נתיבי ישראל
צילום: צילום מסך

בשיתוף האוצר וההסתדרות: הסכם שכר חדש לעובדי נתיבי ישראל

הסכם עקרונות עד 2028 יביא לשיפור שכר, תנאי העסקה חדשים וגמישות ניהולית עבור כ-350 עובדי החברה; ההסכם יאפשר גיוס ושימור כוח האדם תוך קידום תשתיות תחבורה ברחבי המדינה

מנדי הניג | (2)

בצעד משמעותי לעתיד עובדי "נתיבי ישראל" ולפיתוח תשתיות התחבורה במדינה, חתמו משרד האוצר, ההסתדרות, נציגות ועד העובדים והנהלת החברה על הסכם עקרונות לקראת הסכם שכר חדש. ההסכם, שתוקפו יימשך עד סוף שנת 2028, יחול על כ-350 עובדים המועסקים במסגרת ההסכם הקיבוצי ועל כ-40 מהנדסים שהועסקו עד כה בחוזים אישיים. ההסכם ישפר באופן ניכר את תנאי השכר של העובדים, וגם יציג מודלים חדשים של העסקה מה שיעזור לנתיבי ישראל להתמודד עם אתגרי גיוס כוח אדם. ההסכם מגביר את הגמישות הניהולית של החברה ומספק תוספות שכר, מענקים ודרגות קידום לעובדים.

חברת "נתיבי ישראל" היא הגוף המרכזי בישראל האחראי על תכנון, הקמה ותחזוקה של תשתיות תחבורה, הכוללות את רשת הכבישים הארצית, מסילות הרכבת ושדות התעופה. בתקופה שבה הביקוש לכוח אדם מקצועי בתחום ההנדסה והתשתיות גבוה, ההסכם החדש נועד לחזק את מעמד החברה כמעסיק אטרקטיבי. הוא כולל תוספות שכר, מענקים והוספת דרגות קידום לעובדים, לצד מודל העסקה ותגמול חדשני המותאם במיוחד למהנדסים. בנוסף, ההסכם מעניק לחברה גמישות ניהולית רבה יותר, המאפשרת לה להתאים את עצמה לצרכים המשתנים של השוק ולשמר עובדים איכותיים לטווח ארוך.

לאחר משא ומתן ארוך הבשיל ההסכם והוא תוצר של שיתוף פעולה בין כלל הגורמים המעורבים ובהם משרד האוצר, ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת החברה. ההסכם משקף מחויבות משותפת להבטיח את המשך פיתוח התשתיות הלאומיות, תוך מתן דגש על טיפוח ההון האנושי של חברת התשתיות. המהלך צפוי לעזור לחברה לעמוד ביעדים האסטרטגיים שלה, תוך שמירה על יציבות כלכלית ותעסוקתית עבור מאות עובדיה.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, ברך ואמר: "זה יום חשוב, שבו אנחנו חותמים על הסכם פורץ דרך וארוך טווח שיחזק את מעמד העובדים וימשוך כוח איכותי לחברה, האחראית על פרויקטים חשובים ומשמעותיים במדינה. זהו הסכם מיטיב שנותן ביטחון תעסוקתי ותוספות שכר ומאפשר לעובדים להתקדם ולהרגיש בטוחים. אודה להסתדרות עובדי המדינה שגיבשו פה הסכם מצוין, וכן לנציגות משרד האוצר שידעו להבין את צרכי העובדים לצד יעדי החברה. לכולכם, עלו והצליחו".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה עו"ד אופיר אלקלעי: "אני מברך את העובדים האיכותיים של חברת התשתיות הגדולה בישראל שעושה עבודה מדהימה, אשר זוכים להסכם משמעותי זה. זה הסכם טוב לעובדים ומצוין לחברה, שמאפשר להיטיב עם העובדים לשמר אותם לטווח הארוך. תודה לכל העוסקים במלאכה".

מנכ"ל נתיבי ישראל, ניסים פרץ: "בתקופה מאתגרת זו הוכחנו כי ניתן לפעול בשותפות אמיתית למען המטרות המשותפות שלנו. נתיבי ישראל מהווה עמוד תווך בפיתוח תשתיות אסטרטגיות תחבורתיות למדינה. אנו ממשיכים לפתח ולתחזק את כל תשתיות התחבורה בארץ - החל מרשת הכבישים הארצית, הרכבות ושדות התעופה למען משתמשי הדרך והציבור כולו. ההסכם מבטא את המחויבות המשותפת להמשיך ולפתח את תשתיות המדינה תוך טיפוח ופיתוח ההון האנושי בחברה המהווה את הנכס המרכזי. הערכה ותודה לכל העוסקים במלאכה בהסתדרות, באוצר, חברי הוועד, הנהלת החברה ולשרת התחבורה."

