מיקרון - האנליסטים מעלים את מחיר היעד, למרות צפי לירידה ברווח ברבעונים הבאים
הכסף הזול מציף את השווקים, ונראה שהסקטור שבולט מעל כולם הוא סקטור המוליכים למחצה. תעודת הסל העוקבת אחר הסקטור (סימול:SOXX) משלימה זינוק של יותר מ-70% מהשפל בדצמבר שעבר, הרבה מעל התשואות של המדדים המובילים. אחת החברות הבולטות בסקטור, מיקרון (סימול:MU) צפויה לפרסם ביום רביעי הקרוב והציפיות גבוהות במיוחד.
לקראת הדו"חות, האנליסטים ב-Susquehanna Financial מעלים את המלצתם למניה ל-"חיובי" מרמה של "ניטרלי", כאשר מחיר היעד של החברה הוקפץ מרמה של 45 דולר לרמה של 85 דולר למניה, אפסייד של קרוב ל-58% ממחיר המניה הערב.
אך ההסבר להעלאת ההמלצה לחברה לא פחות מעניין ורומז לנו שיש גורמים נוספים שמשפיעים על מחיר המניה מלבד הביצועים הכלכליים שלה בטווח הקצר. ב-Susquehanna Financial למעשה מורידים היום את התחזית שלהם לרווח למניה לשנת הכספים הקרובה (עד סוף אוגוסט), מרמה של 2.07 דולר למניה לרמה של 1.95 למניה, נתון שמתחת לממוצע ההערכות בשוק.
אז איך בכל מסבירים את שינוי ההמלצה? בחברת המחקר טוענים כי הביצועים של הסקטור צפויים להשתפר במהלך שנת הכספים 2021, כאשר הסביבה הכלכלית בעולם תשתפר. לטענתם, מחירי המעבדים לטלפונים החכמים והמחשבים האישיים יציגו עלייה שנתית של 25%-30% החל מעוד 2 רבעונים.
- האם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
- חברת הנפט משלמת קנס עתק על דליפה בים והמעבד המסחרי הראשון יוצא לדרך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כתוצאה מכך, הרווח למניה יעמוד בשנה הבאה בטווח של 10-8 דולר למניה, גבוה משמעותית מהצפי בשוק שעומד בטווח של 2.44-5.29 דולרים למניה.
גרף שבועי של מניית החברה בשנים האחרונות: לוהטת לקראת הדו"חות
ומה בנוגע לדו"חות הקרובים? הצפי בשוק היום עומד על הכנסות של 5.02 מיליארד דולר ברבעון האחרון, כאשר התחזית לרבעון הקרוב מצביעה על הכנסות של 4.8 מיליארד דולר. ממוצע התחזיות לרווח למניה עומד על 0.47 דולר (נתון שמציע על האופטימיות בתחזית האחרונה של Susquehanna לשנים הבאות).
לקריאה נוספת: מיקרון - האם המניה אטרקטיבית?טור של רמי רוזן
- 1.טעות 16/12/2019 20:55הגב לתגובה זו"קסם" בכותרת זה מטעה ,יכולים להבין שקסם של אקסלנס מעורבת,מה שכמובן לא נכון ומטעה,כתבו לדוגמא"מעשי להטים",דברי עינת.,

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו
ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו. שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720.
6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך.
מה אומרות המניות המופלאות
הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.
- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- לקראת שבוע מסחר קצר ועמוס - מה חושבים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
