פלאג פאוור מזנקת לאחר הדוחות, אבל הם לא הסיבה
פלאג פאוור (סימול: PLUG) מייצרת תא ״דלק״ הניזון ממימן. השילוב בין מימן טהור לחמצן, יוצרים חשמל בתוספת מים וחום כתוצר לווי. במילים פשוטות, תאי המימן יוצרים אנרגיה חשמלית הניתנת לשימוש בכלי רכב ואף כוח גיבוי למבנים מסחריים.
לאחר הדוחות בהם החברה מכה את אומדני האנליסטים, המניה מזנקת למעלה מ-18%.
פלאג פאוור דיווחה על הכנסות של 68.1 מיליון דולר, לעומת צפי של 59.5 מיליון דולר, צמיחה של 20% לעומת 57 מיליון ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה החברה דיווחה על הפסד של 3 סנט למניה, בעוד הצפי היה להפסד של 10 סנט למניה. לצורך השוואה החברה דיווחה על הפסד של 8 סנט למניה ברבעון המקביל.
חלק מהסיבות לשיפור בהפסד טמון בעובדה שפלאג דיללה מאד את בעלי המניות שלה בשנת האחרונה, כלומר ההפסד מתחלק בין הרבה יותר מניות. אך למרות זאת מדובר בתוצאה מרשימה, ההפסד הנקי הסתכם ב-8.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 18.1 מיליון דולר בשנה שעברה.
החברה פרסמה צפי הכנסות של 110 ועד 115 מיליון דולר לרבעון השלישי, מדובר בזינוק של 55% לעומת הרבעון האחרון. החברה אף אישרה מחדש את יעדה לטווח הרחוק, לגדול להכנסות של 1.2 מיליארד דולר בשנה, ורווח תפעולי של 200 מיליון דולר, וזאת עד לשנת 2024. החברה ציינה שהיא כבר ״על המסלול״ בדרך להכנסות ורווחים אלו.
- מניית Plug מזנקת לשיא שנתי והמימן הירוק חוזר לשיח
- פלאג עלתה 60% בחודש: עניין מחודש באנרגית מימן או שורט סקוויז?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דוחות טובים הם לא הסיבה לזינוק במניה
המשקיעים נרגשים מעסקי תאי הדלק של החברה, שיכולים כיום להפעיל מכונות כמו מעליות או מזלגות תעשייתיות, אך ללא ספק שהם מתרגשים יותר מהעתיד. בדומה לניקולה היעד של החברה הוא יישום הטכנולוגיה על משאיות כבדות.
״זה כנראה יקרה עד אמצע שנה הבאה, אנו עובדים עם 4 יצרנים לייצר בקנה מידה משמעותי, ומצפים כבר השנה להניח כלי רכש בקנה מידה קטן על הכביש...כך שהעסק מתפתח וצומח״ אמר מנכ״ל החברה, אנדרו מאש, בשיחת הרווחים. מאש היה נשמע בטוח לגבי עתידן של משאיות עם תאי דלק מבוססי מימן.
תאי דלק חשמליים בשילוב עם משאיות גדולות, היו מתכון להצלחה בבורסה בזמן האחרון, בעיקר בזכות ניקולה.
ניקולה מוערכת כיום בשווי שוק של כ-13 מיליארד דולר ועדיין ללא מכירות, בעוד פלאג פאוור נסחרת בשווי שוק של 3.6 מיליארד דולר. לניקולה יש הזמנות למשאיות מבוססות תא דלק, שהופעת הבכורה שלהם מתוכננת לשנת 2023. ניקולה מתכננת לייצר מימן לתאי הדלק בפחות מ-4 דולר לקילוגרם, מה שהופל את הטכנולוגיה לתחרותית אל מול הסולר.
- שוק העבודה האמריקאי מאותת על האטה מתונה: נוספו יותר משרות מהצפוי - אך שיעור האבטלה טיפס ל-4.4%
- וולמארט מדווחת על רבעון חזק ומעלה תחזית, אבל המניה יורדת: למה המשקיעים לא מתלהבים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
תאי המימן ישמשו להפעלת מנועים חשמליים ומספקים טווח ארוך יותר ממנועים המונעים על ידי סוללות, וזאת ללא גזי חממה שנפלטים. אם ניקולה תצליח להשיג את יעד העלות שלה, כל הטכנולוגיות של תאי הדלק, כולל אלה של פלאג יהפכו לרווחיות בצורה משמעותית.
אנבידיה הואנגאנבידיה מכה את התחזיות ומאותתת שהביקוש ל-AI עדיין חזק
אנבידיה NVIDIA Corp. 2.85% פרסמה את דוחות הרבעון השלישי והבהירה שוב למה היא ממשיכה להוביל את מירוץ הבינה המלאכותית: החברה עקפה את תחזיות האנליסטים בהכנסות וברווח, והציגה תחזית אופטימית במיוחד לרבעון הרביעי. מניית החברה הגיבה בעלייה של יותר מ־4%.
חשוב - מה אמר ג'נסן הואנג בשיחת המשקיעים
ברבעון השלישי רשמה אנבידיה רווח של 1.30 דולר למניה והכנסות של 57.01 מיליארד דולר, טוב מהציפיות שעמדו על 1.26 דולר למניה ו־55.2 מיליארד דולר. לשם השוואה, ברבעון המקביל אשתקד עמדו נתוני החברה על 0.81 דולר למניה והכנסות של 35.1 מיליארד דולר. מוקד הכוח המרכזי של אנבידיה נשאר חטיבת מרכזי הנתונים, שמובילה את הביקוש הגואה למעבדי AI. החטיבה הניבה ברבעון הכנסות של 51.2 מיליארד דולר, מעל התחזיות ל־49.3 מיליארד דולר. תחום הגיימינג, שבעבר היה ליבת הפעילות של החברה, הניב 4.3 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות השוק.
לרבעון הרביעי צופה אנבידיה הכנסות של 65 מיליארד דולר, פלוס־מינוס 2%, גבוה מהערכת השוק שעמדה על 62 מיליארד דולר. עבור משקיעים שמודאגים מהאם המומנטום ב-AI יכול להמשיך להחזיק את השוק, זהו נתון משמעותי שמאותת שהביקוש העסקי למחשוב מתקדם עדיין במגמת עלייה.
- אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
- צחי אבו: "אנחנו לא חברת נדל״ן מניב קלאסית, כל נכס אצלנו עובר השבחה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הדוח מגיע בזמן שבו שוק ההון כולו בוחן מחדש את האופטימיות סביב החברות המובילות בתחום. בחודשים האחרונים מכרו כמה משקיעים בולטים את אחזקותיהם באנבידיה, כולל קרן הגידור של פיטר תיל, שמכרה פוזיציה של כ־100 מיליון דולר, וסופטבנק, שמימשה את כל אחזקותיה בחברה בשווי של 5.8 מיליארד דולר. עבור שתיהן מדובר במהלך שנועד לפנות משאבים להשקעות AI אחרות.
ענקית השבבים נסחרת כעת לפי שווי של 4.5 טריליון דולר, כאשר מנייתה עלתה ב-39% מתחילת השנה ו-27% ב-12 החודשים האחרונים.
יו״ר צים, יאיר סרוסי והמנכ״ל אלי גליקמן, תמונה ממודלתצים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
צים פרסמה תוצאות רבעוניות שמציגות רבעון אופייני לענף התנודתי. ההכנסות הסתכמו ב-1.78 מיליארד דולר, ירידה של כ-36% מול התקופה המקבילה קצת מעל
הציפיות של האנליסטים. הרווח הנקי עמד על 123 מיליון דולר ורשם צניחה חדה מול הרבעון המקביל שהסתכם ב-1.26 מיליארד דולר. ה-EBITDA המתואם הגיע ל-593 מיליון דולר, עם מרווח של 33%. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על 628 מיליון דולר, ובקופת החברה נרשמו כ-3.01 מיליארד
דולר, זה כמעט מיליארד מעל השווי שוק של צים אבל צריכים לזכור שחלק משמעותי מהסכום הזה מרותק להסכמי חכירה והתחייבויות תפעוליות ולא משקף נזילות חופשית מלאה. המניה של ZIM Integrated Shipping Services -1.41%
נסחרת כיום סביב שווי של כ-2 מיליארד דולר, אחרי ירידה של כ-21% מתחילת השנה וכ-37% ב-12 החודשים האחרונים.
במקביל לזה צים עדכנה ללמעלה את מרכז התחזית, אבל הדגישה שהרבעון הרביעי צפוי להיות מאתגר יותר, גם מסיבות עונתיות וגם בגלל תנאי השוק. ענף הספנות
הוא מחזורי מטבעו. זה שוק שמגיב מיידית לשינויים בהיקפי ההיצע, לשיבושים בנתיבי השיט והשוק הזה גם הושפע מאוד ממלחמת המכסים בין ארה"ב לסין. כל שינוי, גם קטן, בזרימת המטענים או בזמינות האוניות - חסימה של תעלת סואץ, האטה בצריכה במערב, שינוי במדיניות של חברות הביטוח
מתגלגל מהר מאוד לתעריפים ולרווחיות. לכן מאוד קשה לתכנן ולמדל את הרווחים בענף. שנה שנראית "מתוכננת" על הנייר יכולה להתהפך תוך שבועות, זה גם הסיבה לכך שצים מסייגת את העדכון בתחזית ומדברת בזהירות על הרבעון הבא.
בהמשך לתוצאות שוחחנו עם יו"ר החברה יאיר סרוסי והמנכ"ל אלי גליקמן, בניסיון להבין איך הם רואים את התוצאות ברבעון, מה הוביל לעדכון התחזית ואיך צים מתמודדת עם האתגרים הצפויים ברבעון הרביעי.
נתחיל מהתוצאות.
"כמו שראיתם, החברה דיווחה על הכנסות של 1.77 מיליארד דולר, ורווח נקי של 123 מיליון דולר. ה-EBITDA עומד על 593 מיליון דולר, מרווח של כ-33%, וזה טוב יותר מהמתחרות המערביות. ה-EBIT ברבעון הוא 260 מיליון דולר, גם הוא טוב משמעותית באחוזים מהחברות המערביות, עם מרווח של 15%.
- בעלי המניות מול ההנהלה: המאבק בצים
- צים תימחק מניו יורק? גליקמן ואונגר מנסים להשתלט בפרמיה של 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנחנו צמצמנו את התחזית - את הצפי של ה-EBITDA ושל ה-EBIT. טווח ה-EBITDA שהיה 1.8 עד 2.2 מיליארד דולר, צמצמנו ל-2 עד 2.2 מיליארד. את ה-EBIT צמצמנו ל-700 מיליון דולר. למה? כי אנחנו מתקרבים לסוף השנה ולכן מצמצמים את החלון. יש לנו תחזית טובה יותר, ולכן אמצע התחזית עלה ב-100 מיליון דולר בשני הפרמטרים.
