אלון מאסק טסלה
צילום: פייסבוק אלון מאסק

טסלה לא עוצרת: מזנקת ב-7% - בעיקר בגלל מומנטום וגם קצת חדשות

יצרנית הרכבים החשמליים זינקה בחודש האחרון ביותר מ-50% וחצתה בשבוע שעבר את הטריליון דולר. היא ממשיכה לזנק גם היום. הסיבה? פותחת אפשרות להטענת רכבים חשמליים בהולנד גם ליצרניות אחרות, וגם תאפשר לרכוש רכבים בסין ללא מקדמה
נתנאל אריאל | (5)

מניית טסלה TESLA INC (TSLA) חצתה בשבוע שעבר לראשונה את שווי השוק של טריליון דולר, לאחר שדיווחה על הזמנות של 100 אלף רכבים חשמליים מחברת השכרת הרכב הרץ, שלפני שנה בכלל נחלצה מפשיטת רגל וזינקה בוול סטריט.

 

היום היא ממשיכה לזנק בעוד 7% וכבר מגיעה לשווי של 1.19 טריליון דולר – למעשה מדובר בזינוק של כ-54% בחודש אחד. מרשים ביותר, בוודאי לחברה בסדר גודל כזה. לא מדובר בחברה עם שווי שוק מזערי או קטן שמזנקת כך – אלא בחברה ה-6 בגודלה בכל העולם.

 

אז מה גורם לזינוק בשווי של טסלה להמשיך ולגדול? התשובה הבסיסית היא מומנטום – אנשים אוהבים להצטרף למומנטום ולהתחבר למה שמצליח. זו תכונה מוכרת בשוק ההון, ומשקיעים רבים משקיעים בצורה הזו, כולל מנתחים טכניים שרואים בכך אישוש להצטרפות למניה שעולה ועולה. במה שקשור למומנטום השאלה היא כמובן מתי ייעצר המומנטום.

 

נהגים של רכבים חשמליים בהולנד יוכלו להטעין את הרכב שלהם – גם אם הוא לא של טסלה

אבל מעבר לכך, קרו עוד שני דברים שיכולים, אולי, גם להסביר חלק מהמשך העליה. החברה השיקה היום (שני) פיילוט שבמסגרתו גם בעלי רכבים חשמליים שאינם של טסלה יוכלו להתחבר ב-10 תחנות הטענה שלה בהולנד באמצעות אפליקצייה ולהטעין גם רכבים שאינם של טסלה. בעלי הרכבים הללו יצטרכו לשלם כמובן יותר מאשר בעלי רכבים של טסלה. "מהלך זה הוא חלק מתפיסתנו לקדם את המעבר של העולם לאנרגיה בת קיימא" אמרו בחברה.

 

אם הפיילוט יצליח, זה עשוי להביא לזרם הכנסות נוסף ליצרנית המכונית החשמלית הלוהטת בעולם. האם זה קצת לרתום את העגלה לפני הסוסים? ייתכן, אבל במקרה של טסלה – כולם פשוט עושים את זה וסוחרים בה על פי מכפילים מאוד גבוהים, מתוך תקווה שבעתיד ההכנסות והרווחים של טסלה יצדיקו אותם.

 

טסלה מאמינה שהיא תוכל להגביר את הייצור כדי לענות על הביקושים

הסיפור השני בטסלה היא תוכנית ליסינג חדשה של החברה בסין, שתאפשר ללקוחות לרכוש מכוניות טסלה במדינה ללא מקדמה. למה זה חשוב? כי בכך טסלה למעשה מאותתת לשוק שהיא בטוחה כי למרות המחסור העולמי בשבבים היא תוכל להגביר את הייצור ולעמוד בביקושים – שהרי אחרת, בשביל מה בכלל צריך לצאת בכזו תוכנית מימון שמגדילה את הביקושים?

