הצלחה מהדהדת: ניסאן רזוננס וידאו

ניסאן רוצה לשמר את המוניטין שלה בתחום הפנאי עם רכב קונספט חדש שכבר מספיק לקטוף פרסים בדטרויט
עמרי ספיר |

ניסאן רזוננס (Resonance) קונספט

הכותרת אולי קצת מקדימה את המאוחר, אבל ניסאן רזוננס (Resonance – 'תהודה' בעברית), הקונספט החדש של היצרנית, כבר מצליח לקטוף פרסים בתערוכת דטרויט בה הוא מוצג. כלומר, הוא קטף פרס אחד – EyesOn – הניתן לבחירת השופטים לרכב הקונספט בעל העיצוב הטוב ביותר. הרזוננס, כך ניסאן, הוא המבט שלה לעתיד רכבי הפנאי – הן במראה והן בטכנולוגיה – אבל זה עדיין לא אומר כלום על תוכניות לייצור או על הדור הבא של אחד מדגמי החברה.
 

כפי שאתם רואים, מדובר בעיצוב עתידני במיוחד, כיאה לרכב קונספט. לפי ניסאן, יש לו מראה "מהדהד" – כלומר שקווים רבים חוזרים על עצמם, הולכים ומתעצמים ומשפיעים זה על זה לאורך גופו של הרזוננס. יש כאן הרבה זוויות חדות וצורות שנחתכות, ושילובים לא שגרתיים של צבעים וחומרים. ובכל זאת, ניתן לזהות גם אלמנטים מדגמי ניסאן הקיימים כמו הג'וק והמוראנו.
 
 

פנים הרכב מתאפיין בהרבה אלמנטים היי-טקיסטיים עם הרבה שילובים של עור, עץ ואלומיניום. את ההצגה גונבת הקונסולה המרכזית, המורכבת ממסך גדול ובעל צורה לא מרובעת המציג את כל המידע שיש למכונית להציע, עם מספר מינימלי של לחצנים ומתגים.
העיצוב של הרזוננס אמנם קצת קשה לעיכול, אבל כשזה מגיע לתא הנוסעים – לזה כבר לא היינו מתנגדים בכלי הרכב של היום – ויפה שעה אחת קודם.

מתחת למכסה המנוע חוזה ניסאן הנעה היברידית המשלבת מנוע בנזין קטן עם מנוע חשמלי המשודכים לתיבה דו-מצמדית שמעבירה את הכוח לכל הגלגלים – כדי שלא נשכח שמדובר פה ברכב פנאי.
הלקוחות העתידיים של הסגמנט, היא אומרת, ירצו לרכוש רכב פנאי שמצהיר הצהרה – הן מבחינת המראה והן מבחינת ההנעה הירוקה והחסכונית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד