רבעון ענק לטסלה: זינוק של 40% בהכנסות ומעל ל-100% ברווח
טסלה TESLA INC (סימול:TSLA) עושה זאת שוב, ומזנקת במסחר המאוחר בכ-4% לאחר שניפצה את צפי האנליסטים ברבעון השלישי. החברה דיווחה על מכירות בסך 8.77 מיליארד דולר, זינוק של כ-40% לעומת 6.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. צפי האנליסטים עמד על 8.26 מיליארד דולר בלבד.
מה אמר אילון מאסק בשיחת הוועידה וכמה רכבים תמכור טסלה ב-2030?
הרווח הנקי הסתכם ב-331 מיליון דולר או 27 סנט למניה, לעומת 143 מיליון דולר או 16 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם למניה הסתכם ב-76 סנט, הרבה מעל הצפי ל-56 סנט, וזינוק של 105% לעומת הרבעון השלישי בשנת 2019.
טסלה הודיעה כי מסרה מספר שיא של רכבים חדשים במהלך הרבעון השלישי - 139,300. זוהי קפיצה אדירה לעומת הרבעון השני, בו מפעל הרכבים הראשי של יצרנית הרכבים החשמליים נאלץ להיסגר באופן זמני בעקבות נגיף הקורונה. זינוק של 53% לעומת הרבעון השני השנה, וזינוק של 43% לעומת התקופה המקבילה אשתקד בה טסלה הייתה בתפוקה מלאה.
- אורקל עולה 5%, נייק צונחת 10%, מה קורה בחוזים לקראת פקיעה מרובעת?
- מסכמים שנה - 6 המותגים שנפלו בשנת 2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות שנגיף הקורונה לא היה חביב על מנכ״ל החברה, אילון מאסק, בשנת 2020 דוחותיה של טסלה נהנים מהשקת רכב השטח החדש שלה מדגם Y. זהו הרכב המשתלם ביותר של החברה עד כה, וההנהלה מצפה שמכירות דגם Y יהוו מתמודד ראוי לדגם 3 - הרכב הנמכר ביותר של טסלה. מדגם 3 ומדגם Y נמסרו 124,100 רכבים במהלך הרבעון ויוצרו כ-128 אלף.
חלק מרכזי בתוצאות החזקות של טסלה היה בגלל הזינוק בביקוש לדגם Y בארה״ב לצד הייצור הגובר של דגם 3 ב-Gigafactory שנגחאי. כושר הייצור של המפעל עומד כיום על 840 אלף רכבים, לצד בנייה של שלושה מפעלים חדשים בשלוש יבשות שונות.
למרות הפרויקטים המרובים בו זמנית, היקף המזומנים של טסלה עצום. במהלך הרבעון השלישי טסלה הוסיפה כ-5.9 מיליארד דולר במזומנים ובשווי מזומנים שהסתכמו ב-14.5 מיליארד דולר. כ-4.4 מיליארד דולר נובעים מגיוס הון, כ-1 מיליארד דולר מזומנים ששימשו לפעילות מימון וכ-2.4 מיליארד דולר מזומנים שנבעו מפעילות שוטפת. זה הסכום הגבוה ביותר שטסלה ייצרה, לצורך השוואה ברבעון המקביל דיווחה החברה על 756 מיליון דולר של מזומנים שנבעו מפעילות שוטפת וברבעון הקודם על כ-960 מיליון דולר.
- הכטב"מים הכי טובים: ארה"ב מאבדת גובה וסין סוגרת פערים
- המתחרה של אנבידיה חושפת שבבי AI חדשים והפער בין סין לארה"ב מצטמצם
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
במהלך הרבעון, טסלה אנרגיה הגיעה לפריסת שיא של 759 מגוואט לשעה, לצד הכפלת ייצור Megapack.
מטסלה נמסר ״הרבעון השלישי לשנת 2020 שבר הרבה מאד שיאים. בארבעת הרבעונים האחרונים ייצרנו תזרים מזומנים חופשי של יותר מ-1.9 מיליארד דולר, הכוללים הוצאה בסך 2.4 מיליארד דולר לטובת שיפור כושר הייצור, מרכזי שירות והשקעות הון אחרות".
״חווינו צמיחה משמעותית במסירות הרכבים, לצד צמיחה בפעילויות הנוספות. בינתיים, מחיר המכירה הממוצע לרכב ירד מעט בגלל הגידול בתמהיל המוצרים, שעבר מדם S ומודל X למודל 3 והדגם המשתלם ביותר - Y".
