פחות מהתכנון המקורי: נקסט ג'ן גייסה אתמול רק 2.5 מיליון שקל

חברת מדעי החיים צירפה לשורותיה את רון בנצור מקריקס - למרות זאת - המשקיעים עדיין העדיפו שלא לקחת חלק בהנפקה
תומר קורנפלד |
נושאים בכתבה נקסט גן

חברת נקסט ג'ן השלימה אתמול גיוס של 2.5 מיליון שקל בהנפקת מניות וכתבי אופציה. מדובר בסכום נמוך מהסכום אותו תכננה החברה לגייס (3.7 מיליון שקל). ההנפקה נסגרה במחיר המינימום - 30 אגורות למניה.

נקסט ג'ן מפתחת טיפול למחלת הפסוריאזיס. בחברה מתכננים להתחיל ברבעון הראשון של השנה ניסוי קליני. לאחרונה צירפה החברה לשורותיה את היזם רון בנצור אשר מכהן כמנכ"ל קריקס (סימול: KERX) שנסחרת לפי 1.5 מיליארד דולר.

למרות הסכום שגויס - צריך לזכור כי הרוב המכריע של ההזמנות הוא טכני. החברה לקחה הלוואות ממשקיעים בהיקף של כ-2 מיליון שקל. אותם משקיעים אשר הלוו לחברה כסף "נאלצו" להשתתף בהנפקה ולרכוש מניות. הכסף שהם יזרימו לחברה במסגרת ההנפקה - יחזור אליהם כפירעון ההלוואה.

בשורה התחתונה - החברה הצליחה לגייס כ-2.5 מיליון שקל, אך רק כ-0.5 מיליון שקל יזרום נטו לקופת החברה. שאר הסכום ייאפשר לסדר את המאזן של החברה ולפרוע הלוואות. כמו כן, הדבר יתרום להגדלת ההון העצמי של החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

אליום: "הסכם מהותי" בדרום קוריאה של 4.5 מיליון שקל

גיא בן סימון |
נושאים בכתבה אליום מדיקל
אליום מדיקל, חברת מכשור רפואי המתמחה בטכנולוגיות זעיר פולשניות, הודיעה היום עלהיקשרות עם חברה בדרום קוריאה בהסכם בלעדי להפצת מערכות הסטנטים האורולוגים והביליאריים שהיא מייצרת. אליון מסרה לבורסה כי מדובר בחברה המתמחה בהפצת מכשור רפואי בעיקר בתחומי אורולוגיה וגינקולוגיה. מדובר בהסכם בלעדי ל-5 שנים כאשר תחילת המכירות על פיו צפויה כבר במהלך שנת 2016, ובמסגרתו המפיץ מחויב לרכוש במשך תקופת ההסכם הראשונה סטנטים אורולוגים וביליאריים של אליום בהיקף מצטבר של 4.5 מיליון שקלים לפחות ובהתאם ליעדים רבעונים מינימאליים. אליום מעריכה הסכם ההפצה לשוק הדרום קוריאני הינו מהותי, הן ברמת פוטנציאל ההכנסות והרווחיות שהוא מגלם והן ברמת החדירה לשוקי פעילות מתפתחים ואטרקטיביים. אסף אלפרוביץ, מנכ"ל קבוצת אליום: "ההסכם המשמעותי בקוריאה חשוב הן ברמת פוטנציאל ההכנסות והרווחיות שהוא מגלם, עם תחילת מכירות הצפויה כבר במהלך שנת 2016, והן ברמת החדירה לשווקים חדשים ואטרקטיביים, בדגש על אסיה. הסכם ההפצה לשיווק מוצרי החברה בקוריאה הינו בהתאם לאסטרטגיה העסקית ליצירת מנועי צמיחה חדשים לחברה, זאת על מנת להמשיך את מגמת העלייה המשמעותית במכירות שרשמה החברה במהלך השנה האחרונה. להערכתנו, השקת המוצרים בקוריאה, בהינתן אוכלוסייתה הגדולה, מערכת הבריאות המתקדמת והצומחת, השיפוי הביטוחי הרחב שקיבלנו מהמבטח הלאומי שמכסה כמעט את כל אוכלוסיית המדינה, וכן מעמדו החזק של המפיץ מהווה אבן דרך משמעותית במאמצי החברה לשיווק המוצרים בשווקים משמעותיים חדשים בנוסף לשווקים בהם החברה פועלת".