ראש תחום משרדי הפרסום בפייסבוק מרקו מיקאלי פורש

טרם ידוע מה יהיה הצעד הבא של מיקיאלי, שעוזב את פייסבוק לאחר 6 שנים, אך ערכו כטאלנט מבוקש גבוה. ניצן אלמוג-עברון צפויה לרשת את תפקידו באופן טבעי
משה בנימין |

לאחר 6 שנים בתפקיד ראש תחום משרדי הפרסום בפייסבוק ישראל, מרקו מיקיאלי, מבכירי הסניף הישראלי פורש מתפקידו. מיקיאלי הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו כבר בדצמבר האחרון לאחר כ-6 שנים בתפקיד, אך עם הקדמת הבחירות לכנסת ה-21 התבקש על ידי מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר-תאני, להישאר בצוות משימה ייעודי בפייסבוק לטיפול בבחירות.

במסגרת עבודתו, מיקיאלי היה האיש המקשר בין פייסבוק לקמפיינרים במשרדי הפרסום, האסטרטגיה והמדיה וכמו כן עמד בקשר עם המפלגות הפוליטיות.

 

עם פרישתו מהתפקיד, מתבררת כעת, לאחר יותר משנה סיבת גיוסה של ניצן אלמוג-עברון לפייסבוק, בתפקיד שהיה חופף לפעילותו של מיקיאלי בחברה. עם מינויה בפברואר 2018, נשאלה השאלה המתבקשת לגבי סיבת הצטרפותה לחברה כשותפה וכתוספת כח למחלקה שבראשה עמד מיקיאלי. באופן טבעי, אלמוג-עברון תהפוך ליורשת של מיקיאלי, לאחר שהיה אחד מאלו שעמדו מאחורי גיוסה. 

מיקיאלי הוא מ"דור המייסדים" של פייסבוק ישראל ונמנה על צוות ההקמה של החברה מאז שנת 2014, ועוד קודם לכןף בהשקת הפעילות הישראלית (יחד עם אלעד ברינדט-שביט, ענת אלחנני ונמרוד הלוי) אשר פעלו מהמטה האירופאי שבדבלין, אירלנד. במסגרת תפקידו הקים וניהל מיקיאלי את כלל האסטרטגיה והפעילות של פייסבוק אל מול תעשיית הפרסום המקומית, החל ממשרדי הפרסום המסורתיים ועד לסוכנויות הדיגיטל, האד-טק והמדיה-טק הפועלות בשוק. 

 

"להצטרף לפייסבוק לפני 6 שנים היה הימור ענק, רילוקיישן ועבודה בתאגיד אמריקאי נשמע לי מטורף בזמנו. וללא ספק זכיתי בכל הקופה ונהניתי כל כך לאורך כל הדרך. התנהלנו ממש כמו סטארט-אפ חכם, ממזרי ומרוחק. היה מרגש, היה מרתק ולמדתי כל כך הרבה מכל אחד ואחת מכם" כך אומר מיקיאלי. "קשה לתאר במילים את גודל הכרת התודה שאני חש לעדי על האמונה, הגיבוי וההשראה לאורך כל המסע הזה. תודה על השותפות ויותר חשוב החברות - הצלחנו בגדול ושינינו לחלוטין את שוק הפרסום בישראל. אחרי 6 שנים ולמרות כל הפחדים והחששות הטבעיים, אני מרגיש שצריך ללכת עם הלב, להתחלות חדשות שישובו וירגשו אותי ויוציאו ממני את המיטב. לכן אני אקח את השבועות הקרובים על מנת לגלות מחדש תחומי עניין, משפחה והזדמנויות עסקיות".

 

נכון לעכשיו טרם ידוע מה יהיה הצעד הבא של מיקיאלי אך ערכו כטאלנט בעולמות הפרסום, מדיה, דיגיטל, טכנולוגיה והיי-טק גבוה מאוד. מיקיאלי צפוי לפרוש למנוחה בשבועות הקרובים אך לאייס נודע כי פניות אליו כבר החלו לזרום מצד משרדי פרסום מחד ומפלגות שרצות לכנסת מצד שני, המנסות לגייס לשורותיהם את מי שעד עכשיו היה בצד השני והסביר להם איך למקסם ולייעל את הקמפיינים בפייסבוק. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

מאי האח הגדולמאי האח הגדול
שובר קופות

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


              תרצה כהן, האח הגדול


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.