למה וול סטריט אוהבת את לינקדאין יותר מאשר את פייסבוק? המנכ"ל עונה
הרשת המקצועית לינקדאין (סימול: LNKD) אינה יקירתה של סילקון ואלי, היא אינה מושכת מבטים, אינה מושכת את תשומת לב התקשורת ולא משמשת מקור להשראה לסרטים בהוליווד. לא היתה שום דרמה או שאלות קיומיות בקשר להקמתה; היא בגודל של כשישית מפייסבוק (סימול: FB) והיא צמחה בקצב איטי הרבה יותר. עוד משהו, היא מנוהלת על ידי מנכ"ל בשנת ה-40 לחייו, ולא בשנות ה-20.
אך התנהגות מניית לינקדאין לאחר הנפקה הראשונה לציבור מדגישה את העניין העולה מהשאלה מדוע החברה כל כך יקרה למשקיעיה למרות המוניטין העלום שלה ביחס למתחרות. לפי שעה, מניות לינקדאין נסחרות במחיר כפול ממחירן ביום הנפקתן לציבור, לעומת מניותיה של פייסבוק שנסחרות בערך במחיר המהווה 52% ממחיר ההנפקה הראשוני של המניה. ברשת CNBC שוחחו עם מנכ"ל לינקדאין, ג'ף ווינר, ושאלו אותו על הסוגיה הזאת בין היתר.
"אנשים פונים יותר ויותר ללינקדאין לקבל עזרה כאשר הכלכלה במצב רע" אומר ווינר, ומוסיף כי החשיפה הגלובלית של הרשת המקצועית שלו והמיקוד ביצירת קשרים מקצועיים עוזרת לעסקים וליחידים "למנף את קשריהם על מנת למצוא עבודה ולמצוא משרות".
הרשת המקצועית, אשר פונה גם למחפשי העבודה וגם למחפשי העובדים, הצליחה להימלט משאלות של מודלים עסקיים ושל 'מנועים ליצירת מזומנים', שאלות שמתחרותיהן כדוגמת פייסבוק, זינגה (סימול: ZNGA) ופנדורה (סימול: P) עדיין נאלצות להשיב עליהן בכל פעם מחדש.
כאשר נשאל מנכ"ל לינקדאין מדוע החברה שלו שונה מהרשתות החברתיות האחרות, ענה ג'ף ווינר "אנחנו כבר עומדים על 175 מיליון משתמשים באופן גלובלי". למרות שמספר זה הוא רק שבריר לעומת מספר המשתמשים בפייסבוק (כמיליארד), לינקדאין שמה דגש על נטוורקינג מקצועי בלבד - במקום דגשים על בילויים, משחקים, עניינים אישיים וטיימליין אנושי - זה מה שמבדיל אותנו מהמתחרים, אמר המנכ"ל. המיקוד "החד כמו לייזר" של לינקדאין על נושאים עסקיים בלבד "עושה את החברה שלנו למיוחדת ונבדלת מכולן".
בפרסום התוצאות הרבעוניות של לינקדאין בסוף השבוע שעבר, החברה מסרה כי יותר מ-15% מהמצטרפים החדשים אליה עשו זאת דרך הסלולר, עלייה מ-10% שנמדדו ברבעון הקודם. ווינר אמר כי מגזר המובייל של הרשת "מוסיף להיות השירות המהיר ביותר בצמיחתו אצלינו".
בוול סטריט, זה הכל עניין של להרוויח כסף. ברגע שזה נוגע לרווחים, האגרוף של לינקדאין הרבה יותר חזק מהסטירה הקלה של פייסבוק. לינקדאין מצליחה להרוויח כ-1.3 דולר עבור כל משתמש לשעת גלישה באתר, בזמן שפייסבוק בקושי מגרדת 6.2 סנט לכל משתמש לשעת גלישה. השאלה המתבקשת היא: איך לינקדאין, שהיא הרבה פחות מחייבת והרבה יותר קטנה מפייסבוק, הרבה יותר טובה ממנה ב'לעשות כסף'?