מטורף! ג'ים קריימר הציג רשימת מניות כ"קניה לוהטת", פרופסור בפנסיה החליט לבדוק וקנה את המניות - הנה התוצאות

שנה חלפה מאז הציג קריימר את רשימת המניות שהן מנצחות "no matter what", אז מי ניצח בהתערבות?
ג'ים קריימר, צילום: Getty images Israel
זה היה ב-6 באפריל 2015, לפני שנה ועוד כמה ימים, כשהפרשן המוכר ג'ים קריימר מאתר 'the street' פרסם סקירה של 49 מניות שהן מנצחות - "no matter what". הכותרת של אותה סקירה הייתה - "הבחירות של ג'ם קריימר - 49 מניות לקניה באופן מיידי". קריימר הסביר באותה סקירה שהן מניות מנצחות כי הן מוטות שוק מקומי והן בתימחור נכון.
קרה הדבר ופרופסור משועמם בפנסיה מאוניברסטיה באילינוי קרא את הסקירה והחליט לבדוק את קריימר. הוא קרא לזה 'Cramer Challenge'. הפרופסור, דיויד אינגלנד שמו, הלך ורכש כל אחת ואחת מהמניות ברשימה של קריימר בסכום של 1,000 דולר כ"א. כמובן בתיק וירטואלי, אבל הפרופסור בכל זאת שם גם כסף אמיתי - בסוג של התערבות.
הוא שיגר לקריימר את ההצעה הבאה: אם מעל לחצי מהמניות ברשימה ישיגו תשואה חיובית תוך 6 חודשים, הוא ישלח לו כרטיס טיסה מניו יורק למריון (חור ליד אינדיאנה), כולל מלון וארוחת ערב משותפת. אם מעל לחצי מהמניות ישיגו תשואה שלילית, קריימר יהיה זה שיישלח את כרטיס הטיסה מלון וארחות ערב משותפת.
קריימר מעולם לא הגיב, אבל זה ממש לא הפריע לפרופסור אינגלנד העקשן (אגב, פרופ' לפיננסים) להמשיך עם ה-'Cramer Challenge' שלו. והנה כאשר 6 חודשים חלפו (זה היה ב-6 באוקטובר האחרון), רק 14 מהמניות ברשימה שהציג קריימר הציגו תשואה חיובית. מבחינת תשואה, התיק של קריימר הציג מינוס 7.09% בזמן שמדד ה-S&P500 הסתפק במינוס 4%-5%. הפסד צורב לפרשן המפורסם. 
אבל אולי זו רק חצי שנה וזה לא שום זמן מייצג. אז הנה, בשבוע שעבר חלפה לה בדיוק שנה מאז חשף קריימר את אותן 49 מניות שהיה צריך לרוץ ולקנות, והפרופסור שוב בדק את המספרים. זה רק נראה גרוע יותר. 16 מניות בלבד הציגו תשואה חיובית והתשואה הממוצעת נפלה למינוס 9.2%, זאת בזמן שמדד ה-S&P500 דווקא התאושש מעט לתשואה של מינוס 1.4%. אם הפרופסור היה שם כסף אמיתי - הוא היה סופר בינתיים הפסד של כמעט 4,500 דולר על מניות שהן "מנצחות - no matter what".  
הנה כמה מהמניות ה"פחות טובות" עליהן המליץ ג'ים קריימר באותה 'רשימה לוהטת', מישהו מזהה את המניה שנסחרת גם בת"א? מתוך הדף של הפרופסור:
תגובות לכתבה(38):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 35.
    די כבר!!!!
    פגוע נפשית 17/04/2016 01:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לא מבין את זה, איך האדם הזה עוד מתקיים אחרי הפדיחה של bear stearns, איך??!?!?! מי ממשיך לממן לו תכנית טלויזיה?!?! ואחרי זה מתפלאים למה הכלכלה העולמית נראית איך שהיא נראית ומנכ"לי הבנקים ממשיכים לקבל בונוסים שמנים
    סגור
  • 34.
    ג'ים הליצן
    kobi_f2004 16/04/2016 09:04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני כבר שנים אומר שהבן אדם קריקטורה ותמה איך כולם הולכים אחריו כמו פתאים.
    סגור
  • 33.
    שמעתי אתמול המלצות של אנליסטים של
    sus 14/04/2016 14:49
    הגב לתגובה זו
    5 0
    רק להזכיר שכשדיסקונט השקעות היתה 7200 האנליסטים אמרו שכדאי לרוץ לקנות , כי עד סוף השנה היה תהיה 8000. ואני אזכיר לכם מהקרה. המניה נפלה ל450 !!! . העיקר ה אנליסטים אומרים .
    סגור
  • 32.
    זה מוכיח שכולם קשקשנים ואסור להקשיב להם (ל"ת)
    יעק ב 14/04/2016 10:16
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 31.
