הרמות שמזמינות את שחקני המעו"ף למכור

יונתן קריספין (דוביד) מסתכל על התנהלות המעו"ף בשבוע האחרון ועל פעילות שחקני המעו"ף
יונתן קריספין |

שוק המניות הגיע בשבוע האחרון לרמת ה-904 נק' ונסוג פעם נוספת.

רשמתי שהסוחרים רואים ברמת ה-904 כרמת מכירה. ת"א 25 ניסה לפרוץ רמה זאת אך גל של מוכרים הדף אותו מטה. המוכרים הללו היו מאוד משמעותיים בנפח מסחר גדול ועירערו את הביטחון של הקונים, שעד עתה במהלכי העליות כמעט ולא ניתקלו במכשול רציני כלפי מעלה. הסוחרים שכתבו שוקתות קול מעל 930 ופוט מתחת ל-840 הבינו כבר לפני שבועיים ששווה לסמוך על המוכרים.

היום הגיע המדד לשפל באזור 840, אזור תחתית הכתיבות, והפלא ופלא גם רמה זאת הזמינה הפעם קונים ולא מוכרים, ות"א 25 התרחק וגרם נחת לכותבי האופציות.

לפעמים אופ' המעוף מנדבות מידע משמעותי לסוחרים ומונעת דימיונות שווא. אופציות מעוף זהו כלי עבודה מתוחכם שלפעמים מנבא מה הבורסה עשויה לבצע. זה נכון למי שמכיר את הכלי ולא למי שמהמר בלבד בעזרתו.

אנו מתקרבים לשבוע פקיעה והפרמיות המצומקות שהשילו מערכן עקב הזמן מתחילות להיות שוות סגירה פן יפרץ התחום ואז הרווח יהפוך להפסד. אם ניקח את הניתוח שלי משבוע שעבר נראה שהיו לנו שלוש רמות חשובות והן 904,870,840-50. ביקרנו בשלושתן.

מצב השוק הנוכחי מספר על תמונה פסימית יחסית עקב כך שיש גופים שיוצאים מהשוק כשהוא מתקרב ל 880-904. הם משתמשים במושג הידוע, שטוב להשאיר לאחרים קצת להרוויח ולא להיות חזיר עד הסוף. כלומר, גם אם השוק יעלה מעל 900, מבחינתם עוד כמה אחוזים לא משנים יותר מידי לאחר מהלך ריווחי וארוך של שלושה חודשים.

כעת ניתן לומר שכאשר מתקרבים ללמעלה המוכרים הופכים לדומיננטים, וכל עוד הקונים לא יהדפו אותם מעלה השוק ידשדש או ירד אחרי כל ניסיון עליה.

המוכרים ימשיכו במשימות מכירה אם השוק ישבור את רמת ה-840, אז סביר להניח שיצא לדרך מהלך ירידות נוסף לעבר פאתי ה-820 ו-780 במידה ויהיה עוצמתי.

בינתיים הכותבים, ממשיכים לכתוב אוכפים קול ופוט על אותו מדד מימוש בתקווה שמדד המעוף לא יבצע תנועה משמעותית של מעל 40 נקודות, ממדד המוצא, 857 עד הפקיעה ואז הפרמיות ישארו בכיסם.

השוק מסוכן, בשבוע האחרון הפך ליותר תנודתי, המוכרים אורבים בניסיונות עליה ולכן גם לפוזיציות כתיבה רצויה הגנה על מנת לגדר הפסד באם טעית.

תמונת השוק שנמצא במימוש למהלך העליות החד שביצע תשתנה במידה ות"א 25 יצליח לעלות מעל אזור 880-904. עד אז כל מחזה עליה יסתיים במוכרים שיבינו שעוצמת הקונים נמוכה בתקופה הזאת ושווה להם להיות על הגדר עד חלוף מגמת המימושים שיכולה להסתיים במהלך מעל 900 או ברמת תמיכה נמוכה יותר שתזמין קוני מניות חדשים ולהוטים.

מאת: יונתן קריספין (דוביד), מרצה לאופציות מעו"ף במכללת מגמות

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.