בשיתוף האוצר וההסתדרות: הסכם שכר חדש לעובדי נתיבי ישראל
הסכם עקרונות עד 2028 יביא לשיפור שכר, תנאי העסקה חדשים וגמישות ניהולית עבור כ-350 עובדי החברה; ההסכם יאפשר גיוס ושימור כוח האדם תוך קידום תשתיות תחבורה ברחבי המדינה
בצעד משמעותי לעתיד עובדי "נתיבי ישראל" ולפיתוח תשתיות התחבורה במדינה, חתמו משרד האוצר, ההסתדרות, נציגות ועד העובדים והנהלת החברה על הסכם עקרונות לקראת הסכם שכר חדש. ההסכם, שתוקפו יימשך עד סוף שנת 2028, יחול על כ-350 עובדים המועסקים במסגרת ההסכם הקיבוצי ועל כ-40 מהנדסים שהועסקו עד כה בחוזים אישיים. ההסכם ישפר באופן ניכר את תנאי השכר של העובדים, וגם יציג מודלים חדשים של העסקה מה שיעזור לנתיבי ישראל להתמודד עם אתגרי גיוס כוח אדם. ההסכם מגביר את הגמישות הניהולית של החברה ומספק תוספות שכר, מענקים ודרגות קידום לעובדים.
חברת "נתיבי ישראל" היא הגוף המרכזי בישראל האחראי על תכנון, הקמה ותחזוקה של תשתיות תחבורה, הכוללות את רשת הכבישים הארצית, מסילות הרכבת ושדות התעופה. בתקופה שבה הביקוש לכוח אדם מקצועי בתחום ההנדסה והתשתיות גבוה, ההסכם החדש נועד לחזק את מעמד החברה
כמעסיק אטרקטיבי. הוא כולל תוספות שכר, מענקים והוספת דרגות קידום לעובדים, לצד מודל העסקה ותגמול חדשני המותאם במיוחד למהנדסים. בנוסף, ההסכם מעניק לחברה גמישות ניהולית רבה יותר, המאפשרת לה להתאים את עצמה לצרכים המשתנים של השוק ולשמר עובדים איכותיים לטווח ארוך.
לאחר משא ומתן ארוך הבשיל ההסכם והוא תוצר של שיתוף פעולה בין כלל הגורמים המעורבים ובהם משרד האוצר, ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת החברה. ההסכם משקף מחויבות משותפת להבטיח את המשך פיתוח התשתיות הלאומיות, תוך מתן דגש על טיפוח ההון האנושי של חברת התשתיות.
המהלך צפוי לעזור לחברה לעמוד ביעדים האסטרטגיים שלה, תוך שמירה על יציבות כלכלית ותעסוקתית עבור מאות עובדיה.
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ברך ואמר: "זה יום חשוב, שבו אנחנו חותמים על הסכם פורץ דרך וארוך טווח
שיחזק את מעמד העובדים וימשוך כוח איכותי לחברה, האחראית על פרויקטים חשובים ומשמעותיים במדינה. זהו הסכם מיטיב שנותן ביטחון תעסוקתי ותוספות שכר ומאפשר לעובדים להתקדם ולהרגיש בטוחים. אודה להסתדרות עובדי המדינה שגיבשו פה הסכם מצוין, וכן לנציגות משרד האוצר שידעו
להבין את צרכי העובדים לצד יעדי החברה. לכולכם, עלו והצליחו".
- אורון זוכה במכרז בסך של 330 מיליון שקל
- אלקטרה זכתה במרכז של נתיבי ישראל בהיקף של 600 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי: "אני מברך את העובדים האיכותיים של חברת התשתיות הגדולה בישראל
שעושה עבודה מדהימה, אשר זוכים להסכם משמעותי זה. זה הסכם טוב לעובדים ומצוין לחברה, שמאפשר להיטיב עם העובדים לשמר אותם לטווח הארוך. תודה לכל העוסקים במלאכה".
מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ: "בתקופה מאתגרת זו
הוכחנו כי ניתן לפעול בשותפות אמיתית למען המטרות המשותפות שלנו. נתיבי ישראל מהווה עמוד תווך בפיתוח תשתיות אסטרטגיות תחבורתיות למדינה. אנו ממשיכים לפתח ולתחזק את כל תשתיות התחבורה בארץ - החל מרשת הכבישים הארצית, הרכבות ושדות התעופה למען משתמשי הדרך והציבור כולו.
ההסכם מבטא את המחויבות המשותפת להמשיך ולפתח את תשתיות המדינה תוך טיפוח ופיתוח ההון האנושי בחברה המהווה את הנכס המרכזי. הערכה ותודה לכל העוסקים במלאכה בהסתדרות, באוצר, חברי הוועד, הנהלת החברה ולשרת התחבורה."
סגן
הממונה על השכר במשרד האוצר, אוהד אלקבץ: הסכם זה מהווה הישג משמעותי לחברה ולעובדיה. ההסכם מחיל לראשונה מודל העסקה ותגמול מתקדם למהנדסים בחברה, לצד הרחבת הגמישות הניהולית הנדרשת ושיפור תנאי העובדים ויאפשר לחברה להתמודד עם האתגרים הרבים והחשובים בפניהם
היא ניצבת. ההסכם מוכיח כי בשיתוף פעולה וביחסי אמון בין הצדדים ניתן לתת מענה לצרכים המתפתחים של החברות הממשלתיות והמגזר הציבורי".
- בנק ישראל מדבר על ירידה משמעותית בריבית, אבל יש נתון שעשוי לקלקל את התחזית
- האיחוד האירופאי מאיים להעניש את ישראל - האם זה יקרה?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- בנק ישראל: בנק מזרחי טפחות הוא הכי יקר בהלוואות ומשכנתאות
מנהל חטיבה ארצי, עו"ד לירון פריוב: "לאחר מאמץ ארוך ושיתוף פעולה מצויין בין
נציגות העובדים, הנהלת המשרד ומשרד האוצר הצלחנו להביא הסכם פורץ דרך ומשמעותי הכולל שורות הישגים לעובדים ובראשם תוספות שכר, מענקים והוספת דרגות. בזכות הישגים אלו יתאפשר לחברה להמשיך לקלוט ולשמר עובדים איכותיים ומקצועיים. מקומו של הוועד בתהליכי החברה בא לידי
ביטוי בצורה משמעותית בהסכם ובכך יביא ליחסי עבודה פוריים בין הצדדים. אני רוצה להודות לכל הנהלת המשרד, לוועד העובדים, לאוצר ולצוות המקצועי שלנו עו"ד ליאור בירנבאום, אומרי זינגר ולעו"ד אלעד מורג שייצג את ועד העובדים".
מנהלת
חטיבת הסכמים קיבוציים, עו"ד ליאור בירנבאום: "ההסכם נותן אופק מקצועי וכלכלי לחברה ולעובדיה. אני גאה בהישגים שנחתמו כעת ומודה להנהלה ולוועד העובדים על ההקשבה ושיתוף הפעולה המלא".
סמנכ״ל משאבים ומנהל בחברת
נתיבי ישראל, צחי רביבו: ״מדובר בשותפות רחבה ומאוחדת של הנהלת החברה ונציגי העובדים, תוך ראיית חשיבות בניית מדינת ישראל. בשעה בה אנו עוד נמצאים במלחמה - חברת נתיבי ישראל עוסקת בבניית המדינה ופיתוח התשתיות החיוניות שלה כל העת. ההסכם מבטא את המחויבות שלנו
להמשיך ולהוביל את פיתוח תשתיות התחבורה הלאומיות תוך הבטחת תנאי עבודה על כלל מרכיביה, בדגש על הבטחת יציבות ארוכת טווח לעובדי החברה."
