פולקסווגן גולף החדשה: עכשיו גם בסטיישן וידאו

פולקסווגן מציגה בתערוכת ז'נבה את גרסת הסטיישן של הגולף החדשה. היבואנית בוחנת את כדאיות ייבואה
עמרי ספיר |

פולקסווגן גולף וריאנט (סטיישן)

תערוכת הרכב של ז'נבה מפורסמת כזאת שמוצגים בה רכבי קונספט רבים וכמובן גם מכוניות-על, ושנת 2013 רחוקה מלאכזב בתחומים הללו. אך בין כל מושכי תשומת הלב נמצאות גם מכוניות "רגילות", חלקן אפילו די חשובות. אחת מהן היא גרסת הסטיישן של פולקסווגן גולף החדשה, המכונה וריאנט (Variant), שנחשפה לראשונה גם היא בתערוכה. מדובר במכונית חשובה עבור השוק האירופאי חובב הסטיישנים, ולמרות שהסטיישן לא שווקה בישראל בשנים האחרונות, ייתכן והפעם המצב יהיה שונה הפעם.
 

הווריאנט החדשה נשענת כמובן על פלטפורמת MQB של הקונצרן, עליה מבוססת בין היתר גם הגולף. היא שומרת על בסיס גלגלים של 263.7 ס"מ וזוכה לתוספת של 30.7 ס"מ ביחס להאצ'בק, מה שמציב את האורך הכללי של הסטיישן על 456.2 ס"מ. מה שמתקבל זה נפח תא מטען מגודל – 605 ליטר – שהם 225 ליטרים יותר מאשר בהאצ'בק, ו-100 ליטרים יותר מגרסת הסטיישן של הדור הקודם שכאמור לא שווקה כאן. עם קיפול המושבים האחוריים מתקבל נפח של 1,620 ליטר. חוץ מהנפח, פולקסווגן שמה דגש גם על נוחיות השימוש בתא המטען. גובה תא המטען עומד על 63 ס"מ, רוחבו מטר בחלקו הצר ביותר, וגובה הרצפה ניתן לכוונון.
מתחת למכסה המנוע, כמו גם ברשימת האבזור, תמצאו את אותם נתונים ומאפיינים המוכרים לנו מהגרסה הרגילה של הגולף.
 
 
 
הדור השביעי של הגולף הוצג בשנה שעברה בתערוכת פריז, נחת בארץ לפני כחודש וכבר הספיק לעשות עלינו רושם חיובי למדי במבחן הדרכים המקומי. עם פתיחתה של תערוכת ז'נבה, התברר שהיא הרשימה לא רק אותנו כשהוכרזה כמכונית השנה באירופה לשנת 2013 על-ידי פאנל של 58 שופטים. לגבי גרסת הסטיישן נמסר לאוטו ע"י היבואנית שהם בוחנים את ייבוא התצורה, אך טרם נתקבלה החלטה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מאגר לוויתן  (צילום: אלבטרוס)מאגר לוויתן (צילום: אלבטרוס)

ישראל ומצרים מתקרבות להסכם: מתווה יצוא הגז מלוויתן לקראת אישור סופי

ההבנות בין משרד האנרגיה לשותפות לוויתן סוללות את הדרך ליצוא 130 BCM גז למצרים בהיקף של כ-35 מיליארד דולר - לצד התחייבות להבטחת אספקה רציפה למשק הישראלי

מנדי הניג |
נושאים בכתבה לוויתן

בתום רצף דיונים שנמשך לתוך הלילה, משרד האנרגיה והשותפות במאגר לוויתן הגיעו לסיכום שמאפשר להניע את אחת העסקאות המשמעותיות שנרשמו בענף האנרגיה הישראלי. ההסכם, שאמור להיחתם רשמית על ידי ראש הממשלה ביממה הקרובה, יאפשר יצוא גז טבעי למצרים בהיקפים שמעולם לא נחתמו קודם, ויהווה בסיס להרחבת פעילות המאגר בשנים הקרובות. מאחורי ההסכמות עומדת מערכת של שיקולים כלכליים, רגולטוריים ומדיניים, שמתחברת לצורך של שני הצדדים לייצב את משק האנרגיה שלהם ולבסס תשתיות ארוכות טווח.

על פי המתווה, לוויתן ייצא למצרים 130 BCM גז טבעי בהיקף של כ-35 מיליארד דולר, באמצעות חברת Blue Ocean Energy המצרית. מבחינת השותפות - ניו-מד ניו-מד אנרג יהש 4.31%   , שברון ורציו רציו פטרול יהש -2.23%   זה בעסקה שמאפשרת את ההשקעה בהרחבת יכולות ההפקה וההולכה של המאגר, כולל צינור חדש ומערכות שמיועדות להגדיל את קצב ההפקה. מנגד, משרד האנרגיה קיבל כמה התחייבויות שנועדו לשמר את ביטחון האנרגיה של ישראל: מחיר מוגדר לאספקה לשוק המקומי, וכן מנגנון שלפיו במקרה של תקלה במאגרים אחרים, לוויתן יפנה גז ישירות למשק הישראלי. זה גם מהלך שמחזיר חלק מהעקרונות שהיו במתווה הגז המקורי, ומייצר למדינה יכולת תכנון רחבה מול הביקוש הגובר.


לכתבות נוספות בנושא:

לוויתן בעסקת יצוא למצרים של 35 מיליארד דולר עד 2040; שותפויות הגז מזנקות

גז ישראלי - רווח מצרי; כך א-סיסי מרוויח מיליארדי דולרים בשנה על חשבון ישראל


למתווה החדש יש גם מימד פוליטי. נתניהו רוצה להשלים את ההסכם לפני פגישתו עם נשיא ארה"ב אליו הוזמן לסוף החודש, בין היתר לנוכח מעורבותה של שברון בעסקה והאינטרס האמריקאי בשימור היציבות האזורית. למרות שהעסקה נחתמה כבר באוגוסט, ההיתר הרשמי התעכב בשל דרישה לפרוס את היצוא מעבר לשנת 2040 - החוזה המקורי - כדי לשמור אופציה להגדלת אספקה לשוק המקומי במחירים נמוכים יותר. הדרישה הזו יצרה סחבת ארוכה, שבמהלכה גם גורמים אזוריים ניסו לנצל את ההזדמנות.