כנס הענק CA World נפתח אמש בלאס וגאס

הכנס, שנערך במרכז הכנסים של סאנדס ויימשך עד יום שישי, יתנהל בשבעה מסלולים מקבילים וממוקדים המיועדים למנמ"רים ומומחי מיחשוב. בין עשרות הישראלים שהגיעו לכנס, נמנים לוי הלוי, מנכ"ל מלם ומשה אלון, יו"ר ומנכ"ל כלנית-כרמון
פלי הנמר |

כבר 16 שנה ש-CA מקיימת את ההתכנסות הגלובלית של עובדיה, שותפיה ולקוחותיה במסגרת אירוע תוכנה ייחודי במינו בשם CA World. הכנס, העוסק בתוכנה לניהול משאבי IT ארגוני בלבד, הוא הגדול מסוגו בעולם. הכנס והתערוכה הנלווית לו נפתחו ביום שני האחרון בלילה לפי שעון ישראל, במרכז הכנסים של סאנדס (של שלדון אדלסון, היהודי העשיר בעולם, שהתחיל את דרכו בהפקת תערוכת המיחשוב הענקית קומדקס, עליה השלום, באותה לאס-וגאס). הכנס ייפתח בהרצאת הפתיחה של ג'ון סווינסון, המנכ"ל הנוכחי של CA, מוותיקי יבמ, המוביל אותה בשלווה ובבטחה מזה שנתיים, לאחר הדחתו של המנכ"ל הקודם, סנג'יי קומאר.

הכנס כולו יתנהל בשבעה מסלולים מקבילים וממוקדים. כל מסלול יתמקד בקהל המטרה הייחודי שלו. כך יכולים האלפים הרבים המשתתפים מכל העולם להתמקד בלימוד שיתרום להם מעשית. מסלול ממוקד BSM Business Service Optimization מיועד למנמ"רים ולבכירי המיחשוב הארגוני ובו יטופלו נושאי ניהול ביצועי היישומים, ניהול הנכסים, ניהול פיננסי של IT, ניהול תהליכים, ניהול שירות ו-ITIL, ניהול שינויי תצורת תוכנה, פרויקטים ועוד.

מסלול ממוקד נוסף מיועד לשותפים העסקיים של CA, שיחד איתם היא משווקת ומטפלת בלקוחותיה. בכנס משתתפים בין עשרות הישראלים, גם לוי הלוי, מנכ"ל מלם מקבוצת מלם-תים ויוסי סביר, מנכ"ל מלם תקשורת, המדווח להלוי. משתתף נוסף הוא משה אלון, יו"ר ומנכ"ל כלנית-כרמון, שותפה עסקית של CA המתמחה בשירותים מנוהלים שהבולטים בהם הם ניהול מרכזי תמיכה ושירותי PMO (משרד מנהל פרויקטים ראשי) ול-CA יש כלים מעולים לצייד את המומחים של כלנית-כרמון. במסלול לומדים על אסטרטגיית המוצרים של CA על פיתוח עסקי ועל מחקרי שוק ה-IT. חמשת המסלולים הבאים הם טכנולוגיים יותר ופונים אל המומחים של הלקוחות: ניהול מידע, בסיסי נתונים ופיתוח יישומים; ניהול מערכות ארגוניות; ניהול אבטחה; ניהול איחסון ומידע; פרספקטיבות טכנולוגיות לשילוב המטרות העסקיות עם נכסי ה-IT.

המשלחת הישראלית, המונה עשרות רבות של משתתפים מארגוני מיחשוב גדולים ובולטים בישראל מהמגזר הפרטי, הציבורי והביטחוני, התכנסה אתמול לחגוג את יום העצמאות, ממש כמו בישראל. במקביל לכנס, על מאות הרצאותיו, מתקיימת תערוכת פתרונות בה מציגים אנשי CA ובתי תוכנה וחברות IT גלובליות את פתרונותיהם הייחודיים והמשלימים בסביבת מוצרי CA. החל בחברות ענק כמו מיקרוסופט, HP, יבמ, EDS, סאן, EMC, אקסנצ'ר, HDS וכלה בעשרות בתי תוכנה של פתרונות נישתיים חדשניים וייחודיים. הכנס הלימודי נערך שבוע שלם ויסתיים ביום שישי השבוע.

לא מדברים על העבר

CA נוסדה לפני 31 שנים בניו-יורק. מזה 16 שנים היא פועלת בישראל עם סניף שיווק ותמיכה מקומי אותו מנהל בהצלחה כבר שש שנים אריה אופנר, ועם מרכז פיתוח לא קטן, שנוסד מתוך עובדיהן של שמונה חברות ישראליות שנרכשו על ידי CA בעשר השנים האחרונות. ברחבי העולם מועסקים בחברה כ-16,000 איש, מתוכם כ-300 בישראל. המדובר ביחס גבוה לחלקה של ישראל, שנע בין פרומיל לפי גודל האוכלוסייה ולפי חצי אחוז בדרך כלל במדדים טכנולוגיים. לעומת זאת, כ-2% מעובדי CA מועסקים בישראל.

