תמשיך את המומנטום? הצפי לדוחות של WIX
וויקס וויקס תדווח מחר על תוצאותיה לרבעון השלישי והציפיות גבוהות. המשקיעים מצפים מחברות הצמיחה בוול סטריט לא רק לעקוף את צפי האנליסטים אלא לעקוף בהרבה, ולמרות שוויקס לא הרגילה את המשקיעים שלה לעקיפות גדולות מדי של צפי האנליסטים (בניגוד למאנדיי למשל) תוצאות בהתאם לצפי עשויות לגרור ירידות במניה.
הצפי לדוחות של וויקס
לרבעון השלישי האנליסטים צופים לוויקס הכנסות של 444 מיליון דולר לצד רווח של 1.43 דולר למניה, צפי שמהווה שיפור של 12% ושל פי 12 לעומת הרבעון המקביל.
ניר זוהר, נשיא וויקס (משמאל), וליאור שמש, סמנכ"ל הכספים; קרדיט: אלן צצקין
וויקס תציג צמיחה ושיפור ברווח ברבעון אבל איום התחרות מרחף מעליה. על פי הערכות, אחת השאלות המרכזיות היא האם וויקס הצליחה להגדיל את בסיס הלקוחות שלה ולשמר את הלקוחות הקיימים, במיוחד בקרב עסקים קטנים ובינוניים, שוק היעד המרכזי שלה, לאור התחרות הגוברת מצד שחקנים אחרים בתחום כמו סקויירספייס וגו דאדי.
- וויקס ו-Unit משיקים שירות בנקאות עסקית
- בבנק אוף אמריקה מזהירים - WIX עלולה להיפגע מה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המדדים המרכזיים שכדאי לשים אליהם לב
ההכנסות של וויקס במגזר העסקי צפויות להסתכם ב-122.7 מיליון דולר, שיפור של 19% לעומת הרבעון המקביל. במגזר ה-Creative ההכנסות צפויות לעלות ב-10% ל-320 מיליון דולר. ה-ARR במגזר צפוי לעמוד על 1.3 מיליארד דולר, זאת לעומת ARR מגזרי של 1.18 מיליארד דולר ברבעון המקביל.
סך ה-Bookings במגזר העסקי צפוי לעמוד על 124 מיליון דולר לעומת 105 מיליון דולר ברבעון המקביל ובמגזר ה-Creative צפויים Bookings של 325 מיליון דולר לעומת 283 מיליון דולר ברבעון המקביל.
הרווח הגולמי על בסיס Non-GAAP צפוי לעמוד על 37 מיליון דולר לעומת 29 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובמגזר ה-Creative ב-268.6 מיליון דולר לעומת 240 מיליון דולר ברבעון המקביל.
- האנבידיה של עולם הביוטי - ספורה: מנגנון חדשנות, צמיחה גלובלית ושותפויות
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל...
נוסף למדדים האלו, כדאי לשים לב למספר המנויים הפעילים של וויקס שנכון לסוף הרבעון השני עמד על 273 מיליון. נתון חושב נוסף הוא מספר הלקוחות המשלמים אך החברה לא כללה אותו מאז סוף 2023, אז היו לחברה 6.3 מנויים משלמים. נתון זה מצביע על הצלחת החברה בשימור והרחבת בסיס הלקוחות. צמיחה משמעותית במספר המנויים הפעילים עשויה להצביע על יעילות אסטרטגיות השיווק ועל הביקוש לפלטפורמות החברה, כמו Wix Studio והעורך הקלאסי.
בנוסף, גם ההכנסות משירותים משלימים ימשכו את תשומת לבם של המשקיעים והאנליסטים. וויקס מציעה מגוון שירותים משלימים, כולל פתרונות eCommerce, שיווק דיגיטלי ואחסון ענן. משקיעים יעקבו אחרי שיעור ההכנסות משירותים אלו, המשקף את יכולת החברה לגוון את מקורות ההכנסה שלה ולהעמיק את הקשר עם לקוחותיה.
ברבעון השני דיווחה וויקס על הכנסות של 435.7 מיליון דולר, כ-2 מיליון דולר מעל התחזית של האנליסטים. הרווח למניה הסתכם ב-1.67 דולר, לעומת צפי האנליסטים ל-1.35 דולר למניה.
מה ממליצים האנליסטים?
למרות העליות במניה, מתוך 23 אנליסטים אף אחד לא ממליץ למכור את המניה, כאשר 5 מהם ממליצים על המניה כ"החזק", 11 ממליצים עליה כ"קנייה" ו-7 ממליצים עליה כ"קנייה חזקה".
