גולן ביטון מנכל יוניבו
צילום: יחצ

יוניבו מכניסה משקיעים נוספים בדיסקאונט אפקטיבי של כ-30%

בהמשך לדיווח מאתמול, החברה מרחיבה את ההקצאה הפרטית ומצרפת לחג'ג' והורביץ את איציק טרגן מאלטשולר, ערן פוקס שהיה בכיר באקסלנס ומשקיעים נוספים
ערן סוקול | (4)

חברת יוניבו 0% העוסקת בפיתוח, יצור ואספקת מוצרי קנאביס, דיווחה אתמול כי איש העסקים ובעלי קבוצת חג'ג'- עידו חג'ג', משקיע יחד עם משקיעים נוספים, ובהם יו"ר הדירקטוריון חיים הורוביץ, כ-2.5 מיליון שקל בחברה, בדיסקאונט אפקטיבי של כ-24.5% (לכתבה המלאה) - למרות הדיסקאונט, המניה זינקה בכ-9.4% בתגובה.

היום מדווחת החברה על צירוף משקיעים נוספים והרחבת ההקצאה הפרטית להיקף כולל של כ-5.4 מיליון שקל באותם התנאים.

על פי הדיווח, לחג'ג' והורביץ, יצטרפו חברת סייבל שוקי הון, איציק טרגן, מנהל ההשקעות של קרן הגידור האגרסיבית של אלטשולר (נץ) הפועל גם כשחקן נוסטרו עצמאי, חברת פוקס החזקות של ערן פוקס אשר כיהן בעבר כמנכ"ל חברת המוצרים המובנים אקסלנס מכשירים פיננסיים וכמנכ"ל אקסלנס שירותי בורסה וכן משקיעים נוספים.

בתמורה להשקעה כוללת של כ-5.4 מיליון שקל כאמור, יקבלו קבוצת המשקיעים סכום כולל של כ-1.8 מיליון מניות בשווי שוק נוכחי של כ-6.85 מיליון שקל (בהתאם לשער הבסיס של המניה הבוקר) בנוסף לכ-900 אלף כתבי אופציה במרחק של כ-18% מהכסף, הניתנים למימוש למשך תקופה של 9 חודשים, תמורת 450 אגורות למניה. השווי ההוגן של כל האופציות שיוקצו במסגרת העסקה נאמד בכ-890 אלף שקל.

בהתאם לשווי ניירות הערך כאמור, יוקצו סה"כ מניות ואופציות בשווי כ-7.7 מיליון שקל, תמורת השקעה של 5.4 מיליון שקל, כלומר ההקצאה משקפת דיסקאונט אפקטיבי של כ-30% ביחס לשער הבסיס של המניה הבוקר.

עם זאת, על המניות המוקצות תחול מגבלת חסימה למשך חצי שנה, כאשר במשך שנה וחצי מתום החצי שנה, ניתן יהיה למכור בכל יום מסחר כמות מניות שלא תעלה על הממוצע היומי של מחזור המסחר בבורסה במניות החברה בתקופה בת שמונה שבועות שקדמה ליום ההצעה.

צריך לציין שעל פי מודלים מקובלים של הערכות שווי, מגבלת החסימה האמורה מפחיתה את השווי ההוגן של המניות באחוזים בודדים (בשל הסיכון העודף על פני מניות רגילות, אותן ניתן למכור בכל יום מסחר). כלומר, הדיסקאונט האפקטיבי בהקצאה מעט נמוך מ-30%.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ירון כהן 26/07/2019 13:57
    הגב לתגובה זו
    אסור להם למכור במשך חצי שנה
  • 2.
    מדהים 24/07/2019 16:50
    הגב לתגובה זו
    הקצאה פרטית במחיר גבוה משמעותית, נכון להיום בערך 50% למעלה ממחיר המנייה. ככה זה שיש חברה רווחית וחברות לא רווחיות אין להם הרבה ברירות.
  • 1.
    אפק 24/07/2019 16:07
    הגב לתגובה זו
    למה לתת מניות מתחת לשווי ??? אפסים אם מאמינים בחברה שיכנסו במחיר השוק אם לא יותר למה לנו המשקיעים הקטנים לא מציעים לקנות עוד מניות בדיסקאונט כזה מטורף????
  • ערן 24/07/2019 18:05
    הגב לתגובה זו
    לא הייתי נוגע בזבל הזה
איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה מכרז אלקטרה

קבוצת אלקטרה אלקטרה 4.29%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.


מה זו אגרת גודש ולמה בכלל הולכים לשם

אגרת גודש היא מס תחבורתי שנגבה מנהגים שנכנסים עם רכב פרטי לאזורים עמוסים, בדרך כלל בשעות השיא. הרעיון פשוט: מי שנכנס למרכז המטרופולין בתקופות העומס משלם יותר, ומי שנוסע בשעות אחרות או בוחר בתחבורה ציבורית משלם פחות או לא משלם כלל.

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

זינוקים בביטוח - הראל כבר גדולה מהבנק הבינלאומי; קמהדע נפלה 5%

בדקנו: מי 3 המניות הכי טובות של דצמבר (בינתיים) ומה הסיבות?  אוריון זינקה ב-18% ביומה הראשון בבורסה, סוגת עלתה 2%

מערכת ביזפורטל |

  


מניות הביטוח ממשיכות לזנק. מדד הביטוח טס - מדד ת"א-ביטוח  

הראל כבר עולה בשווי על השווי של הבנק הבינלאומי - תראו כאן את השווי של חברות הביטוח הגדולות מודגש בצהוב, ואת המיקום שלהן בטבלת החברות הגדולות בבורסה: 

דו"ח חדש של אגף הכלכלן הראשי במשרד האוצר מציג תמונת מצב חיובית של ההשקעות הזרות בישראל. בעוד שנת 2024 הסתיימה בירידה מתונה, הנתונים לחציון הראשון של 2025 מצביעים על התאוששות משמעותית בזרימת ההון הזר למשק. על פי הדו"ח, בחציון הראשון של שנת 2025 נרשמו בישראל השקעות זרות ישירות בהיקף של כ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בחציון החזק ביותר מאז שנת 2021, שבה נרשמו השקעות בהיקף של כ-14 מיליארד דולר באותה תקופה. נתון זה מייצג עלייה של 35% לעומת החציון המקביל בשנת 2024, שבו הסתכמו זרמי ההשקעות הנכנסות בכ-7.5 מיליארד דולר בלבד. ד"ר שמואל אברמזון, הכלכלן הראשי במשרד האוצר, מציין בדבריו הפותחים את הדו"ח: "ההתאוששות נתמכת בהתפתחויות אזוריות חיוביות ובהסרת איומים ביטחוניים, אשר תרמו להפחתת פרמיית הסיכון של ישראל, לירידה בתשואות האג"ח לטווח ארוך, לחזרת חברות תעופה זרות ולעלייה במדדי המניות המקומיים." - השקעות זרות בישראל: המחצית הראשונה של 2025 החזקה ביותר מזה ארבע שנים