    בשנים האחרונות אני קונה רק מדדים - וזה מצליח נקודה (ל"ת)
    משה ראשל"צ 13/04/2016 18:44
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 30.
    קריימר הוא אשף בכריזמה ותו לא...וגם אינו פצחן חברות...
    אברום 13/04/2016 18:18
    הגב לתגובה זו
    9 0
    חברים, שוק המניות אינו שוק של רצונות ותחושות בטן. זה שוק של מכונות שיודעות לעשות את כל האלוגרתמים הנכון לבתי ההשקעות. ולא קריימרים או גורביצים יכולים להם. אנחנו טרמפיסטים בלבד!!! עלינו על המניה הנכונה הרווחנו עלינו על המניה הגרועה הפסדנו...
    סגור
  • 29.
    הפרופסור לא יודע לנהל פוזיציות
    יהודה 13/04/2016 17:42
    הגב לתגובה זו
    2 16
    קריימר לא אמר לרכוש ולהחזיק את המניות , זו באמת טעות לעבוד ככה . פוזיציות צריך לדעת לנהל , לקנות בזמן ולמכור בזמן ולא להחזיק ולחכות שהמניות יפלו או יעלו . אם הפרופסור היה מבין בניתוח טכני אזי יתכן שהוא כן היה מרוויח .
    סגור
  • 28.
    אז מה, לקנות פריגו?
    יואב 13/04/2016 17:08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עד עכשיו הזזתי את המבט הצידה מהמניה הזאת. כמדיניות.
    סגור
  • 27.
    יש מצב
    קולומבוס 13/04/2016 17:06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    להפגיש אותו עם דודו הולצמן
    סגור
  • 26.
    יריה ברגל - אל תקשיבו גם להמלצות ביזפורטל :) (ל"ת)
    חחח 13/04/2016 17:03
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 25.
    יועצי ההשקעות האמיתיים...
    יויו 13/04/2016 16:28
    הגב לתגובה זו
    4 2
    באפט,סורוס,אייקן וכדו'מרשה לעצמי להוסיף בסוף הרשימה גם את ישי דוידי-תותח אמיתי!
    סגור
  • 24.
    כל הבורסה הישראלית איבדה 15 אחוז בשנה האחרונה...
    יעקב 13/04/2016 16:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בלי הרבה ניתוחים והתחכמויות: מי שהשקיע במדדי מניות ישראלים הפסידו על בטוח תוך שנה 15 אחוז מכספם. נשאר לנו לקנא...
    סגור
  • 23.
    3 מלמטה המליץ על פריגו prgo חרא של מניה.
    שישקו 13/04/2016 16:16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כמו היועץ בבנק שהמליץ עליה.
    סגור
  • 22.
    אם הכלכלנים יודעים לחזות העתיד הם היו
    טומארפורקולו 13/04/2016 16:09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עשירים ,מכיר כמה שאין להם מה לאכול
    סגור
  • חחחחח,,צודק אחי בכל מילה (ל"ת)
    סוחר לשעבר 13/04/2016 17:55
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 21.
    ממש מטורף!!! מאז הנחיתה על הירח!!! מ-ט-ו-ר-ף
    גרי 13/04/2016 15:57
    הגב לתגובה זו
    5 0
    אני לא מאמין. תודה ביזפורטל על הכותרת
    סגור
  • 20.
    חרטה
    אלי גז 13/04/2016 15:48
    הגב לתגובה זו
    1 1
    קרמר הוא חרטה . מתי שהוא אומר לקנות צריך לברוחחחחחחח מעולם הוא לא יצא צודק . אני עוקב אחריו המון זמן . כל מניה שהוא המליץ עליה נפלה 50 אחוז . בדוק
    סגור
  • אז תעשה שורט על ההמלצות שלו ותרוויח (ל"ת)
    זיר החזרזיר 16/04/2016 00:51
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 19.
    קרמר הזה יורה לכל הכיוונים כבר המלית על אלפים
    חח 13/04/2016 15:32
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אז אפילו מבחינה סטטיסטית הוא יכול לפגוע לא רע. חוץ מזה הרבה רעש וצלצולים
    סגור
  • 18.
    תנו קרדיט
    גדי 13/04/2016 15:26
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מילא לפרסם כתבות מעיתונים אחרים אבל לפחות תנו קרדיט
    סגור
  • 17.
    האנליסטים
    לוך 13/04/2016 15:22
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הם לא יודעים באמת יעלה אבל סתם אומרים כמו שגורביץ אמר לקנות אפריקה ישראל
    סגור
  • 16.
    כלומר עכשיו המניות הללו הזדמנות מטורפת
    הכריש 13/04/2016 15:05
    הגב לתגובה זו
    4 3
    אחרי שירדו 50%
    סגור
  • 15.