במבט קדימה, טסלה מעריכה הכי תספק כחצי מיליון רכבים בשנת 2020.
״יש לנו את היכולת לייצר ולספק 500 אלף כלי רכב השנה. אמנם נעשה קשה יותר להשיג יעד זה, אך אספקת חצי מיליון כלי רכב בשנת 2020 נותר היעד שלנו. השגת יעד זה תלויה בעיקר בעליית המסירות של דגם Y בשנחאי במהלך הרבעון הרביעי, לצד ייצור ושיפורים לוגיסטיים ביעילות מסירות בנפחים גבוהים יותר״.
- 2.אחד מהעם 24/10/2020 13:43הגב לתגובה זולמרות כל התחזיות ולאחר ה"ריקול" הענק ,העתיד עדיין רחוק מהמכוניות האוטונומית והעתיג של טסלה לא על כך ורוד,ראו הוזהרתם !!!
- 1.בועה בועתי 22/10/2020 02:50הגב לתגובה זועדיין לא שווה חצי ממחיר המניה.
אנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AI"הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54% במניה
למרות שליטה כמעט מוחלטת בשוק השבבים שמיועדים ל-AI, שמובילה לצמיחה חריגה בהכנסות, מניית אנבידיה נסחרת בדיסקאונט היסטורי מול מדד השבבים; פער התמחור מעורר עניין מחודש במניה בקרב משקיעים
מניית אנבידיה NVIDIA Corp. 3.93% נסחרת כיום בדיסקאונט של 13% ביחס למדד השבבים של פילדלפיה, ה-SOXX iShares PHLX SOX Semiconductor Sector Index , שכולל 30 חברות מובילות בתעשייה כמו אינטל, AMD ו-TSMC. המדד עצמו רשם עלייה של 35% בששת החודשים האחרונים, בעוד אנבידיה עלתה רק ב-25%, מה שיצר פער תמחור נדיר. נתון זה ממקם את אנבידיה באחוזון הראשון של התמחור היחסי בעשור האחרון, כשהיו רק 13 ימי מסחר בהם הייתה זולה יותר מול המדד. השווי הנוכחי של אנבידיה עומד על כ-4.4 טריליון דולר, והיא מהווה כ-7% ממדד ה-S&P 500.
התמחור המוחלט גם הוא נמוך יחסית: מכפיל רווחים צפוי של 25, שמציב אותה באחוזון ה-11 בעשור האחרון. עבור חברה עם צמיחה שנתית ממוצעת של 60% בהכנסות בשלוש השנים האחרונות, בעיקר ממכירות מאיצי AI כמו סדרת Blackwell, מדובר ברמה אטרקטיבית. במהלך 2025, שלטה אנבידיה ב-88% משוק המאיצים הגרפיים, עם משלוחים של 6 מיליון יחידות Blackwell עד אוקטובר, תוך ביקוש גובר מענקיות כמו אמזון, גוגל ומטא. ההכנסות ממרכזי נתונים הגיעו ל-30 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2025, עלייה של 112% משנה קודמת.
היסטורית, רכישות במכפיל מתחת ל-25 הניבו תשואה ממוצעת של 150% בשנה אחת, ללא מקרים של הפסד. ברנשטיין קובעים מחיר יעד של 275 דולר, ממחיר נוכחי של 179 דולר, מה שמשקף פוטנציאל עלייה של 54%. הפער נובע מחששות בשוק סביב השקעות AI אדירות, שעמדו ב-2025 על 200 מיליארד דולר ברחבי העולם, אך אנבידיה נהנית מיתרון טכנולוגי, עם פלטפורמת CUDA שמחזקת מעמד מונופוליסטי.
במהלך 2025, הרחיבה אנבידיה את הפעילות, והשקיעה 2 מיליארד דולר בסינופסיס, חברת תוכנה לעיצוב שבבים, כדי להאיץ פיתוח AI. היא השיקה את משפחת Nemotron 3, מודלים פתוחים: Nano עם 30 מיליארד פרמטרים ומסגרת MoE שמגבירה תפוקה פי 4; Super עם 100 מיליארד פרמטרים; ו-Ultra עם 500 מיליארד, זמינים בפלטפורמות כמו Hugging Face ו-AWS. המודלים תומכים במערכות מרובות סוכנים, עם חלון הקשר של מיליון טוקנים, ומשמשים למשימות כמו דיבוג תוכנה ותכנון אסטרטגי.
- האם החברה הוותיקה שהידרדרה מאז בועת 2000 מתעוררת?
