המשא ומתן בין יאהו לקונים מאסיה נקלע למבוי סתום; המנייה קרסה

בלוג הטכנולוגיה ALLThingsDigital דיווח שהמשא ומתן בין יאהו לבין השותפים האסייאתים שלו הגיע ל'מבוי סתום' בקשר להסכמה על התנאים שיובילו למכירת ענק ולזרימה של מזומנים לתוך יאהו הנחלשת
עידן קייסר |

הסיפור הזה רק הולך ונהיה מוזר מרגע לרגע, זה נראה כאילו בלוגים מצטטים מקורות עיתונאיים, ומקורות עיתונאיים מצטטים בלוגים. כך או כך, מניית יאהו (סימול: YHOO) הובילה גם את מחזור המסחר וגם את שיעור הירידה החד ביותר היום במדד הנאסד"ק.

בלוג הטכנולוגיה ALLThingsDigital דיווח שהמשא ומתן שמתנהל זה זמן רב בין יאהו לבין השותפים האסייאתים שלו הגיע ל'מבוי סתום'.מדובר על הזדמנות פז שלא הבשילה בנוגע למכירת אחזקותיה בענקית Alibaba Group Holding וביאהו יפן, במכירה מוטבת ממס אשר תחסוך כ-4 מיליארד דולר למוכרת האחזקות.

"להגיע לארץ המובטחת נראית כרגע משימה בלתי אפשרית", כך מסר מקורב שיצא מחדר המשא ומתן בין הענקית האסייתית Alibaba והבנק היפני סופט-בנק, לבין הענקית מעמק הסיליקון, יאהו! העסקה מעריכה את מניות אליבאבה ויאהו יפן המוחזקות על ידי יאהו בסביבות 17 מיליארד דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.  
ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.