חטופים הגרסה האמריקאית Homeland
צילום: רונן אקרמן
TV

4,000 קניינים, מיליוני שקלים על הפרק: פסטיבל מיפ התחיל, הישראלים בהיכון

חטופים ומחוברות ימשיכו לככב במיפ. נציגי 2 ו-10, HOT ו-yes, גיל הפקות, 'ענני', דורי מדיה וארמוזה, נמצאים בריביירה הצרפתית. הטריילרים בפנים
אלכסנדר כץ | (2)

תעשיית הטלוויזיה העולמית הגיעה במהלך סוף השבוע לריביירה הצרפתית,לקראת פתיחתו של פסטיבל מיפ אתמול (יום א') בפאלה דה-פסטיבל בקאן. בין מאות ואלפי המבקרים, גם לישראלים יש נוכחות נכבדה, עם נציגים מכל ערוצי השידור, ומחברות ההפקה המובילות.

הביתן של ישראל מארח כ-20 חברות ישראליות שיציגו בו, בהן 'רשת', ערוץ 10, אולפני הרצליה, מטר הפקות, יואב גרוס הפקות, ועוד. גם רבים מבין 4,000 הקניינים שמשתתפים בפסטיבל היוקרתי, יעברו בו. "מדובר בענף ייצוא חשוב", סיפרה לאייס מנהלת ענף קולנוע ולטלוויזיה במכון היצוא מירה גשל, "ולכן אנחנו שמים דגש על הנושא. בביתן שלנו, שהפעם גדול מזה שהיה בפעמים הקודמות, אנחנו עוזרים למפיקים ולמפיצים". יש לציין כי שוק מכירת התוכן הישראלי, מגלגל סביב 60 מיליון שקלים בשנה.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן מזה יותר משנה, בודקים במכון יחד עם אנשי הפסטיבל את האפשרות להפוך את ישראל למדינת נושא באחד מפסטיבלי מיפ הקרובים. לאחרונה נרשמה התקדמות כאשר נציג מיפ, פול ברברסו, הגיע לישראל ונפגש עם אנשי מכון הייצוא, כדי לבחון הצעה כזו. בין היתר נפגש ברברסו עם אנשי דורי מדיה וענני תקשורת.

'בית ספר למוזיקה' יהיה להיט?

זכיינית ערוץ 2 קשת תמשיך להעמיד דוכן עצמאי בפסטיבל יחד עם חברת SCREEN, ובאמצעות מנהל תחום בידור וראליטי עמי גלאם, ומנהלת קשת 'פורמטס' קרן שחר, יציגו לראשונה בפסטיבל את 'בית ספר למוזיקה'. כפי שפורסם לראשונה באייס, גם 2 פורמטים יעודיים לחו"ל - 'בת השכן' ו'פוקר טריוויה' של עודד מנשה, יוצגו לראשונה בפסטיבל, כמו גם '50 דברים שצריך לדעת' שטרם שודר בישראל.

פורמטים נוספים שיוצגו בפסטיבל, יהיו 'שלוש' (שיעלה לשידור ב-CBS בקיץ), 'תא גורדין', 'פלפלים צהובים' ו'חטופים', הפורמט הישראלי שזכה להצלחה גדולה בארה"ב עם סיום שידור העונה הראשונה בערוץ 'שואו-טיים' ורכישתו לשידור על ידי SKY הבריטית. עוד על המדף: 'רמזור' הוותיקה שכבר שודרה ב-FOX, ו'סברי מרנן'.

'חטופים' - ההגרסה האמריקאית

את הזכיינית השנייה של הערוץ, רשת מייצגים בפסטיבל המשנה למנכ"ל הזכיינית אילן טוביהו, מנהל תכניות הפריים ארז בן הרוש, ומנהלת הפעילות הבינ"ל שרון שפאן. על הפרק נמצא השעשועון החדש 'משאבת הכסף' שצפוי לעלות לשידור בישראל בתקופה הקרובה. גם הפורמטים הוותיקים 'צחוק מהעבודה', 'משפחה חורגת', ו'החיים זה לא הכל' מוצגים לקניינים השונים.

ערוץ 10 ממשיך להציג את 'לעוף על המיליון', שעונה ראשונה שלה בארה"ב שודרה ב-NBC וזכתה להצלחה גדולה, כמו גם ברשת הספרדית Antena3. לפני כחודש נמכרו יותר כ-80 פרקים לשידור בערוץ ברודקאסט בברזיל. אופציות של השעשועון גם נמכרו לטריטוריות רבות אחרות, עם אופציה להפקה באותן מדינות. 'מתלהבת' ו'בטבעת זו' ממשיכות להיות משווקות, לצד הסדרה 'אחת אפס אפס', 'מתי נתנשק' ו'משחק החתונה'. גם הסדרה הפרובוקטיבית '2.3' והריאליטי 'הדור הבא 24/7' זוכים לנוכחות בפסטיבל.

ככה 'לעוף על המיליון' נראה בארה"ב

כמדי פסטיבל, את חברת הלוויין yes מייצגים סמנכ"ל התוכן יונה ויזנטל יחד עם מנהלת הרכש וערוצי הבית, דנה שטרן, והצוות שלה. חברת הלוויין מציעה להפצה את 'רביעיית רן', 'בלו נטלי', ו'דני הוליווד'. 'ניו-יורק' שהופקה על ידי דורי מדיה דרסט, ו'זנזורי' מופיעות לראשונה בפסטיבל.

