זה ההסבר לכך שקמטק מתרסקת הבוקר 12.5%, דיווח בחו"ל

הסכסוך ארוך השנים של קמטק לרודולף קיבל הלילה תפנית כאשר בית המשפט פסק כי קמטק הפרה פטנט. הקנס: 14 מיליון דולר
תומר קורנפלד | (6)
נושאים בכתבה קמטק

מניית קמטק צונחת בלמעלה מ-10% במסחר. הסיבה לכך קשורה לפסיקה נגד החברה במשפט פטנטים ארוך שנים שמתנהל כעשור מול רודולף. על פי הפסיקה קמטק הפרה פטנט ולכן עלולה לשלם קנס של 14 מיליון דולר. הדיווח הרשמי יצא לעת עתה רק על ידי החברה האמריקנית ואילו קמטק טרם התייחסה לנושא.

הסכסוך בין קמטק לרודולף מתנהל כבר כעשור. רודולף אשר פועלת בשוק דומה לקמטק והייתה שחקנית גדולה בו טענה כי קמטק הפרה פטנט שלה במסגרת החדירה לשוק האמריקני. המערכת איתה נכנסה קמטק לארה"ב היא מערכת הפלקון אשר מאפשרת לבצע בדיקת תקינות של מעגלים מודפסים.

בשנת 2009 נפסק כי קמטק נדרשת לשלם פיצויים לרודולף על סך של 6.8 מיליון דולר אך קמטק ערערה על ההחלטה ודרשה משפט חדש. בית המשפט דחה את הטענה של קמטק והלילה התברר כי בית המשפט פסק נגד קמטק. רודולף מצידה צריכה לפעול לגביית הסכום כעת ותבקש פסיקה סופית. רודולף מעריכה את הנזקים בכ-14 מיליון דולר.

עבור קמטק מדובר בסכום כספי מהותי. נכון לסוף ספטמבר קופת המזומנים שלה הכילה כ-50 מיליון דולר וכעת עלולה למצוא את עצמה קמטק בקרוב עם קופת מזומנים מצומקת יותר.

מעבר לכך, ואולי הרבה יותר מהותי עבור קמטק - בית המשפט פסק כי קמטק אינה יכולה למכור את מערכות הפלקון שלה שהפרו את הפטנט של רודולף בארה"ב. ככל הנראה בעקבות התביעה קמטק הפסיקה למכור את המערכת בארה"ב כבר לפני מספר שנים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    למטה למטה שם הודעות כאלה לא אוהבים (ל"ת)
    בנסדק תמשיך 10/02/2015 12:25
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מומי 10/02/2015 11:42
    הגב לתגובה זו
    ואלי בעוד יום תצטער שמכרת
  • 2.
    נ. ברוך 10/02/2015 11:15
    הגב לתגובה זו
    חברה שאינה שומרת על הכללים לשמור על זכות הבניין איננ ראויה צלאמון הציבור. יחד עם זאת יועץ משפטי שמרשה לפגוע בזכות הבניין אינו שומר על החברה. יחד עם זאת יש להגיע לפשרה עם הנפגע ולהגיע לפשרה למרות הפסיקה.
  • 1.
    יותר מזל משכל 10/02/2015 11:07
    הגב לתגובה זו
    הקדמתי את הנפילה בכמה ימים ובפוקס בגלל שהייתי צריך מזומנים.
  • גבר (ל"ת)
    גבר 10/02/2015 12:03
    הגב לתגובה זו
  • הכל בידי שמיים..חוץ מיראת שמיים...בהצלחה (ל"ת)
    עוזי 10/02/2015 11:28
    הגב לתגובה זו
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה תקים ותפעיל את מערך מס הגודש בגוש דן בהיקף של כ-1.25 מיליארד שקל

אלקטרה הודיעה היום כי זכתה במכרז המדינה להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך מס הגודש סביב גוש דן. לאחר סיום ההקמה החברה צפויה להפעיל את המערך במשך כ-20 שנה

ליאור דנקנר |

קבוצת אלקטרה אלקטרה -1.92%  , בניהולו של איתמר דויטשר, עדכנה כי חברה בת תשמש כזכיין בפרויקט מס הגודש באזור גוש דן. הזכיין יהיה אחראי על כל התהליך: תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה. תחילת העבודות צפויה לאחר החתימה על הסכם הזיכיון עם המדינה, ומאותו שלב תתחיל תקופה ארוכה של הפעלה שוטפת.

לפי הערכת אלקטרה, סך ההכנסות הצפויות מהפרויקט לאורך תקופת הזיכיון עומד על כ-1.25 מיליארד שקל. בתוך זה החברה מעריכה כי תקבל מענק הקמה של כ-400 מיליון שקל בשנים הראשונות, ועוד כ-850 מיליון שקל בפריסה על פני שנות התפעול. המודל המתגבש דומה לפרויקטי זכיינות אחרים: השקעה משמעותית בשלב ההקמה, ולאחר מכן זרם תשלומים רב-שנתי על שירות ותפעול.


220 שערים בשלוש טבעות

הפרויקט נשען על פריסה פיזית וטכנולוגית נרחבת. אלקטרה תתכנן ותקים כ-220 שערי אגרה, שמהווים כ-140 אתרי חיוב. השערים יתפרסו בשלוש טבעות סביב גוש דן: טבעת חיצונית, טבעת אמצעית וטבעת פנימית. כך אפשר יהיה לתמחר נסיעות לרכב פרטי לפי מיקום ועומס, עם הבחנה בין כניסה מבחוץ לבין תנועה בתוך הליבה העירונית.

מעבר לשערים עצמם, הזכיין אחראי על הקמת מערכת זיהוי רכבים, מערכת גבייה, מערכות תקשורת, מערכות תומכות, מרכז בקרה ומערך שירות לקוחות. בפועל מדובר במערכת אחת שצריכה לזהות רכב בזמן אמת, להצמיד לו חיוב מתאים ולתת לו מענה במקרה של בירור או ערעור. הכנסות מס הגודש עצמו יישארו בידי המדינה, בעוד שאלקטרה מקבלת תשלומים עבור הקמה ותפעול.

במסגרת פעילות הזכיין, קבלן האגרה הטכנולוגי בפרויקט יהיה TransCore LP מארה"ב. החברה אחראית על הקמת המערכת הטכנולוגית לזיהוי הרכבים, לרבות תוכנת האגרה, המצלמות, התאורה ושאר הרכיבים הרלוונטיים. TransCore היא זו שמיישמת גם את מערכת מס הגודש במנהטן שבניו יורק, מה שמוסיף לפרויקט הישראלי ניסיון שנצבר באזור עירוני צפוף ומורכב אחר.