סגן הממונה על השכר במשרד האוצר, אוהד אלקבץ: הסכם זה מהווה הישג משמעותי לחברה ולעובדיה. ההסכם מחיל לראשונה מודל העסקה ותגמול מתקדם למהנדסים בחברה, לצד הרחבת הגמישות הניהולית הנדרשת ושיפור תנאי העובדים ויאפשר לחברה להתמודד עם האתגרים הרבים והחשובים בפניהם היא ניצבת. ההסכם מוכיח כי בשיתוף פעולה וביחסי אמון בין הצדדים ניתן לתת מענה לצרכים המתפתחים של החברות הממשלתיות והמגזר הציבורי".

קיראו עוד ב"בארץ"

מנהל חטיבה ארצי, עו"ד לירון פריוב: "לאחר מאמץ ארוך ושיתוף פעולה מצויין בין נציגות העובדים, הנהלת המשרד ומשרד האוצר הצלחנו להביא הסכם פורץ דרך ומשמעותי הכולל שורות הישגים לעובדים ובראשם תוספות שכר, מענקים והוספת דרגות. בזכות הישגים אלו יתאפשר לחברה להמשיך לקלוט ולשמר עובדים איכותיים ומקצועיים. מקומו של הוועד בתהליכי החברה בא לידי ביטוי בצורה משמעותית בהסכם ובכך יביא ליחסי עבודה פוריים בין הצדדים. אני רוצה להודות לכל הנהלת המשרד, לוועד העובדים, לאוצר ולצוות המקצועי שלנו עו"ד ליאור בירנבאום, אומרי זינגר ולעו"ד אלעד מורג שייצג את ועד העובדים".

מנהלת חטיבת הסכמים קיבוציים, עו"ד ליאור בירנבאום: "ההסכם נותן אופק מקצועי וכלכלי לחברה ולעובדיה. אני גאה בהישגים שנחתמו כעת ומודה להנהלה ולוועד העובדים על ההקשבה ושיתוף הפעולה המלא".

סמנכ״ל משאבים ומנהל בחברת נתיבי ישראל, צחי רביבו: ״מדובר בשותפות רחבה ומאוחדת של הנהלת החברה ונציגי העובדים, תוך ראיית חשיבות בניית מדינת ישראל. בשעה בה אנו עוד נמצאים במלחמה - חברת נתיבי ישראל עוסקת בבניית המדינה ופיתוח התשתיות החיוניות שלה כל העת. ההסכם מבטא את המחויבות שלנו להמשיך ולהוביל את פיתוח תשתיות התחבורה הלאומיות תוך הבטחת תנאי עבודה על כלל מרכיביה, בדגש על הבטחת יציבות ארוכת טווח לעובדי החברה."

יו"ר ועד העובדים בחברת נתיבי ישראל, גל ויסמן: "אני מרגיש שכולם היו שותפים לרגע חשוב זה. מעבר לכך שהודות להסכם הפכנו לחברה אטרקטיבית, יש פה גם שיפור תנאי שכר לראשונה מזה שנים רבות. אני מרגיש שהמהלך הזה נותן לעובדים לבוא עם חיוך כי עכשיו הם יודעים שיש להם משענת כלכלית. תודה להסתדרות על כל המעטפת, ועל תמיכה בנו שהייתה מעל ומעבר"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אנונימי 08/06/2025 17:14
    הגב לתגובה זו
    בעיקר בזכות ביריוקטיה פנימית מסועפת במיוחד וכוח אדם ברירת מחדל שאף אחד אחר לא רצה. בסוף כל המשק סובל מזה בכבישים כולם משתמשים
  • 1.
    תודות לביבי המגזר הציבורי רק השמין והשירות בזבל (ל"ת)
    אלעד 08/06/2025 12:54
    הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

רשות המיסים: ״נסיים את 2025 עם יותר מ-100 מיליארד שקל מעל היעד״

בוועידת עיר הנדל״ן באילת הציג שי אהרונוביץ תמונה אופטימית של גביית המסים לשנה, דיבר על העלייה במיסוי נדל״ן, הסביר את כיוון מס הרכוש והתייחס לחובת הדיווח על שכר דירה ולמצב מדרגות המס

ליאור דנקנר |

ועידת מרכז הבנייה הישראלי באילת, שנפתחה אתמול (שלישי), הציג מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ נתוני גבייה גבוהים לשנה ואמר כי המדינה צפויה לסיים אותה ברמה משמעותית מעל היעד שנקבע בתחילתה.

אהרונוביץ אמר כי היעד לשנה עמד על גבייה של 460 עד 462 מיליארד שקל, אך עד סוף נובמבר נגבו כבר כ-466 מיליארד שקל. לדבריו, לאחר ניכוי רכיבים טכניים שמתבצעים בדרך כלל לקראת סוף השנה, ההערכה היא שהמדינה תסיים את 2025 עם כ-100.5 מיליארד שקל מעבר ליעד.

