הישג מרשים ל-JWT ישראל: זכה באתגר של קאן וביל גייטס ויקבל 100 אלף דולר

הקרן של ביל ומלינדה גייטס בשיתוף קאן הציגה לקהילת הפרסום העולמית בריף "לסיום העוני הקיצוני בעולם". הרעיון שהציג JWT ישראל נבחר כאחד מ-8 הטובים בעולם. בשלב הבא יתמודד על הפרס הגדול - מיליון דולר
משה בנימין | (25)

לראשונה בישראל, משרד פרסום מקומי - JWT ישראל - זכה באתגר הבינלאומי השנתי של Cannes Lions וקרן Bill Gates - ה-Cannes Chimera שבמסגרתו מוזמנת קהילת הפרסום הבינלאומית להיענות לבריף שנוגע לעניין חברתי בעל חשיבות עולמית. להישג של JWT נלווה גם תגמול כספי מרשים ולמשרד יוענק פרס של 100 אלף דולר.

הבריף שהוצג בשנה החולפת עסק בבעיית העוני הקיצוני בעולם. ביוני 2013, על הבמה של פסטיבל קאן, הושק הבריף תחת הכותרת: "עוזרים לשים קץ לעוני הקיצוני בעולם". בשני העשורים שחלפו, מספר האנשים בעולם שחיים תחת עוני קיצוני, ירד ב-50%, ועדיין, 1.1 מיליארד אנשים בעולם חיים עם הכנסה של פחות מ-1.25$ ליום (ההגדרה של עוני קיצוני). המטרה של הקהילה הבינלאומית היא להפחית את המספר הזה כמעט ל-0 עד 2030, והשילוב בין פסטיבל קאן לקרן של ביל ומלינדה גייטס, אמור לעזור ולעשות עוד צעד לכיוון המטרה הראוייה הזו.

ההישג של JWT ישראל זוכה לחשיבות גבוהה בהתחשב בעובדה שמעל ל-900 רעיונות מ-79 מדינות בכל העולם הוגשו לטובת הבריף. מתוך הכמו העצומה הזו נבחרו 8 ובנינהם זה של המשרד הישראלי.

יורם דמבינסקי, מנכ"ל JWT Israel: "לעיתים נדירות נופלת בחלקם של פרסומאים ההזדמנות לקחת חלק במהלך מכונן ברמה הגלובלית, ואני שמח להיות שותף במהלך שכזה. יחד עם כלל המשרד ובהובלה של שמוליק קיטייניק, סמנכ"ל האסטרטגיה, הדס ליבר , סמנכ"לית הקריאייטיב וליאת תשובה-איילנברג - מנהלת קשרי חו"ל נרתמנו למשימה. השבוע, שמחנו להתבשר כי הרעיון שלנו הוא אחד מ-8 הרעיונות הטובים בעולם".

דמבינסקי הוסיף ואמר: "גאווה גדולה עבורנו לייצג את מדינת ישראל ואת JWT העולמית באתגר הגלובלי הזה, ולנו, JWT Israel, באופן אישי - זהו הישג ענק".

לרגל הזכייה ולטובת המשך התהליך, בסוף חודש מרץ השנה, יטוסו הדס ליבר, ליאת תשובה-איילנברג ושמוליק קיטייניק למטה קרן גייטס בסיאטל שבארה"ב לסשן עבודה מרוכז, שם יעבדו על פיתוח הרעיון יחד עם צוות שהוקם במיוחד, "super agency", המורכב מ-15 מבכירי אנשי הקריאייטיב בעולם, כולם זוכי גרנד פרי בפסטיבל קאן האחרון (ביניהם גם ג'ון מסקאל - מנהל הקריאייטיב הראשי במקאן מלבורן, החתום על Dumb Ways to Die המוצלח והמפורסם).

מסיאטל ימשיכו אנשי JWT ישראל למטה JWT העולמית בניו יורק שם ישתפו פעולה עם בכירי הרשת העולמית כדי לגבש את הרעיון ולהבשיל לקראת השלב הבא. את הרעיון השלם והמפותח שלהם, יגישו שוב JWT Israel בספטמבר 2014 לקרן גייטס, ויוכלו לזכות במיליון דולר להקמתו, הפקתו והפצתו בעולם.

