עוד שיתוף פעולה תוסס: סודהסטרים וקיטשן-אייד ישיקו מוצר חדש

אנליסטים מעריכים כי המוצר, שיושק לקראת סוף השנה בארה"ב, יביא ליצירת ערך מוסף לשתי החברות, ויאפשר לחברה להגדיל את נתח השוק שלה
ידידיה אפק |

שיתוף פעולה תוסס במיוחד הוכרז היום בין יצרנית מערכות ההגזה הביתיות סודהסטרים (סימול: SODA), למותג המוביל KitchenAid שבבעלות Whirlpool (סימול: WHR). החברות יפתחו יחד מערכת הגזה ביתית שתתווסף למוצרי הדגל של KitchenAid, שתופסים תאוצה בקרב צרכנים פרטיים ברחבי העולם. מכשיר הסודה החדש של KitchenAid צפוי להיות זמין ברשתות הקמעונאיות בארה"ב בהמשך השנה.

שיתוף הפעולה עם KitchenAid הינו שיתוף פעולה גלובלי נוסף עם מותג מוביל עליו מודיעה החברה. בינואר 2012 חתמה סודהסטרים על שיתוף פעולה אסטרטגי עם מותג המזון העולמי Kraft Foods, במסגרתו משווקים סירופים בטעמים שונים של חברת המזון האמריקנית. בתחילת השנה הודיעה סודהסטרים על שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת סמסונג להשקת המקרר הראשון מסוגו הכולל מערכת הגזה מובנית להכנת סודה קרה היישר מהמקרר.

אנליסטים מאמינים ששיתוף הפעולה בין החברות ייצור ערך מוסף לשני הצדדים, כאשר סודהסטרים מרוויחה שותף חזק בשוק, ו-Whirlpool מזנקת לקו מוצרים חדש ומרענן.

"אנו שמחים להרחיב את משפחת המוצרים של KitchenAid ולהיכנס לקטגוריה הצומחת של מערכות הגזה ביתיות", אמר היום דיויד אליוט, סמנכ"ל ב-KitchenAid. "טכנולוגית ההגזה המובילה של סודהסטרים, יחד עם העיצוב המסוגנן והמוכר שלנו מאפשרים להציע לשוק מוצר פרימיום ממנו ייהנו הצרכנים שלנו ברחבי העולם".

דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים, אמר כי "KitchenAid הינו מותג אייקוני ואנו גאים על הצטרפותו למהפכה שמובילה סודהסטרים בשוק המשקאות המוגזים. הפלטפורמה הייחודית שלנו תאפשר ל- KitchenAid להציע לבסיס הלקוחות הנאמן והגדול שלה את היתרונות הרבים של ייצור סודה ביתית. שיתוף הפעולה עם KitchenAid יאפשר למנף את החוזקות של שני המותגים, להרחיב את קטגוריית ההגזה הביתית ולהגיע לקהל צרכנים גדול עוד יותר".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

מפחיד: האינדיקטור שחזה את מפולות 2000 ו-2007, שוב מתריע - צפו בגרף

רמת המינוף של המשקיעים בוול סטריט זינקה לשיא כל הזמנים בחודש פברואר, מה שצריך להדליק נורות אדומות לקראת נפילה אפשרית
ידידיה אפק |
אחד האינדיקטורים המעניינים ביותר מפני מפולת בשוק המניות האמריקני משמיע איתותי אזהרה. אנחנו מדברים על החוב השולי (Margin Debt), סך החוב שלקחו משקיעים על מנת לממן קניית מניות. סכום החוב השולי בשוק המניות בניו יורק עלה לשיא כל הזמנים בחודש פברואר האחרון, ומאז ירד כבר חודשיים ברצף. שלמה גרינברג, פרשן הבית של Bizportal וסוחר ותיק בוול סטריט, מסביר שה-Margin Debt הוא הסכום אותו חייבים משקיעים לברוקרים כשהם רוכשים מניות. השיטה בארה"ב שונה מאוד משוק ההון הישראלי - משקיע שרוצה לקנות מניית XYZ ישלם רק מחצית מהסכום, והברוקר ישלים לו את החצי השני, וכך נוצר המינוף. כאשר הסיכון בשוק עולה, הברוקרים מצמצמים את רמת המינוף שהם נותנים למשקיעים, וכך רמת החוב יורדת. מה זה אומר? בעבר סימנו פיקים כאלה ב'סך החוב השולי' התראה לפני מפולות בשוק המניות, כפי שניתן לראות בגרף הבא: גרסה דומה של הגרף הזה, בטווח ארוך יותר ובמונחים ריאלים (בניכוי אינפלציה), מופיעה כאן. מהנתונים עולה מספר אחד משמעותי - לאחר עלייה של 150% ב-Margin Debt מאז פברואר 2009 לסכום אסטרונומי של 465 מיליארד דולר, יתכן שהמשקיעים מצמצמים את המינוף - בחודשיים האחרונים ירד סך החוב בכ-6%. המידע שמתפרסם באתר NYSE על החוב השולי יוצא באיחור של מספר שבועות, כך ששינוי דרמטי בשיעור החוב לא ניכר באופן מיידי. עם זאת, כמו שציינו הירידה ברמת החוב מתחילה מספר חודשים לפני שמתחילה הירידה הגדולה בשוק המניות - כך קרה בשנת 2000 וב-2007. לפני כל אחת מהירידות האלו נרשם זינוק משמעותי בסך החוב השולי, זינוק דומה לזה שקרה בין אוגוסט 2013 לפברואר 2014, אז טיפס סך החוב ב-21%. האם זה אומר שהנפילה הגדולה עוד מעט כבר כאן? יתכן, אבל כנראה כדאי להמתין לפחות עוד חודש לפני שמקבלים החלטה, רק כדי לוודא שאכן מדובר בשינוי מגמה בשוק.