מרקו מיקיאלי
צילום: פייסבוק ישראל

ראש תחום משרדי הפרסום בפייסבוק מרקו מיקאלי פורש

טרם ידוע מה יהיה הצעד הבא של מיקיאלי, שעוזב את פייסבוק לאחר 6 שנים, אך ערכו כטאלנט מבוקש גבוה. ניצן אלמוג-עברון צפויה לרשת את תפקידו באופן טבעי
משה בנימין |

לאחר 6 שנים בתפקיד ראש תחום משרדי הפרסום בפייסבוק ישראל, מרקו מיקיאלי, מבכירי הסניף הישראלי פורש מתפקידו. מיקיאלי הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו כבר בדצמבר האחרון לאחר כ-6 שנים בתפקיד, אך עם הקדמת הבחירות לכנסת ה-21 התבקש על ידי מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר-תאני, להישאר בצוות משימה ייעודי בפייסבוק לטיפול בבחירות.

במסגרת עבודתו, מיקיאלי היה האיש המקשר בין פייסבוק לקמפיינרים במשרדי הפרסום, האסטרטגיה והמדיה וכמו כן עמד בקשר עם המפלגות הפוליטיות.

 

עם פרישתו מהתפקיד, מתבררת כעת, לאחר יותר משנה סיבת גיוסה של ניצן אלמוג-עברון לפייסבוק, בתפקיד שהיה חופף לפעילותו של מיקיאלי בחברה. עם מינויה בפברואר 2018, נשאלה השאלה המתבקשת לגבי סיבת הצטרפותה לחברה כשותפה וכתוספת כח למחלקה שבראשה עמד מיקיאלי. באופן טבעי, אלמוג-עברון תהפוך ליורשת של מיקיאלי, לאחר שהיה אחד מאלו שעמדו מאחורי גיוסה. 

מיקיאלי הוא מ"דור המייסדים" של פייסבוק ישראל ונמנה על צוות ההקמה של החברה מאז שנת 2014, ועוד קודם לכןף בהשקת הפעילות הישראלית (יחד עם אלעד ברינדט-שביט, ענת אלחנני ונמרוד הלוי) אשר פעלו מהמטה האירופאי שבדבלין, אירלנד. במסגרת תפקידו הקים וניהל מיקיאלי את כלל האסטרטגיה והפעילות של פייסבוק אל מול תעשיית הפרסום המקומית, החל ממשרדי הפרסום המסורתיים ועד לסוכנויות הדיגיטל, האד-טק והמדיה-טק הפועלות בשוק. 

 

"להצטרף לפייסבוק לפני 6 שנים היה הימור ענק, רילוקיישן ועבודה בתאגיד אמריקאי נשמע לי מטורף בזמנו. וללא ספק זכיתי בכל הקופה ונהניתי כל כך לאורך כל הדרך. התנהלנו ממש כמו סטארט-אפ חכם, ממזרי ומרוחק. היה מרגש, היה מרתק ולמדתי כל כך הרבה מכל אחד ואחת מכם" כך אומר מיקיאלי. "קשה לתאר במילים את גודל הכרת התודה שאני חש לעדי על האמונה, הגיבוי וההשראה לאורך כל המסע הזה. תודה על השותפות ויותר חשוב החברות - הצלחנו בגדול ושינינו לחלוטין את שוק הפרסום בישראל. אחרי 6 שנים ולמרות כל הפחדים והחששות הטבעיים, אני מרגיש שצריך ללכת עם הלב, להתחלות חדשות שישובו וירגשו אותי ויוציאו ממני את המיטב. לכן אני אקח את השבועות הקרובים על מנת לגלות מחדש תחומי עניין, משפחה והזדמנויות עסקיות".

 

נכון לעכשיו טרם ידוע מה יהיה הצעד הבא של מיקיאלי אך ערכו כטאלנט בעולמות הפרסום, מדיה, דיגיטל, טכנולוגיה והיי-טק גבוה מאוד. מיקיאלי צפוי לפרוש למנוחה בשבועות הקרובים אך לאייס נודע כי פניות אליו כבר החלו לזרום מצד משרדי פרסום מחד ומפלגות שרצות לכנסת מצד שני, המנסות לגייס לשורותיהם את מי שעד עכשיו היה בצד השני והסביר להם איך למקסם ולייעל את הקמפיינים בפייסבוק. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.

אילן סיגל yes
צילום: רמי זרנגר

פלאפון והוט חתמו על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל

ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל

רן קידר |

פלאפון מדווחת כי חתמה על מזכר עקרונות לרכישת הוט מובייל ב-2.1 מיליארד שקל. המזכר כולל מתווה מוצע להתקדמות במשא ומתן וכי הסכם מחייב יהיה כפוף לאישור משרד התקשורת ורשות התחרות

 פלאפון, בניהולו של אילן סיגל, מסרה כי מזכר העקרונות הוא לפרק זמן של 45 ימי עסקים, שפלאפון תוכל להאריכו ב-15 ימי עסקים נוספים, לקיום בדיקות נאותות על הוט מובייל ולניהול משא ומתן בין הצדדים, לרבות גיבוש הסכמות מסחריות ומשפטיות ביניהם לקראת חתימת הסכם מחייב.

עוד נמסר בדיווח כי ככל שייחתם בסופו של התהליך הסכם מחייב, ביצועו יהיה כפוף לאישורים רגולטוריים שונים וביניהם משרד התקשורת והממונה על התחרות הכלכלית. פלאפון היא החברה הראשונה שפעלה בישראל בתחום הסלולר. לחברה יש מעל ל-2.6 מיליון מנויים, מתוכם למעלה מ-1.5 מנויים בדור 5 והיא הראשונה שהפעילה ליבת רשת דור 5 עצמאית.



7 עובדות שכדאי לדעת על הוט מובייל

  • הוט מובייל הוקמה בשנת 1994 תחת השם "מירס" כחטיבה סלולרית, ובהמשך הצטרפה לקבוצת הוט והותגה מחדש תחת השם הנוכחי.

  • מספר המנויים של הוט מובייל נאמד ביותר מ-1.5 מיליון לקוחות בישראל, מה שהופך אותה לשחקן משמעותי בשוק הסלולר.
  • הוט מובייל פועלת כחלק מקבוצת הוט, שבשליטת חברת אלטיס אינטרנשיונל, תאגיד תקשורת עולמי בבעלות פטריק דרהי.

  • פטריק דרהי, יזם תקשורת ישראלי-צרפתי, רכש את הוט ב-2011 והעביר אותה לקבוצת אלטיס. הקבוצה נמצאת בסוג של פשיטת רגל. דרהי פושט רגל בצרפת, אבל בארץ הוא אחד הטייקונים הגדולים כשהוא גם מנהל מו"מ לרכישת ידיעות אחרונות

  • הוט מובייל החברה מציעה חבילות סלולר מוזלות, חבילות משפחתיות, גלישה בנפחים גבוהים ואפשרות לשימוש ב-eSIM, ומושכת אליה לקוחות המחפשים עלות נמוכה. היא נתפסת כמותג תחרותי בשוק ומושכת לקוחות בזכות מחירים נמוכים ושירות פשוט, במיוחד לעומת החברות הוותיקות.

  • הקידומת של הוט מובייל היא 053, לאחר שבעבר השתמשה בקידומת 057 – שינוי שסימן את המעבר שלה למפעיל מלא.
  • החברה עברה שינוי דרמטי כאשר נטשה את רשת iDEN ששימשה גופים ביטחוניים, ועברה לשירותים מסחריים נרחבים לציבור הרחב.