כנס הענק CA World נפתח אמש בלאס וגאס

הכנס, שנערך במרכז הכנסים של סאנדס ויימשך עד יום שישי, יתנהל בשבעה מסלולים מקבילים וממוקדים המיועדים למנמ"רים ומומחי מיחשוב. בין עשרות הישראלים שהגיעו לכנס, נמנים לוי הלוי, מנכ"ל מלם ומשה אלון, יו"ר ומנכ"ל כלנית-כרמון
פלי הנמר |

כבר 16 שנה ש-CA מקיימת את ההתכנסות הגלובלית של עובדיה, שותפיה ולקוחותיה במסגרת אירוע תוכנה ייחודי במינו בשם CA World. הכנס, העוסק בתוכנה לניהול משאבי IT ארגוני בלבד, הוא הגדול מסוגו בעולם. הכנס והתערוכה הנלווית לו נפתחו ביום שני האחרון בלילה לפי שעון ישראל, במרכז הכנסים של סאנדס (של שלדון אדלסון, היהודי העשיר בעולם, שהתחיל את דרכו בהפקת תערוכת המיחשוב הענקית קומדקס, עליה השלום, באותה לאס-וגאס). הכנס ייפתח בהרצאת הפתיחה של ג'ון סווינסון, המנכ"ל הנוכחי של CA, מוותיקי יבמ, המוביל אותה בשלווה ובבטחה מזה שנתיים, לאחר הדחתו של המנכ"ל הקודם, סנג'יי קומאר.

הכנס כולו יתנהל בשבעה מסלולים מקבילים וממוקדים. כל מסלול יתמקד בקהל המטרה הייחודי שלו. כך יכולים האלפים הרבים המשתתפים מכל העולם להתמקד בלימוד שיתרום להם מעשית. מסלול ממוקד BSM Business Service Optimization מיועד למנמ"רים ולבכירי המיחשוב הארגוני ובו יטופלו נושאי ניהול ביצועי היישומים, ניהול הנכסים, ניהול פיננסי של IT, ניהול תהליכים, ניהול שירות ו-ITIL, ניהול שינויי תצורת תוכנה, פרויקטים ועוד.

מסלול ממוקד נוסף מיועד לשותפים העסקיים של CA, שיחד איתם היא משווקת ומטפלת בלקוחותיה. בכנס משתתפים בין עשרות הישראלים, גם לוי הלוי, מנכ"ל מלם מקבוצת מלם-תים ויוסי סביר, מנכ"ל מלם תקשורת, המדווח להלוי. משתתף נוסף הוא משה אלון, יו"ר ומנכ"ל כלנית-כרמון, שותפה עסקית של CA המתמחה בשירותים מנוהלים שהבולטים בהם הם ניהול מרכזי תמיכה ושירותי PMO (משרד מנהל פרויקטים ראשי) ול-CA יש כלים מעולים לצייד את המומחים של כלנית-כרמון. במסלול לומדים על אסטרטגיית המוצרים של CA על פיתוח עסקי ועל מחקרי שוק ה-IT. חמשת המסלולים הבאים הם טכנולוגיים יותר ופונים אל המומחים של הלקוחות: ניהול מידע, בסיסי נתונים ופיתוח יישומים; ניהול מערכות ארגוניות; ניהול אבטחה; ניהול איחסון ומידע; פרספקטיבות טכנולוגיות לשילוב המטרות העסקיות עם נכסי ה-IT.

המשלחת הישראלית, המונה עשרות רבות של משתתפים מארגוני מיחשוב גדולים ובולטים בישראל מהמגזר הפרטי, הציבורי והביטחוני, התכנסה אתמול לחגוג את יום העצמאות, ממש כמו בישראל. במקביל לכנס, על מאות הרצאותיו, מתקיימת תערוכת פתרונות בה מציגים אנשי CA ובתי תוכנה וחברות IT גלובליות את פתרונותיהם הייחודיים והמשלימים בסביבת מוצרי CA. החל בחברות ענק כמו מיקרוסופט, HP, יבמ, EDS, סאן, EMC, אקסנצ'ר, HDS וכלה בעשרות בתי תוכנה של פתרונות נישתיים חדשניים וייחודיים. הכנס הלימודי נערך שבוע שלם ויסתיים ביום שישי השבוע.

