Upstep
צילום: יחצ

חברת המדרסים Upstep אומרת שהיא רווחית ורוצה לגייס 10 מיליון דולר

חברת Upstep הישראלית רוצה לגייס את הכסף כאשר לדבריה היא מכרה 34 אלף מדרסים, במחיר של 229 דולר, כלומר היא הכניסה ב-2021 כ-7.8 מיליון דולר, לעומת כ-3.9 מיליון דולר ב-2020. הצפי ל-2022? שוב הכפלת המכירות ל-15.5 מיליון דולר
נתנאל אריאל |

חברת המדרסים Upstep רוצה לגייס 10 מיליון דולר (אחרי שבשנת 2021 גייסה החברה כ-2.5 מיליון דולר) ובדרך חושפת נתונים. על פי החברה, היא מכרה בארה"ב בשנה האחרונה 34 אלף מדרסים, גידול של 100% לעומת 2020. בחברה מסרבים לחשוף מספרים רשמיים אך אומרת כי היא רווחית וכי היא צופה בשנה הקרובה הכפלה נוספת של המכירות. על פי החברה, מחיר המדרסים הוא 229 דולר כך שלמעשה היא הכניסה ב-2021 כ-7.8 מיליון דולר. אם היא תכפיל את המכירות בשנה הבאה היא תכניס לפחות 15.5 מיליון דולר. מאז הקמתה לפני 4 שנים מכרה החברה כ-80 אלף מדרסים.

הזמנת המדרסים של החברה נעשית דרך ממשק אינטרנטי, מבלי לצאת מהבית. הלקוח עונה על מספר שאלות באתר החברה, על סגנון חייו בעיות רפואיות והתחום אליו הוא נזקק למדרסים ומקבל אליו הביתה קופסת דריכה, מטביע את כפות רגליו ושולח למרכז הלוגיסטי של החברה. צוות פודיאטרים מתכנן עבורו מדרס מותאם אישית במטרה לפתור את כאבי הרגליים. לאחר  כחודש מקבל הלקוח הביתה את המדרסים. 229 דולר הם ממש לא מחיר זול אבל בחברה אומרים כי מדובר במחירים זולים בכ-50% לעומת מדרסים שנרכשים בצורה רגילה.

לימור כץ מנכ"לית חברת Upstep: "מטרת הגיוס להמשך צמיחה תוך שילוב תהליך אופטימיזציה, גיוס כוח אדם, שיפור של מערך ה-PPC והקמת מערך ייצור מתקדם. היקף המכירות שלנו בארה"ב בשנת 2021 היה למעלה מ-34 אלף יחידות והצפי ב-2022 להגדיל ב-100% את היקף המכירות. ברבעון הראשון שנת 2022 בעקבות תפעול 2 מרכזיים לוגיסטיים בארה"ב קיצרנו ב-25% את זמני הספקת המוצרים ללקוחות".

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד