שלמה גרינברג משיב לשאלות גולשים - על תאוות הבצע, הביטקוין ועוד
שלמה גרינברג, פרסם שלשום מאמר ש"הטריף" את המשקיעים והסוחרים. גרינברג שלרוב אופטימי, בעיקר בזכות מהפכת הטכנולוגיה, מסביר בטור (שיותר מ-100 אלף איש קראו אותו) שיש בעיה גדולה שעלולה להכביד על השווקים - תאוות בצע גדולה. תאוות הבצע גורמת להונאות-רמאויות ולתחושתו אנחנו נמצאים במקום שבו כסף זול נכנס לכל מיני הרפתקאות מבלי שהמשקיעים מודעים לכך. ההונאות האלו שאחת מהן התפוצצה לפני כשבועיים, עלולות להיחשף ואז השווקים בבעיה. ועדיין - גרינברג אופטימי - מהפכת הטכנולוגיה עדיין לא אמרה את המילה האחרונה. הנה הראיון המלא:
- 17.עמית 23/04/2021 11:34הגב לתגובה זוכזה זום עם שלמה ?? למה לא הודעתם בזמן ???
- 16.גיל 22/04/2021 16:41הגב לתגובה זואהבתי
- 15.אנונימי 22/04/2021 14:35הגב לתגובה זוהיה מעניין מאד ותמיד טוב לשמוע מישהו כם נסיון וותק כמו של גרינברג, אני חושב שפעם בחודש או כשיש אירועים משמעותיים יהיה טוב לכולם.
- 14.רז 22/04/2021 09:18הגב לתגובה זו.
- 13.נחמן 22/04/2021 08:17הגב לתגובה זומי שנאמר במאמר המדובר שלמה; האם אתה ממתין לירידה של. Soxx ל400 כדי לאסוף?
- 12.גון 22/04/2021 07:10הגב לתגובה זותודה רבה על ראיון מרתק ומעניין
- 11.אלכס 21/04/2021 23:59הגב לתגובה זותודה שלומה
- 10.לא יודע כלום 21/04/2021 23:45הגב לתגובה זונהנתי להקשיב לו. גם אם הוא לא בדיוק בא עם המלצות קונקרטיות של "תקנה x, תמכור y, בתאריך z". ההבנה שלו את המצב הגיאו-פוליטי מוסיפה עוד מימד לתוכן. צריך להביא אותו שוב.
- 9.מי יודע 21/04/2021 22:15הגב לתגובה זוכמובן וודאות בשווקים הם קרקע טובה לעשות עסקים טובים, אבל לא תמיד אפשר לסמוך על כך עם שוק ההון היה בטוח תמיד כולם היו משקיעים 100% מניות?
- 8.חיים 21/04/2021 20:15הגב לתגובה זוכפי שנוצר היום מצב שרוב המשקיעים השיכל שלהם הוא לא בראש אלא ביישבן שלהם אז התיקון שהוא מדבר עליו יהיה גדול ויעיף את כולם משולחן הרולטה
- 7.תודה על הזום עם שלמה היה ממש מעניין (ל"ת)יהושע 21/04/2021 20:11הגב לתגובה זו
- 6.אברמציק 21/04/2021 20:00הגב לתגובה זופשוט אין אלטרנטיבה,והבורסה הפכה לקרקס שמנוהל ע"י ילדים,תאביי בצע,וכסף מולבן של העולם התחתון.
- אנונימי 22/04/2021 14:37הגב לתגובה זווסקטורים שהקרן שנפלה השקיעה בהם, רואה שלילדים אין הפשעה גדולה על הבורסה, הקרנות הגדולות הן עלו שמעלות ומורידות את השוק.
- דגן 22/04/2021 09:44הגב לתגובה זופעמים בשנים האחרונות.
- 5.ירון חיפה 21/04/2021 19:59הגב לתגובה זוהשאר אינטרסנטים אופורטוניסטים חסרי מעוף.
- 4.יחזקאל 21/04/2021 19:50הגב לתגובה זוואם המניות מאוד יקרות (להערכתי בכ 30 אחוז מערכם האמיי בממוצע. הרי שצריך מאוד להזהר ולהמיר חלק במזומנים
- 3.1 21/04/2021 19:43הגב לתגובה זוכלכלה זה אי ודאות אחד גדולה אבל אהבתי מאוד את האתוס של שלמה גרינברג אין ספק שאיש עמוק בראייתו .
- 2.נרשמתי ולא קיבלתי קישור לזום (ל"ת)123Gil 21/04/2021 13:01הגב לתגובה זו
- 1.לרון 21/04/2021 12:37הגב לתגובה זואינכם יכולים לענות טכנית מבחינת הזמן המוקצב על אפס קצהו של מגוון השאלות שתהיינה
- לרון לך תאכל מלפפון. אתה חובבן (ל"ת)סוברו 23/04/2021 11:33הגב לתגובה זו
- דגן 22/04/2021 09:45הגב לתגובה זו.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
