פסגות על הרבוע הכחול: "הפוטנציאל של המניה עצום אך כך גם חובת ההוכחה"
כלכלני פסגות מפרסמים היום עדכון להמלצתם על מניות רבוע כחול ישראל. האנליסטית טליה לויברג ממחלקת מחקר של פסגות אומרת כי "תיאורטית לא אמור להיות שוני מהותי בין שתי רשתות המזון הגדולות בישראל כל עוד המיקומים קיימים (וחלק ניכר מהם בבעלות), הגיוון בין היצרנים מצומצם יחסית וגם לריבוע יש כעת מותג פרטי".
יחד עם זאת, "הגיון זה לא ממש הוכיח את עצמו בשנים האחרונות ורשת הרבוע הכחול המשיכה להציג שחיקה בכל הפרמטרים בשנה וחצי האחרונות, למרות תרומת רווחיות תפעולית דו ספרתית מנעמן. נכון שלאיומי החרם על שפע שוק הייתה תרומה לכך אך הבעיות החלו לפני כן".
אין ספק, אומרת לויברג, כי כיום, לאחר שנה וחצי בה מכהן זאב וורמברנד בתפקיד מנכ"ל הקבוצה אנו נמצאים בעיצומו של תהליך אסטרטגי הכרחי לאור המציאות התחרותית ולאחר תקופה רדומה קיימת עשייה בחברה. פריסת הפורמטים הסתיימה עם השקת מגה בול בסוף 2008 וכעת עובדת הרשת על תשתיות קמעונאיות נוספות ובדומה לשופרסל השיקה מותג פרטי ומועדון לקוחות.
"לכל אלה יש להוסיף את הפוטנציאל הטמון בפעילות עדן שהתאפיינה בפתיחה מואצת של סניפים בשנת מיתון, מה שעשוי לתרום בהמשך והתחזיות הן לאיזון בפעילותה ב-2010 ואת התוצאות החיוביות של נעמן במחצית 2009".
"אין ספק כי כל אלה מעידים על הפוטנציאל הטמון בקבוצת הרבוע הכחול הן ברמת הצמיחה והן ברמת הרווחיות. יחד עם זאת, סימן השאלה הינו בהצלחת המהלכים כאשר פורמט מגה בול שהושק בסוף 2008 לא הצליח עד כה להביא למפנה בנתחי השוק של החברה וסימן השאלה כעת הינו בתרומת מועדון הלקוחות".
בפסגות בהחלט מרגישים כי במסגרת המודל מגולם פוטנציאל לשיפור, הן בתחום המזון, הן בפעילות הנון-פוד והן בפעילות עדן טבע מרקט. יחד עם זאת, הדרך לשיפור דורשת עוד עבודה. מחיר היעד של לויברג עומד על 37.5 שקל, דיסקאונט של 6% בלבד על השוק, וגם ברמת המכפילים לא קיימת כאן כרגע עדיפות ביחס למתחרות. בנוסף, קשה לצפות לחלוקת דיבידנד בתקופה הקרובה. ההמלצה, לכן, היא "תשואת שוק".