פלאג פאוור מזנקת לאחר הדוחות, אבל הם לא הסיבה
פלאג פאוור (סימול: PLUG) מייצרת תא ״דלק״ הניזון ממימן. השילוב בין מימן טהור לחמצן, יוצרים חשמל בתוספת מים וחום כתוצר לווי. במילים פשוטות, תאי המימן יוצרים אנרגיה חשמלית הניתנת לשימוש בכלי רכב ואף כוח גיבוי למבנים מסחריים.
לאחר הדוחות בהם החברה מכה את אומדני האנליסטים, המניה מזנקת למעלה מ-18%.
פלאג פאוור דיווחה על הכנסות של 68.1 מיליון דולר, לעומת צפי של 59.5 מיליון דולר, צמיחה של 20% לעומת 57 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה החברה דיווחה על הפסד של 3 סנט למניה, בעוד הצפי היה להפסד של 10 סנט למניה. לצורך השוואה החברה דיווחה על הפסד של 8 סנט למניה ברבעון המקביל.
חלק מהסיבות לשיפור בהפסד טמון בעובדה שפלאג דיללה מאד את בעלי המניות שלה בשנת האחרונה, כלומר ההפסד מתחלק בין הרבה יותר מניות. אך למרות זאת מדובר בתוצאה מרשימה, ההפסד הנקי הסתכם ב-8.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 18.1 מיליון דולר בשנה שעברה.
החברה פרסמה צפי הכנסות של 110 ועד 115 מיליון דולר לרבעון השלישי, מדובר בזינוק של 55% לעומת הרבעון האחרון. החברה אף אישרה מחדש את יעדה לטווח הרחוק, לגדול להכנסות של 1.2 מיליארד דולר בשנה, ורווח תפעולי של 200 מיליון דולר, וזאת עד לשנת 2024. החברה ציינה שהיא כבר ״על המסלול״ בדרך להכנסות ורווחים אלו.
- מניית Plug מזנקת לשיא שנתי והמימן הירוק חוזר לשיח
- פלאג עלתה 60% בחודש: עניין מחודש באנרגית מימן או שורט סקוויז?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוחות טובים הם לא הסיבה לזינוק במניה
המשקיעים נרגשים מעסקי תאי הדלק של החברה, שיכולים כיום להפעיל מכונות כמו מעליות או מזלגות תעשייתיות, אך ללא ספק שהם מתרגשים יותר מהעתיד. בדומה לניקולה היעד של החברה הוא יישום הטכנולוגיה על משאיות כבדות.
״זה כנראה יקרה עד אמצע שנה הבאה, אנו עובדים עם 4 יצרנים לייצר בקנה מידה משמעותי, ומצפים כבר השנה להניח כלי רכש בקנה מידה קטן על הכביש...כך שהעסק מתפתח וצומח״ אמר מנכ״ל החברה, אנדרו מאש, בשיחת הרווחים. מאש היה נשמע בטוח לגבי עתידן של משאיות עם תאי דלק מבוססי מימן.
תאי דלק חשמליים בשילוב עם משאיות גדולות, היו מתכון להצלחה בבורסה בזמן האחרון, בעיקר בזכות ניקולה.
ניקולה מוערכת כיום בשווי שוק של כ-13 מיליארד דולר ועדיין ללא מכירות, בעוד פלאג פאוור נסחרת בשווי שוק של 3.6 מיליארד דולר. לניקולה יש הזמנות למשאיות מבוססות תא דלק, שהופעת הבכורה שלהם מתוכננת לשנת 2023. ניקולה מתכננת לייצר מימן לתאי הדלק בפחות מ-4 דולר לקילוגרם, מה שהופל את הטכנולוגיה לתחרותית אל מול הסולר.
- סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
- למה עשירים מכל העולם עוברים לאיטליה?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
תאי המימן ישמשו להפעלת מנועים חשמליים ומספקים טווח ארוך יותר ממנועים המונעים על ידי סוללות, וזאת ללא גזי חממה שנפלטים. אם ניקולה תצליח להשיג את יעד העלות שלה, כל הטכנולוגיות של תאי הדלק, כולל אלה של פלאג יהפכו לרווחיות בצורה משמעותית.
B2 (X)10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות
הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.
הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה
המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר.
1 # ארצות הברית
תקציב ביטחון: 997 מיליארד
דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)
- ארה"ב פורסת מערכת THAAD בישראל - איך השווקים יגיבו?
- לוקהיד מרטין עקפה את הציפיות ועדכנה תחזיות - המניה עולה ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים.
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.