מחיר היעד הממוצע של האנליסטים עומד על 190.9 דולר למניה, מחיר המשקף אפסייד של 5% על המחיר בשוק. מחיר היעד הנמוך ביותר עומד על 148 דולר והאופטימיים ביותר מציבים למניה מחיר יעד של 225 דולר, אפסייד של 24%.
מניית וויקס נסחרת לפי שווי של 9.6 מיליארד דולר אחרי עלייה של 48% מתחילת השנה ושל 87.5% בשנה האחרונה. המניה נסחרת בכפיל 31 על הרווחים הצפויים לה השנה ומכפיל 26 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.
מניית וויקס בשנה האחרונה
מניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPTהמניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
החברה שנכנסה לוול סטריט לתוך שלד, פועלת בתחום סימון וזיהוי חומרים, ומציעה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מוצרים לאורך שרשרת האספקה באמצעות סמנים כימיים המשולבים בחומר עצמו. הסמנים שומרים על תכונותיהם גם לאחר עיבוד, התכה או מיחזור, ומאפשרים לזהות את מקור החומר גם בשלבים מתקדמים של תעשייה. למרות שהחברה פעלה במספר ענפים והציגה יכולות טכנולוגיות ייחודיות, היא התקשתה במשך שנים לבסס לעצמה מעמד יציב בשוק ההון. מה שהדליק את המשקיעים בתקופה האחרונה היה סדרת הודעות שהחברה פרסמה. בכנס בדובאי חשפה SMX יכולות זיהוי של זהב וכסף לאחר התכה, יכולת שלטענתה קיבלה הכרה מגוף רגולטורי מקומי. לאחר מכן פרסמה החברה דוחות נוספים שהציגו התקדמות במימוש הטכנולוגיה בתחומים נוספים.
בנוסף וכנראה הסיבה העיקרית לזינוק, החברה הציגה לאחרונה גם הסכם מימון משמעותי עם קרן Target Capital 1 בהיקף של כ־110 מיליון דולר. ההסכם כולל שטר המרה ויכולת למשוך אשראי נוסף, ללא מגבלות משמעותיות. מבחינת השוק, מדובר באיתות של תמיכה מצד גוף מוסדי, אך גם במהלך שמדגיש את הצורך של החברה בהון נוסף כדי להמשיך לפעול בקצב הנוכחי. השילוב בין גיוס ההון, ההכרה הטכנולוגית והחשיפה בתקשורת יצר תמהיל שמוכר היטב בשוק האמריקאי: ציפייה שעסק קטן יחסית יצליח לפרוץ לתחומים גדולים. תנאי כזה מייצר לעיתים הזדמנויות אמיתיות, אך גם פותח פתח לתנועות חדות שמנותקות מהמצב העסקי בפועל.
ההיסטוריה של SMX בשוק ההון מורכבת. החברה הונפקה באוסטרליה לפני שש שנים, ולאחר מכן ביצעה מיזוג SPAC לפי שווי של כ־200 מיליון דולר. אף על פי שהחברה התחילה פעילות מסחרית רק בשנים האחרונות, הדוחות הכספיים מצביעים על הפסדים משמעותיים. במחצית הראשונה של השנה הפסדיה המצטברים הגיעו ליותר מ־100 מיליון דולר, והיא טרם הציגה הכנסות משמעותיות. בעלי המניות המרכזיים בחברה השתנו גם הם. קיבוצים שהחזיקו מניות בתקופת המיזוג כבר אינם חלק מהתמונה. כיום, שני בעלי העניין העיקריים הם המנכ"ל חגי אלון והיו"ר אופיר שטרנברג, כל אחד עם החזקה של כ־6%.
האתגר הכפול
מצד אחד הטכנולוגיה של SMX מציעה מענה לסוגיות שהעסיקו תעשיות שונות במשך זמן רב, מזיהוי מתכות יקרות לאחר עיבוד ועד שיפור האמינות של נתונים בתחום הרגולציה הסביבתית. מצד שני, הפיכת יכולת טכנולוגית למקור הכנסה עקבי דורשת תהליך ארוך: בניית מערך מסחרי, חדירה לשווקים שמרניים יחסית ועמידה בתקנים רגולטוריים מחייבים. הפער הזה עדיין לא נסגר, והוא נמצא במרכז הדיון סביב פוטנציאל הצמיחה של החברה.
