בשל ההאטה בשוק האשלג: ב-IBI חותכים מחיר יעד למניית כיל ל-53 שקלים

על רקע הסכם קציר המלח עם משרד האוצר בבית ההשקעות מציינים כי שוק האשלג נכנס להאטה. האנליסט גיל בשן העלה את פרמיית הסיכון למניה - אך עדיין שומר על המלצת 'קנייה'
תומר קורנפלד | (4)

בבית ההשקעות IBI מגיבים היום להסכם של חברת כיל עם משרד האוצר בנוגע לקציר המלח ומורידים את מחיר היעד למניה. האנליסט גיל בשן מוריד את מחיר היעד למנייה מרמה של 56 שקלים לרמה של 53 שקלים. בשן שומר על המלצת 'קנייה' למניה. מחיר היעד החדש משקף פרמיה של 29% על מחיר הבסיס הבוקר

בין הסיבות להפחתת מחיר היעד למניה מציין בשן לא רק את ההסכם מול משרד האוצר אלא גם את ההאטה הצפויה בשוק האשלג ברבעונים הקרובים והצורך בשקלול עלייה בפרמיית הסיכון.

בסקירתו מציין בשן כי שנת 2011 יכולה הייתה להיות שנת שיא בביקושים לאשלג, אך בשבועות האחרונים נכנס השוק להאטה. "המשבר הכלכלי המתהווה מוביל את החקלאים והמפיצים בעולם האשלג למשנה זהירות ברכישות אשלג".

לדבריו, "נראה כי התסריט של המתנה לחוזה של סין עם אחד המפיצים הגדולים שיסמן את המגמה ויפתח את השוק חוזר על עצמו. בינתיים כמות המשלוחים לחודש ינואר נראית דלילה, והיצרניות הגדולות נערכות לתקופה של הקפאה ע"י קיצוצי ייצור".

גורם נוסף עליו מצביע בשן הוא התמתנות בקצב עליית מחירי האשלג בשווקים. לדבריו "המחירים התייצבו בחודשים האחרונים לאחר התנגדות לעליות המחיר האחרונות בברזיל ובצפון אמריקה". בשן מציין כי בברזיל הלקוחות חששו להתחייב להזמנות במחירי אשלג של 580 דולר לטון אך בצפון אמריקה בוצעו עסקאות במחירים של 570 דולר לטון. להערכתו של בשן המאזן בין הביקוש להיצע של האשלג בשנה הקרובה תומך ברמות המחיר הנוכחיות.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אניקונה כיל מני ה מצוינת כל ריבעון יש דיוידנד (ל"ת)
    לילי 12/01/2012 09:03
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    משקיע מהוד השרון 11/01/2012 21:02
    הגב לתגובה זו
    אין מניית אגרוכימיה בשוק העולמי עם הנתונים הבסיסיים של כי" ל (Fundamentals) עם תשואת דיבידנד כזו ועם משקיע מוביל (פוטאש) שמעוניין לעלות באחזקותיו ל- 25%. יתכן ו- IBI מעוניינים ל" הרדים" את השוק. כל צלחת מזון חמישית בסין ובהודו (כ- 2.3 מיליארד בני אדם) כוללת אשלג מים המלח.
  • 2.
    הכהן הגדול 11/01/2012 17:33
    הגב לתגובה זו
    אותי לא מעניין גיל בשן אני קונה כי" ל בקביעות בהזדמנויות שונות מניה שנחתכה בגסות שנה שעברה וללא פרופורציה מניה מעולה מחלקת דיבידנד קבוע כל רבעון בקיצור מכרה זהב
  • 1.
    חיים 11/01/2012 13:33
    הגב לתגובה זו
    אני לא נוגע בישראמקו רק ב23 אגורות. חפשו מה הוא אומר היום.
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.