פייפאל
צילום: Isock
דוחות

פייפאל הכתה את תחזיות הרווח אך מורידה תחזיות בגלל Ebay

החברה פספסה בשורת ההכנסות - שירות התשלומים המתחרה שפתחה איביי צפוי לפגוע בהבבערך חצי מיליארד דולר בשורת ההכנסות ברבעון הבא
גלעד מנדל | (2)
נושאים בכתבה איביי פייפאל

המניה של חברת התשלומים  PAYPAL  יורדת כעת במהלך המסחר, זאת לאחר שהחברה פרסמה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני של שנת 2021.

ההכנסות של פייפאל ברבעון הסתכמו לכ-6.24 מיליארד דולר, גידול של כ-17% אל מול הכנסות של כ-5.26 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד - הצפי היה להכנסות של כ-6.27 מיליארד דולר, כלומר החברה פספסה בשורת ההכנסות.

הרווח המייצג למניה הסתכם לכ-1.15 דולר, גידול של 8% בהשוואה לרווח של כ-1.07 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. הצפי של האנליסטים היה לרווח של כ-1.12 דולר למניה - כלומר החברה הכתה את התחזיות בשורת הרווח.

אבל מה שפוגע כעת במניה הוא דווקא התחזית שהחברה נתנה - החברה העריכה כי ההכנסות ברבעון השלישי של השנה יסתכמו בכ-6.15 עד 6.25 מיליארד דולר, זאת כאשר ההערכות בשוק היו להכנסות של כ-6.45 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה.

הסיבה להבדל הכה מהותי הוא שהחברה מעריכה שהכנסותיה יפגעו בקרוב לחצי מיליארד דולר כתוצאה משירות התשלומים שהשיקה Ebay, שמתחרה על הלקוחות באיביי אל מול פייפאל.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מאור 04/08/2021 12:36
    הגב לתגובה זו
    חברה שמגיע לה להתרסק מתעסקת בלהציג רווחים בזמן שהיא דורסת את הספקים והלקוחות שלה, אחרי איביי תבוא המפולת…
  • 1.
    חברה של גנבים , גובה מלא כסף עבור השירות (ל"ת)
    מוקי 31/07/2021 04:16
    הגב לתגובה זו
מקנזי סקוט
צילום: רשתות חברתיות לפי סעיף 27 א

המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי לסיים את הלימודים והיא החזירה לה עכשיו מיליארדים

על כוחה של נתינה, על השקעה במיזים חברתיים, ועל סקוט מקינזי, התורמת הגדולה היום בעולם

רן קידר |
נושאים בכתבה מקינזי סקוט

אגואיזם הופך בעשורים האחרונים למניע מרכזי כשהנתינה, חברות עזרה לזולת מאבדים מהחשיבות שלהם, אבל לא אצל כולם וטוב שכך. הנתינה היא כוח שמחזיר את עצמו במעגל קסום. הפילוסופיה העתיקה מסבירה שהנותן מקבל הרבה מאוד מהנתינה. הנותן לא רק עוזר לאחר, אלא גורם במעשה לשיפור (מוכח מחקרית) של מצבו הנפשי. נתינה נחשבת לאחד הגורמים החזקים לאושר. 

סיפורה של מקנזי סקוט, המיליארדרית הפילנתרופית וגרושתו של ג'ף בזוס מייסד אמזון, הוא סיפור מדהים על בעלת הון של מיליארדים שמחלקת את רובו למטרות נעלות. והנה תרומה- השקעה מסוג אחר שעשתה מקינזי השבוע. לפני כ-40 שנה, כשהייתה סטודנטית שנה ב' באוניברסיטת פרינסטון, עמדה סקוט בפני משבר: חסרו לה 1,000 דולר לשכר לימוד, והיא שקלה לנשור מהלימודים. שותפתה לחדר, ג'יני טרקנטון, מצאה אותה בוכה והחליטה לפעול. היא ביקשה מאביה להלוות את הכסף, מעשה נדיבות פשוט ששינה את מסלול חייה של סקוט. "הייתי נותנת למקנזי את הכליה השמאלית שלי", אמרה טרקנטון לאחרונה, "זה פשוט מה שעושים בשביל חברים".