יו"ר ועד העובדים בחברת נתיבי ישראל, גל ויסמן: "אני מרגיש שכולם היו שותפים
לרגע חשוב זה. מעבר לכך שהודות להסכם הפכנו לחברה אטרקטיבית, יש פה גם שיפור תנאי שכר לראשונה מזה שנים רבות. אני מרגיש שהמהלך הזה נותן לעובדים לבוא עם חיוך כי עכשיו הם יודעים שיש להם משענת כלכלית. תודה להסתדרות על כל המעטפת, ועל תמיכה בנו שהייתה מעל ומעבר"
- 2.אנונימי 08/06/2025 17:14הגב לתגובה זובעיקר בזכות ביריוקטיה פנימית מסועפת במיוחד וכוח אדם ברירת מחדל שאף אחד אחר לא רצה. בסוף כל המשק סובל מזה בכבישים כולם משתמשים
- 1.תודות לביבי המגזר הציבורי רק השמין והשירות בזבל (ל"ת)אלעד 08/06/2025 12:54הגב לתגובה זו

הנקמה הכלכלית של קטאר - ונקודת החולשה של ישראל
הנשק של קטאר הוא הכסף, הכוח וההשפעה העולמית והיא עלולה לכוון אותו נגדנו; היא גם יכולה במישרין או דרך פרוקסי לקנות נכסים וחברות ישראליות - לא כדאי לזלזל בפגיעה בכבודה וברצון שלה בנקמה; וגם - על הנהגת חמאס, על ארגונים נוספים בעזה שאולי יתחזקו, ועל כך שאי אפשר לחסל רעיון
מוחמד בן עבד א-רחמן בן ג'אסם אאל ת'אני, ראש ממשלת קטאר, לצד המנהיגים הקטארים משקיעים הון גדול בעשור האחרון כדי למרק את התדמית שלהם - לא טרור, לא איסלאם קיצוני, לא רק נפט. אנחנו הקטארים יודעים לחיות את החיים - כדורגל, מונדיאל, תיירות, והשקעות ענק סביב הגלובוס בנדל"ן, קבוצות כדורגל, מותגי על, תקשורת, וטכנולוגיה, הרבה טכנולוגיה, בעיקר AI. קטאר מחלחלת את הכסף שלה, גם באופן מושחת וקונה פקידים ופוליטיקאים וגם בהשקעות, כדי להפוך למותג מוכר ומקובל. המטרה שהשם קטאר יתחבר לתיירות, עושר גדול, ספורט, רק לא טרור, עולם חשוך ופחד.
היא מצליחה. היא מנקה את השם שלה והיא התרחקה בעיני רוב הציבור המערבי מטרור. כבר מזהים אותה עם כדורגל עולמי, תיירות, עושר, השקעות. אבל קטאר היא הבית של חמאס. קטאר סייעה ובנתה את חמאס, ובקטאר יש תמיכה גדולה וקשר עמוק גם לאיסלאם הקיצוני.
ולכן, ההתקפה של ישראל בקטאר היא מכה גדולה לקטאר. לא רק בגלל הריבונות, לא בגלל שאכפת לה מה עלה בגורל מטרות החיסול, מניגי חמאס,, אלא בגלל שהעולם קורא שישראל תקפה מטרות טרור בקטאר. למה ואיך יש מטרות טרור בקטאר? רבים אפילו לא יודעים ולא מקשרים. הרסנו להם. הבאנו את המלחמה אליהם הביתה. אחרי שנים רבות והשקעות גדולות ומאמץ להתנקות, באה ישראל ועושה את החיבור בין קטאר לטרור. קטאר לא תשתוק, ואנחנו לא צריכים לזלזל בה. היא לא צפויה לשלוח מטוסים, היא לא צפויה להגיב צבאית, אבל פגענו בדבר הכי חשוב לה - בתדמית, והיא תחפש אותנו בסיבוב. יש לה הרבה כסף כדי לפגוע בנו, יש לה זמן, ויש לה השפעה כלכלית-עסקית על גופים רבים. ישראל יכולה להיפגע מכך. לא שזה לא מצדיק התקפה, אבל זו סוגיה שצריך להבין ולהיערך לה כדי למזער אותה.
לקטאר יש השקעות של מאות מיליוני דולרים ברחבי העולם, וזה יעלה תוך 3 שנים על טריליון דולר, זה אומר שיש לה כוח והשפעה בגופים רבים. וזה יגדל. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שגופי השקעה שנשלטים על ידי הקטארים לא ישקיעו כאן. אנחנו לא רוצים שגופים תעשייתיים לא יקנו סחורה מישראל כי קטארים מחזיקים בהם, ואנחנו לא רוצים שגופי טכנולוגיה ו-AI שמוחזקים על ידי קטארים, יסתכלו עלינו אחרת, לא ישקיעו בחברות טכנולוגיה ישראליות ועוד.
