משרד האוצר החליט; על מנת לקבל סבסוד למעונות יום - יש לעבוד
שר האוצר, אביגדור ליברמן הודיע היום כי על מנת שמשפחה תקבל סבסוד למעונות יום על בן הזוג שבמשפחה לעבוד לפחות 24 שעות בשבוע, מי שלא יעשה כן - לא יקבל את הסבסוד.
בנוסף הוחלט לאפשר קבלת סבסוד במקרים בהם בן הזוג רוכש השכלה או כישורים שיאפשרו בעתיד השתלבות בשוק העבודה.
כללי הזכאות הרגילים יישארו כלשונם (זכאות לפי מבחן הכנסה לנפש, זכאות להורים יחידנים וכו').
ככל שההורים ישתלבו בשוק העבודה במהלך שנת הלימודים הם יוכלו לקבל סבסוד החל מיום תחילת העבודה.
הציבור המושפע ביותר מהמהלך הוא ציבור האברכים, שהקצבה החודשית שלהם ממילא עומדת על 800 שקלים בלבד, ורק לקיחת ההטבה הזו - ששווה להם בממוצע כ-1,300 שקל בחודש.
- 7.arye 08/07/2021 01:02הגב לתגובה זוהוא רוצה שהנשים החרדיות יחזרו לשבת בבית ויעזבו את המשרות בהייטק ובחשבונאות וכו' כשיש 5 קטנים בבית וצריך לשלם עליהם מעונות וגנים כבר לא משתלם לצאת לעבוד!!! כידוע עם העליה הברוכה מאד מחבר העמים הגיעו מאות אלפים שבמוצהר הם לא יהודים ולא רוצים פה מדינה יהודית כל דבר יהודי פה מפריע להם, ואותם מייצג ליברמן!!! זה התוצאות!!!
- 6.אברך 07/07/2021 15:21הגב לתגובה זוהיום אברך מקבל 504₪ בלבד אם לא יהיה סיבסוד פשוט לא נשלח למעון איננו זקוקים לכספכם מסדרים מעולה לבד
- לא אברך 07/07/2021 16:37הגב לתגובה זואם בכזאת קלות אתם יכולים להתסדר לבד, למה עשקתם את קופת המדינה עד עכשיו?!
- אז למה אתם שולחים למעונות? תטפלו בילדים שלכם בבית (ל"ת)אני 07/07/2021 15:51הגב לתגובה זו
- 5.אלי 07/07/2021 14:41הגב לתגובה זוכל הכבוד לשר ששומר על האוצר ולא כמו שרי הליכוד
- 4.אופיר 07/07/2021 14:33הגב לתגובה זויבוא היום שהחרדים עוד יודו לליברמן על שגאל אותם מבורותם ואילצם לדעת השכל ודעת. ותבוא עליו הברכה ונאמר אמן
- אבי 07/07/2021 15:41הגב לתגובה זושוויוני זה לא כי החוק מדבר רק על מקרה שהגבר לא עובד צודק זה לא כי קשה לי להאמין שזה ישפיע עליהם וחכם אנחנו נראה בהמשך מה יקרה
- 3.ליברמן תזכור גם אהוד ברק הכריז על המהפכה החילונית פפפחח (ל"ת)משה ראשל"צ 07/07/2021 14:12הגב לתגובה זו
- 2.א 07/07/2021 14:02הגב לתגובה זוכל הכבוד!
- 1.רבקה 07/07/2021 14:00הגב לתגובה זולהעלאת הריבית?

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
תיירות במרוקו קרדיט: גרוקבין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
התעופה הישראלית מתאוששת עם חזרה הדרגתית לשמיים, יעדים חדשים-ישנים ותחרות שאט אט חוזרת בענף - תמונת מצב
ענף התעופה הישראלי עובר בתקופה האחרונה תמורות שונות במטרה לחזור לשגרה של לפני המלחמה. אחרי חודשים של האטה עמוקה בעקבות המלחמה, השמיים של ישראל מתחילים להיפתח מחדש, אך התמונה עדיין רחוקה מלהיות פשוטה ומהשגרה שהכנו לפני ה-7 באוקטובר. לצד חידוש קווים בינלאומיים חשובים והגעת שחקנים חדשים לשוק המקומי, ניכרת ירידה כללית בהיקף הפעילות, בעיקר בטיסות יוצאות, והאתגרים בענף נותרו רבים.
אחת ההתפתחויות הבולטות היא חידוש הטיסות בין ישראל ומרוקו, שנעצרו לחלוטין במהלך המלחמה. הקו הזה, שנפתח במקור כחלק מההסכמות המדיניות בין המדינות, מקבל כעת רוח חיים מחודשת, והוא נחשב לסמל לחזרה הדרגתית של התיירות והקשרים הכלכליים. עם זאת, נראה שהביקוש עדיין מתון, בעיקר בגלל זהירות של נוסעים ותנאי ביטחון אזוריים שלא חזרו לשגרה מלאה.
במקביל, חברת וייז אייר (Wizz Air), אחת מחברות הלואו־קוסט ההונגרית ואחת הבולטות באירופה, מתכננת להקים בסיס בישראל, צעד שממחיש את האמון המתחדש בשוק המקומי. הבסיס צפוי לשמש מוקד לפעילות שוטפת, ולהגדיל את היקף הטיסות לאירופה וליעדים נוספים. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להעמיק את אחיזת החברה באזור, תוך מתן תחרות ישירה לשחקניות הוותיקות ובראשן אל על.

- המלונות שאירחו מפונים יקבלו 160 מיליון ש' לשיפוצים
- קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על ניצלה את תקופת הגאות בשווקים ואת הסביבה התפעולית החיובית בשנה שלפני המלחמה כדי לשפר את מצבה הפיננסי. החברה הצליחה לצמצם חובות באופן ניכר, הודות לרווחיות גבוהה ולעלייה חדה במניית החברה, שאפשרה גיוס הון בתנאים נוחים. כיום, אל על נמצאת בעמדה טובה יותר מבחינת איתנות פיננסית וניהולית, אבל היא פועלת בסביבה שונה לחלוטין כאשר התחרות גדלה, מחירי הדלק נותרו תנודתיים והנוסעים נזהרים יותר בתכנון נסיעות לחו"ל.
