לוסיד
צילום: צילום מסך, אתר החברה

השמועות הזניקו את הספאק, האישור הפיל אותו: לוסיד תמוזג עם CCIV

הדיווחים על המיזוג הביאו לזינוק פי שישה במניית חברת השלד, מ-10 דולר ל-57 דולר. ההכרזה הרשמית חשפה כי לקראת המיזוג תבוצע השקעת PIPE לפי מחיר של 15 דולר למניה; העסקה ביטאה שווי אפקטיבי של 92 מיליארד דולר, המשקיעים התקררו והמניה איבדה אחרי המסחר 27%
איתי פת-יה | (4)
נושאים בכתבה ספאק רכב חשמלי

בתוך חודשיים שווי ה-SPAC (חברת השלד) צ'רצ'יל קפיטל קורפ (CCIV) פי שישה ברקע דיווחים בבלומברג על על כך שפעילות יצרנית הרכב החשמלי לוסיד (Lucid Motors) תמוזג לתוכו. אחרי נהירת המשקיעים, אתמול הגיע האישור הרשמי. אחרי שהמניה השלימה עליה בסיכום יומי של 8% למחיר של 57 דולר, במסחר המאוחר צנחה בכ-27% למחיר של 40 דולר.

CCIV נסחרה בתחילת ינואר במחיר של 10 דולר למניה, ובעקבות הפרסומים סביב המיזוג – תחילה על מגעים, לאחר מכן על סגירה קרובה של העסקה – הכפילה את שוויה פי שישה לכ-57 דולר למניה.

לקראת המיזוג סוכם על השקעת PIPE בהיקף 4.4 מיליארד דולר, שנעשתה לפי שווי של 24 מיליארד דולר ללוסיד, ובהתבסס על 15 דולר למניה של CCIV. אלא שהמניה כאמור במחיר הרבה יותר גבוה , מה שמבטא שווי  של 92 מיליארד דולר ללוסיד. אופס, "עד כאן" אמרו המשקיעים ומכרו את המניות אחרי המסחר, אם כי עדיין מדובר על חברה בשווי של כ-65-70 מיליארד דולר ועדיין מדובר בחברה עם עדת מעריצים. המניה אולי תרד, אבל היא גם יכולה לחזור לעלות. הכל אפשרי בשוק הרכבים החשמליים/ האוטונומיים, במיוחד כשטסלה המובילה נסחרת קרוב ל-800 מיליארד דולר.  אחרי הכל, לוסיד היא המתחרה הגדולה של טסלה. 

המשקיעים הבינו שגלגל ההייפ דחף את המניה קדימה יותר מדי, ועל כן התאימו מצדם את המחיר כלפי מטה. בין השאר לקחו חלק במיזוג קרנות של בלקרוק, פידליטי, פרנקלין טמפלטון, נויברגר ברגמן, וולינגטון מנג'מנט ו-Winslow Capital Management.

ההגעה של לוסיד לנאסד"ק דרך השלד של CCIV היא אחד המיזוגים המצופים ביותר בשוק מאז החיבור בין ניקולה לפיסקר אשתקד. הצלחה של ההנפקה והמשך עלייה של המניה עם תחילת המסחר בה צפויות להשפיע לטובה על חברות נסחרת נוספות מתחום הרכב החשמלי, וכן סטארט-אפים מהמעגל השני וכן הלאה. 

בשוק מסתכלים על לוסיד כמתחרה של טסלה. המנכ"ל פיטר רולינסון אפילו היה מהנדס ראשי של מודל S של טסלה עד 2013, אז הצטרף ללוסיד. האחרונה דיווחה בדצמבר כי השלימה את מפעל הייצור שלה באריזונה לו יעד ייצור של 400 אלף מכוניות בשנה. בשלב זה יכולת הייצור היא 30,000 רכבים בשנה בלבד, כשהראשונים עתידים לצאת מקו הייצור באביב הקרוב. יצוין כי הרכבים שמוכרת לוסיד יקרים בהרבה מאלה של המתחרה בבעלות אילון מאסק – לפחות 70 אלף דולר עבור הדגם הזול, מול מחיר התחלתי של 40 אלף דולר אצל טסלה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    שגיא 23/02/2021 12:43
    הגב לתגובה זו
    ועוד במחיר מאוד לא תחרותי ללא מפעל מצברים עצמאי[בנתיים]...כשבארה"ב כבר יש מעל 100 חברות כולל הענקיות מאירופה ויפן שיכנסו לשוק תוך שנתיים...עים נסיון וקווי שיווק מבוססים...טירוף בועה.
  • 1.
    לרון 23/02/2021 11:59
    הגב לתגובה זו
    פרוידיאני ,הסכום ש"יכייסו"
  • לפי מחיר המניה הפעולה הזאת כבר נעשתה (ל"ת)
    עלי בבי 23/02/2021 23:07
    הגב לתגובה זו
  • גדול! (ל"ת)
    אסף 23/02/2021 15:47
    הגב לתגובה זו
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.