המתחרים ב-HOT, שלחו את מנהל הערוצים בחברה רון הרמלין, ואת מנהלת רכש התוכן סימון הסלברג. 'חצויה' ו'מחוברות' ממשיכות להיות במוקד ההתעניינות, לאחר שכבר הוצגו במיפים קודמים וזכו להצלחה גדולה. 'הפרויקט הירוק' של 'ענני תקשורת', שעשה בישראל רעש לא מהטעמים הנכונים, מופץ אף הוא.

פרומו לעונה השלישית של 'חצויה' בישראל

כאמור, 'הפרויקט הירוק' של ענני תקשורת, מופץ, כמו גם 'אוכל רחוב' שמגיש ישי גולן בערוץ האוכל. את 'ענני תקשורת' מייצגים בפסטיבל מנכ"ל ערוצי הלייף סטייל שרון למברגר, מנהלת הפעילות הבינ"ל סיגל שלדג, ומנהלת רכש תוכן קרוליין גולדמן.

"כרגיל, אנחנו מתעניינים בתכני לייף סטייל, פורמטים חדשים בתחומי האוכל והטיולים, ותכניות עיצוב, בריאות ואורח חיים בריא, מה שהפך כבר להיות טרנד עולמי", סיפר למברגר לאייס. למברגר סיפר כי 'ענני תקשורת' ימשיכו לשווק את 'אוכל רחוב', לצד תכנים שהפיקה החברה באנגלית: "בשנתיים האחרונות הפקנו מספר תכניות באנגלית, ויש לנו מספר פגישות עם גופים מתעניינים, בעיקר פלטפורמות ברוסיה, שם גובר העניין לתוכן לייף-סטייל כללי אותו אפשר לדבב לרוסית. יש לנו חברת הפצה בינ"ל שעובדת על זה".

ארמוזה: "מנצלים הצלחה של פורמטים ותיקים, כדי לשווק דברים חדשים"

אחת מחברות ההפקה הגדולות בישראל היא דורי מדיה גרופ. החברה מציגה בפסטיבל את ההפקות החדשות 'ניו יורק', 'גאליס' (הופקה עבור 'נגה תקשורת' שמשדרת אותה בערוץ הילדים ב-HOT), 'מתי נתנשק', 'smart face', 'סימון' והטלנובלה החדשה 'רווקה פעם נוספת'. היא גם תמשיך עם עונות חדשות של הגרסה הארגנטינאית של 'ביטול' - En Tereapia; 'חצויה 3 - הסיפור האמיתי', 'טעות במספר' וכמובן - 'משאבת הכסף' שעולה כאמור ב'רשת'.

הטריילר לסדרה ניו יורק

גיל הפקות, שחתומה על אחת הרכישות המצליחות של השנים האחרונות - 'מאסטר שף', חשפה בפסטיבל פורמט שפיתחה לשעשועון בשם 'בזמן שהתחתנתם', במסגרתו מתגייסים האורחים בחתונה כדי להרוויח פרסים עבור הזוג הטרי. הפיילוט צולם לפני 3 שבועות. את הפורמט חשף בעלי חברת ההפקה, אסף גיל, במהלך פאנל של יוצרי פורמטים עצמאיים.

במקביל ל'בזמן שהתחתנתם', תמשיך חברת 'גיל הפקות' לשווק את השעשעון הוותיק 'בליינד-דייט'.

אחד האנשים העסוקים בפסטיבל ובכלל בתעשייה, הוא אבי ארמוזה, בעלי חברת ההפצה ארמוזה פורמטס, שחתומה על לא מעט מכירות משמעותיות. "מבחינת הזווית שלנו, המטרה היא לנצל את המומנטום של ההצלחה של תכניות שהבאנו לשוק, כמו 'לעוף על המיליון' ו'מחוברות'", אמר לאייס, "ואז לחדור לטריטוריות נוספות, ובאמצעות זאת לסייע בהשקה של פורמטים חדשים. ההצלחות יובילו למכירות נוספות, דבר שמגדיל את מעגל המכירות".

העונה השנייה של 'מחוברות'

-זה אומר שהשוק דורש עכשיו דברים מוכרים וקיימים על פני פורמטים חדשים? "לא בהכרח", עונה ארמוזה, "מדובר על שילוב. צריך להדליק את הלקוחות ולהביא להם דברים חדשים ויצירתיים, אבל הדבר הזה נבנה באמצעות הצלחות קיימות, אותם אתה מנצל. עם 'מחוברות' ו'לעוף על המיליון', תרצה להגדיל את האחיזה מ-7 טריטוריות ל-15".

-ואיזה דבר ישראלי יכול להפוך בפסטיבל הזה ללהיט? "הפורמט החדש 'יומני הכורסא' של HOT ו'ארצה הפקות'. אנחנו מרגישים מהבדיקות המוקדמות שעשינו, שזה מעורר התעניינות רבה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    חטופים 02/04/2012 14:42
    הגב לתגובה זו
    מדובר על הפקה מושקעת עם טקסטים טובים במיוחד. עשרות מונים טובה יותר מהישראלית
  • 1.
    איפה קרני זיו? הגיעה לקאן? (ל"ת)
    שימי 02/04/2012 13:12
    הגב לתגובה זו