הצלחה מהדהדת: ניסאן רזוננס וידאו

ניסאן רוצה לשמר את המוניטין שלה בתחום הפנאי עם רכב קונספט חדש שכבר מספיק לקטוף פרסים בדטרויט
עמרי ספיר |

ניסאן רזוננס (Resonance) קונספט

הכותרת אולי קצת מקדימה את המאוחר, אבל ניסאן רזוננס (Resonance – 'תהודה' בעברית), הקונספט החדש של היצרנית, כבר מצליח לקטוף פרסים בתערוכת דטרויט בה הוא מוצג. כלומר, הוא קטף פרס אחד – EyesOn – הניתן לבחירת השופטים לרכב הקונספט בעל העיצוב הטוב ביותר. הרזוננס, כך ניסאן, הוא המבט שלה לעתיד רכבי הפנאי – הן במראה והן בטכנולוגיה – אבל זה עדיין לא אומר כלום על תוכניות לייצור או על הדור הבא של אחד מדגמי החברה.
 

כפי שאתם רואים, מדובר בעיצוב עתידני במיוחד, כיאה לרכב קונספט. לפי ניסאן, יש לו מראה "מהדהד" – כלומר שקווים רבים חוזרים על עצמם, הולכים ומתעצמים ומשפיעים זה על זה לאורך גופו של הרזוננס. יש כאן הרבה זוויות חדות וצורות שנחתכות, ושילובים לא שגרתיים של צבעים וחומרים. ובכל זאת, ניתן לזהות גם אלמנטים מדגמי ניסאן הקיימים כמו הג'וק והמוראנו.
 
 

פנים הרכב מתאפיין בהרבה אלמנטים היי-טקיסטיים עם הרבה שילובים של עור, עץ ואלומיניום. את ההצגה גונבת הקונסולה המרכזית, המורכבת ממסך גדול ובעל צורה לא מרובעת המציג את כל המידע שיש למכונית להציע, עם מספר מינימלי של לחצנים ומתגים.
העיצוב של הרזוננס אמנם קצת קשה לעיכול, אבל כשזה מגיע לתא הנוסעים – לזה כבר לא היינו מתנגדים בכלי הרכב של היום – ויפה שעה אחת קודם.

מתחת למכסה המנוע חוזה ניסאן הנעה היברידית המשלבת מנוע בנזין קטן עם מנוע חשמלי המשודכים לתיבה דו-מצמדית שמעבירה את הכוח לכל הגלגלים – כדי שלא נשכח שמדובר פה ברכב פנאי.
הלקוחות העתידיים של הסגמנט, היא אומרת, ירצו לרכוש רכב פנאי שמצהיר הצהרה – הן מבחינת המראה והן מבחינת ההנעה הירוקה והחסכונית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קניות
צילום: freepik

הכפלת הפטור ממס על יבוא אישי - שאלות ותשובות

רן קידר |

מה כוללת הרפורמה של בצלאל סמוטריץ' בקשר למע"מ על יבוא אישי?

הכפלת פטור ממע"מ ביבוא אישי מ-75 דולר ל-150 דולר החל מינואר 2026.

למה נועד הפטור?

להוזיל עלויות לצרכן ולהגביר תחרות מול רשתות ומחירים גבוהים בישראל.

מה החשש של הקמעונאים?

תחרות לא הוגנת שתביא לסגירת אלפי חנויות קטנות ועסקים מקומיים.

טענת המתנגדים העיקרית?

אובדן של כ-2 מיליארד שקל הכנסות מע"מ ופגיעה קשה במסחר.

הצרכנים באמת יחסכו?

כן, עד 18% על אופנה, קוסמטיקה ולייף-סטייל, אבל לא משמעותי לטווח ארוך.

מי ירוויח הכי הרבה?

עליאקספרס, אמזון, חברות שילוח והצרכן הפרטי הישראלי.

איך דואר ישראל יתמודד?

כבר עמוס מאוד, יצטרך הרחבה משמעותית של מיון ושליחויות.

מה עם נקודות איסוף?

יקבלו יותר תנועת לקוחות אך רווחיות נמוכה מעמלות.

השפעה על חברות ישראליות?

פגיעה קשה באופנה וקוסמטיקה, חלקן ישקלו מעבר לחו"ל.

כמה המדינה תפסיד?

כ-2 עד 2.25 מיליארד שקל בשנה מהפסד גביית מע"מ.

יש קשר פוליטי?

רבים רואים בזה צעד פופוליסטי לקראת בחירות 2026.

עמדת אתרי הסחר הישראליים?

חוששים מאובדן לקוחות, שוקלים להקים מחסנים בקפריסין או ירדן.

יש חלופות טובות יותר?

פטור מדורג או הטבות לעסקים מקומיים – כרגע לא מתוכנן.

מתי זה נכנס לתוקף?

צפוי להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2026 לאחר אישור הצו.

מה אומר הדרג המקצועי?

התנגדות חריפה, המליץ לבטל את הפטור ממע"מ לגמרי.

ילכו לבג"ץ?

איגודי סוחרים ותעשיינים מאיימים בעתירה לבג"ץ לעצירת הרפורמה.