שמן למדורה? גורם פשוט שלא חשבתם עליו, עלול ללחוץ מעלה את מחירי הדירות

אחרי שהזוגות הצעירים נואשו ממע"מ 0% ובמשרדי המכירות מדווחים על התחדשות הלחץ מצד הקונים, יש עוד פרמטר שנכנס למשוואה
אוהד דנוס, צילום: Getty images Israel
מחירי הדירות המשיכו לעלות ברבעון השלישי של השנה ולפי נתוני השמאי הממשלתי שפורסמו בשבוע שעבר רשמו עלייה של 0.3% במהלך תקופה זו , זאת למרות צוק איתן. ב-12 החודשים שהסתיימו בתקופה זו עלו המחירים ב-4%. כעת עם פיזור הממשלה וביטול תכנית מע"מ 0% של שר האוצר יאיר לפיד, הצפי הוא שציבור רוכשי הדירות ינהר למשרדי המכירות ונראה עליית מחירים נוספת .

תקופת ההמתנה שהסתיימה צפויה ללא ספק להוביל לגל חדש של ביקושים לדירות ולעליית מחירים נוספת, עדות לכך אנחנו מקבלים כעת מהנהירה למשרדי המכירות במקומות מבוקשים כמו באר יעקב וראש העין . אבל יש דבר אחד, פחות נגלה לעין שעלול להוביל לגל של רכישות – רוכשי הדירות הזרים אשר יתעוררו נוכח ירידת שערי המטבעות כדי לרכוש דירה בישראל.

מחודש אוגוסט השקל נחלש ב-17% מול הדולר והאירו נחלש ב-7.8% - המשמעות היא שעבור אמריקני דירה בעלות של 2 מיליון שקל אשר עלתה באוגוסט 586 אלף דולר, עולה כיום 502 אלף דולר - כלומר ירידת מחיר של 84 אלף דולר! (שהם 335 אלף שקל).

תושב צרפת שהיה רוכש את אותה הדירה היה משלם בחודש אוגוסט 440 אלף אירו וכיום היה משלם 408,600 אירו, "הנחה של 31,400 אירו, ובשקלים כ-153.7 אלף שקל.

יוסי מימרן, בעלי סוכנות התיווך יוקרה אסטייט, המשווקת נכסי יוקרה, אומר כי הפיחות בשקל מול הדולר והאירו יקל על רוכשים זרים לסגור עסקאות – "בית בשכונת בת גנים בפתח תקווה, אשר היה שווה באוגוסט 2.05 מיליון דולר לפי שער של 3.4 שקלים שווה כיום בשער של 3.98 שקל 1.758 מיליון דולר, המשמעות היא שרוכש המעוניין להשקיע 1.6 מיליון דולר מתקרב כיום הרבה יותר למחיר העסקה. אולם בעקבות מצב המשק שמושפע מהבחירות, מהאטה ומצוק איתן, אני לא רואה שינוי משמעותי בביקוש מצד זרים. מנגד, נראה הרבה פחות התפשרות במחירים מצד מוכרי הבתים".

