קיה קוב: קופה עירונית 4 דלתות וידאו

היצרנית הקוריאנית מציגה עוד מכונית קונספט מעוצבת מבית היוצר של פיטר שרייר
שלומי פרידמן |

קיה קוב קונספט

תערוכת סיאול פתחה לא מכבר את שעריה וקיה מנצלת את הבמה המקומית כדי לחשוף בפנינו מכונית קופה קומפקטית עם עיצוב מרענן. מדובר ברכב תצוגה בשם קוב (CUB) שלמעשה משאיל אלמנטים רבים מרכב קונספט אחר של החברה, ה'קיי' (Kee), שהוצג עוד בשנת 2007.
 
 
הקוב יכולה לאכלס 4 נוסעים ומציעה מרכב בתצורת 4 דלתות כשהשתיים האחוריות נפתחות אחורה בניגוד לכיוון המקובל. סידור זה מאפשר לוותר על קורה B המסורתית ומסייע בגישה נוחה בעת הכניסה והיציאה ממנה. חשוב בעיקר ככל שהמכונית הופכת לקטנה יותר, וזו שלפניכם רושמת פחות מ-4 מטרים בסעיף האורך.
 
 
 
מוטיב 'אף הטיגריס' המוכר משאר דגמי היצרנית, מופיע גם כאן אך הוא קטן יותר ומשלב פתח יניקת אוויר (למנוע המוגדש) כפי שנצפה לראשונה בקיי קונספט. את ההופעה החיצונית משלימים פנסי LED הן בחזית והן מאחור, חישוקי 19 אינץ' וצביעה ייחודית. כל אלו מביאים לכדי יצירת מראה דינאמי, שיכול לרמוז על ייעוד המכונית, לצד הצהרות על יעילות אווירדינמית ומקדם גרר נמוך.
מבפנים, טוענת קיה להשראה עיצובית דווקא מעיניהם של יצורים שונים מעולם החי, עם תא נוסעים מוקפד מצד אחד, אך תכליתי ומינימליסטי מאידך. כמו כן, הקוב מצויד במערכות שליטה ובקרה מתוחכמות, כשהבולטת בהן מפקחת על המצב הפיזיולוגי של הנהג.
 
 
 
יחידת הכוח עושה שימוש במנוע 1.6 ליטר GDI (מוגדש טורבו כמובן) המוכר מדגמים נוספים של קונצרן יונדאי-קיה, אשר בין היתר מניע גם את גרסת ה-GT של הסיד החדשה. לפחות אותה הוא מאיץ, בעזרת 204 כ"ס ותיבה ידנית עם שישה הילוכים, ב-7.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. כעת נשאר להמתין ולראות אם ומה מכל זה יגיע בעתיד לדגמי קיה הסדרתיים והאם זו התשובה של קיה לוולוסטר של יונדאי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פרוטקשן (דאלי)פרוטקשן (דאלי)

שב"כ ייכנס לתמונה? "פרוטקשן הוא טרור"

ראש מועצת חצור הגלילית, מיכאל קבסה, דיבר בכנס מיוחד של הפורום הצפוני לקידום תעשייה ותעסוקה, שהתמקד במאבק בתופעת הפרוטקשן, וקרא להגדיר את התופעה של גביית דמי חסות כטרור לכל דבר. לדבריו, "כולם צריכים להרים את הראש, לא להתבייש, לא לפחד ולפעול בנחישות. זה מאבק על הצפון שלנו"

עוזי גרסטמן |

כנס מיוחד של הפורום הצפוני לקידום תעשייה ותעסוקה, שהתמקד במאבק בתופעת הפרוטקשן, נערך היום במלון פסטוראל שבכפר בלום. בין המשתתפים הבולטים נכח מיכאל קבסה, ראש מועצת חצור הגלילית ונציג אשכול גליל מזרחי, שהוביל קריאה נחושה לשינוי תפישתי ומוסדי ביחס לאיום ההולך וגובר על יישובי הצפון והמגזר העסקי. קבסה פתח את דבריו בהבעת תודה לכל הגורמים שהגיעו לכנס כדי להשמיע קול משותף נגד התופעה: "תודה לכל השותפים שהגיעו ושמשמיעים את הקול שלנו בסוגיה שמטרידה את כולנו ולא פוסחת על שום פרק זמן או סקטור. אני שמח שמתחילים לדבר על זה בצורה רחבה, כי זו בעיה שמקיפה ונוגעת לכולם".

לדבריו, המאבק בפרוטקשן אינו יכול להישאר באחריות המשטרה בלבד, ויש צורך להגדיר את התופעה כפעילות טרור לכל דבר, כדי לאפשר לשב"כ להיות מעורב. "פניתי שנים לשירותי הביטחון בדרישה לקרוא לזה טרור. אם זה יוגדר כטרור - גם השב"כ יוכל להיות מעורב. עם האמצעים והיכולות שלהם אפשר להשלים את עבודת המשטרה בהיבט הזה", הוא הוסיף.

על פי נתונים של מארגני הכנס, יותר מ-60 אירועי פרוטקשן התרחשו בחודשיים האחרונים בצפון, כולל גביית דמי חסות באיומים, הצתות ופעולות אלימות שונות. לדבריהם, רק באחרונה פורסם כי 160 תיקים נפתחו במשטרה בגין עבירות כאלה, כש-78% מהתיקים שנפתחו הם מהצפון.

קבסה הדגיש כי, "זו שעת רצון גדולה בתקווה שכולם ישלבו כוחות במאבק נגד הפרוטקשן. נעלה הילוך ונצטייד בכלים משמעותיים. זו לא גזירת גורל - כולם צריכים להרים את הראש, לא להתבייש, לא לפחד ולפעול בנחישות. תעודדו את כולם להתלונן ולתקוף. זה מאבק על הצפון שלנו, זו משילות ברמה הכי גבוהה שיש".

אחד הנושאים שעלו בכנס והוגדרו כ"חמורים במיוחד" הוא היבט הביטוח. קבסה אף התריע כי חברות ביטוח רבות אינן מבטחות עסקים שנפגעו מפרוטקשן - מה שמכניס בעלי עסקים למעגל שתיקה וחוסר יכולת להתגונן. לדבריו, "אם עסק מאבד את הפוליסה - הוא נכנס למעגל שתיקה. וכשהוא עוד מקבל חשבונית רשמית ומוכרת כהוצאה - לאן הגענו?". הוא טען כי לאחר מלחמת חרבות ברזל והחלפת ראשי שירותי הביטחון, הוא חש כי המשטרה מעבירה הילוך במאבק, וזה הזמן להתקדם ולהקים מנגנוני פעולה ברורים: "אני חושב שיש שעת רצון גדולה אחרי המלחמה. מרגישים שהמשטרה מעבירה הילוך".