מרקו מיקיאלי
צילום: פייסבוק ישראל

ראש תחום משרדי הפרסום בפייסבוק מרקו מיקאלי פורש

טרם ידוע מה יהיה הצעד הבא של מיקיאלי, שעוזב את פייסבוק לאחר 6 שנים, אך ערכו כטאלנט מבוקש גבוה. ניצן אלמוג-עברון צפויה לרשת את תפקידו באופן טבעי
משה בנימין |

לאחר 6 שנים בתפקיד ראש תחום משרדי הפרסום בפייסבוק ישראל, מרקו מיקיאלי, מבכירי הסניף הישראלי פורש מתפקידו. מיקיאלי הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו כבר בדצמבר האחרון לאחר כ-6 שנים בתפקיד, אך עם הקדמת הבחירות לכנסת ה-21 התבקש על ידי מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר-תאני, להישאר בצוות משימה ייעודי בפייסבוק לטיפול בבחירות.

במסגרת עבודתו, מיקיאלי היה האיש המקשר בין פייסבוק לקמפיינרים במשרדי הפרסום, האסטרטגיה והמדיה וכמו כן עמד בקשר עם המפלגות הפוליטיות.

 

עם פרישתו מהתפקיד, מתבררת כעת, לאחר יותר משנה סיבת גיוסה של ניצן אלמוג-עברון לפייסבוק, בתפקיד שהיה חופף לפעילותו של מיקיאלי בחברה. עם מינויה בפברואר 2018, נשאלה השאלה המתבקשת לגבי סיבת הצטרפותה לחברה כשותפה וכתוספת כח למחלקה שבראשה עמד מיקיאלי. באופן טבעי, אלמוג-עברון תהפוך ליורשת של מיקיאלי, לאחר שהיה אחד מאלו שעמדו מאחורי גיוסה. 

מיקיאלי הוא מ"דור המייסדים" של פייסבוק ישראל ונמנה על צוות ההקמה של החברה מאז שנת 2014, ועוד קודם לכןף בהשקת הפעילות הישראלית (יחד עם אלעד ברינדט-שביט, ענת אלחנני ונמרוד הלוי) אשר פעלו מהמטה האירופאי שבדבלין, אירלנד. במסגרת תפקידו הקים וניהל מיקיאלי את כלל האסטרטגיה והפעילות של פייסבוק אל מול תעשיית הפרסום המקומית, החל ממשרדי הפרסום המסורתיים ועד לסוכנויות הדיגיטל, האד-טק והמדיה-טק הפועלות בשוק. 

 

"להצטרף לפייסבוק לפני 6 שנים היה הימור ענק, רילוקיישן ועבודה בתאגיד אמריקאי נשמע לי מטורף בזמנו. וללא ספק זכיתי בכל הקופה ונהניתי כל כך לאורך כל הדרך. התנהלנו ממש כמו סטארט-אפ חכם, ממזרי ומרוחק. היה מרגש, היה מרתק ולמדתי כל כך הרבה מכל אחד ואחת מכם" כך אומר מיקיאלי. "קשה לתאר במילים את גודל הכרת התודה שאני חש לעדי על האמונה, הגיבוי וההשראה לאורך כל המסע הזה. תודה על השותפות ויותר חשוב החברות - הצלחנו בגדול ושינינו לחלוטין את שוק הפרסום בישראל. אחרי 6 שנים ולמרות כל הפחדים והחששות הטבעיים, אני מרגיש שצריך ללכת עם הלב, להתחלות חדשות שישובו וירגשו אותי ויוציאו ממני את המיטב. לכן אני אקח את השבועות הקרובים על מנת לגלות מחדש תחומי עניין, משפחה והזדמנויות עסקיות".

 

נכון לעכשיו טרם ידוע מה יהיה הצעד הבא של מיקיאלי אך ערכו כטאלנט בעולמות הפרסום, מדיה, דיגיטל, טכנולוגיה והיי-טק גבוה מאוד. מיקיאלי צפוי לפרוש למנוחה בשבועות הקרובים אך לאייס נודע כי פניות אליו כבר החלו לזרום מצד משרדי פרסום מחד ומפלגות שרצות לכנסת מצד שני, המנסות לגייס לשורותיהם את מי שעד עכשיו היה בצד השני והסביר להם איך למקסם ולייעל את הקמפיינים בפייסבוק. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיותאור ראשון. קרדיט: רשתות חברתיות

שובו של הפריים טיים

אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד. 


שובו של הפריים טיים

אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר  "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.