תגובות לכתבה(24):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    אם ביבי ו הקואליציה שלו יגרמו למיתון המחירים יתרסקו.... (ל"ת)
    יצחקי 08/12/2014 19:22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • נפטר מיליון עובדים ומחירי הדירות ירדו בכ- 10% (ל"ת)
    כל הכבוד גאון של אמא 14/12/2014 23:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 17.
    למה שאמריקאי ישקיע פה בנדלן כשהריבית אצלו עולה? (ל"ת)
    תל אביבי 08/12/2014 19:19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 16.
    אין סיבה למסיבה!!!
    בן אהרון 08/12/2014 12:06
    הגב לתגובה זו
    2 2
    העובדה הפשוטה שאין מספיק דירות. התוצאה שמאה אלף זוגות יתחרו על עשרים אלף דירות וכמובן שבמצב כזה המחירים יעלו ואין שום משמעות למעמ אפס או לא אפס. ומי שמקווה שהקבלנים יתרסקו לא מבין שכבר עכשיו חסר דירות כי לא בונים, אז אם הקבלנים יתרסקו, מי אמור לבנות? מאיפה יגיעו הדירות?
    סגור
  • 15.
    מאז מרץ נעצרה גם מכירתן של דירות יד 2.
    אורי... . 08/12/2014 10:36
    הגב לתגובה זו
    3 0
    והשאלה היא מתי יחזרו הקונים לקנות דירות ישנות. בניגוד לעבר שהיו הקונים צובאים על מודעות המכוניות לקניית מכונית, היום בגלל האשראי הזול לרכב רכישת מכוניות חדשות מגיעות לשיא. והיום התהליך הזה עובר לשוק הדיור. בגלל האשראי הזול הזוג הצעיר רוצה דירה חדשה גם אם היא בקריית גת ויוצר בכך בעיה לאותם משפרי דיור שרוצים למכור (כמו מוכרי מכוניות ישנות כנראה שהם יצטרכו להשתמש בשירותיהם של מכרים )
    סגור
  • 14.
    כל מי שאומר שצרפתים קונים בארץ במחירים האלה שקרן כנסו
    עילאי 08/12/2014 09:26
    הגב לתגובה זו
    13 2
    דירה בפריס עולה 400 אלף יורו במיקום מעולה ולא בשכונות העוני הצרפתים קנו פה כאשר הדירות היו במירי ריצפה מידיעה שלי וקרובה ליהודי צרפת רובם רכשו דירה ואינם מעוניניים לקנות במחירים אלה כל כתבות ההפחדה פה זה רק שיווק לאסרחי ישראל שיקחו משכמתאות בשמיים יסתבכו בעוד 8 שנים והבנק והקבלן גזרו קופון ראו הוזהרתם
    סגור
  • מחיר דירה 2 חדרים במרכז פריז 2,000,000 יורו (ל"ת)
    כל הכבוד גאון של אמא 14/12/2014 23:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    יש בידי הזרים 150 אלף דירות ריקות
    איזי 08/12/2014 09:17
    הגב לתגובה זו
    12 1
    הזרים שקנו דירות זכו לעליית מחירים וליציבות במטבע ברגע שהמטבע שלהם התחזק ,הם למעשה הפסידו על השקעתם ואולי ירצו למכור את הנכס אם יראו שהמטבעות ממשיכים להתחזק. קבלנים ,היכונו לפיצוץ הבועה זה יותר קרוב מאי פעם.
    סגור
  • 12.
    במקום לשאול מתווך תשאלו שמאי.
    שי 08/12/2014 09:12
    הגב לתגובה זו
    11 0
    הוא שכח לציין או שהוא לא מודע, שהרוכש האמריקאי/צרפתי וכו' משלם החל מהשנה מס רכישה גבוהה יותר, הוא לא פטור ממס במכירה ושהאמריקאי כנראה מבין שהחגיגה לא למשך לנצח.
    סגור
  • היהודים מצרפת קנו 100,000 דירות בישראל
    כל הכבוד גאון של אמא 14/12/2014 23:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמדובר בהישרדות על חיי היהודים .... אין בעיה למכור דירה בפריז תמורת 600,000 יורו, ולקנות דירה בנתניה מול הים כמו בנייס תמורת 3,000,000 שקל
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    אמריקאי שהפסיד 84,000 דולר מאז צוק איתן, יקנה עוד דירה? (ל"ת)
    שאלה 08/12/2014 08:40
    הגב לתגובה זו
    12 0
    סגור
  • 10.
    בורא טוב שוב כתבת הפחדה על הבוקר זה כבר מוגזם וגובל
    עילאי 08/12/2014 08:40
    הגב לתגובה זו
    9 0
    בעשיקה תיזהרו אתם לא מבינים את ההשלכות שבעוד כמה שנים לקניית דירה במחירים הנוכחים
    סגור
  • 9.
    הסיבה העיקרית לעליית מחירי דירות ולהעדר דירות היא :
