הישג מרשים ל-JWT ישראל: זכה באתגר של קאן וביל גייטס ויקבל 100 אלף דולר
לראשונה בישראל, משרד פרסום מקומי - JWT ישראל - זכה באתגר הבינלאומי השנתי של Cannes Lions וקרן Bill Gates -
הבריף שהוצג בשנה החולפת עסק בבעיית העוני הקיצוני בעולם. ביוני 2013, על הבמה של פסטיבל קאן, הושק הבריף תחת הכותרת: "עוזרים לשים קץ לעוני הקיצוני בעולם". בשני העשורים שחלפו, מספר האנשים בעולם שחיים תחת עוני קיצוני, ירד ב-50%, ועדיין, 1.1 מיליארד אנשים בעולם חיים עם הכנסה של פחות מ-1.25$ ליום (ההגדרה של עוני קיצוני). המטרה של הקהילה הבינלאומית היא להפחית את המספר הזה כמעט ל-0 עד 2030, והשילוב בין פסטיבל קאן לקרן של ביל ומלינדה גייטס, אמור לעזור ולעשות עוד צעד לכיוון המטרה הראוייה הזו.
ההישג של JWT ישראל זוכה לחשיבות גבוהה בהתחשב בעובדה שמעל ל-900 רעיונות מ-79 מדינות בכל העולם הוגשו לטובת הבריף. מתוך הכמו העצומה הזו נבחרו 8 ובנינהם זה של המשרד הישראלי.
יורם דמבינסקי, מנכ"ל JWT Israel: "לעיתים נדירות נופלת בחלקם של פרסומאים ההזדמנות לקחת חלק במהלך מכונן ברמה הגלובלית, ואני שמח להיות שותף במהלך שכזה. יחד עם כלל המשרד ובהובלה של שמוליק קיטייניק, סמנכ"ל האסטרטגיה, הדס ליבר , סמנכ"לית הקריאייטיב וליאת תשובה-איילנברג - מנהלת קשרי חו"ל נרתמנו למשימה. השבוע, שמחנו להתבשר כי הרעיון שלנו הוא אחד מ-8 הרעיונות הטובים בעולם".
דמבינסקי הוסיף ואמר: "גאווה גדולה עבורנו לייצג את מדינת ישראל ואת JWT העולמית באתגר הגלובלי הזה, ולנו, JWT Israel, באופן אישי - זהו הישג ענק".
לרגל הזכייה ולטובת המשך התהליך, בסוף חודש מרץ השנה, יטוסו הדס ליבר, ליאת תשובה-איילנברג ושמוליק קיטייניק למטה קרן גייטס בסיאטל שבארה"ב לסשן עבודה מרוכז, שם יעבדו על פיתוח הרעיון יחד עם צוות שהוקם במיוחד, "super agency", המורכב מ-15 מבכירי אנשי הקריאייטיב בעולם, כולם זוכי גרנד פרי בפסטיבל קאן האחרון (ביניהם גם ג'ון מסקאל - מנהל הקריאייטיב הראשי במקאן מלבורן, החתום על Dumb Ways to Die המוצלח והמפורסם).
מסיאטל ימשיכו אנשי JWT ישראל למטה JWT העולמית בניו יורק שם ישתפו פעולה עם בכירי הרשת העולמית כדי לגבש את הרעיון ולהבשיל לקראת השלב הבא. את הרעיון השלם והמפותח שלהם, יגישו שוב JWT Israel בספטמבר 2014 לקרן גייטס, ויוכלו לזכות במיליון דולר להקמתו, הפקתו והפצתו בעולם.
כמה מילים על הרעיון: JWT הציע כמענה לבריף את הקמת ה-CUBE 1.25 דולר - קובייה ייחודית שתוכל להמחיש כיצד נאים חייהם של אנשים המשתכרים 1.25 דולר ליום. המחשת החוויה הקשה והייחודית תכלול שימוש באלמננטים רב חושיים שכוללים אמצעים ויזואליים, ריח, טמפרטורה ועוד. המעוניינים להיכנס לקובייה יידרשו לשלם 1.25 דולר ועם יציאתם ממנה, (לאחר 2-3 דקות לערך) הם יוכלו לקבל את כספם בחזרה או לתרום אותו לטובת המאבק בעוני העולמי.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- 18.תרזה 06/02/2014 19:13הגב לתגובה זוכל הכבוד. יצאתם גדולים , אנחנו גאים בכם. תמשיכו ללהיות מאותגרים ולהצליח.
- 17.כל הכבוד ! (ל"ת)קרן 06/02/2014 12:25הגב לתגובה זו
- 16.יסמין מרחב (שם אמיתי 06/02/2014 09:53הגב לתגובה זוקשה לפרגן? קל להשמיץ. כל הכבוד למשרד הפרסום הישראלי, לדמבינסקי ולאנשיו, זה הישג יפה מאוד מאוד ובטח מרגש. בעולם שכולו מתבטא כמו אחרון הקופים: פחחחחחחח, אני אומרת בגלוי - מורידה את הכובע!
