משבר ביחסים? מניית הדייטים שצונחת ב-28%
החברה צופה ירידה של עד 10% בהכנסות ברבעון הראשון של 2025; הרווח התפעולי השתפר אך מספר המשתמשים המשלמים גדל רק ב-5.3%
חברת באמבל Bumble -4.39% , מפעילת אפליקציית ההיכרויות הפופולרית, נופלת עד 28%, כאשר המשקיעים הגיבו בחריפות לתחזית המאכזבת של החברה לרבעון הראשון של 2025. החברה צופה הכנסות של 242-248 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה,
המשקפות ירידה של 7%-10% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. תחזית זו נמוכה משמעותית מציפיות האנליסטים, שצפו הכנסות של 257 מיליון דולר.
תוצאות הרבעון הרביעי של 2024, שפורסמו לאחר סגירת המסחר ביום שלישי, הציגו ירידה של 4.4% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, והסתכמו ב-261.6 מיליון דולר. סכום זה כולל השפעה שלילית של תנועות מטבע חוץ בסך 2.7 מיליון דולר.
נקודות האור
למרות התמונה הכללית המאתגרת, החברה הציגה מספר נקודות אור. הרווח התפעולי הסתכם ב-37 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 6.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה. בנוסף, מספר המשתמשים המשלמים גדל ב-5.3% ל-4.2 מיליון ברבעון.
נקודת אור משמעותית בדוחות היא החזרה הצפויה של וויטני וולף הרד לתפקיד המנכ"לית. הרד, שעזבה את החברה בינואר 2014, צפויה לחזור לתפקיד באמצע מרץ 2025, כפי שהוכרז לראשונה ב-17 בינואר.
- באמבל מפטרת 30% מהעובדים - והמניה מזנקת ב-25%
- באמבל מתקשה להתאים את עצמה לשינויים בעולם הדייטינג; המניה מתרסקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתגובה לתוצאות, בג'יי פי מורגן הורידו את מחיר היעד למניית באמבל מ-8 דולר ל-7 דולר, תוך שמירה על המלצת "ניטרלי". לדבריו, "תהליכי התאוששות מבוססי מוצר דורשים זמן, כאשר באמבל עדיין מתמקדת בשיפור המעורבות לפני מעבר להתמקדות בהמרה ובהכנסות".
האנליסטים דחו את תחזית החזרה לצמיחה של באמבל ל-2027, "בדומה לטינדר". בקרב 22 אנליסטים, ארבעה אנליסטים ממליצים על קנייה או משקל יתר, 16 ממליצים על החזקה, ושניים ממליצים על משקל חסר.
במהלך שיחת המשקיעים, ההנהלה הודיעה על החלטתה להפסיק את פעילותן של שתי אפליקציות שרכשה בעבר: Fruitz, אפליקציית היכרויות צרפתית, ו-Official, אפליקציה המיועדת לחיזוק מערכות יחסים קיימות. ההחלטה נועדה לאפשר התמקדות ב"עסקי הליבה" של החברה - באמבל ובדו.
- ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
- תרופת ההרזיה החדשה של אלי לילי: ירידה של 30% במשקל, אך שיעור הנשירה גבוה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
השיפור בביצועים הפיננסיים עוד רחוק
האתגרים העומדים בפני במבל משקפים מגמות רחבות יותר בשוק ההיכרויות המקוון, כאשר חברות רבות מתמודדות עם תחרות גוברת ושינויים בהתנהגות הצרכנים. השינוי המתוכנן
בהנהלה והתמקדות מחודשת בעסקי הליבה מציגים אסטרטגיה ברורה להתמודדות עם האתגרים הנוכחיים, אך השוק נראה ספקני לגבי קצב ההתאוששות הצפוי.
שווי השוק של באמבל ספג מכה משמעותית בעקבות הירידה החדה במניה, המשקפת את החששות המתגברים של המשקיעים לגבי יכולת החברה לחזור למסלול צמיחה בטווח הקצר. במבט קדימה נראה שהחברה צפויה להתמקד בשיפור חוויית המשתמש ובהגדלת שיעורי המעורבות לפני שתוכל לראות שיפור משמעותי בביצועים הפיננסיים.
באמבל נסחרת כעת לפי שווי של 915.8 מיליון דולר, לאחר שמניית החברה נפלה ב-28% מתחילת השנה וב-56% ב-12 החודשים האחרונים.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