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יהווית 02/11/2021 07:17
    הגב לתגובה זו
    הסיבה, מגוכחת ככל שתהיה, היא הספליט הצפוי.
  • 3.
    ברוש 01/11/2021 23:38
    הגב לתגובה זו
    אימפוטנציה עולמית של בעלי תפקידים וכשל שוק שקשה לתאראת גודלו שיגמר רע מאוד.
  • 2.
    טירוף 01/11/2021 22:47
    הגב לתגובה זו
    כבר אין מה להגיד , הבועה הגדולה ביותר בעולם. 1% עלייה בטסלה זה שווי של מעל 10 מיליארד דולר. עלייה של 7% = חברת פורד חדשה נוצה כי פתחו את הטעינה באירופה? עלייה של 50% בחודש- כאילו כל שוק הרכב העולמי הכפיל את עצמו בחודש. מדהים
  • דובון 02/11/2021 10:38
    הגב לתגובה זו
    החברה צומחת ביותר מ-100% בשנה, איפה אתה חי????????
  • 1.
    בדרך ל-2,000 (ל"ת)
    מאסק 01/11/2021 20:56
    הגב לתגובה זו
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

בואינג זינקה 10%, אינטל 8.7% והמניה שטסה ב-23%

טאואר זינקה 4.8%, 

צוות גלובל |
נושאים בכתבה וול סטריט

מניית אינטל Intel Corp 8.65%  זינקה ב-8.7% על רקע שורה של דיווחים והערכות חיוביות, בראשם: הערכות חדשות בשוק שלפיהן אפל עשויה לשקול שימוש בשירותי הייצור של אינטל עבור סדרות עתידיות של שבבי "M" - מהלך שעשוי להפוך להזדמנות אסטרטגית משמעותית עבור אינטל. הדיווחים אינם מלווים באישור רשמי, אך בשוק ההון רואים בכך אינדיקציה להתחזקות האמון ביכולות של אינטל בתחום הפאונדרי - ייצור שבבים עבור חברות חיצוניות. אם אכן תצא לפועל עסקה כזו, היא תוכל להעניק לאינטל חוזה רב-שנתי, גידול בהכנסות, ובמקביל לשדרג את התדמית שלה מול יצרניות אחרות. להרחבה - אינטל זינקה ב-9% - 120% מתחילת השנה; הפעם הסיבה היא אפל


מניית בואינג טסה מעל 10% -  אחרי שנים של קשיים, בואינג מעריכה ש-2026 תביא התאוששות - גם במסירות של מטוסי 737 ו-787, גם ברווחיות וגם בתזרים המזומנים.מניית בואינג (The Boeing Co 10.15%  ) מזנקת כעת ב-10% במסחר בוול סטריט, בעקבות דבריו של סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'יי מאלה, שלפיהם החברה מצפה לשיפור משמעותי בפעילות העסקית בשנה הבאה. בין היתר, מאלה אמר בכנס של UBS כי מסירות מטוסי ה-737 וה-787 צפויות לעלות ב-2026, וכי החברה חוזה תזרים מזומנים חיובי של מיליארדי דולרים, ברמות "חד-ספרתיות נמוכות". זו תהיה התוצאה השנתית החיובית הראשונה בתזרים של בואינג מאז 2021 - תקופה שהתאפיינה בפגיעות תפעוליות קשות בעקבות בעיות בטיחות ודחיות במסירות.


שיפור בתזרים אחרי שנים של הפסדים


בואינג The Boeing Co 10.15%  לא רשמה רווח שנתי מאז 2018, אך לפי מאלה, השיפור במסירות יהווה "מנוע מרכזי" לצמיחה בתזרים. עוד הוסיף כי אישור רגולטורי למטוס ה-737-10 - שנמצא בעיכוב של שנים - צפוי להגיע רק בסוף 2026.

לדבריו, החברה מעריכה כי עד 2030 היא תיהנה מ"שיפור ניכר בשולי הרווח במזומן", בעיקר בזכות גידול בפרודוקטיביות. כלומר, לא רק שיותר מטוסים יסופקו, אלא שעלות הייצור ליחידה צפויה לרדת - מה שישפר את הרווחיות.