ראש תחום משרדי הפרסום בפייסבוק מרקו מיקאלי פורש
לאחר 6 שנים בתפקיד ראש תחום משרדי הפרסום בפייסבוק ישראל, מרקו מיקיאלי, מבכירי הסניף הישראלי פורש מתפקידו. מיקיאלי הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו כבר בדצמבר האחרון לאחר כ-6 שנים בתפקיד, אך עם הקדמת הבחירות לכנסת ה-21 התבקש על ידי מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר-תאני, להישאר בצוות משימה ייעודי בפייסבוק לטיפול בבחירות.
במסגרת עבודתו, מיקיאלי היה האיש המקשר בין פייסבוק לקמפיינרים במשרדי הפרסום, האסטרטגיה והמדיה וכמו כן עמד בקשר עם המפלגות הפוליטיות.
עם פרישתו מהתפקיד, מתבררת כעת, לאחר יותר משנה סיבת גיוסה של ניצן אלמוג-עברון לפייסבוק, בתפקיד שהיה חופף לפעילותו של מיקיאלי בחברה. עם מינויה בפברואר 2018, נשאלה השאלה המתבקשת לגבי סיבת הצטרפותה לחברה כשותפה וכתוספת כח למחלקה שבראשה עמד מיקיאלי. באופן טבעי, אלמוג-עברון תהפוך ליורשת של מיקיאלי, לאחר שהיה אחד מאלו שעמדו מאחורי גיוסה.
מיקיאלי הוא מ"דור המייסדים" של פייסבוק ישראל ונמנה על צוות ההקמה של החברה מאז שנת 2014, ועוד קודם לכןף בהשקת הפעילות הישראלית (יחד עם אלעד ברינדט-שביט, ענת אלחנני ונמרוד הלוי) אשר פעלו מהמטה האירופאי שבדבלין, אירלנד. במסגרת תפקידו הקים וניהל מיקיאלי את כלל האסטרטגיה והפעילות של פייסבוק אל מול תעשיית הפרסום המקומית, החל ממשרדי הפרסום המסורתיים ועד לסוכנויות הדיגיטל, האד-טק והמדיה-טק הפועלות בשוק.
"להצטרף לפייסבוק לפני 6 שנים היה הימור ענק, רילוקיישן ועבודה בתאגיד אמריקאי נשמע לי מטורף בזמנו. וללא ספק זכיתי בכל הקופה ונהניתי כל כך לאורך כל הדרך. התנהלנו ממש כמו סטארט-אפ חכם, ממזרי ומרוחק. היה מרגש, היה מרתק ולמדתי כל כך הרבה מכל אחד ואחת מכם" כך אומר מיקיאלי. "קשה לתאר במילים את גודל הכרת התודה שאני חש לעדי על האמונה, הגיבוי וההשראה לאורך כל המסע הזה. תודה על השותפות ויותר חשוב החברות - הצלחנו בגדול ושינינו לחלוטין את שוק הפרסום בישראל. אחרי 6 שנים ולמרות כל הפחדים והחששות הטבעיים, אני מרגיש שצריך ללכת עם הלב, להתחלות חדשות שישובו וירגשו אותי ויוציאו ממני את המיטב. לכן אני אקח את השבועות הקרובים על מנת לגלות מחדש תחומי עניין, משפחה והזדמנויות עסקיות".
נכון לעכשיו טרם ידוע מה יהיה הצעד הבא של מיקיאלי אך ערכו כטאלנט בעולמות הפרסום, מדיה, דיגיטל, טכנולוגיה והיי-טק גבוה מאוד. מיקיאלי צפוי לפרוש למנוחה בשבועות הקרובים אך לאייס נודע כי פניות אליו כבר החלו לזרום מצד משרדי פרסום מחד ומפלגות שרצות לכנסת מצד שני, המנסות לגייס לשורותיהם את מי שעד עכשיו היה בצד השני והסביר להם איך למקסם ולייעל את הקמפיינים בפייסבוק.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוקשת שולטת בלוח שידורי מוצ"ש
עוד ערב ללא תוכן מקורי בערוצי הטלוויזיה, למעט סרט תיעודי ששודר בכאן11; מבחינת המהדורות המרכזיות, כמו בכל מוצ"ש, קשת מובילה בכל הרצועות - לטבלת הרייטינג המלאה
כמו מדי מוצ"ש, העובדה שערוץ 14 אינו משדר לאורך היום משפיעה על טבלת הרייטינג, והמהדורה המרכזית של חדשות 12 פותחת פערים על המתחרות, ואמש מהדורת החדשות של 12 השיגה רייטינג של 15.9% וכמות צופים של 396 אלף. הבאה אחריה היתה חדשות 13, עם 5.5% רייטינג ו-156 אלף צופים וכשהמקום השני הוא נתונים של כשליש ממהדורת 12, ניתן לראות עד כמה הפער גדול במוצ"ש. במקום השלישי היתה המהדורה של ערוץ 14, עם 4.9% ו-131 אלף וכרגיל את הרשימה סגר כאן11, עם 3.5% רייטינג ו-90 אלף צופים.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם כאן11 שידרו את הסרט התיעודי "יצאתי בשש", שעוקב אחרי רציחות נשים על ידי בני זוגן, שהיה עם 2.6% רייטינג וצפו בו 56 אלף איש, אבל כל השאר היה ריאליטי או תכניות אירוח למיניהן. בכל אופן, את הרצועה הובילו תכניות הריאליטי, כשהכוכב הבא לאירוויזיון היה עם 17.3% ו-427 אלף צופים והיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריו היה "משחק השף", עם 11.3% רייטינג ו-286 אלף צופים ובמקום השלישי היתה "הפטריוטים" של ערוץ 14, עם 6.2% רייטינג ו-168 אלף צופים.
כאן11 שידרו במהלך הרצועה גם את פגישה עם רוני קובן, שאירח את ליאור סושרד והיה עם רייטינג של 4.7% ו-112 אלף צופים.
תכניות אחה"צ
הרצועה המוקדמת של פגוש את העיתונות של קשת היתה על 11.9% ו-320 אלף צופים, בעוד מוריה וברקו היו על 3.7% רייטינג ו-106 אלף צופים. לאחר מכן פגוש את העיתונות עלו ל-13.2% ו-331 אלף צופים, מוריה וברקו עלו ל-3.8% ו-130 אלף צופים ואילו ערוץ 14 הצטרף עם "השבוע" עם אראל סג"ל, שעמד על 3% ו-77 אלף צופים.
לייט נייט
את רצועות הלייט נייט הובילו "אברי ושרקי" עם, רייטינג של 8.7% ו-208 אלף צופים, אחריהם היו רשת עם שידור חוזר של "שנות ה-90" שעמדו על 4.1% רייטינג ו-95 אלף צופים ואילו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, ששודרו בערוץ 14, היו עם 2.6% רייטינג ו-70 אלף צופים.
