10 מיליון שקל לתכניות יזמות להקמת סטרטאפים למשרתי מילואים וחיילים משוחררים

רשות החדשנות והאגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון יעניקו 10 מיליון שקל לתכניות יזמות להקמת חברות סטרטאפ למשרתי מילואים וחיילים משוחררים; יותר מ-1,000 זכאים יקבלו הזדמנות לליווי והכשרה להקמה והאצת חברות הזנק ב-13 תכניות שונות שיופעלו בכל רחבי הארץ
אביחי טדסה |

בתכנית ייחודית של קרן ההון האנושי להייטק של רשות החדשנות, יחד עם האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הבטחון, נבחרו 13 תכניות מגוונות שמטרתן פיתוח והתנעת יזמות ואקסלרציה של מיזמים של אוכלוסיית משרתי/ות המילואים וחיילים/ות משוחררים/ות.

קהל היעד הרלוונטי לתוכניות נע בין מועמדים ללא ניסיון אך עם רעיון למיזם טכנולוגי לבין מועמדים שכבר התנסו בעולמות היזמות, או בעלי מיזם פעיל, וכעת רוצים להרחיב את סט הכלים ולקבל סיוע בהיבטים השונים של המיזם, כגון גיוס מימון ראשוני, חשיפה למשקיעים, פיתוח טכנולוגי, תיקוף שוק, הקמת צוות, בניית אב טיפוס ראשוני (MVP), חיבור למנטורים ופיתוח המיזם. משתתפי המיזם גם יקבלו ליווי מרשות החדשנות לטובת הגשה למסלולי ההשקעה השונים ברשות, כגון קרן ההזנק וקרן תנופה.

חנן ברנד, סמנכ"ל הזנק ברשות החדשנות: "חיילי צה”ל בסדיר ובמילואים נעמדו כאיש אחד להגן על מדינתנו מאז ה-7 לאוקטובר, במאמץ עצום והקרבה אישית הראויה לכל הערכה. את יכולות הפיקוד והניהול שאותם הפגינו ואת היצירתיות אותה היו צריכים להפעיל לצורך מילוי תפקידם אנו רוצים עתה לרתום לטובת ההייטק הישראלי. התוכניות המצוינות שנבחרו, מבין עשרות רבות של הגשות, משלבות בין צרכים אמיתיים שמגיעים מהתעשייה, לבין הפוטנציאל המצוין הקיים בקרב חיילים משוחררים ואנשי המילואים להקמת חברות הזנק, כחלק מגל חדש של יזמות טכנולוגית ודור חדש של חברות ישראליות פורצות דרך. אנו רואים בתוכנית זו הזדמנות ייחודית לאפשר לאוכלוסייה זו, שנתנה את כל כולה למען המדינה, להתחיל דרך חדשה ובה בעת להפוך את היצירתיות והרעיונות שלה למציאות באמצעות הנבטת יוזמות וחברות סטארט-אפ חדשות ,שיחזקו את האב החדשנות הישראלי".

איל הנס, ראש האגף ומנהל הקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון: "תוכנית זו מהווה מנוף חשוב, במיוחד בעת הזו, לשילוב החיילים המשוחררים ואנשי המילואים זכאי האגף והקרן, בשוק העבודה העכשווי וזאת באמצעות מתן כלים חדשניים וידע ייחודי בדגש על עולם התוכן של יזמות. תוכנית זו נבנתה מתוך רצון להוקיר את האוכלוסייה החשובה הזו שמהווה את חוד החנית של החברה הישראלית, על תרומתה המשמעותית בשירות הסדיר ובמילואים ולפתוח עבורם חלון הזדמנויות יוצא דופן לאופקים חדשים".

להלן רשימת הגופים שנבחרו:

1.אוניברסיטת חיפה - שותפות של מרכז היזמות של האוניברסיטה עם בית הספר למדעי הים, שמטרתה הנבטת מיזמים בתחום הכלכלה הכחולה (Blue Economy).

2.מרכז חדשנות דרום –התכנית  שתפעל באשכול נגב מערבי מורכבת מהכשרות עיוניות ומעשיות ליזמות טכנולוגית, המתמקדת בהקמת מיזמים בתחום הדיפנסטק (טכנולוגיה בטחונית).

3. Starburst Aerospace תכנית אקסלרציה למשוחררים וחיילי מילואים עם רקע טכנולוגי בדגש על תחומי טכנולוגיה עמוקה AI שבבים וחלל).

4.איגנייט דיפטק- תכנית אקסלרציה שתפעל מאיזור שרונה בתל אביב, המבוססת על הנסיון הרב של האקסלרטור של אינטל איגנייט, שיפעל להקמה וסיוע למיזמי דיפטק בשלבי הפרה סיד וסיד.

5.פיק יור לייף - תכנית רחבה החל משלב ה-  Ideation ועד ל Validatioהכוללת הכשרה עיונית ומעשית, כישורים רכים ושיתוף עם מנטורינג בכירים מהתעשיה.

