רויאל קאריבייאן
צילום: יח"צ

מי אמר שייט תענוגות ולא קיבל? הקרוזים של רויאל קאריביאן חוזרים

לאחר השבתה ממושכת של שנה וארבעה חודשים, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה - שייט היוקרה של רויאל חוזר, אוניות נבחרות צפויות להתחיל לפעול החל מיולי השנה; רויאל מקדימה את המתחרות בחזרה לשוק
סתיו קורן | (13)
נושאים בכתבה רויאל קריביאן

ענקית השייט רויאל קאריביאן  ROYAL CARIBBEAN CRUISES  תתחיל להפעיל אוניות נבחרות שלה, ביניהן  האונייה המפורסמת אאוזיס אוף דה סיז (Oasis of the Seas), וזאת לאחר שפעילות החברה הושבתה במשך שנה וארבעה חודשים, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, לפי החברה הפעילות תחודש כבר ביולי הקרוב.

ברנדט מונטור אנליסט ג'יי פי מורגן קובע כי רויאל קריביאן משיגה את המתחרות שלה בחזרה המהירה יחסית לשוק. מסתמן שהביקושים לשייט גוברים בארה"ב, מחירי הכרטיסים להפלגות במהלך 12 החודשים הקרובים יהיו גבוהים משמעותית ביחס ל-2019 לפי המחקר של ג'יי פי מורגן.

רויאל קאריביאן הייתה אמורה להתחיל לפעול בישראל במאי השנה, והספינות שלה היו אמורות לצאת מנמל חיפה במשך הקיץ והסתיו. תחת שיווק של חברת סנורמה, חברה בת (100%) שלקשרי תעופה 0.05%  אך לאור ההסלמה הביטחונית החברה ביטלה את עונת ההפלגה הנוכחית.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    מתי יש הפלגות מחיפה (ל"ת)
    אלגריסי סילביה 13/06/2021 22:27
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    בני בר לוי 11/06/2021 15:55
    הגב לתגובה זו
    הכוונה לצאת לקרוז בקרוב
  • 6.
    יפה 09/06/2021 22:38
    הגב לתגובה זו
    מי ישוט איתם? ברחו כמו גנבים בלילה גבו כספים ועדיין לא החזירו את הכסף
  • 5.
    אילן 09/06/2021 21:55
    הגב לתגובה זו
    האם השהות האוניה יהיה עם מסיכה?
  • 4.
    [email protected] 09/06/2021 15:49
    הגב לתגובה זו
    במסגרת התמחותי בתחום הקרוזים ( כתבתי כ 123 מאמרים בתחום ) גיליתי חברה שנותנת את אותם שירותי סיורים בחופי העגינה ועם עד 12 איש ולא 50 איש . במחיר הגיוני. והכי חשוב יש מגילת זכויות המטייל שהוא ממש בעד הלקוח
  • אילי 10/06/2021 18:45
    הגב לתגובה זו
    ראו הוזהרתם. מסבירים שהרשויות אוסרות עליהם לאפשר סיורים עצמאים, ועם הדרך מוכרים סיורים מוגבלים במחירים מופקעים. עד לשחרור המגבלה הזו, הקרוזים לא מתאימים אלא לזקנים...
  • 3.
    דין דין 09/06/2021 14:43
    הגב לתגובה זו
    לא יותרו על תרנגולת המטילה ביצי זהב. הישראלים החמים שישבו בבית שנה ויותר יסתערו על הקרוזים בחמת זעם.
  • 2.
    הנה הסיבה האמיתית לביטול בישראל.לא בטחוני ולא נעליים.יש כסף פנוי ובכמויות בארה"ב אז עדיף שם.גם קל"ב,אין הכרח בחיסון,וגם האמריקאי הממוצע יישלם יותר עבור השירת.valuo for money (ל"ת)
    יוסף 09/06/2021 14:18
    הגב לתגובה זו
  • יוסי 09/06/2021 15:52
    הגב לתגובה זו
    השייט בספינה זו יוצא רק ממיאמי לא מישראל ושם המחיר לזוג 3600 דולר . להסכירכם העלות מישראל הייתה במקסימום 1600 דולר.
  • 1.
    רמי 09/06/2021 13:53
    הגב לתגובה זו
    לאחר שהחברה ביטלה את כל העונה של הישראלים גורמה להפסד כספי ל 50000 מזמינים שלא לדבר על עוגמת נפש לא מתכוון להזמין מהם יותר קרוזים
  • אביעד 09/06/2021 17:29
    הגב לתגובה זו
    הזמנתי קרוז עם האניה שלהם מחיפה. שלמתי מקדמה של 500$. לאחר שמלאתי טופס בקשה להחזר כספי, זוכתי ב-200$ בלבד. כל המיילים ששלחתי לא נענו ואין התייחסות.
  • יוסי 09/06/2021 15:55
    הגב לתגובה זו
    אף אחד בארץ לא הפסיד כסף כולם קיבלו את כל הכסף חזרה נא לדייק
  • ניר 09/06/2021 16:12
    נא לדייק
שבבי AI (AI)שבבי AI (AI)
IPO