כמה מילים על הרעיון: JWT הציע כמענה לבריף את הקמת ה-CUBE 1.25 דולר - קובייה ייחודית שתוכל להמחיש כיצד נאים חייהם של אנשים המשתכרים 1.25 דולר ליום. המחשת החוויה הקשה והייחודית תכלול שימוש באלמננטים רב חושיים שכוללים אמצעים ויזואליים, ריח, טמפרטורה ועוד. המעוניינים להיכנס לקובייה יידרשו לשלם 1.25 דולר ועם יציאתם ממנה, (לאחר 2-3 דקות לערך) הם יוכלו לקבל את כספם בחזרה או לתרום אותו לטובת המאבק בעוני העולמי.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(25):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    תרזה 06/02/2014 19:13
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד. יצאתם גדולים , אנחנו גאים בכם. תמשיכו ללהיות מאותגרים ולהצליח.
  • 17.
    כל הכבוד ! (ל"ת)
    קרן 06/02/2014 12:25
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    יסמין מרחב (שם אמיתי 06/02/2014 09:53
    הגב לתגובה זו
    קשה לפרגן? קל להשמיץ. כל הכבוד למשרד הפרסום הישראלי, לדמבינסקי ולאנשיו, זה הישג יפה מאוד מאוד ובטח מרגש. בעולם שכולו מתבטא כמו אחרון הקופים: פחחחחחחח, אני אומרת בגלוי - מורידה את הכובע!
  • גיורא 06/02/2014 14:53
    הגב לתגובה זו
    שומרת על כבוד הענף
  • אין כבוד בענף וגם אין כשרון (ל"ת)
    צדוק 06/02/2014 18:35
  • 15.
    פחחחח עלובי הפרסום (ל"ת)
    יובל 06/02/2014 08:14
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    חיים 05/02/2014 23:03
    הגב לתגובה זו
    לא הדס, לא שמוליק ובטח לא דמבו יכולים ליצור משהו מעניין, מיוחד וחדשני. מעניין מי היו השופטים? אולי ביל גייטס המיושן והשמרן. אייס תפסיקו לעשות מכלוםםםם סנסציה.
  • חיימקה 06/02/2014 10:39
    הגב לתגובה זו
    בקיצור חיים, הפעם הבעיה בשופטים... הנה רעיון, תצליח , תהיה פילנטרופ כמו ביל גייטס, תקים קרן, תתרום מיליונים, תעשה תחרות לרעיון לעשות טוב בעולם, תשפוט אתה ואז הדס שמוליק ודמבו לא יזכו
  • מי חיים שלי? 06/02/2014 09:39
    הגב לתגובה זו
    כבר דאגתי. מרוב פירגון נבהלתי ושאלתי איפה, איפה העלובים, האנשים הקטנים שלא מסוגלים לפרגן. בוקר טוב חיים שלי. הביצה נשארה כמו שהיתה. אפשר לחזור לשגרה.
  • 13.
    אחת שיודעת 05/02/2014 20:45
    הגב לתגובה זו
    שמוליק שאפו!!!! פשוט תותח
  • 12.
    יונה 05/02/2014 18:32
    הגב לתגובה זו
    כשאין לקוחות אז מבקשים פרסי תנחומים מביל גייטס.
  • אח של יונה 06/02/2014 10:35
    הגב לתגובה זו
    וכשאין שכל כותבים טוקבקים מטומטמים
  • 11.
    האמת שאפו... לא קל לי אבל מגיע (ל"ת)
    אחד שיודע 05/02/2014 17:22
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    שפרינצוק 05/02/2014 17:15
    הגב לתגובה זו
    אני מחכה לראות מתי יהיה טוקבק שבעצם זה לא בגלל שהרעיון שלהם טוב, זה בטח בגלל שהיה מקום שמור בזוכים ל JWT ובגלל שרצו לצ'פר את ישראל נתנו להם. או בעצם בגלל שהדס שפטה בקאן אז יש קומבינה. הרי לא יכול להיות שהדס ושמוליק באמת סמנכלי קריאייטיב ואסטרטגיה טובים שיכולים להוביל מהלך שיזכה...
  • 9.
    האמת, להוריד את הכובע... (ל"ת)
    יפה מאוד 05/02/2014 17:14
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    יונתן הקטן 05/02/2014 17:13
    הגב לתגובה זו
    אוסף של אנשים כישרוניים בjwt... מגיע להם!
  • 7.
    גיא 05/02/2014 17:11
    הגב לתגובה זו
    תמיד ידעתי שתגיעי רחוק, מגיע לך
  • 6.
    נינה 05/02/2014 17:03
    הגב לתגובה זו
    שאפו
  • 5.
    נינה 05/02/2014 17:03
    הגב לתגובה זו
    כבוד!!!
  • 4.
    אנה 05/02/2014 17:02
    הגב לתגובה זו
    ריספקט
  • 3.
    תותח הדמבו הזה ! (ל"ת)
    נינה 05/02/2014 17:02
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    כבוד (ל"ת)
    ואוו 05/02/2014 16:51
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    חשבון פשוט 05/02/2014 16:43
    הגב לתגובה זו
    אחלה רעיון אבל...100 אלף דולר לכל אחד משמונת המקומות הראשונים, מיליון דולר לזוכה - לא היה עדיף שכל הכסף הזה ילך לבעיית העוני הקיצוני בעולם?
  • אמיר 06/02/2014 13:43
    הגב לתגובה זו
    לפעמים 2 מליון דולר יחס"צ מסביב לעולם יכולים לתרום לנושא הרבה יותר מאשר קנייה של אוכל לשבוע...או יום...לכל העניים. המודעות יכולה למשל לגרום ליותר אנשים להרתם, לתרום, לפעול למען שוויון, לרצות להפסיק ניצול, וכו
  • ישראל 05/02/2014 17:02
    הגב לתגובה זו
    במקום לפרגן כרגיל מחפשים על מה להתלונן ולבלבל את המוח, עדיף שפשוט לא תגיבו. ולעצם העניין, לא באמת שלא, הרי עצם התחרות מקבלת במה ויח"צ אדיר ששווה סכום עתק, בנוסף, להעסיק צוותים שיחשבו על הרעיונות ויקדמו אותם יעלה הון במשכורות ובתקורה. בקיצור, משלמים פרס ומקבלים אלפי צוותים שעובדים על הנושא, מקבלים יח"צ ומדיה ובסך הכל חסכו מיליוני דולרים.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)
בלעדי

פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS

פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים

ליאור דנקנר |

ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור. 

גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון. 

דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.

קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת


קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים

הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.