    polak 08/12/2014 08:08
    הגב לתגובה זו
    16 2
    הסיבה העיקרית לעליית מחירי דירות ולהעדר דירות בשוק היא מיסוי מעוות של שוק הנדל"ן! לא יתכן שעל עבודה משלמים בין 25-60 אחוז מס (כולל מיסי ביטוח לאומי), על רווחים בשוק ההון כ 25 אחוז, על פיקדונות אפסיים בבנק 15 אחוז ועל השכרת דירה (בתשואה של 3-6 אחוז בשנה, לעיתים על כסף לא שלך) אין כמעט מיסים!!!! (רק מי שמתנדב משלם 10 אחוז). אז למה שהמשקיעים למיניהם (כולל חברי כנסת ובכירים אחרים) ישחררו דירות ? זה הכישלון הגדול של מערכת מיסוי, שאיננה ו ממסה השקעות מניבות בסדר גודל של 30 מיליארד שקל בשנה (שחלקם ממונפות!).
    סגור
  • 8.
    לקרא ולצחוק
    אלון 08/12/2014 08:07
    הגב לתגובה זו
    11 1
    המתוך היוקרתי מסביר שכעת מחיר הבית בדולרים הרבה יותר זול לתושב הזר שרוצה לקנות בית, אלא שהוא מציין באותה נשימה שהוא לא רואה שינוי בביקוש מצד תושבי חוץ.. והוא גם לא רואה נכונות של המוכרים ... בקיצור לא קרה כלום, אלה לא קונים ואלה לא מצליחים למכור
    סגור
  • 7.
    רוצו לקנות מהר מהר
    נתן 08/12/2014 08:02
    הגב לתגובה זו
    15 2
    דפוקים
    סגור
  • 6.
    כשיש כל יום 5 כתבות על הנדל"ן פיצוץ הבועה קרוב מתמיד (ל"ת)
    אורן 08/12/2014 07:43
    הגב לתגובה זו
    24 2
    סגור
  • 5.
    רוצו לקנות! רוצו לקנות! אחרת נצטרך למכור המרצדס... (ל"ת)
    קבלן מיואש 08/12/2014 07:40
    הגב לתגובה זו
    12 1
    סגור
  • יש לציין המרצדס השחורה
    גגדי 08/12/2014 14:52
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אוסף מגעיל של תעבי בצע ,אם קרטל בניה שנקרא בשם הלא יאמן בוני הארץ חחחחחחח ,בונים עלאק מחריבי הארץ התושבים והמדינה הקרטל האכזרי ביותר שאי פעם היה במדינה ולא רק בישראל .
    סגור
  • הלך האפס נשאר המע"מ(בדיחה בלבד) (ל"ת)
    יהיר לפיד 08/12/2014 15:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    אוי לטפשים שעוד יציבעו ליהיר שגרם נזק אדיר (ל"ת)
    משה ראשל"צ 08/12/2014 07:22
    הגב לתגובה זו
    6 11
    סגור
  • 3.
    רבותי: לשים הודעה: מודעת פרסומת
    נו באמת 08/12/2014 07:18
    הגב לתגובה זו
    28 1
    רבותי, דירה שעולה 500,000$ ומה? היהודי האמריקאי טמבל? מה הוא לא יודע שבמחיר הזה הוא קונה רחוב שלם בארה"ב ומשכיר אותו בתשואה של 10% בשנה (ולא ב- 1000$ בחודש כמו בישראל) ? או בניין במרסי לצרפתי. רבותי, לבנות דירה עולה עד 50,000$ ויש על אותו מגרש בין 9 ל- 119 דירות נוספות על אותו המגרש. מגרש במרחק של חצי שעה מת"א וירושלים לא יכול לעלות כמה עשרות מיליוני ש"ח. האג"ח הממשלתי התחיל לתקן ובקרוב מאוד אחרוני הקונים יגלו שהם לא מסוגלים לשלם את המשכנתא בריבית העולה (גם אם הם מאוד רוצים לקנות אי אפשר לתת משכנתא מתחת לעלות הריבית לטווח ארוך כפי שמשתקפת מאגרות החוב הארוכות). רבותי, לפחות שימו הודעה שמדובר במודעת פרסומת של הקבלנים והיזמים - מה שאתם עושים משול לסוף הסלולארים ב- 300 ש"ח לחודש וניסיון להחתים את לקוח הסלולאר ל- 30 שנות שירות במחיר הישן. לא ירחק היום ובועת הנדלן תגבה מחיר מהמשק הישאלי ובדגש על מי שקנה בפי 3 ממחיר השוק שיהיה, בפריפריה ועם משכנתא ל- 30 שנה.
    סגור
  • 2.
    שכונת בת גנים? אולי כפר גנים? מי רוצה לגור בפתח תקווה
    פתח תקווה 08/12/2014 07:03
    הגב לתגובה זו
    14 2
    ועוד בשכונת אוהדי בנט הכיפות הסרוגות. ועוד לשלם מחירי תל אביב? ועם ראש עיר הכי מרושע שיש? איכסה
    סגור
  • ימותו הקנאים...
    בעל דירת גג 08/12/2014 09:59
    הגב לתגובה זו
    1 3
    :)
    סגור
  • 1.
    יש להם כעת מיסים על דירה . לא כדאי להם לקנות (ל"ת)
    תושבי חוץ 08/12/2014 06:59
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור