שלמה גרינברג משיב לשאלות גולשים - על תאוות הבצע, הביטקוין ועוד
שלמה גרינברג, פרסם שלשום מאמר ש"הטריף" את המשקיעים והסוחרים. גרינברג שלרוב אופטימי, בעיקר בזכות מהפכת הטכנולוגיה, מסביר בטור (שיותר מ-100 אלף איש קראו אותו) שיש בעיה גדולה שעלולה להכביד על השווקים - תאוות בצע גדולה. תאוות הבצע גורמת להונאות-רמאויות ולתחושתו אנחנו נמצאים במקום שבו כסף זול נכנס לכל מיני הרפתקאות מבלי שהמשקיעים מודעים לכך. ההונאות האלו שאחת מהן התפוצצה לפני כשבועיים, עלולות להיחשף ואז השווקים בבעיה. ועדיין - גרינברג אופטימי - מהפכת הטכנולוגיה עדיין לא אמרה את המילה האחרונה. הנה הראיון המלא:
- 17.עמית 23/04/2021 11:34הגב לתגובה זוכזה זום עם שלמה ?? למה לא הודעתם בזמן ???
- 16.גיל 22/04/2021 16:41הגב לתגובה זואהבתי
- 15.אנונימי 22/04/2021 14:35הגב לתגובה זוהיה מעניין מאד ותמיד טוב לשמוע מישהו כם נסיון וותק כמו של גרינברג, אני חושב שפעם בחודש או כשיש אירועים משמעותיים יהיה טוב לכולם.
- 14.רז 22/04/2021 09:18הגב לתגובה זו.
- 13.נחמן 22/04/2021 08:17הגב לתגובה זומי שנאמר במאמר המדובר שלמה; האם אתה ממתין לירידה של. Soxx ל400 כדי לאסוף?
- 12.גון 22/04/2021 07:10הגב לתגובה זותודה רבה על ראיון מרתק ומעניין
- 11.אלכס 21/04/2021 23:59הגב לתגובה זותודה שלומה
- 10.לא יודע כלום 21/04/2021 23:45הגב לתגובה זונהנתי להקשיב לו. גם אם הוא לא בדיוק בא עם המלצות קונקרטיות של "תקנה x, תמכור y, בתאריך z". ההבנה שלו את המצב הגיאו-פוליטי מוסיפה עוד מימד לתוכן. צריך להביא אותו שוב.
- 9.מי יודע 21/04/2021 22:15הגב לתגובה זוכמובן וודאות בשווקים הם קרקע טובה לעשות עסקים טובים, אבל לא תמיד אפשר לסמוך על כך עם שוק ההון היה בטוח תמיד כולם היו משקיעים 100% מניות?
- 8.חיים 21/04/2021 20:15הגב לתגובה זוכפי שנוצר היום מצב שרוב המשקיעים השיכל שלהם הוא לא בראש אלא ביישבן שלהם אז התיקון שהוא מדבר עליו יהיה גדול ויעיף את כולם משולחן הרולטה
- 7.תודה על הזום עם שלמה היה ממש מעניין (ל"ת)יהושע 21/04/2021 20:11הגב לתגובה זו
- 6.אברמציק 21/04/2021 20:00הגב לתגובה זופשוט אין אלטרנטיבה,והבורסה הפכה לקרקס שמנוהל ע"י ילדים,תאביי בצע,וכסף מולבן של העולם התחתון.
- אנונימי 22/04/2021 14:37הגב לתגובה זווסקטורים שהקרן שנפלה השקיעה בהם, רואה שלילדים אין הפשעה גדולה על הבורסה, הקרנות הגדולות הן עלו שמעלות ומורידות את השוק.
- דגן 22/04/2021 09:44הגב לתגובה זופעמים בשנים האחרונות.
- 5.ירון חיפה 21/04/2021 19:59הגב לתגובה זוהשאר אינטרסנטים אופורטוניסטים חסרי מעוף.
- 4.יחזקאל 21/04/2021 19:50הגב לתגובה זוואם המניות מאוד יקרות (להערכתי בכ 30 אחוז מערכם האמיי בממוצע. הרי שצריך מאוד להזהר ולהמיר חלק במזומנים
- 3.1 21/04/2021 19:43הגב לתגובה זוכלכלה זה אי ודאות אחד גדולה אבל אהבתי מאוד את האתוס של שלמה גרינברג אין ספק שאיש עמוק בראייתו .
- 2.נרשמתי ולא קיבלתי קישור לזום (ל"ת)123Gil 21/04/2021 13:01הגב לתגובה זו
- 1.לרון 21/04/2021 12:37הגב לתגובה זואינכם יכולים לענות טכנית מבחינת הזמן המוקצב על אפס קצהו של מגוון השאלות שתהיינה
- לרון לך תאכל מלפפון. אתה חובבן (ל"ת)סוברו 23/04/2021 11:33הגב לתגובה זו
- דגן 22/04/2021 09:45הגב לתגובה זו.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי
ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)
במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.
בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.
טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.
- המניות ביפן בשיא - ראשת הממשלה סנאֶה טאקאיצ'י מניעה עלייה חדה בשווקים
- האישה הראשונה שתנהיג את יפן ואיך זה משפיע על הניקיי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.
