מייקל בלומברג
צילום: getty images, Scott Eisen / Stringer

מייקל בלומברג הודיע על כניסה למרוץ לנשיאות ארצות הברית

איל התקשורת ומי שהיה ראש עיריית ניו יורק, הודיע אתמול באופן רשמי על כוונתו להתמודד על ראשות המפלגה הדמוקרטית. מה יקרה לאימפריית החדשות שלו?
ארז ליבנה | (1)
קרב ניו יורקי במשקל כבד: המיליארדר מייקל בלומברג, מי שעומד בראש אימפריית התקשורת הנושאת את שמו, הודיע אתמול באופן רשמי על כוונתו להתמודד על ראשות המפלגה הדמוקרטית, כדי להתמודד מול הנשיא המכהן, דונלד טראמפ – בעצמו מיליארדר מניו יורק.   "אני רץ לנשיאות כדי לנצח את דונלד טראמפ ולבנות מחדש את ארצות הברית", צייץ בלומברג בחשבון הטוויטר שלו. "אני מאמין שסט היכולות הייחודי שלי בעסקים, ממשל ופילנטרופיה, יסייע לי לנצח ולהוביל", כתב.    הציוץ לא ממש הלהיב את ההמונים, כאשר זכה רק ל-16 אלף לייקים ומעל ל-4,300 ריטוויטים (שיתופים). בציוץ נוסף תקף בלומברג את טראמפ ואמר כי "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו עוד 4 שנים של התנהגותו הפרועה וחסרת האתיקה של טראמפ".   הרפובליקנים לא מתרגשים; מה יקרה עם האימפריה? בלומברג, שכבר בבחירות ב-2016 רצה להיכנס למרוץ, פמפם במשך זמן רב את האפשרות כי ייכנס למרוץ ואתמול הפך את זה לרשמי. יריביו העיקריים במרוץ לראשות המפלגה הם סגן הנשיא לשעבר, ג'ו ביידן, וגם המועמדת הפרוגרסיבית, אליזבת וורן.   בינתיים, במפלגה הרפובליקנית מסרבים להתרגש. קלי-אן קונווי, יועצת הבית הלבן המקורבת לטראמפ, אמרה כי מועמדותו היא לא יותר "מקשת בענן וחדי קרן" והוסיפה כי במצבה של המפלגה הדמוקרטית כעת, בלומברג כנראה אינו רצוי בשל הסטטוס שלו כמיליארדר.   עם זאת, בשל העובדה כי בלומברג מנהל אימפריה תקשורתית, המונה כ-2,700 עיתונאים ואנליסטים ועוד 19,000 עובדים ב-69 מדינות, עלולה להוות בעיה אתית חמורה. בתגובה לכך, העורך הראשי של בלומברג פרסם הודעה לפיה החברה לא תסקר את בלומברג ולא תחקור אותו, או את יתר המועמדים מטעם המפלגה הדמוקרטית.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אין לו סיכוי כי השמאל סוציאליסט שונא מליינים (ל"ת)
    מחפש שואה בנרות 25/11/2019 12:28
    הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

ביטוח לאומי
צילום: Shutterstock

ביטוח לאומי מסרב להיות אחראי על בדיקות תגי הנכים

המוסד לביטוח לאומי - "העומסים חריגים, הוועדות מטפלות ב-600 אלף תיקים בשנה"

רן קידר |

הצעה שמופיעה בטיוטות חוק ההסדרים לשנת 2026 מבקשת לבצע שינוי דרמטי בתהליך הנפקת תגי חניה לנכים: ביטול הבדיקות הרפואיות הישירות ברשות הרישוי של משרד התחבורה, והעברת הסמכות להחליט על הזכאות לגופים אחרים, בעיקר הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ומשרד העבודה והרווחה. במקום בדיקה חדשה בכל בקשה, המערכת תסתמך על אישורים רפואיים קיימים שכבר ניתנו לאותם אנשים במסגרת קצבאות נכות או שיקום.

הביטוח הלאומי מתנגד נחרצות. המוסד טוען שהוועדות הרפואיות שלו מטפלות כיום בכ-600 אלף תיקים בשנה, מספר שיא שנובע בעיקר מהשלכות מלחמת “חרבות ברזל”, תביעות מילואימניקים, נפגעי פעולות איבה ומשפחות חטופים ונעדרים. הוספת מאות אלפי בקשות לתגי חניה תגרום לעיכובים של חודשים ארוכים, ודווקא האנשים שהתג נועד לסייע להם,  נכים קשים, חולים כרוניים וילדים עם מוגבלות – יישארו ללא פתרון ניידות מיידי.

תגים מזוייפים

בישראל חל זינוק חסר תקדים במספר תגי הנכה. ב-2020 עמד המספר על כ-90 אלף תגים פעילים; כעת הוא הגיע כ-660 אלף גידול של פי 7.5 בחמש שנים בלבד. חקירות משטרה ודוחות מבקר המדינה חשפו כי עשרות עד מאות אלפי תגים הונפקו במרמה, באמצעות מסמכים רפואיים מזויפים או “רופאים מומחים” שחתמו בתשלום. התוצאה בשטח: חניות נכים תפוסות על ידי מי שאינם זכאים, ונכים אמיתיים נאלצים לחפש חניה רחוק או לוותר על יציאה מהבית.

במהלך השנה פרסם משרד התחבורה נוהל חדש וקשוח יותר להנפקת תגים, שכלל דרישה למסמכים עדכניים וביטול חידושים אוטומטיים. אולם יישום הנוהל נדחה שוב ושוב, וההצעה הנוכחית בחוק ההסדרים נתפסת כניסיון לעקוף את הבעיה הבירוקרטית על ידי העברת האחריות לגוף אחר.

הביטוח הלאומי מדגיש שוב ושוב כי “תגי חניה לנכים אינם בסמכותנו ואינם חלק מהמשימות שלנו”. נציגי המוסד אמרו בדיונים בכנסת שהעומסים כבר כיום חריגים, וקליטת הנושא תפגע קודם כל באוכלוסיות המוחלשות ביותר. מנגד, משרד האוצר ומש משרד התחבורה טוענים שהשינוי יחסוך כסף ציבורי, יקטין משמעותית את הזיופים ויאפשר בדיקה מחודשת שיטתית של כל התגים שהונפקו בעשור האחרון. לפי הערכות פנימיות, שלילת התגים הלא-כשרים עשויה להחזיר לשוק מאות אלפי מקומות חניה ייעודיים. בחלק מגרסאות ההצעה נקבע גם שתושבי חוץ ומי שאינם זכאי קצבה מביטוח לאומי או ממשרד הביטחון ימשיכו להיבדק במשרד התחבורה – כדי למנוע ניצול נוסף של הפרצה.