לא מדברים על העבר

CA נוסדה לפני 31 שנים בניו-יורק. מזה 16 שנים היא פועלת בישראל עם סניף שיווק ותמיכה מקומי אותו מנהל בהצלחה כבר שש שנים אריה אופנר, ועם מרכז פיתוח לא קטן, שנוסד מתוך עובדיהן של שמונה חברות ישראליות שנרכשו על ידי CA בעשר השנים האחרונות. ברחבי העולם מועסקים בחברה כ-16,000 איש, מתוכם כ-300 בישראל. המדובר ביחס גבוה לחלקה של ישראל, שנע בין פרומיל לפי גודל האוכלוסייה ולפי חצי אחוז בדרך כלל במדדים טכנולוגיים. לעומת זאת, כ-2% מעובדי CA מועסקים בישראל.

ב-CA בעולם וגם בישראל, לא אוהבים (מי היה אוהב זאת) שבכל פעם שמזכירים אותה מתייחסים לעבר, שכבר נגמר, לדבריהם. האנשים שפעלו בניגוד לחוקים ולתקנות העסקיות נחקרו ונענשו בארה"ב ו-CA והנהלתה העולמית החדשה ממשיכים קדימה עם המוצרים הטכנולוגיים הטובים והלקוחות הארגוניים המרוצים. אריה אופנר מכיר את CA בעבר ובהווה, ומי כמוהו יודע שהשערוריות שפגעו בבעלי המניות בארה"ב כלל לא נוגעות לישראל ובכול ימי הסניף הישראלי, הפעילות נעשתה כהלכה.

אופנר רואה את שלושת העשורים של CA ופתרונותיה כהתפתחות מפיתוח ושיווק מוצרים שבדקו את תקינות המיחשוב הארגוני בתשתיותיו בשלב ההתחלתי, דרך ניהול התהליכים המיחשוביים בחתכים שונים, בשלב השני ועד לשלב המתקדם של היום, שהוא כבר פתרון בקטגוריה ש-CA פיתחה לפני כשנה ומחצה ומיצבה אותו כייחודי בתעשייה - EITM שמו. ראשי התיבות הם Enterprise IT Management. אופנר מסביר שבמקום שהנהלת הארגון תתרכז בניהול תהליכים מקבילי של המיחשוב הארגוני ומקבילו הניהולי – כעת פתרונות CA מאפשרים סנכרון בין התהליכים המיחשוביים למטרות העסקיות. מה שנקרא בלינגו בתעשייה IT Business Alignment. ובא לציון גואל, כי שנים רבות מדברים על זה ועתה CA מובילה פלטפורמה שלה לביצוע ההלימה הזו הלכה למעשה.

התוכנות של CA שמנהלות את המיחשוב הארגוני, עושות זאת בהתאמה מלאה למטרות העסקיות והבקרה היא מעקב אחר המדדים שההנהלה קבעה להשגת היעדים העסקיים. רוצה לזרז יציאה לשוק עם תהליך שיווקי חדש ומבטיח? כדאי שתדע כמה זה עולה לארגון במונחי משימות אחרות שיידחו, כי המשאבים תמיד מוגבלים. נושא חשוב ביותר בימים אלה הוא העמידה בתקנוניות (compliance), שמשמעותו המרכזית היא יצירת שקיפות מלאה של המידע הארגוני והתהליכים הנעשים בו (עיבוד נתונים, על ידי מי ומתי). הפלטפורמה ש-CA מספקת ללקוחותיה עונה גם על עמידה בתקנים השונים - מ-SOX ועד באזל, עבור דרך HIPPA של תעשיית הבריאות ואחרים לא מעטים הצצים חדשות לבקרים.

כל מוצרי CA פועלים במה שקרוי "מתחת למכסה המנוע": הם שקופים לכל משתמשי היישומים הארגוניים מכל סוג: ERP ,CRM, BI ודומיהן - ופועלים בכל סביבות ההפעלה למיניהן: חלונות, לינוקס, יוניקס מיינפריים ואחרות. ב-CA אוהבים לומר "אנו מהאו"ם" - עובדים עם כולם למטרה המאוחדת, קרי שיפור הביצועים הארגוניים לפי מדדים מוגדרים מראש. את הניהול הייחודי של התאמת המטרות העסקיות לתשתית המיחשובית, CA מגדירה בשלושה רכיבים של ניהול המידע: שיהיה מנוהל, מתוקנן ומאובטח. כרגיל, באנגלית זה זורם יותר טוב: EITM Govern, Manage, Secure.