המתחרה הסינית של אנבידיה מזנקת 500% ביום המסחר הראשון

גייסה בבורסה בסין 1.1 לפי 7.2 מיליארד והשווי קפץ ל-43 מיליארד דולר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מור ת'רדס של יוצאי אנבידיה היא חברת שבבי AI סינית שנהנית מתנופה עצומה על רקע הגבלות הסחר בין ארה"ב לסין. כשכור ארה"ב אוסרת על משלוח שבבי AI מתקמדים לסין. אנבידיה פיתחה שב מיוחד שלא עוקף את ההגבלות האלו. הממשל הסיני רתח - הוא רואה בכך השפלה אמריקאית, והוא דרש מהחברות הסיניות שלא לקנות שבבי אנבידיה שמהווים תחליף לשבב הבלקוול. 

אנבידיה ציפתה למכור במיל 50 מיליארד דולר בשנה בסין וזה בעצם נעלם. את הוואקום הזה ממלאות כמה חברות שבבים סיניות מור ת'רדס וקמבריקון הן הבולטות - 

מור ת'רדס המכונה "אנבידיה של סין", פתחה את יום המסחר הראשון שלה בבורסת שנגחאי בזינוק של 502% - קפיצה שהפכה אותה לאחת ההנפקות החזקות ביותר מאז רפורמות 2019. החברה, שהוקמה ב-2020 על ידי ג'יאנג'ונג ז'אנג, בכיר לשעבר באנבידיה, גייסה 8 מיליארד יואן (כ-1.13 מיליארד דולר) - ההנפקה השנייה בגודלה השנה בסין, אחרי Huadian New Energy. מניית החברה נפתחה ב-650 יואן, לעומת מחיר IPO של 114.28 יואן, והגיעה לשווי שוק זמני של 305 מיליארד יואן - 43 מיליארד דולר (לעומת גיוס לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר). 

הביקושים למניה חרגו מציפיות: החלק הקמעונאי נרשם פי 2,750 מההיצע, וההנפקה כולה משקפת אופטימיות גוברת ביכולת סין להשיג עצמאות טכנולוגית.מור ת'רדס מתמחה בשבבים לגרפיקה ולבינה מלאכותית (AI), ומשמשת חלופה מרכזית למעבדי אנבידיה, שמוגבלים כאמור על ידי סנקציות אמריקאיות. 

החברה פיתחה את ארכיטקטורת MUSA, התואמת CUDA של אנבידיה ומקלה על מעבר, ויצרה ארבעה דורות של שבבים מאז הקמתה. ההנפקה, לוותה בתמיכה ממשלתית, כולל אישור מהיר של 122 ימים מרגע הגשת הבקשה. זהו סמל נוסף למירוץ סין נגד ההגבלות, כאשר בייג'ין מקדמת חדשנות מקומית כחלק ממדיניות "עצמאות טכנולוגית".