- אנבידיה מפתחת את הצפון: קמפוס ענק בקריית טבעון ליותר מ-10,000 עובדים עד 2031
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, שיתוף הפעולה עם ממשלת ארה"ב במשימת Genesis (פרויקט לאומי את השימוש בבינה מלאכותית למטרות מדעיות) כולל השקעות ב-AI לתחומי אנרגיה, מחקר מדעי וביטחון. אנבידיה מספקת פלטפורמות כמו Apollo למזג אוויר וסימולציות, ומפתחת AI למפעלים, רובוטיקה ותאומים דיגיטליים. ב-CES 2025, חשפה מעבדת בדיקת DRIVE AI לרכבים אוטונומיים, שעברה כבר אבני דרך משמעותיות בבטיחות. בסין, אושרו מכירות H200, מה שמגדיל הכנסות פוטנציאליות ב-10%.
רחפן נגד רחפנים (טיטאן)הכטב"מים הכי טובים: ארה"ב מאבדת גובה וסין סוגרת פערים
מלחמת אוקראינה שמה את הרחפנים במרכז, סין דוחפת ייצור והוזלה בקנה מידה תעשייתי, וארה"ב מנסה להדביק קצב עם תוכניות מאוחרות ותלות רכיבים בעייתית
המאבק בין ארה"ב לסין על עליונות צבאית מתנקז יותר ויותר לשאלה מי שולט בשמיים הנמוכים. הרחפנים משנים את אופי הלחימה, לא רק ככלי איסוף מודיעין אלא כמערכת נשק שמחליפה חלק מהיכולות שפעם היו שמורות למטוסים מאוישים, לטילים ולמערכי ארטילריה.
מלחמת אוקראינה מדגימה את זה בשטח, עם השמדת אלפי טנקים ומערכות ארטילריה באמצעות רחפנים, שתרמו ל-60-70% מהנזק לציוד רוסי מתחילת השנה. במקביל, שילוב בינה מלאכותית דוחף את המהפכה קדימה, עם יכולת פעולה אוטונומית, זיהוי מטרות בטווחים של מאות ק"מ ותקיפה מדויקת.
תעשייה מול מערכות, סין בונה יתרון סדרתי
סין משקיעה מעל 20 מיליארד דולר בפיתוח רחפנים צבאיים ב-2025, ומפעילה כ-300 חברות בתחום שמייצרות לפי ההערכות כ-70% מהשוק העולמי. זה לא רק עניין של נתח שוק, אלא גם של יכולת ייצור תעשייתית, שרשרת אספקה ורכיבים שמגיעים מהר. בארה"ב התמונה הפוכה יותר, עם תקציבים נמוכים יחסית, ריבוי ספקים קטנים וקצב ייצור איטי, שמקשה לעבור מתוכניות פיתוח לסדרות גדולות בקנה מידה של אלפי יחידות.
רחפני התאבדות חושפים פער. הסוויץ'בלייד 300 האמריקאי פועל בטווח 10 ק"מ עם מטען 5 פאונד, בעוד ה-CH-901 הסיני מגיע ל-20 ק"מ עם מטען כפול, ובקצב ייצור שמגיע ל-10,000 יחידות בשנה. בדצמבר, ארה"ב פרסה את לוקאס, רחפן התאבדות זול שפותח בהנדסה הפוכה מדגם שאהד 136 האיראני, בעלות 35 אלף דולר ליחידה וטווח 2,000 ק"מ. כפי שפורט בארה"ב לומדת מהאיראנים: מפתחת כטב"מים ורחפנים זולים, השינוי מאפשר תקיפות המוניות זולות, בהשראת השימוש הרוסי באוקראינה וההתקפות החות'יות.
- ארה"ב לומדת מהאיראנים: מפתחת כטב"מים ורחפנים זולים
- מלחמת הרחפנים: בריטניה מכפילה השקעות בנשק אוטונומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רחפני "לווין נאמן" כמו אקס קיו 58א ואלקירי האמריקאי פועלים לצד אף 35, אבל ה-GJ-11 הסיני נכנס לאותה משבצת עם טווח של 4,000 ק"מ ושילוב בינה מלאכותית שמאפשר זיהוי מטרות בצורה עצמאית. בסין מדברים פחות על פלטפורמה בודדת ויותר על תפיסה תעשייתית של קנה מידה, וכאן מגיע הניסוי המעשי. במהלך השנה, סין הדגימה נחילים של 100 יחידות בדיוק 95%. כפי שתואר בהכטב"ם הסיני שמפחיד את המערב- "אם כל הכטב"מים", Jiutian משגר נחילי התאבדות ללא מקבילה מבצעית מערבית.
