מלונות פתאל חופשה נסיעה טיול נופש
צילום: יח"צ

חשד להטעיית צרכנים באתרי תיירות מובילים - האם מגיע לכם פיצוי?

אל על, ארקיע, איסתא, איזיגו, אליס, וואלה טורס, פתאל, ישראייר וגוליבר - אלו רק חלק מהחברות המפרות. טרם ביצוע עסקה, הנה הדברים שכדאי שתכירו

מורן ישעיהו | (1)

הטעיה בפרסום, הטעיה בגובה דמי הביטול (גבוה ממה שהחוק מורה), מכירת חבילות שנגמרו (ביודעין) והצעת חלופות יקרות יותר - אלו רק חלק מתלונות שנתקבלו אצל הרשות להגנת הצרכן בתחום התיירות. מבצע אכיפה של הרשות חשף הפרות ב-25 אתרי אינטרנט המשווקים מוצרי תיירות בישראל. טרם נתקבלה החלטה סופית לגבי תיקי החקירה.

בין החברות שנמצאו כמפרות נמנות אל על, ארקיע, איסתא, איזיגו, אליס, וואלה טורס, גוליבר ישיר בע"מ, ישראייר תעופה ותיירות בע"מ, פתאל, קווי חופשה בע"מ, איסתא ישראל, ישרוטל מלונות (1981) בע"מ, קשרי תעופה בע"מ, אי טרוול, כנפי משק, נטרוול בע"מ, קל שירותי נופש בע"מ, מונה טורס בע"מ, ענבר נופש ותיירות בע"מ, בליק, רשת כינורות,סולו איטליה, רימון טיולים בע"מ, החברה הגאוגרפית- ברק אפיק בע"מ, דיזנהאוז- בי.טי.סי בע"מ.

ברשות מציינים כי ניתן היה למנוע את מרבית ההפרות לו הצרכנים היו מצוידים במידע בסיסי לגבי זכויותיהם כצרכן ולגבי פרטי העסקה. בין השאר, אלו הדברים החשובים שכדאי שתכירו:

1. זכות הביטול בביצוע עסקת מכר מרחוק (באתרים המופנים לישראלים) - רכישה אינטרנטית או טלפונית של כרטיס טיסה או חדר במלון מוגדרת כעסקת מכר מרחוק במסגרתה הצרכן רשאי לבטל את העסקה תוך 14 ימים מיום ביצוע העסקה – גם בלי נימוקים ועד שבעה ימי עסקים, קודם למועד שבו אמור השירות להינתן.

עלות הביטול היא 100 שקל או 5% מערך העסקה – הנמוך מבניהם. לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים, עולים חדשים ובעלי מוגבלויות – הזכות קיימת עד 4 חודשים מיום העסקה ובלבד שהעסקה כללה שיחה בין העוסק לצרכן. 

2. חובת גילוי - מומלץ לא לבצע עסקה מאתר שאינו מוכר לצרכן, ומאתר שאינו מציג את פרטי העוסק בארץ ובחוץ לארץ, התכונות העיקריות של הנכס או של השירות, מחיר הנכס או השירות ותנאי התשלום האפשריים, מועד ודרך הספקת הנכס או השירות, התקופה שבה ההצעה תהיה בתוקף, פרטים בדבר אחריות לנכס, פרטים בדבר זכות הביטול - אי הצגת הפרטים האמורים מהווה הפרה של החוק.

3. הצגת מע"מ (באתרים המופנים לישראלים) - החוק קובע כי מחיר העסקה באתרי המכר צריך לכלול את תוספת המע"מ. כדאי לשים לב כדי להימנע מגילוי התוספת רק בעת ההגעה למלון. 

קיראו עוד ב"בארץ"

להלן ההפרות שנמצאו באתרים השונים:

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    צביקה 16/10/2018 15:26
    הגב לתגובה זו
    בכל מקום מסתובב שם של יהודי לנוכל . אז תמשיכו לתדלק את מה שאומרים עלנו הגויים
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.