הנתונים האלה מתחברים לתמונה הפיסקלית הרחבה שפורסמה בימים האחרונים על ידי החשב הכללי. לפי האומדן המעודכן, הגירעון ב-12 החודשים האחרונים ירד ל-4.5% מהתוצר לעומת 4.9% בסוף אוקטובר, בין היתר בזכות עלייה של יותר מ-15% בהכנסות המדינה ובכ-15.6% בהכנסות ממסים מתחילת השנה. 

הקפיצה בגביית המסים שאהרונוביץ מציג באה לידי ביטוי גם ברמת המאקרו, בצמצום הגירעון - בשביל תמונה יותר מעמיקה על התכווצות הגרעון: הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%


נדלן חלש בחלק מהשוק אבל קפיצה בעסקאות מסחריות

לדברי אהרונוביץ, גם שוק הנדלן תרם לעלייה בהכנסות, אף שבחלק מסגמנטי המגורים נרשמה חולשה. הוא אמר כי בזכות כמה עסקאות מסחריות גדולות צפויה גביית המסים מהענף להגיע השנה לרמה של 18 עד 19 מיליארד שקל, לעומת כ-15 מיליארד שקל בלבד בשנה שעברה. לדבריו, מדובר בעלייה הן במס רכישה והן במס שבח.

אייל גפני; קרדיט: אוהד רומנואייל גפני; קרדיט: אוהד רומנו

בנק ONE ZERO מציג: מסחר בניירות ערך ללא עמלות, לכל החיים ולכל הגילאים

הבנק מציע חשבון השקעות עם 10 פעולות חודשיות ללא עמלות וקובע מודל קבוע של 0% במטבע חוץ בחשבון ובכרטיס - החידוש: אתם לא צריכים להעביר משכורת, הכוכבית: זה רק בשנה הראשונה 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וואן זירו

בנק ONE ZERO מרחיב את פעילותו בשוק ההון ומצהיר כי מסלול המסחר החדש שלו יהיה פתוח לכל לקוח, ללא דמי טיפול או מנוי וללא מגבלת זמן. לפי פרטי המסלול, מצטרפים חדשים יקבלו 10 פעולות קנייה או מכירה בחודש ללא עמלה, לצד אפס עלויות בעסקאות מטבע חוץ בחשבון ובכרטיס. בשנה הראשונה להצטרפות אין צורך בהעברת משכורת, ובתקופה זו נהנים הלקוחות מכלל תנאי חבילת One+ ללא מגבלה.

החבילה כוללת 10 פעולות בחודש ללא עמלות קנייה או מכירה, פטור מדמי משמרת, אפס עמלות המרת מטבע, אפס עמלות העברת מט"ח ואפס עמלות המרה ברכישות בכרטיס. מהשנה השנייה ואילך, המשך ההטבות יותנה בהעברת משכורת חודשית, או בהעברות חודשיות של לפחות 10,000 שקל. הבנק מדגיש כי תנאי העמלות אינם מוגבלים בזמן ואינם צפויים להשתנות לאחר תקופה קצובה.

מנכ"ל הבנק, אייל גפני מתייחס להצעות שמציגים חלק מהבנקים המסורתיים ומציין כי ההטבות שהוצעו עד כה בישראל כוונו בעיקר לצעירים ונקבעו לפרקי זמן קצרים, תוך המשך גביית עמלות עקיפות - במיוחד בתחום המטבע הזר. לדבריו, "משמח לראות שהבנקים המסורתיים מגיבים לתחרות הגוברת עם הטבות במסחר אך הן הוגבלו לצעירים בלבד, לרוב לתקופה של כמה חודשים, תוך המשך גביית עמלות עקיפות גבוהות כמו עמלות המרת מט״ח, עמלות ברוקר ועוד. בנק וואן זירו מציע הטבה שאין דומה לה הן במערכת הבנקאית והן בקרב בתי השקעות, ללא אפליית גיל או מגבלת בזמן״.

"לקוחות, שיתחילו להשקיע דרך אותם בנקים, עלולים למצוא את עצמם עוד מספר חודשים או עם הגעתם לגיל 30, עם תיק מניות, שההמשך ההחזקה בו תהיה כרוכה בדמי משמרת רבעוניים גבוהים וכל מכירה/קניה תהיה כרוכה בעמלות גבוהות וביחס לניירות ערך זרים, גם בעמלות המרת מט״ח גבוהות".

בבתי ההשקעות לעומת זאת, לצד תנאים משמעותית טובים יותר למשקיעים, המסחר עדיין כרוך בעמלות קניה/מכירה שגובהן המינימאלי עומד על 5-7 דולרים לפעולה (בני״ע זרים), כך שעבור משקיעים המבצעים אפילו 4-5 פעולות מסחר בחודש מדובר בחיסכון של כ-25 דולרים לפחות גם לעומת בית השקעות.