לקראת הדוחות

תמשיך את המומנטום? הצפי לדוחות של WIX

מניית וויקס זינקה ב-48% מתחילת השנה והאנליסטים עם ציפיות גבוהות וצופים גידול של פי 12 ברווח לעומת הרבעון המקביל לצד המשך גידול ב-Bookings  - למה לצפות בדוחות הרבעון השלישי?
רוי שיינמן |

וויקס  וויקס תדווח מחר על תוצאותיה לרבעון השלישי והציפיות גבוהות. המשקיעים מצפים מחברות הצמיחה בוול סטריט לא רק לעקוף את צפי האנליסטים אלא לעקוף בהרבה, ולמרות שוויקס לא הרגילה את המשקיעים שלה לעקיפות גדולות מדי של צפי האנליסטים (בניגוד למאנדיי למשל) תוצאות בהתאם לצפי עשויות לגרור ירידות במניה. 

 

הצפי לדוחות של וויקס

לרבעון השלישי האנליסטים צופים לוויקס הכנסות של 444 מיליון דולר לצד רווח של 1.43 דולר למניה, צפי שמהווה שיפור של 12% ושל פי 12 לעומת הרבעון המקביל. 

ניר זוהר, נשיא וויקס, וליאור שמש, סמנכ

ניר זוהר, נשיא וויקס (משמאל), וליאור שמש, סמנכ"ל הכספים; קרדיט: אלן צצקין

וויקס תציג צמיחה ושיפור ברווח ברבעון אבל איום התחרות מרחף מעליה. על פי הערכות, אחת השאלות המרכזיות היא האם וויקס הצליחה להגדיל את בסיס הלקוחות שלה ולשמר את הלקוחות הקיימים, במיוחד בקרב עסקים קטנים ובינוניים, שוק היעד המרכזי שלה, לאור התחרות הגוברת מצד שחקנים אחרים בתחום כמו סקויירספייס וגו דאדי.

 

המדדים המרכזיים שכדאי לשים אליהם לב

ההכנסות של וויקס במגזר העסקי צפויות להסתכם ב-122.7 מיליון דולר, שיפור של 19% לעומת הרבעון המקביל. במגזר ה-Creative ההכנסות צפויות לעלות ב-10% ל-320 מיליון דולר. ה-ARR במגזר צפוי לעמוד על 1.3 מיליארד דולר, זאת לעומת ARR מגזרי של 1.18 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

סך ה-Bookings במגזר העסקי צפוי לעמוד על 124 מיליון דולר לעומת 105 מיליון דולר ברבעון המקביל ובמגזר ה-Creative צפויים Bookings של 325 מיליון דולר לעומת 283 מיליון דולר ברבעון המקביל.

הרווח הגולמי על בסיס Non-GAAP צפוי לעמוד על 37 מיליון דולר לעומת 29 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובמגזר ה-Creative ב-268.6 מיליון דולר לעומת 240 מיליון דולר ברבעון המקביל.

קיראו עוד ב"גלובל"

נוסף למדדים האלו, כדאי לשים לב למספר המנויים הפעילים של וויקס שנכון לסוף הרבעון השני עמד על 273 מיליון. נתון חושב נוסף הוא מספר הלקוחות המשלמים אך החברה לא כללה אותו מאז סוף 2023, אז היו לחברה 6.3 מנויים משלמים. נתון זה מצביע על הצלחת החברה בשימור והרחבת בסיס הלקוחות. צמיחה משמעותית במספר המנויים הפעילים עשויה להצביע על יעילות אסטרטגיות השיווק ועל הביקוש לפלטפורמות החברה, כמו Wix Studio והעורך הקלאסי.

בנוסף, גם ההכנסות משירותים משלימים ימשכו את תשומת לבם של המשקיעים והאנליסטים. וויקס מציעה מגוון שירותים משלימים, כולל פתרונות eCommerce, שיווק דיגיטלי ואחסון ענן. משקיעים יעקבו אחרי שיעור ההכנסות משירותים אלו, המשקף את יכולת החברה לגוון את מקורות ההכנסה שלה ולהעמיק את הקשר עם לקוחותיה.

ברבעון השני דיווחה וויקס על הכנסות של 435.7 מיליון דולר, כ-2 מיליון דולר מעל התחזית של האנליסטים. הרווח למניה הסתכם ב-1.67 דולר, לעומת  צפי האנליסטים ל-1.35 דולר למניה.

