מי אמר שייט תענוגות ולא קיבל? הקרוזים של רויאל קאריביאן חוזרים
ענקית השייט רויאל קאריביאן ROYAL CARIBBEAN CRUISES תתחיל להפעיל אוניות נבחרות שלה, ביניהן האונייה המפורסמת אאוזיס אוף דה סיז (Oasis of the Seas), וזאת לאחר שפעילות החברה הושבתה במשך שנה וארבעה חודשים, בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, לפי החברה הפעילות תחודש כבר ביולי הקרוב.
ברנדט מונטור אנליסט ג'יי פי מורגן קובע כי רויאל קריביאן משיגה את המתחרות שלה בחזרה המהירה יחסית לשוק. מסתמן שהביקושים לשייט גוברים בארה"ב, מחירי הכרטיסים להפלגות במהלך 12 החודשים הקרובים יהיו גבוהים משמעותית ביחס ל-2019 לפי המחקר של ג'יי פי מורגן.
רויאל קאריביאן הייתה אמורה להתחיל לפעול בישראל במאי השנה, והספינות שלה היו אמורות לצאת מנמל חיפה במשך הקיץ והסתיו. תחת שיווק של חברת סנורמה, חברה בת (100%) שלקשרי תעופה 7.31% אך לאור ההסלמה הביטחונית החברה ביטלה את עונת ההפלגה הנוכחית.
- 8.מתי יש הפלגות מחיפה (ל"ת)אלגריסי סילביה 13/06/2021 22:27הגב לתגובה זו
- 7.בני בר לוי 11/06/2021 15:55הגב לתגובה זוהכוונה לצאת לקרוז בקרוב
- 6.יפה 09/06/2021 22:38הגב לתגובה זומי ישוט איתם? ברחו כמו גנבים בלילה גבו כספים ועדיין לא החזירו את הכסף
- 5.אילן 09/06/2021 21:55הגב לתגובה זוהאם השהות האוניה יהיה עם מסיכה?
- 4.[email protected] 09/06/2021 15:49הגב לתגובה זובמסגרת התמחותי בתחום הקרוזים ( כתבתי כ 123 מאמרים בתחום ) גיליתי חברה שנותנת את אותם שירותי סיורים בחופי העגינה ועם עד 12 איש ולא 50 איש . במחיר הגיוני. והכי חשוב יש מגילת זכויות המטייל שהוא ממש בעד הלקוח
- אילי 10/06/2021 18:45הגב לתגובה זוראו הוזהרתם. מסבירים שהרשויות אוסרות עליהם לאפשר סיורים עצמאים, ועם הדרך מוכרים סיורים מוגבלים במחירים מופקעים. עד לשחרור המגבלה הזו, הקרוזים לא מתאימים אלא לזקנים...
- 3.דין דין 09/06/2021 14:43הגב לתגובה זולא יותרו על תרנגולת המטילה ביצי זהב. הישראלים החמים שישבו בבית שנה ויותר יסתערו על הקרוזים בחמת זעם.
- 2.הנה הסיבה האמיתית לביטול בישראל.לא בטחוני ולא נעליים.יש כסף פנוי ובכמויות בארה"ב אז עדיף שם.גם קל"ב,אין הכרח בחיסון,וגם האמריקאי הממוצע יישלם יותר עבור השירת.valuo for money (ל"ת)יוסף 09/06/2021 14:18הגב לתגובה זו
- יוסי 09/06/2021 15:52הגב לתגובה זוהשייט בספינה זו יוצא רק ממיאמי לא מישראל ושם המחיר לזוג 3600 דולר . להסכירכם העלות מישראל הייתה במקסימום 1600 דולר.
- 1.רמי 09/06/2021 13:53הגב לתגובה זולאחר שהחברה ביטלה את כל העונה של הישראלים גורמה להפסד כספי ל 50000 מזמינים שלא לדבר על עוגמת נפש לא מתכוון להזמין מהם יותר קרוזים
- אביעד 09/06/2021 17:29הגב לתגובה זוהזמנתי קרוז עם האניה שלהם מחיפה. שלמתי מקדמה של 500$. לאחר שמלאתי טופס בקשה להחזר כספי, זוכתי ב-200$ בלבד. כל המיילים ששלחתי לא נענו ואין התייחסות.
- יוסי 09/06/2021 15:55הגב לתגובה זואף אחד בארץ לא הפסיד כסף כולם קיבלו את כל הכסף חזרה נא לדייק
- ניר 09/06/2021 16:12נא לדייק

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו
ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו. שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720.
6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך.
מה אומרות המניות המופלאות
הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.
- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- לקראת שבוע מסחר קצר ועמוס - מה חושבים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
