באפט ביטקוין
צילום: טוויטר

עובד ברקשייר האתוויי ניחש נכון - וזכה במיליון דולר

לראשונה מזה כמעט עשור זכה עובד של חברת ההשקעות של באפט בפרס של מיליון דולר בתחרות ההימורים הפנימית של ברקשייר על תוצאות טורניר כדורסל המכללות האמריקאי. הזוכה, עובד ב-FlightSafety International, חברה בת של ברקשייר האת'וויי, ניחש נכונה את התוצאות של 31 מתוך 32 המשחקים בסיבוב הראשון של הטורניר

עוזי גרסטמן |


לראשונה מזה כמעט עשור, זכה עובד של חברת ההשקעות של וורן באפט, ברקשייר האת'וויי, בפרס של מיליון דולר בתחרות ההימורים הפנימית של החברה על תוצאות טורניר כדורסל המכללות האמריקאי, הידוע כמרץ המשוגע (March Madness). הזוכה, עובד ב-FlightSafety International, חברה בת של ברקשייר האת'וויי המתמחה בהכשרת טייסים, הצליח לנחש נכונה את התוצאות של 31 מתוך 32 המשחקים בסיבוב הראשון של הטורניר. ההישג הזה הקנה לו את הפרס הכספי הנדיב.


תחרות ההימורים הפנימית של ברקשייר האת'וויי, שמתקיימת מאז 2016, מציעה פרס של מיליון דולר לשנה לכל החיים לעובד שינחש במדויק את התוצאות של 48 המשחקים הראשונים של הטורניר. עד כה, אף אחד לא הצליח לעמוד באתגר זה. השנה, באפט, המנכ"ל והיו"ר של ברקשייר האת'וויי, החליט לשנות את הכללים ולהציע פרס חד-פעמי של מיליון דולר לעובד שינחש נכון לפחות 30 מתוך 32 המשחקים בסיבוב הראשון.


הזוכה הנוכחי היה אחד מתוך תריסר עובדים שניחשו נכונה 31 משחקים, אך הוא זכה בפרס הראשי בזכות רצף הניחושים הנכונים הארוך ביותר – 29 משחקים ברציפות. שאר העובדים שהגיעו להישג דומה יקבלו פרס של 100 אלף דולר כל אחד.


באפט, המכונה "האורקל מאומהה", ידוע בחיבתו לטורניר המכללות ובקשריו לעיר הולדתו, אומהה. בעבר הוא הציע להכפיל את הפרס בתחרות ההימורים אם אחת משתי קבוצות מאומהה - קרייטון בלוג'ייז או אומהה מאבריקס - תגיע לגמר הטורניר. הזכייה הנוכחית מדגישה את האתגר העצום שבניחוש תוצאות טורניר המכללות, שבו משתתפות 64 קבוצות וההסתברות לניחוש מדויק של כל המשחקים היא מזערית. עם זאת, התחרות הפנימית של ברקשייר האת'וויי ממשיכה לעודד את עובדיה להשתתף ולהתנסות בחוויה הספורטיבית המרתקת.



לפני כשבוע נודע כי באפט מגדיל את ההשקעה שלו ביפן. ברקשייר האת'וויי של באפט הגדילה  את ההשקעות בחמש הענקיות היפניות שבהן היא כבר מחזיקה – מיצובישי, מארובני, מיצוי, איטוצ'ו וסומיטומו – בסכום משמעותי של 3-2 מיליארד דולר. מנגד, באפט לא מגדיל את ההשקעות שלו בשוק האמריקאי, אפילו לא במניית ברקשייר עצמה, ובמקום זאת יושב על ערימה של 330 מיליארד דולר במזומן – כשליש משווי הנכסים הנזילים של החברה. כבר במכתב השנתי שלו לבעלי המניות של ברקשייר בפברואר, באפט רמז שהוא מתכוון להמשיך להגדיל את ההחזקות בחברות היפניות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

סם אלטמן
צילום: ויקיפדיה - TechCrunch

openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT

כשהמתחרות סוגרות פערים, המשתמשים מתלוננים והלחץ הפיננסי גובר,  סם אלטמן מפנה את כל המשאבים לשיפור חוויית המשתמש: "יש עוד הרבה עבודה"



הדס ברטל |

חברת openAI, המפתחת של ChatGPT, נמצאת באחת מנקודות המפנה הדרמטיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הכריז על "קוד אדום" פנימי, לצורך שדרוג ברמת הדחיפות הגבוהה ביותר, במטרה לשפר את הביצועים של המוצר המרכזי של החברה ולחזק את חוויית השימוש.

מדובר בצעד שמעיד על רמת הדחיפות שהחברה חשה, על רקע התחזקות גוגל עם מודל Gemini שעקף את openAI במדדים טכניים רבים, לצד האצה בכניסת מתחרות נוספות כמו Anthropic לשוק הארגוני.

יותר מדי השקעות, פחות מדי תוצאות

לפי המזכר הפנימי, החברה תשהה בינתיים פיתוחים נוספים שהיו בשלבים מתקדמים, כמו למשל: סוכני AI בתחומי בריאות, קמעונאות ואפילו פרויקט בשם Pulse שפותח כעוזר אישי. גם תכניות להכנסות מפרסום נדחות לעת עתה.

במקום זאת, כל הצוותים הרלוונטיים יתמקדו בשיפור ChatGPT בדגש על ביצועים, מהירות תגובה, אמינות והפיכת הממשק ליותר מותאם אישית ו"אינטואיטיבי". החברה מקיימת כעת שיחות עבודה יומיות בנושא ומעודדת מעבר זמני של עובדים בין מחלקות כדי לתגבר את המאמץ.

משתמשים פחות מרוצים, מתחרות מצמצמות פערים

גרסת GPT-5 שהושקה לאחרונה בקיץ זכתה לביקורות צוננות מצד חלק מהמשתמשים: הטון נתפס כקריר, המענה לשאלות פשוטות הפך מסורבל יותר, והאינטראקציה הפכה "טכנית מדי". לפני כחודש ביצעה החברה תיקונים, אך נראה שלא די בכך. במקביל, גוגל ממשיכה להתקדם במהירות. גרסת Gemini החדשה עקפה את מודל GPT במדדים סטנדרטיים בתעשייה, והציגה זינוק של 200 מיליון משתמשים חודשיים תוך שלושה חודשים בלבד. גם Anthropic מושכת יותר לקוחות עסקיים ומצטיירת כמתחרה אמינה. כיום גם דווח כי החברה שוקלת גם הנפקת ענק לפי שווי של 300 מיליארד דולר.