מה ממליצים האנליסטים?

למרות העליות במניה, מתוך 23 אנליסטים אף אחד לא ממליץ למכור את המניה, כאשר 5 מהם ממליצים על המניה כ"החזק", 11 ממליצים עליה כ"קנייה" ו-7 ממליצים עליה כ"קנייה חזקה".

מחיר היעד הממוצע של האנליסטים עומד על 190.9 דולר למניה, מחיר המשקף אפסייד של 5% על המחיר בשוק. מחיר היעד הנמוך ביותר עומד על 148 דולר והאופטימיים ביותר מציבים למניה מחיר יעד של 225 דולר, אפסייד של 24%.

מניית וויקס נסחרת לפי שווי של 9.6 מיליארד דולר אחרי עלייה של 48% מתחילת השנה ושל 87.5% בשנה האחרונה. המניה נסחרת בכפיל 31 על הרווחים הצפויים לה השנה ומכפיל 26 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.

מניית וויקס בשנה האחרונה

מניית וויקס בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פלנטיר אלכס קארפפלנטיר אלכס קארפ

פלנטיר נופלת ב-9% - מה עשויה להיות הסיבה?

המניה צונחת חמישה ימים ברציפות ומובילה את הירידות במדד S&P 500 בעוד משקיעים מוכרים אחרי עלייה של 409% בשנה האחרונה

אדיר בן עמי |

מניית פלנטיר טכנולוגיות Palantir -9.35%  צונחת כבר חמישה ימי מסחר ברציפות, והיום (שלישי) היא מובילה את הירידות במדד S&P 500 עם נפילה של 8.8%. המניה, שעלתה 409% בשנה האחרונה, נסחרת כעת במכפיל של 214 פעמים הרווחים הצפויים, לעומת 22 פעמים בממוצע מדד S&P 500. זהו מכפיל שמתאים יותר לסטארט-אפ בשלבים ראשונים מאשר לחברה בוגרה עם הכנסות של מיליארדי דולרים.


אין גורם ברור לנפילה הנוכחית, אבל ההסבר הפשוט ביותר הוא לקיחת רווחים אחרי עלייה מטורפת. משקיעים שקנו את המניה לפני שנה ורואים עליית ערך של מעל 400% מתחילים לשאול את עצמם אם לא הגיע הזמן לממש. הערכת השווי של החברה מבוססת על ציפיות עתידיות שקשה לעמוד בהן. המניה נסחרת במכפיל של 90 פעמים המכירות, מה שהופך אותה לאחת החברות היקרות ביותר בשוק האמריקאי.


פלנטיר לעומת OpenAI

חברת המחקר Citron פרסמה דוח קשה נגד פלנטיר, שבו היא משווה אותה ל-OpenAI ומגיעה למסקנה שפלנטיר יקרה גם במחיר של 40 דולר למניה. לפי החישובים שלהם, גם אם פלנטיר תסחר במכפיל זהה ל-OpenAI, המניה צריכה להיות שווה 40 דולר ולא 160. ההשוואה ל-OpenAI חושפת את הבעיה המרכזית בפלנטיר. OpenAI מייצרת הכנסות של כמעט 30 מיליארד דולר ב-2026 לעומת 5.6 מיליארד דולר של פלנטיר. גם במכפיל זהה, פלנטיר שווה הרבה פחות.


אבל יש בעיה עמוקה יותר: פלנטיר לא צריכה להיסחר במכפיל זהה ל-OpenAI. השתיים הן חברות שונות לחלוטין עם מודלים עסקיים שונים. OpenAI פועלת במודל מנוי גלובלי עם מיליוני משתמשים, בעוד פלנטיר תלויה בחוזים ממשלתיים גדולים ואטיים.


שוק היעד של OpenAI נמדד בטריליוני דולרים - כל צרכן, עסק ומפתח בעולם יכול להשתמש בשירותיה. שוק היעד של פלנטיר מוגבל לחוזי ביטחון וארגונים גדולים שצומחים לאט ומתמודדים עם ענקיות כמו מיקרוסופט. OpenAI יוצרת מה שנקרא "גלגל תנופה" - כל משתמש חדש משפר את המודלים, מחזק את המוצר ומרחיב את התעלה התחרותית. זה בדיוק מה שגוגל עשתה בזמנו. פלנטיר לא יוצרת אפקט כזה - לקוח אחד לא משפר את הפלטפורמה עבור הבא.