- ההשקעה הגדולה של קטאר והאם היא יכולה להפוך ממעצמת אנרגיה למעצמה טכנולוגית
- קטאר 2036: אחרי המונדיאל קטאר מסמנת את האולימפיאדה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קטאר גם יכולה לפעול בהפוך על הפוך - היא יכולה לבלוע חברות ישראליות דרך הגופים שהיא שולטת בהם. מה יקרה אם גוף ענק ירכוש את צ'ק פוינט ולקטאר יש בו החזקה מסוימת? או שגוף גדול יקנה את טבע ואותו גוף יירכש על ידי הקרן הקטארית או אנשי עסקים קטארים? לכסף יש משמעות גדולה, ובמלחמה של קטאר מול ישראל, הכסף הוא נשק משמעותי.

מספרים לכם שיורידו לכם מסים על השכר - זה לא יקרה
הכותרות נשמעות אופטימיות: "ביטול הקפאת מדרגות המס בדרך", "נטו גדול יותר בתלוש". באוצר רומזים, מאותתים. נו באמת? למה לספק תחושה שקרית לציבור. למה ליפול בספין של האוצר, אולי ספין של סמוטריץ' שרוצה להוריד מסים לעם. בשבילו זה נהדר, הוא מחפש ואוסף בוחרים, אבל בשבילכם זו סתם תקוות שווא. לא תהיה הפחתת מסים, גם לא ביטול מדרגות המס, כל עוד המצב הביטחוני לא נרגע.
המציאות: גירעון, מלחמה והוצאות עתק
הנתונים היבשים מראים על גביית מסים טובה, עלייה של כ-16.7% בגביית מסים ביחס לשנה שעברה, וזה מה שדי עוזר לנו להגיע לגירעון סביר של 4.7% מהתוצר. אחרת היינו ב-6%-7% ויותר. המסים עולים בזכות מספר פעולות, בין היתר, הקפאה של מדרגות המס.
ברגע שמקפיאים את מדרגות המס ולא מצמידים אותם למדד המחירים, הן לא עולות ואז המס נשאר כמו שהוא במקום לרדת. להמחשה פשוטה - נניח שהרווחתם בשנה מסוימת 10,000 שקל והיתה אינפלציה של 5% והמדרגה היא אחת - מעל 8,000 שקלים משלמים מס של 25%. בשנה השנייה השכר שלכם הוא 10,500 שקלים עלייה בדומה לעלייה באינפלציה.
בשנה הראשונה - המס הוא 25% על 2,000 שקלים - 500 שקלים.
בשנה השנייה הגיעה ההגבלה של האוצר - אין הצמדה על מדרגות המס. המס יהיה 25% על 2,500 שקלים - 625 שקלים. אם המדרגה היתה צמודה, המס היה 525 שקל בלבד. שילמתם עוד 100 שקל בגלל שלא הצמידו את המדרגה.
- מדרגות מס הכנסה: איך נקבע המס שאתם משלמים? מדריך
- הקפאת מדרגות המס עברו בקריאה ראשונה - איך זה ישפיע עליכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בסה"כ מדובר במיליארדים וזה עוזר לקופה של האוצר. מתישהו זה יחזור. ההצמדה הזו מתבקשת, אחרת יש שחיקה שוטפת ריאלית של השכר. השאלה מתי - והתשובה היא לא בקרוב. סיכוי טוב מאוד שזה יימשך לתוך 2026. ברגע שיש כבר את התקנה ומקבלים יותר מס, יהיה קשה לחזור למצב הקודם, אלא אם בטוחים לגמרי שהמצב השתפר. כמו כן, עוד לפני זה, יש מגבלות שראוי להסיר ומסים שצריך להפחית. האוצר הטיל העלאה של ביטוח לאומי, שינויים בקצבאות, ומדובר על פגיעה באנשים שאין להם. שם צריך לתת הקלות עוד לפני שמדברים על החזרה להצמדה של מדרגות המס.