כך, רואה עצמה CA כספקית מנוע ה-ERP של משאבי המיחשוב הארגוני. למה שרק המשאבים הארגוניים האחרים - כספים, עובדים ונכסים - ינוהלו בתוכנה כוללת? כעת CA מציעה פתרון כולל לניהול משאבי ה-IT. זה המשאב הארגוני המסובך ביותר, אך ניתן לניהול כהלכה על פלטפורמה חכמה. CA בונה את פתרונותיה ומשלימה אותם מחברות שהיא רוכשת, כך שהם תומכים בארבעה תחומי עוצמתה והתמחותה: מערכות, רשתות, אבטחה וניהול האיחסון. כלומר התשתית המיחשובית העיקרית, מה שנקרא לב המערכת או backbone באנגלית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טראמפ בישראל CHATGPTטראמפ בישראל CHATGPT

ארה״ב סירבה להפחתת המכסים: שיעור המכס על יבוא סחורות מישראל יהיה 15%

לאחר מו"מ של מספר חודשים של משרד הכלכלה מול משרד הסחר האמריקאי, במטרה להוריד את המכס מרמה של 17% לשיעור של 10%, הושגה הפחתה מוגבלת בלבד; ארה״ב הודיעה כי תעמיד את שיעור המכס על יבוא סחורות מישראל על 15%; גורמים מוסרים כי טראמפ מחזיק בקלף של 10% והפחתה מלאה של המכסים, כמנוף במו"מ להסכמים אזוריים 

רן קידר |

ממשל טראמפ הודיע כי שיעור המכס הכללי שיוטל על יצוא סחורות מישראל לארה״ב יעמוד על 15%, נמוך מהרמה של 17% שנקבעה בתחילה אך גבוה מהיעד המרכזי שאליו כיוונה ישראל, מכס מינימלי של 10%. ההחלטה התקבלה לאחר חודשים של מגעים אינטנסיביים בין נציגי משרד הכלכלה והתעשייה לבין משרד הסחר האמריקאי, ונחשבת בירושלים לפשרה חלקית בלבד, שאמנם כוללת הקלות משמעותיות ברמת המוצרים, אך אינה מספקת מענה מלא לחשש מפגיעה מתמשכת ביצוא הישראלי.

ההחלטה צפויה לקבל תוקף רשמי עם פרסום הודעת משרד הסחר האמריקאי עד סוף החודש, כחלק מהשלמת מערך הסכמי המכסים המעודכנים של ארה״ב עם שותפות סחר נוספות. מדובר במהלך רחב יותר שמוביל ממשל טראמפ, שמטרתו לעדכן את מדיניות הסחר האמריקאית ולצמצם גירעונות מסחריים, גם מול מדינות ידידותיות.

מו״מ ממושך והישג חלקי בלבד

במהלך המגעים ביקשה ישראל להוריד את תקרת המכס הכללית מ-17% ל-10%, רמה שנקבעה על ידי ארה״ב עבור מספר מדינות אחרות. המשלחת הישראלית, שכללה בכירים ממשרד הכלכלה והנספחים המסחריים בארה״ב, הדגישה את מעמדה הייחודי של ישראל כמדינה בעלת הסכם סחר חופשי מלא עם ארה״ב מזה עשרות שנים, ואת תרומתה של התעשייה הישראלית לשרשראות אספקה אסטרטגיות עבור המשק האמריקאי.

למרות זאת, וושינגטון עמדה על כך ששיעור של 15% יהיה הרף התחתון במסגרת מדיניות המכסים החדשה, החלה על מדינות בעלות מאזן סחר שלילי מול ארה״ב. גורמים כלכליים בישראל ציינו כי הנשיא טראמפ אינו מוכן בשלב זה לרדת מתחת לרמה זו, מתוך רצון לשמור על אחידות מדיניות ולהותיר לעצמו מרחב תמרון להסכמים עתידיים.

פטורים רחבים ומאות מוצרים ללא מכס

לצד האכזבה מהשיעור הכללי, ההסכם המתגבש כולל שורה ארוכה של פטורים והקלות סקטוריאליות. לפי גורמים המעורים בפרטים, מאות מוצרים ישראליים צפויים ליהנות מפטור מלא ממכס, בהם רכיבים לתעשיות התעופה והרכב, שבבים, תרופות גנריות, וקטגוריות נרחבות בתחומי הכימיה, המתכות, המזון והתוספים הרפואיים.

משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.