שוק שבדרך לרוויה

צים ספינה
צילום: צים
דוחות

צים: הרווח כמעט ונמחק; ירד ב-94% אבל התחזיות עולות

הרווח הנקי ברבעון השני צנח ל-24 מיליון דולר בלבד לעומת 373 מיליון אשתקד, והחברה אמנם פספסה את התחזיות אך מדגישה שיפור מבני ומעלה את התחזית

רן קידר |
נושאים בכתבה צים

צים ZIM Integrated Shipping Services -3.83%  פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של 2025, והציגה ירידה דרמטית בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת. ההכנסות ירדו בכ-15% והסתכמו בכ-1.64 מיליארד דולר, לעומת 1.93 מיליארד ברבעון השני של 2024. הרווח הנקי התכווץ באופן משמעותי ל-24 מיליון דולר בלבד, ירידה חדה לעומת רווח של 373 מיליון דולר אשתקד. הרווח למניה הסתכם ב-0.19 דולר בדילול, הרבה מתחת לציפיות השוק שהיו 1.3 דולר. 

גם בשורת הרווח התפעולי נרשמה חולשה ברורה: הרווח התפעולי עמד על 149 מיליון דולר בלבד, ירידה של 68% ביחס ל-468 מיליון ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-472 מיליון דולר לעומת 766 מיליון בשנה שעברה, כששיעור הרווחיות התפעולית ירד מ-25% ל-9%. 

הירידה המשמעותית בהכנסות וברווח נובעת בעיקר מהיחלשות שוק ההובלה הימית. צים הובילה ברבעון השני כ-895 אלף מכולות (TEU), ירידה של 6% לעומת התקופה המקבילה. בנוסף, התעריף הממוצע להובלה ירד ב-12% ל-1,479 דולר למכולה, על רקע תחרות עזה בשוק, עודף קיבולת וסביבה מקרו-כלכלית תנודתית. 

למרות התוצאות החלשות ברבעון השני, החברה מעלה את תחזיותיה לשנת 2025. התחזית ל-EBITDA מתואם עודכנה לטווח של 1.8-2.2 מיליארד דולר, לעומת 1.6-2.2 בתחזית הקודמת. בחברה מדגישים כי הביצועים החזקים בחצי השנה הראשונה תומכים בהעלאת התחזית, על אף הסביבה המאתגרת. במחצית הראשונה של 2025 הסתכמו הכנסות צים ב-3.64 מיליארד דולר, עלייה של 4% לעומת התקופה המקבילה. הרווח הנקי למחצית הסתכם ב-320 מיליון דולר, לעומת 465 מיליון במחצית הראשונה של 2024. החברה דיווחה גם על תזרים חופשי של 1.21 מיליארד דולר ויתרות מזומנים והשקעות קצרות טווח של כ-2.87 מיליארד דולר בסוף יוני. שיעור המינוף נשמר יציב ברמה של 0.8, אך החוב נטו עלה לכ-3 מיליארד דולר, לעומת 2.88 מיליארד בסוף 2024. 

מנכ"ל צים, אלי גליקמן: "בסביבה של שיבושים בשוק ותנודתיות גבוהה, הצלחנו למנף את קיבולת ההובלה המוגברת שלנו ואת מבנה העלויות המשופר גם ברבעון השני. בתקופה של חוסר ודאות כה משמעותי, המיקוד שלנו הוא בניהול ובקרה על המשתנים שבשליטתנו, כדי להבטיח צמיחה יציבה ורווחית בטווח הארוך." עוד הוסיף: "החוזקה שלנו נובעת מאיכות הצי המודרני והתחרותי שברשותנו, ומאסטרטגיה מסחרית גמישה, שמאפשרת לנו להגיב במהירות לשינויים בביקושים לאורך קווי הסחר הבינלאומיים. לצד זה, אנו ממשיכים לזהות הזדמנויות שיבטיחו שהצי שלנו יישאר יעיל גם בעתיד. אנו מאמינים שחתירה למצוינות תפעולית, בשילוב עם פיזור גיאוגרפי רחב יותר, יחזקו את העמידות העסקית של צים."