ב-CA בעולם וגם בישראל, לא אוהבים (מי היה אוהב זאת) שבכל פעם שמזכירים אותה מתייחסים לעבר, שכבר נגמר, לדבריהם. האנשים שפעלו בניגוד לחוקים ולתקנות העסקיות נחקרו ונענשו בארה"ב ו-CA והנהלתה העולמית החדשה ממשיכים קדימה עם המוצרים הטכנולוגיים הטובים והלקוחות הארגוניים המרוצים. אריה אופנר מכיר את CA בעבר ובהווה, ומי כמוהו יודע שהשערוריות שפגעו בבעלי המניות בארה"ב כלל לא נוגעות לישראל ובכול ימי הסניף הישראלי, הפעילות נעשתה כהלכה.

אופנר רואה את שלושת העשורים של CA ופתרונותיה כהתפתחות מפיתוח ושיווק מוצרים שבדקו את תקינות המיחשוב הארגוני בתשתיותיו בשלב ההתחלתי, דרך ניהול התהליכים המיחשוביים בחתכים שונים, בשלב השני ועד לשלב המתקדם של היום, שהוא כבר פתרון בקטגוריה ש-CA פיתחה לפני כשנה ומחצה ומיצבה אותו כייחודי בתעשייה - EITM שמו. ראשי התיבות הם Enterprise IT Management. אופנר מסביר שבמקום שהנהלת הארגון תתרכז בניהול תהליכים מקבילי של המיחשוב הארגוני ומקבילו הניהולי – כעת פתרונות CA מאפשרים סנכרון בין התהליכים המיחשוביים למטרות העסקיות. מה שנקרא בלינגו בתעשייה IT Business Alignment. ובא לציון גואל, כי שנים רבות מדברים על זה ועתה CA מובילה פלטפורמה שלה לביצוע ההלימה הזו הלכה למעשה.

התוכנות של CA שמנהלות את המיחשוב הארגוני, עושות זאת בהתאמה מלאה למטרות העסקיות והבקרה היא מעקב אחר המדדים שההנהלה קבעה להשגת היעדים העסקיים. רוצה לזרז יציאה לשוק עם תהליך שיווקי חדש ומבטיח? כדאי שתדע כמה זה עולה לארגון במונחי משימות אחרות שיידחו, כי המשאבים תמיד מוגבלים. נושא חשוב ביותר בימים אלה הוא העמידה בתקנוניות (compliance), שמשמעותו המרכזית היא יצירת שקיפות מלאה של המידע הארגוני והתהליכים הנעשים בו (עיבוד נתונים, על ידי מי ומתי). הפלטפורמה ש-CA מספקת ללקוחותיה עונה גם על עמידה בתקנים השונים - מ-SOX ועד באזל, עבור דרך HIPPA של תעשיית הבריאות ואחרים לא מעטים הצצים חדשות לבקרים.

כל מוצרי CA פועלים במה שקרוי "מתחת למכסה המנוע": הם שקופים לכל משתמשי היישומים הארגוניים מכל סוג: ERP ,CRM, BI ודומיהן - ופועלים בכל סביבות ההפעלה למיניהן: חלונות, לינוקס, יוניקס מיינפריים ואחרות. ב-CA אוהבים לומר "אנו מהאו"ם" - עובדים עם כולם למטרה המאוחדת, קרי שיפור הביצועים הארגוניים לפי מדדים מוגדרים מראש. את הניהול הייחודי של התאמת המטרות העסקיות לתשתית המיחשובית, CA מגדירה בשלושה רכיבים של ניהול המידע: שיהיה מנוהל, מתוקנן ומאובטח. כרגיל, באנגלית זה זורם יותר טוב: EITM Govern, Manage, Secure.

כך, רואה עצמה CA כספקית מנוע ה-ERP של משאבי המיחשוב הארגוני. למה שרק המשאבים הארגוניים האחרים - כספים, עובדים ונכסים - ינוהלו בתוכנה כוללת? כעת CA מציעה פתרון כולל לניהול משאבי ה-IT. זה המשאב הארגוני המסובך ביותר, אך ניתן לניהול כהלכה על פלטפורמה חכמה. CA בונה את פתרונותיה ומשלימה אותם מחברות שהיא רוכשת, כך שהם תומכים בארבעה תחומי עוצמתה והתמחותה: מערכות, רשתות, אבטחה וניהול האיחסון. כלומר התשתית המיחשובית העיקרית, מה שנקרא לב המערכת או backbone באנגלית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה

כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים

צלי אהרון |


רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.

מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות. 

בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.

רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.

יגדיל את הצריכה הפרטית

הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.

המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

פיטורים
צילום: copilot

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה

אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)

רן קידר |
נושאים בכתבה פיטורים AI

לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI. 

אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים. 

מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד. 

כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.

הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות.