מהפכת ההשקעות הבאה? רובינהוד בונה על ה-AI
אחרי ששינתה את עולם ההשקעות עבור משקיעי הריטייל עם האפליקציה שלה, רובינהוד מכוונת לדבר הבא - שילוב יכולות AI שיהפכו את ההשקה לחוויה קלה ויעילה יותר עבור המשתמשים
רובינהוד Robinhood -10.11% מוכרת לציבור המשקיעים כברוקר הדיגיטלי ששינה את עולם המסחר עם אפליקציה ידידותית שמאפשרת לסחור במניות בקלות ובחינם, אך בימים אלה החברה מכוונת לשלב הבא - מנכ"ל רובינהוד, ולאד טנב, סבור כי המהלך הבא שישנה את תחום ההשקעות כולו הוא הבינה המלאכותית, ולדבריו, החברה כבר נערכת. "התחרות שלנו היא על כישרונות, לא רק על לקוחות", הוא אמר לאחרונה. "אנחנו מתחרים עם חברות AI על אותם אנשים, כי אלה התחומים שמעסיקים אותנו באמת ואותם נרצה להוביל". לדברי טנב, הבינה המלאכותית לא רק תיכנס לעולמות ההשקעה, היא תשתלב בכל פינה בפעילות של רובינהוד.
לשדרג את היועץ - או להחליף אותו?
אחד היישומים שכבר עובד ברובינהוד הוא מערך התמיכה ללקוחות. בינה מלאכותית משולבת כיום בצ'אט של שירות הלקוחות, ומבצעת פעולות באופן עצמאי. לדוגמה, המערכת יכולה להחזיר למשתמשים את דמי המנוי של תוכנית Robinhood Gold באופן אוטומטי, מבלי לערב נציג אנושי. "אנחנו רואים את ה-AI מבצע יותר ויותר פעולות בשירות המשתמש", אומר טנב. "הוא לא רק פסיבי, הוא אקטיבי". מטרת החברה היא להרחיב את השימושים הללו כך שה-AI יוכל לבצע משימות מורכבות יותר ולפנות זמן יקר לנציגים ולאנליסטים.
אחת מהיוזמות הבולטות של החברה היא יצירת פלטפורמה שתשדך בין יועצים אנושיים לטכנולוגיה חכמה. טנב מתאר "שוק של יועצים" שיתמכו בלקוחות, כאשר ה-AI יטפל
בניירת ובמשימות הבירוקרטיות, ויאפשר ליועצים להתמקד במה שהם יודעים לעשות טוב באמת - לנהל קשרים אישיים עם הלקוחות. "אם יועץ יוכל לטפל ב-10,000 לקוחות במקום ב-100, בזכות הכלים שאנחנו ניתן לו - זה יהיה שינוי דרמטי", טוען טנב. לדבריו, גם היועצים עצמם רוצים בכך,
כי זה מאפשר להם לבלות פחות זמן מול דוחות ויותר זמן מול הלקוחות.
גם סוחרים עצמאיים עומדים להרוויח מהמהלך. טנב מסביר כי רבים מהמשקיעים הפעילים כותבים בעצמם קוד, יוצרים אינדיקטורים ואלגוריתמים למסחר, ומנהלים אסטרטגיות שמבוססות על ניתוח
טכני. "אנחנו חושבים על כל החוויה הזו - ואיך אפשר לשלב בה AI שיקל על הכול", הוא אומר. כחלק מהמהלך הזה, רובינהוד הכריזה במרץ על Robinhood Cortex, מוצר השקעות חדש שמבוסס כולו על בינה מלאכותית. הפלטפורמה תושק ללקוחות בהמשך השנה וצפויה לאפשר ניתוחים, זיהוי מגמות,
ואף בנייה אוטומטית של אסטרטגיות מסחר מותאמות אישית.
- רובינהוד מזנקת לשיא כל הזמנים בעזרת שילוב של בנקאות יוקרה והימורי פוטבול
- רובינהוד תשיק רשת חברתית בתוך אפליקציית המסחר שלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה עם החזר על ההשקעה?
בעוד טנב מצייר חזון ברור, בעולם הארגוני נשמעים קולות אחרים. מחקר
של BCG שפורסם לאחרונה מצא כי מנהלי כספים בארגונים מדווחים על תשואה נמוכה מאוד מהשקעות ב-AI, לרוב אפילו פחות מ-10%. הסיבות שונות: עלויות יישום גבוהות, רגולציה מורכבת, איכות נתונים לקויה, ובעיקר חוסר יכולת לממש ערך עסקי מוחשי.
ובכל
זאת, ההבדל בין רובינהוד לחברות הענק טמון אולי בגמישות ובמיקוד: בעוד חברות מסורתיות מחפשות החזר השקעה דרך תהליכים פנימיים מסורבלים, רובינהוד פונה היישר אל המשתמש הסופי, ומנסה להעניק לו ערך מיידי ומדיד. אם ההימור הזה יצליח, הוא עשוי להציב את רובינהוד שוב בצומת
שבו היא כבר הייתה בעבר - זה שבו היא משבשת את כל מה שידענו על איך אמורות להיראות השקעות בעולם החדש.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם
חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.
לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.
מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.
העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.
- וורנר ברוס למכירה: המניה זינקה 10% לאחר פתיחת המידע הפיננסי לרוכשים
- וורנר ברוס מסרבת להצעת רכישה של פראמאונט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.