GE AerospaceGE Aerospace
הטור של גרינברג

החברה בת ה-134 שנולדה מחדש לפני 6 שנים

GE, שלאורך המאה ה-20 יצרה והובילה את מנועי הצמיחה העיקריים של כלכלת ארה"ב, הידרדרה מאז בשל ניהול כושל. מנהל מצוין שהגיע אליה ב-2018 הפך בהדרגה את הקערה על פיה בין היתר באמצעות פיצול החברה לשלוש. מי שהחזיק במניה לפני הפיצול מורווח מעצם המהלך ומהעליות במניות שבאו בעקבותיו. ואחרי כל זה האנליסטים עדיין ממליצים עליהן כ"קנייה"



שלמה גרינברג |
נושאים בכתבה ג'נרל אלקטריק

כעת מתחילה בוול סטריט עונת הסיכומים של 2025. בתחילת השנה יצא ראש צוות יועצי שוק ההון של מורגן סטנלי בתחום ניהול השקעות, אנדרו סלימון, בתחזית אופטימית לפיה "האופטימיות חוזרת עם סיום שנת 2024 לאחר ששוק השוורים נכנס לשנתו השלישית. זאת כאשר זרימת קרנות קמעונאיות הפכה סוף סוף לחיובית יותר והאנליסטים מוול סטריט התאימו את תחזיותיהם לגבי 2025, מה שמרמז על רווחים דו-ספרתיים". 

הופתעתי אז כי הבוס של סלימון, מרק וילסון, דווקא המשיך לדבוק בתחזיותיו השליליות. אלא שסלימון צדק וכפי שקורה מאז התחיל המיזוג בין מהפכת הטכנולוגיה לכלכלת המיינסטרים ב-2009, גם 2025 הסתיימה חיובית, ואין שום סיבה שזה לא יימשך כל עוד המהפכה ממשיכה והנשיא טראמפ מטפח את MAGA. 

אני חושב ששנת 2026 תהיה "שנת המכונית האוטונומית שתתחיל להשתלט על הכבישים", לצד "שנת תעשיות החלל" שבה נראה את כלכלת החלל פורחת ולצד "שנת המעבר בבריאות מטיפול לאבחנה", מה שלדעתי יחזיר את פייזר לכותרות. כדאי לפיכך להכניס לתצפית את GE, את טסלה ואת פייזר. דעתי היא שבמהלך השנה החדשה תגיע וול סטריט סוף סוף למסקנה שטסלה היא הרבה יותר מחברת מכוניות חשמליות וש-GE חזרה לגדולתה מימי המנכ"ל האגדי ג'ק וולש ושפייזר "השתחררה מענן הקורונה".  יחד עם זאת, המשקיעים צריכים להקפיד על אסטרטגיות של "לא להיות חזירים" ושל "מעקב אישי צמוד" לפני קבלת החלטות השקעה. היום, עם ה-AI, אין שום סיבה לסמוך על אף אחד חוץ מעצמכם.

מהפך עסקי נדיר

GE, שלקראת סוף המאה ה-19 זרעה את זרעי מהפכת הטכנולוגיה הנוכחית ובמהלך מאה השנים הראשונות לחייה, לאורך המאה ה-20 ובאמצעות טכנולוגיות חדשניות, יצרה והובילה את מנועי הצמיחה העיקריים של כלכלת ארה"ב בתחומים כמו תעופה, אנרגיה, כוח, תחבורה, ציוד רפואי, מוצרי החשמל ביתיים, תקשורת, מחשוב, בידור ופיננסים ואפילו התחילה את תעשיית החלל, נקלעה לקראת סוף המאה ה-20 לסף פשיטת רגל. אבל, בהובלתו של מנהל-על ייחודי, הצליחה בניגוד לכל הציפיות, לחזור בגדול.

כעת מובילה החברה את מהפכת תעשיית החלל הצעירה שלדעתי תעצב את כלכלת המאה ה-21. לא רק שהחברה הוותיקה ביצעה מהפך עסקי נדיר, אלא היא גם הצליחה להחזיר למשקיעים בה את ערך השקעתם בריבית דריבית ונחשבת כיום, ערב יום הולדתה ה-134, כאחת ההשקעות המומלצות ביותר למשקיעים לטווח הארוך למרות העליות החדות בשנים האחרונות.