חברת המדרסים Upstep אומרת שהיא רווחית ורוצה לגייס 10 מיליון דולר
חברת המדרסים Upstep רוצה לגייס 10 מיליון דולר (אחרי שבשנת 2021 גייסה החברה כ-2.5 מיליון דולר) ובדרך חושפת נתונים. על פי החברה, היא מכרה בארה"ב בשנה האחרונה 34 אלף מדרסים, גידול של 100% לעומת 2020. בחברה מסרבים לחשוף מספרים רשמיים אך אומרת כי היא רווחית וכי היא צופה בשנה הקרובה הכפלה נוספת של המכירות. על פי החברה, מחיר המדרסים הוא 229 דולר כך שלמעשה היא הכניסה ב-2021 כ-7.8 מיליון דולר. אם היא תכפיל את המכירות בשנה הבאה היא תכניס לפחות 15.5 מיליון דולר. מאז הקמתה לפני 4 שנים מכרה החברה כ-80 אלף מדרסים.
הזמנת המדרסים של החברה נעשית דרך ממשק אינטרנטי, מבלי לצאת מהבית. הלקוח עונה על מספר שאלות באתר החברה, על סגנון חייו בעיות רפואיות והתחום אליו הוא נזקק למדרסים ומקבל אליו הביתה קופסת דריכה, מטביע את כפות רגליו ושולח למרכז הלוגיסטי של החברה. צוות פודיאטרים מתכנן עבורו מדרס מותאם אישית במטרה לפתור את כאבי הרגליים. לאחר כחודש מקבל הלקוח הביתה את המדרסים. 229 דולר הם ממש לא מחיר זול אבל בחברה אומרים כי מדובר במחירים זולים בכ-50% לעומת מדרסים שנרכשים בצורה רגילה.
לימור כץ מנכ"לית חברת Upstep: "מטרת הגיוס להמשך צמיחה תוך שילוב תהליך אופטימיזציה, גיוס כוח אדם, שיפור של מערך ה-PPC והקמת מערך ייצור מתקדם. היקף המכירות שלנו בארה"ב בשנת 2021 היה למעלה מ-34 אלף יחידות והצפי ב-2022 להגדיל ב-100% את היקף המכירות. ברבעון הראשון שנת 2022 בעקבות תפעול 2 מרכזיים לוגיסטיים בארה"ב קיצרנו ב-25% את זמני הספקת המוצרים ללקוחות".
דפדפן AI של פרפלקסיטי, COMET. קרדיט: רשתות חברתיותדפדפני ה-AI מצעידים אותנו לעבר אינטרנט שלא מיועד לבני אדם
הדפדפנים החדשים מבוססי בינה מלאכותית מבטיחים לבצע פעולות במקום המשתמש ולסכם עבורו את הרשת, אבל בפועל הם עדיין איטיים, שוגים במשימות פשוטות ומאלצים את בוני האתרים לחשוב מחדש למי הם באמת מפתחים: לבני אדם או לרובוטים
המירוץ על "הדפדפן הבא" כבר בעיצומו. חברות כמו OpenAI, פרפלקסיטי ואחרות מבטיחות לנו עולם חדש שייפתח בפנינו, כשבמקום גלישה וחיפוש, נוכל לקרוא מידע מסוכם ועדכני, אפילו מבלי ללחוץ על כפתור. דפדפני ה-AI מדברים על שיחה טבעית עם עוזר חכם, כך שבמקום לפתוח לשונית, להקליד בגוגל ולעבור על דפים, נוכל לכתוב הוראה חופשית וקלילה והדפדפן כבר יבצע עבורנו את כל העבודה. זה נשמע מעולה, אבל כל מי שהתנסה באחד משלל האפשרויות הקיימות יודע שהמוצרים עדיין בוסריים והם עדיין מתקשים במשימות בסיסיות.
עם זאת, למרות שכרגע הם אינם
תורמים לנו, המשתמשים האנושיים, ההשפעה שלהם מתחילה להתבטא ברחבי הרשת, ואתרים חדשים צריכים לקבל החלטות אסטרטגיות, ובראשם, האם האתר מיועד לגלישה או אנושית או שעדיף שיהיה מותאם לסוכני AI אוטונומיים.
דפדפני AI כמו אטלס של OpenAI או קומט (Comet) של
פרפלקסיטי בנויים אחרת מדפדפנים קלאסיים כמו כרום, ספארי או פיירפוקס. במקום תיבת חיפוש שמובילה לרשימת תוצאות, נקודת הפתיחה היא צ'אט עם עוזר חכם: המשתמש כותב "סכם את כל הטאבים הפתוחים", "מצא לי את התנאים בחשבון האשראי הזה" או "הכן רשימת משימות מכל המיילים שלא
קראתי", והדפדפן מנסה לבצע.
מאחורי הקלעים פועלים "סוכנים" (agents) שמבצעים פעולות ברשת בדומה למשתמש אנושי: גוללים, לוחצים על כפתורים, ממלאים טפסים ומעתיקים טקסטים בין לשוניות. הרעיון הוא לחסוך את הזפזופ הידני ולהפוך את הדפדפן לכלי עבודה שמבצע תהליכים מורכבים מקצה לקצה, למשל, להכין דו"ח חודשי, להשוות מחירי תוכנות SaaS או לבצע משימות בירוקרטיות, כמו מילוי טפסים ועוד.
- ה-AI והסייבר עוד רחוקים ממיצוי: על כנס NEXT 2026
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל, גם השחקנים הוותיקים כמו גוגל, מיקרוסופט ומוזילה מוסיפים שכבות AI לתוך הדפדפנים הקיימים, מסיכומי עמודים ועד עוזרים בצד המסך,
אבל משמרים את מודל הגלישה המסורתי שבו החיפוש הוא עדיין נקודת הכניסה המרכזית. לפי מחקרים פנימיים בתעשייה, רוב המשתמשים עדיין מרגישים בנוח יותר שה-AI משמש כתוספת לחיפוש, ולא כתחליף מלא.