6.זיו האפט BDO– תכנית אקסלרציה ליזמים ללא רקע יזמי קודם, התכנית מחולקת לשלבי פרה האצה, האצה ופוסט-האצה עם ליווי אישי.

7.חבל בנימין -  תכנית אקסלרציה ליזמים באיזורי ירושלים והשומרון. התוכנית תתמקד בהנגשת הידע וחניכת המשתתפים במטרה להגיע ל  MVP וללקוחות ראשוניים.

8.DTEC -מטרת התוכנית לספק תשתית הכשרה מתאימה למימוש הפוטנציאל היזמי הגלום בחיילים משוחררים ומשרתי מילואים מהמגזר הדרוזי. בתכנית שותפי תוכן כגון ROAD2, מכון מיג"ל וקרן GROVE.

קיראו עוד ב"BizTech"

9.מרכז רפואי צפון (פורייה) - תכנית משותפת יחד עם מכללת תל חי וחברת הטכנולוגיה הביו-רפואית קאט AI . התכנית מיועדת עבור בעלי השכלה של הנדסאות בתחומי הביוטק והרפואה הדיגיטלית ומקנה כלים להקמת פרויקט טכנולוגי רפואי.

10.Made in JLM  - התכנית "מרעיון לביטחון" בשילוב מרכז היזמות של האונ' העברית HUJI INNOVATE ומיזם Problems Worth Solving (PWS) מיועדת להכשיר יוצאי מילואים ולסייע להם לבנות חברות בתחומי אתגרי הביטחון והחירום של ישראל. 

11.בשיתוף The edge , עיריית ת"א, I-Lab Angels ותנועת אור. הכשרה ליזמות ותכנית VENTURE BUILDING מבוססת אתגר, עבור משרתי מילואים בדגש על קליימטק, דיפטק, ותחומי הבריאות.

12.ביזבוסט ונצ'רס – תכנית אקסלרציה חדשה המשלבת את תחום הבינה המלאכותית תוך התמקדות ביזמים מקרב יוצאי יחידות קרביות ותושבי הפריפריה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אייפון 17 (רשתות)אייפון 17 (רשתות)

אייפון 17 - מצלמה ברמה גבוהה, טעינה משופרת; ומה המחיר

לקראת ההשקה מחר של אייפון 17 - איך אמור להיראות המכשיר ועל השקות נוספות שיהיו מחר

עמית בר |
נושאים בכתבה אייפון 17 אפל

ערב ההשקה הרשמית, דליפות ממקורות מהימנים מציגות כיצד תיראה סדרת iPhone 17. השינוי הבולט: אפל מפסיקה להבדיל בין דגמים בסיסיים לדגמי Pro בכל הקשור לתצוגות. כל הסדרה, כולל הדגם הבסיסי, תגיע עם מסכי OLED בקצב רענון של 120Hz – טכנולוגיית ProMotion שהייתה עד כה מוגבלת לדגמי הפרימיום.


הדגמים הזולים לא יקבלו את טכנולוגיית LTPO המאפשרת שינוי דינמי של קצב הרענון מ־1Hz עד 120Hz לחיסכון בסוללה – יתרון שיישאר לדגמי Pro. עם זאת, המעבר מ־60Hz ל־120Hz קבועים צפוי לשפר את חוויית השימוש היומיומית.


גדלי המסכים משתנים: 6.1 אינץ' בבסיסי, 6.3 אינץ' ב־Pro (במקום 6.1), 6.6–6.7 אינץ' ב־Air החדש, ו־6.9 אינץ' ב־Pro Max. בנוסף, אפל מציגה ציפוי אנטי־רפלקטיבי שמיועד לשפר את הראות בשמש ישירה ולהפחית טביעות אצבעות, לצד עמידות מוגברת לשריטות. בנוסף,  הסדרה תושק במבחר צבעים: סגול כהה, ירוק יער, כחול מטאלי כהה, וכן ורוד, תכלת וצהוב בהיר. הצבעים פותחו בטכנולוגיה שמיועדת לצמצם דהייה בחשיפה לאור השמש.


המהלך מגיע לאחר ירידה במכירות הדגמים הבסיסיים. לפי IDC, בזמן שהשוק צמח ב־6%, מכירות האייפונים הזולים ירדו. סמסונג וגוגל כבר מציעות קצבי רענון גבוהים במכשיריהן, ואפל מתאימה את עצמה לשוק.


iPhone 17 Air – במקום Plus

בעקבות חוסר הצלחה של דגמי Plus (פחות מ־5% מהמכירות), אפל מחליפה את הקו ומציגה את iPhone 17 Air – מכשיר דק במיוחד בעובי של 5.5–6 מ"מ ובמשקל 145 גרם. לשם השוואה, iPhone 14 Pro Max שוקל 240 גרם. מדובר במהלך המזכיר את ה־MacBook Air, כאשר ההעדפה היא לניידות על פני תכונות נוספות.


אסף פלד, מייסד ומנכ"ל Minute Media. קרדיט: minutemediaאסף פלד, מייסד ומנכ"ל Minute Media. קרדיט: minutemedia

מינט מדיה מוסיפה יכולות AI ברכישה הגדולה בתולדותיה

החברה הישראלית המתמחה בתוכן ספורט גלובלי מרחיבה את פעילותה עם רכישת Magnifi, פלטפורמה מבוססת AI ליצירה והפצה של תוכן ספורט בזמן אמת

רן קידר |
נושאים בכתבה AI

מינט מדיה, המתמחה בתוכן ספורט גלובלי, מודיעה היום על רכישת VideoVerse. המוצר המרכזי של וידאוורס נקרא Magnifi, והוא פלטפורמת SaaS מבוססת בינה מלאכותית, המאפשרת לבעלי זכויות ותוכן לזהות באופן אוטומטי רגעי שיא בספורט, ליצור תקצירים בזמן אמת ולהפיץ תוכן וידאו קצר ואטרקטיבי בצורה יעילה ומהירה. 

הרכישה היא הגדולה ביותר של החברה בשנים האחרונות. במרץ 2024 מינט מדיה רכשה את הזיכיון להפצת התכנים של ספורטס אילוסטרייטד, אחד ממותגי הספורט הוותיקים והנחשקים בעולם. הרכישה הפכה את החברה לשחקן מוביל בארה"ב, עם מאות מיליונים של משתמשים בפלטפורמות שלה בכל חודש. מספר חודשים לפני כן, רכשה החברה את STN Video , מה שהעניק לה את זכויות הפצת תוכן של כל הליגות הגדולות בארה"בֿ ובניהן : NBA, NFL, MLB, NASCAR, פורמולה 1 ועוד. 

בזכות הרכישות האסטרטגיות של החברה, התוכן של מינט מדיה מופץ בפלטפורמת הוידאו אונליין של STN ומגיע לעשרות מיליוני משתמשים ייחודיים. כל אלו מעניקים לחברה עומק הטכנולוגי, יכולות הפצת תוכן וספריית תוכן ייחודית ומגוונת עבור האקוסיסטם שבנתה הכולל מפרסמים, שותפים ומפיצים. כל מותגי התוכן של החברה (SI,The Players' Tribune, FanSided, 90min), מעניקים לאוהדי הספורט תוכן מגוון על תעשיית הספורט שכולל רגעי שיא , תקצירי משחקים, תוכן אישי של סופרסטארים בעולם הספורט, תוכן של אוהדים ועוד.


הוספת VideoVerse לפורטפוליו של מינט מדיה תאפשר לחברה להעניק ערך חסר תקדים לאקוסיסטם של תוכן הספורט. עם השלמת העסקה, החברה מתכננת להשיק פתרון משולב מלא ליצירה, הפצה ומוניטיזציה של תוכן, ולהעמיק את שיתופי הפעולה האסטרטגיים עם קבוצות, ליגות והתאחדויות ספורט ברחבי העולם. בנוסף, לקוחות Magnifi יוכלו ליהנות מפתרונות ההפצה והמוניטיזציה המובילים של Minute Media, לשיפור החזר ההשקעה על נכסי הווידאו שלהם. בעולם הספורט הדינמי, Magnifi של VideoVerse מאפשרת לשותפים לספק לאוהדים את הרגעים הגדולים בזמן אמת ובדיוק מרבי. פלטפורמת ה-AI עושה שימוש בראייה ממוחשבת, עיבוד שפה טבעית ולמידת מכונה כדי לנתח רמזים חזותיים וקוליים, לזהות רגעי שיא ולהעשיר את התוכן עבור האוהדים. המוצר משלב תכונות GenAI מתקדמות, כולל כתוביות בשפות שונות, יצירת תמונות ממוזערות באופן אוטומטי, הפקת מטא-דאטה ומנוע דינמי לאוטומציה של כל תהליך העריכה, מה שהופך אותו לכלי עבודה מקצה לקצה המעצים את צוותי התוכן.

אסף פלד, מייסד ומנכ"ל Minute Media: “יכולות הוידאו AI של Magnifi מהוות נקודת מפנה ביצירת תכנים והפצה שלהם. עם הרכישה הנוכחית החברה תהפוך לחברת ה- SportTech, המובילה בעולם. הרכישה לוקחת את היכולות שלנו לשלב הבא ביכולות לעבוד עם הליגות הגדולות בעולם ולהרחיב את שיתופי הפעולה האסטרטגיים בתחום. בשונה מחברות אחרות שצריכות לסגל יכולות AI, אנחנו רוכשים היום חברה שנבנתה מראשיתה כחברת AI - זה נותן לנו דריסת סגל לצוות גדול של מפתחי AI בשוק אסטרטגי כהודו, מה שירחיב את היכולות הטכנולוגיות הגלובאליות של החברה".