חנות ספורה בדוחא שבקטאר, מתוך האתר הרשמיהאנבידיה של עולם הביוטי - ספורה: מנגנון חדשנות, צמיחה גלובלית ושותפויות
עם הכנסות שנתיות במיליארדים, עוד ועוד חנויות שנפתחו בכל העולם, חוויית קניה שכוללת AI, ספורה צומחת בעקביות כשחקן המוביל בתעשיית הביוטי העולמית
ספורה (Sephora), ענקית הקמעונאות ממשיכה לצמוח גם השנה, בתקופה של אי וודאות כלכלית. ב-2025, דו"ח הרבעון השלישי של LVMH מציין הכנסות כוללות של 58.1 מיליארד אירו בתשעת החודשים הראשונים, עם עלייה אורגנית של 1%, כאשר חטיבת הסחר הסלקטיבי, הכוללת את ספורה, רשמה צמיחה של 7%.
רשת הקמעונאות לקוסמטיקה שהוקמה ב-1970 על ידי דומיניק מנדל בצרפת, החלה כחנות יחידה בפריז והתרחבה למותג גלובלי וכיום נמצאת תחת בעלות LVMH מאז 1997. הרכישה על ידי LVMH, שהייתה תמורת 262 מיליון אירו, אפשרה הרחבה מהירה, כולל כניסה לארה"ב ב-1998 עם רכישת 29 חנויות מ-Helene Curtis. עד שנת 2000, הרשת הגיעה ל-300 חנויות בארה"ב וכיום היא מפעילה 3,400 חנויות ב-35 מדינות, כולל 1,200 בארה"ב, 500 באירופה ו-300 באסיה. המודל העסקי מבוסס על גישה פתוחה למוצרים, ללא דלפקים סגורים, מה שמאפשר התנסות ישירה ומגביר מכירות ב-25% בהשוואה למודלים מסורתיים.
ספורה עצמה השיגה צמיחה כפולה משיעור השוק, עם עלייה בהכנסות ובשולי רווח, למרות ירידה של 3% במכירות בארה"ב ברבעון הראשון עקב בסיס השוואה גבוה. בחצי השנה הראשונה, חטיבת הבשמים והקוסמטיקה של LVMH נשארה יציבה, הודות למכירות בצפון ודרום אמריקה, אירופה והמזרח התיכון, כאשר הכנסות החטיבה הגיעו ל-39.8 מיליארד אירו. ההשקה של מותג Rhode של היילי ביבר באוקטובר 2025 הניבה מכירות שבועיות שיא של 4.7 מיליון דולר בצפון אמריקה, והשקת MAC Cosmetics בארה"ב בתחילת 2026 תכפיל את נוכחות המותג ב-500 חנויות פיזיות ובאתר. חטיבת הביוטי של LVMH גם רשמה צמיחה אורגנית של 2%, עם דגש על שוק אסיה, שם מכירות ספורה גדלו ב-5%.
גם בעידן האון ליין ספורה ממשיכה לפתוח חנויות
ספורה
חווה גם התרחבות בהיקף החנויות שלה. בעוד רשתות רבות רק סוגרות חנויות בעידן הקניות המקוונות, עם דגש על אמריקה הלטינית: 10 חנויות חדשות במקסיקו וברזיל ב-2025. בבריטניה, שם פועלות 10 חנויות כיום עם תוספת של 2 עד סוף השנה כאשר מוצב יעד של 20 עד 2026. בצפון אמריקה,
ספורה משקיעה 500 מיליון דולר בשדרוג 700 חנויות ב-5 השנים הקרובות, כולל שילוב טכנולוגיה כמו מסכי מגע ומערכות לאבחון סוג עור שיתאימו לכל לקוחה את המוצרים המתאימים לסוג העור הספציפי שלה.
בסין, הרשת מחזקת נוכחות עם 100 חנויות, ומשלבת מוצרים מקומיים כמו סרומים
קוריאניים, שמהווים כ-15% מהמכירות באסיה. באירופה, ספורה מתרחבת בגרמניה עם 5 חנויות חדשות ב-2025, ובצרפת, ארץ המוצא, היא מפעילה 300 חנויות עם מכירות של כ-2 מיליארד אירו בשנה. בשוק המפרץ הפרסי, ספורה הרחיבה שותפות עם e.l.f. Beauty בנובמבר 2025, מה שמאפשר כניסה
למדינות כמו סעודיה ואיחוד האמירויות, עם צפי למכירות של 50 מיליון דולר בשנה ראשונה. שותפות עם Kohl's בארה"ב תרמה לצמיחה של 5.4% בקטגוריית אקססוריז ברבעון השלישי, כאשר ספורה תופסת 25% משטחי החנויות של Kohl's ב-2025.
- רד סטאר משיקה אתר חדש: המהפכה הדיגיטלית בעולם הקוסמטיקה מגיעה לישראל
- לימודי קוסמטיקה: הדרך המהירה להפוך לאשת עסקים מצליחה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