- גיורא 06/02/2014 14:53הגב לתגובה זושומרת על כבוד הענף
- אין כבוד בענף וגם אין כשרון (ל"ת)צדוק 06/02/2014 18:35
- 15.פחחחח עלובי הפרסום (ל"ת)יובל 06/02/2014 08:14הגב לתגובה זו
- 14.חיים 05/02/2014 23:03הגב לתגובה זולא הדס, לא שמוליק ובטח לא דמבו יכולים ליצור משהו מעניין, מיוחד וחדשני. מעניין מי היו השופטים? אולי ביל גייטס המיושן והשמרן. אייס תפסיקו לעשות מכלוםםםם סנסציה.
- חיימקה 06/02/2014 10:39הגב לתגובה זובקיצור חיים, הפעם הבעיה בשופטים... הנה רעיון, תצליח , תהיה פילנטרופ כמו ביל גייטס, תקים קרן, תתרום מיליונים, תעשה תחרות לרעיון לעשות טוב בעולם, תשפוט אתה ואז הדס שמוליק ודמבו לא יזכו
- מי חיים שלי? 06/02/2014 09:39הגב לתגובה זוכבר דאגתי. מרוב פירגון נבהלתי ושאלתי איפה, איפה העלובים, האנשים הקטנים שלא מסוגלים לפרגן. בוקר טוב חיים שלי. הביצה נשארה כמו שהיתה. אפשר לחזור לשגרה.
- 13.אחת שיודעת 05/02/2014 20:45הגב לתגובה זושמוליק שאפו!!!! פשוט תותח
- 12.יונה 05/02/2014 18:32הגב לתגובה זוכשאין לקוחות אז מבקשים פרסי תנחומים מביל גייטס.
- אח של יונה 06/02/2014 10:35הגב לתגובה זווכשאין שכל כותבים טוקבקים מטומטמים
- 11.האמת שאפו... לא קל לי אבל מגיע (ל"ת)אחד שיודע 05/02/2014 17:22הגב לתגובה זו
- 10.שפרינצוק 05/02/2014 17:15הגב לתגובה זואני מחכה לראות מתי יהיה טוקבק שבעצם זה לא בגלל שהרעיון שלהם טוב, זה בטח בגלל שהיה מקום שמור בזוכים ל JWT ובגלל שרצו לצ'פר את ישראל נתנו להם. או בעצם בגלל שהדס שפטה בקאן אז יש קומבינה. הרי לא יכול להיות שהדס ושמוליק באמת סמנכלי קריאייטיב ואסטרטגיה טובים שיכולים להוביל מהלך שיזכה...
- 9.האמת, להוריד את הכובע... (ל"ת)יפה מאוד 05/02/2014 17:14הגב לתגובה זו
- 8.יונתן הקטן 05/02/2014 17:13הגב לתגובה זואוסף של אנשים כישרוניים בjwt... מגיע להם!
- 7.גיא 05/02/2014 17:11הגב לתגובה זותמיד ידעתי שתגיעי רחוק, מגיע לך
- 6.נינה 05/02/2014 17:03הגב לתגובה זושאפו
- 5.נינה 05/02/2014 17:03הגב לתגובה זוכבוד!!!
- 4.אנה 05/02/2014 17:02הגב לתגובה זוריספקט
- 3.תותח הדמבו הזה ! (ל"ת)נינה 05/02/2014 17:02הגב לתגובה זו
- 2.כבוד (ל"ת)ואוו 05/02/2014 16:51הגב לתגובה זו
- 1.חשבון פשוט 05/02/2014 16:43הגב לתגובה זואחלה רעיון אבל...100 אלף דולר לכל אחד משמונת המקומות הראשונים, מיליון דולר לזוכה - לא היה עדיף שכל הכסף הזה ילך לבעיית העוני הקיצוני בעולם?
- אמיר 06/02/2014 13:43הגב לתגובה זולפעמים 2 מליון דולר יחס"צ מסביב לעולם יכולים לתרום לנושא הרבה יותר מאשר קנייה של אוכל לשבוע...או יום...לכל העניים. המודעות יכולה למשל לגרום ליותר אנשים להרתם, לתרום, לפעול למען שוויון, לרצות להפסיק ניצול, וכו
- ישראל 05/02/2014 17:02הגב לתגובה זובמקום לפרגן כרגיל מחפשים על מה להתלונן ולבלבל את המוח, עדיף שפשוט לא תגיבו. ולעצם העניין, לא באמת שלא, הרי עצם התחרות מקבלת במה ויח"צ אדיר ששווה סכום עתק, בנוסף, להעסיק צוותים שיחשבו על הרעיונות ויקדמו אותם יעלה הון במשכורות ובתקורה. בקיצור, משלמים פרס ומקבלים אלפי צוותים שעובדים על הנושא, מקבלים יח"צ ומדיה ובסך הכל חסכו מיליוני דולרים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.