    קריימר תותח
    Niv 13/04/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
    1 9
    אל תסתכלו על שנה אלא על הטווח הארוך ואז קריימר תותח כמו כול התותחים האחרים.
    סגור
  • 14.
    זה בדיוק מה שהם שווים (ל"ת)
    אילן 13/04/2016 14:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    ביזפורטל,אולי הגיע הזמן שתפסיקו להביא יועצים הזויים
    יובל 13/04/2016 14:43
    הגב לתגובה זו
    7 1
    מהסוג הזה כל פעם.
    סגור
  • 12.
    אנליסטים
    אמיר 2 13/04/2016 14:28
    הגב לתגובה זו
    14 0
    על זה נאמר : לו יועצי השקעות באמת היו יודעים מה הם מיעצים , הם היו אנשים עשירים ולא יועצי השקעות .
    סגור
  • 11.
    פרופסור
    ללא 13/04/2016 14:28
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חבל שהפרופ' לא התייעץ אתי קודם. הייתי אומרת לו שחבל על הזמן. מזמן הפסקתי להקשיב לקריימר. . שנים כבר המניות עושות הפוך ממה שהוא אומר.
    סגור
  • 10.
    חומר למחשבה...
    אני 13/04/2016 14:15
    הגב לתגובה זו
    13 0
    נראה לכם שמישהו שהוא מומחה או גאון גדול למניות העבודה שלו תהיה לפרשן. נניח שאת\ה זה המומחה הגדול הזה, במה תעבוד? בלהיות פרשן? שטויות, את\ה תהיו עסוקים בלעשות מיליונים. עניין זה נכון לגבי כל ה"פרשנים" הכלכליים שממליצים לכם לקנות או למכור, בטלוויזיה, ברדיו או באינטרנט. חברים, קצת שכר ישר
    סגור
  • 9.
    כבר הוכח אלף פעמים שקוף מנחש טוב יותר מכל קרמר כזה... (ל"ת)
    אבו עלי 13/04/2016 14:13
    הגב לתגובה זו
    15 1
    סגור
  • 8.
    ברור. לפרשנים יש אינטרס להעלות שער כדי למכור יקר (ל"ת)
    יוסי 13/04/2016 14:08
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 7.
    אם ה-"יועצים" היו יודעים לעשות כסף בשוק ההון הם היו
    אני 13/04/2016 14:04
    הגב לתגובה זו
    13 0
    עושים זאת בשקט ולא היינו שומעים עליהם בכלל. רק ה-"תיאורטיקנים" כל היום בטלויזיה.
    סגור
  • 6.
    לא למדת כלום, פשוט, לא לקשקש !
    זוזו 13/04/2016 13:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ובטח לא לאחרים. קרמר עמיתיו ועוד רבים אחרים פשוט חיים מלקשקש.
    סגור
  • 5.
    לא להקשיב ל"מומחים"
    אמיר 13/04/2016 13:37
    הגב לתגובה זו
    18 2
    שוק ההון מוצף במומחים. מהם למדתי לא להקשיב ל"מומחים".
    סגור
  • 4.
    התשואה הטובה ביותר...
    מ.א 13/04/2016 13:27
    הגב לתגובה זו
    8 4
    אופציה א'- להצמיד 50% מסכום ההשקעה לתיק השוק +50% במרכיב "חסר סיכון" כמו אג"ח מדינה (מדינה נורמלית). וכמובן לטווח ארוך מאוד בלבד. אופציה ב'- "משחק" מנייתי לטווחים קצרים/בינוניים על לא יותר מ-45%-55% מהסכום שאותו חושבים להשקיע - דורש מעקב יומי או שבועי לכל הפחות ושמירה על "כושר" והתעדכנות שוטפת, את כל היתר להצמיד לנכס "חסר סיכון". אופציה ג'- מידע פנים. הסתמכות על אנליסטים כאלו ואחרים הוכחה פעם אחר פעם כלא יעילה ובמרבית המקרים אינה מצליחה להכות את השוק. בהצלחה לכולנו.
    סגור
  • קורא את הסולידית ובא לבלבל את המוח
    מומחה לקנוניות 19/04/2016 21:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש נהדר. זה מה שקורה שלא מבינים באמת וסתם הולכים אחרי גורו.
    סגור
  • 3.
    נו ומה אומר הניסוי?
    follow-value.com 13/04/2016 13:23
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אז מה? קרמר זה שואו מן שהמתרה שלו זה רייטינג.
    סגור
  • 2.
    תארו לעצמכם אם היה מגיע להשקיע בישראל הוא היה מפסיד
    בכל זאת הוא הרויח 13/04/2016 13:10
    הגב לתגובה זו
    5 1
    50% במניות .
    סגור
  • 1.
    כבר עדיף להקשיב לעצות של קוזמו קריימר (ל"ת)
    ג'ורג' 13/04/2016 13:09
    הגב לתגובה זו
    29 1
    סגור