זינגה פרסמה את תוצאותיה לסוף 2011, היכתה את התחזיות

"פייסבוק הוא הכלב, זינגה היא הזנב ,השאלה היא עד כמה ימשיך להסתובב הכלב סביב זנבו" זוהי אחת מהאנלוגיות אשר מייצגת נאמנה את השאלה העיקרית של האנליסטים
עידן קייסר | (4)

חברת זינגה (סימול: ZNGA) דיווחה היום (ג') לראשונה בתולדותיה מאז שהפכה להיות חברה ציבורית, את תוצאותיה הכספיות והמשקיעים ירצו לראות אם לזינגה יש תוכנית לעתיד באשר לרווחים שאינם תלויים במלואם בפייסבוק. האנליסטים ציפו לקפיצה בהכנסות ורווח קטן יחסית, אך התבדו מבחינת הרווח.

תוצאות החברה ישאירו את המשקיעים דרוכים בייחוד עקב הראלי שעובר בשבועיים האחרונים על המנייה, חלק מאפקט ההנפקה של חברת האם פייסבוק. מאז תחילת פברואר, זינק מחיר המנייה של זינגה ב-28% כאשר פרסמה פייסבוק את התשקיף שלה, והפכה להיות ה'מניה הבאה' המדוברת ביותר בעמק הסיליקון.

החברה דיווחה על הכנסות של 306.5 מיליון דולר, גידול של 1.8% מתחזיות האנליסטים ושל 7% מהכנסות הרבעון השלישי של אותה שנה. הרווח למנייה עמד על 5 סנט, גידול של שני שלישים מציפיות האנליסטים. האנליסטים צפו רווח של 3 סנטים למניה והכנסות של 301.1 מיליון דולר לרבעון הרביעי של 2011.

זינגה היא חברת המשחקים החברתיים הגדולה ביותר בעולם, מאחוריה הישגים רשתיים כגון פארמוויל, סיטיוויל, מאפיה וורס ורבים נוספים. לחברה 230 מיליון משתמשים פעילים, אך צמיחתה הואטה לקראת סוף 2011 עקב מיעוט משחקים שהפכו ללהיטים.

זינגה מייצרת הכנסות בעיקר ממכירת "סחורות וירטואליות", כאשר 30% מהכנסות אלו זורמות היישר לפייסבוק. כחלק מהתשקיף של פייסבוק, פורסם בו כי 14% מכלל ההכנסות של החברה מגיעים מזינגה - אשר הופכים אותה למקור הגדול ביותר להכנסות אצל פייסבוק לאחר הכנסות מפרסום.

אמנם פייסבוק נסמכת על זינגה, אך ההיפך הוא נכון יותר, זינגה תלויה רבות בפייסבוק, זאת כיוון שהרשת החברתית של מארק צוקרברג אחראית ל-94% מההכנסות של זינגה, בייחוד כאשר פייסבוק מאפשרת לזינגה 'להזמין' חברים נוספים ברשת לשחק איתם במשחקים של זינגה, בעוד היא יוצרת קשר עם כ-845 מיליון מנויי פייסבוק ברחבי העולם.

האנליסטים מעט חוששים מהראלי האחרון במחיר המנייה, לאור העובדה שמחיר המנייה נסחר במחיר המשקף 65 פעמים את הרווח הצפוי לשנת 2012. "מונעת על ידי פרסום התשקיף של פייסבוק, אנו מאמינים שמניית זינגה מוערכת ביתר" כך כתב ארווינד בהאטיה מהפירמה להשקעות 'שטרן-האגי' במכתב ללקוחותיו, והוסיף כי "לחשושים בנוגע לתוצאות הכספיות ולצפי הרב מהם עולים בהדרגה, וגורמים למחיר המניה להיראות פשוט יקר מדי".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    כלב 15/02/2012 01:01
    הגב לתגובה זו
    מי שרוצה מוזמן לפנות אלי לפרטים ;)
  • 3.
    זינגה מוחקת את כל העלייה היום אחרי שעות המסחר (ל"ת)
    באסוש 15/02/2012 00:43
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    פשששש, יפה להם, כולה משחקים במשחקים ועוד מרווחים (ל"ת)
    משה 14/02/2012 23:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זינגה=פייסבוק=עוד כסף לצוקרברג (ל"ת)
    הכסף מדבר 14/02/2012 23:24
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.