מיליון שקל שם השקיעה לאחרונה. סך הכל השקעות נכסים סחירים של כ-20.45 מיליארד שקל.

לכך מתווספים גם נכסים שאינם סחירים, בהם בניין מלון בהרצליה בשווי שמאות של 299 מיליון שקל, ו-25% מקרקע בעכו בשווי של 98 מיליון שקל, לסכום כולל של כ-20.85 מיליארד שקל.

הנכס שלא במאזן

אחד הנכסים החשובים ביותר, שאינו רשום במאזן מסיבות חשבונאיות אך נמצא בכל מודל של השוק, הוא התמלוגים מלווייתן, שמקנים לדלק עד 6% מהתמורות הגולמיות מפי הבאר. הערכת השווי המקובלת עומדת סביב נעות בין 650-800 מיליון דולר. בחישוב שמרני יחסית של 720 מיליון דולר, השווי שנכנס למודל עומד על כ-2.36 מיליארד שקל.

במצטבר, שווי כלל הנכסים מסתכם בקצת יותר מכ-23.2 מיליארד שקל, ומהם מנוכה החוב הפיננסי נטו לפי דוחות הרבעון, 3.84 מיליארד שקל. כך מתקבל NAV של כ-19.37 מיליארד שקל. בנוסף נציין כי מאז סוף הרבעון החוב אף ירד מתחת ל-3.8 מיליארד שקל, אך במודל שנותח כאן נעשה שימוש בנתון השמרני מדוחות החברה.

דורון סלע מנכל אייקון גרופ
צילום: יחצ

מנכ״ל אייקון גרופ על האייפונים באושר עד וויקטורי: "אני לא חושב שזה יוריד ביקוש - הצרכן ידע להתנהל"

הרבעון השלישי הסתיים בתוצאות משופרות, אבל האייפונים הזולים שמכרו באושר עד וויקטורי חשפו את הרגישות של השוק למחירים כמו גם את השחיקה של מעמד היבואן הרשמי - שיחה עם מנכ"ל אייקון גרופ על התוצאות הרבעוניות, התחרות הקשה והמרווחים הצרים בתעשייה

מנדי הניג |

אייקון גרופ אייקון גרופ -0.07%   סיכמה את הרבעון השלישי של 2025 עם עלייה של כ-14.4% בהכנסות שהגיעו לכ-382.8 מיליון שקל, וזינוק של כ-78% ברווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל. אבל לצד הצמיחה בהיקף הפעילות, מה שבעיקר מדאיג הם המרווחים התפעוליים הצרים מאוד בשני מגזרי הפעילות המרכזיים של החברה. 

מגזר ההפצה, שבו אייקון מוכרת מוצרים - בעיקר של אפל - לרשתות קמעונאיות כמו מחסני חשמל, KSP, דינמיקה ורשתות נוספות, הציג ירידה בשיעור הרווח התפעולי מ-2.5% ל-2.4% רבעון מול רבעון. הירידה הזאת מגיעה בעיקר מההשפעה של שער הדולר, שפגעה במלאי שנרכש במחירים גבוהים יותר. מנגד, מגזר הקמעונאות - הפעילות של iDigital שכוללת חנויות, מכירה מקוונת, ושירותי מעבדה רשמיים - הציג עלייה בשיעור הרווח התפעולי מ-2.8% ל-5.3%. יש מי שיתווכח ויגיד שאלו מרווחים מצויינים לקומודטי אבל עדיין זה דורש מעקב כדי לוודא שהם נשמרים ומתרחבים.

מה שעשוי לאתגר את המרווחים האלה זה למשל המהלך החריג של אושר עד וויקטורי, אלו ייבאו אייפון 17 ביבוא מקביל ומכרו אותו במחירים שנמוכים במאות שקלים מהמחיר בשוק. אפילו שזה אירוע חד-פעמי הוא בפוטנציאל יכול לגרוע מאות לקוחות מאייקון. מי שקנה באושר עד לא יחזור ויקנה שוב באיידיגיטל. זה גם חושף עד כמה המעמד של היבואן הרשמי איבד מהבלעדיות שלו במיוחד אחרי שאייקון איבדה את מונופול ההפצה ההיסטורי שלה ל-KSP.

אבל יחד עם זאת, אייקון כבר לא נשענת רק על אפל: לצד המותגים המרכזיים של אפל, החברה מפעילה פעילות משמעותית עם יצרניות מחשוב כמו לנובו ואסוס, ומנסה להרחיב את סל המוצרים ואת פריסת הלקוחות כדי לצמצם תלות בקטגוריה אחת או ביצרן יחיד. התרחבות הזאת אמורה לאפשר לה בסיס יציב יותר וגם לעזור לה לאזן את התנודתיות של המטבע.

על רקע כל זה פנינו למנכ״ל אייקון גרופ, דורון סלע, כדי להבין כיצד אייקון מתכננת להתמודד עם תחרות כמו שהציגו אושר עד וויקטורי, ומה מנועי הצמיחה לשנים הקרובות.


בוא נתחיל מהתוצאות של הרבעון למה אפשר לייחס את העליה במכירות?