 קריאה באותו הקשר: תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים העשירים בעולם

כיום, שוויה הנקי של סקוט מוערך במעל 30 מיליארד דולר, בעיקר ממניות אמזון שקיבלה בהסכם הגירושים ב-2019. היא תרמה יותר מ-19 מיליארד דולר לארגונים שונים, בהתמקדות בצדק חברתי, השכלה וביטחון כלכלי. אבל את הטובה האישית ביותר היא מחזירה עכשיו לטרקנטון, שהקימה את חברת Funding U – מיזם המספק הלוואות מבוססות הישגים לסטודנטים ממשפחות בעלות הכנסה נמוכה, ללא צורך בערבים. החברה נולדה מהבנתה של טרקנטון את הקשיים שסקוט חוותה, במיוחד בעידן שבו עלויות הלימודים זינקו.

סקוט קפצה על ההזדמנות להשקיע ב-Funding U, ומספקת חלק ניכר מההון להלוואות בתעריפים מוזלים. היא תורמת 30 סנט לכל דולר מולווה, מה שמאפשר לחברה לגייס השקעות גדולות יותר מבנקים כמו גולדמן סאקס. זה לא רק החזר הלוואה, זה השקעה שמגלגלת מיליארדים בפוטנציאל, שכן Funding U מסייעת לאלפי סטודנטים להשלים תארים ולהשתלב בשוק העבודה. האלגוריתם של החברה מתבסס על ציונים והישגים, ולא על היסטוריית אשראי, מה שהופך אותה להוגנת יותר.

מודל 3 מוזל של טסלה. קרדיט: רשתות חברתיותמודל 3 מוזל של טסלה. קרדיט: רשתות חברתיות

לאחר ירידה במכירות, טסלה משיקה מודל 3 מוזל באירופה

על רקע הירידה במכירות, התחרות הגוברת ומשבר הדימוי של מאסק, טסלה משיקה גרסה זולה של הסדאן הפופולרית, כחלק מהמאמץ להחיות את הביקושים ברחבי אירופה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טסלה

בשישי האחרון השיקה טסלה Tesla 0.1%  באירופה את הגרסה הזולה של הסדאן הפופולרית, מודל 3 סטנדרט, כחלק מהמאמץ להחיות את הביקושים ברחבי היבשת. המהלך מגיע לאחר חודשים של ירידה חדה במכירות, תחרות אגרסיבית מצד BYD ויצרניות סיניות נוספות, וגם תגובת נגד צרכנית לפעילותו הציבורית והפוליטית של מנכ"ל החברה, אילון מאסק.

הדגם החדש מתומחר כעת ב־37,970 אירו בגרמניה (כ-44,300 דולר), כ-32,700 דולר בנורבגיה וכ-47,800 דולר בשבדיה. בארה"ב נמכר ה-Standard מאז אוקטובר ב-36,990 דולר. בארץ, נכון להיום, הגירסה הזולה ביותר של המודל 3 עומדת על קצת מעל 49,100 דולר. ההוזלה מלווה גם בגרסת Model Y זולה שהושקה מוקדם יותר השנה.

הגרסאות הזולות מוותרות על חלק מהגימורים והפיצ'רים הפרימיום, אך עדיין מציעות טווח נסיעה של מעל 480 ק"מ – נתון שנועד לשמר את האטרקטיביות מול המתחרות המוזלות.

מנכ"ל החברה, אילון מאסק, טען כי ההוזלות יאפשרו לטסלה להגיע לקהלים רחבים יותר ולשקם את הביקושים, שנשחקו בחודשים האחרונים.

המכירות באירופה דועכות 

למרות הרענון בדגמים והורדות המחירים, נתוני נובמבר מצביעים על ירידות חדות: בצרפת יש צניחה של 58% ברישומי טסלה לעומת השנה שעברה, בדנמרק רואים ירידה של 49%, ו-Model Y נופל למקום 23 בלבד. עם זאת, ישנה גם נקודת אור, היות ומכירות Model 3 דווקא עלו ב-29% בדנמרק. 

חולשת המכירות ב-Model Y, שנחשב לאחד הדגמים המשפיעים ביותר של החברה באירופה, מעוררת דאגה בקרב משקיעים, במיוחד על רקע התחזקות BYD ושלל דגמים סיניים זולים שמציפים את היבשת.