כנס הענק CA World נפתח אמש בלאס וגאס
כבר 16 שנה ש-CA מקיימת את ההתכנסות הגלובלית של עובדיה, שותפיה ולקוחותיה במסגרת אירוע תוכנה ייחודי במינו בשם CA World. הכנס, העוסק בתוכנה לניהול משאבי IT ארגוני בלבד, הוא הגדול מסוגו בעולם. הכנס והתערוכה הנלווית לו נפתחו ביום שני האחרון בלילה לפי שעון ישראל, במרכז הכנסים של סאנדס (של שלדון אדלסון, היהודי העשיר בעולם, שהתחיל את דרכו בהפקת תערוכת המיחשוב הענקית קומדקס, עליה השלום, באותה לאס-וגאס). הכנס ייפתח בהרצאת הפתיחה של ג'ון סווינסון, המנכ"ל הנוכחי של CA, מוותיקי יבמ, המוביל אותה בשלווה ובבטחה מזה שנתיים, לאחר הדחתו של המנכ"ל הקודם, סנג'יי קומאר.
הכנס כולו יתנהל בשבעה מסלולים מקבילים וממוקדים. כל מסלול יתמקד בקהל המטרה הייחודי שלו. כך יכולים האלפים הרבים המשתתפים מכל העולם להתמקד בלימוד שיתרום להם מעשית. מסלול ממוקד BSM Business Service Optimization מיועד למנמ"רים ולבכירי המיחשוב הארגוני ובו יטופלו נושאי ניהול ביצועי היישומים, ניהול הנכסים, ניהול פיננסי של IT, ניהול תהליכים, ניהול שירות ו-ITIL, ניהול שינויי תצורת תוכנה, פרויקטים ועוד.
מסלול ממוקד נוסף מיועד לשותפים העסקיים של CA, שיחד איתם היא משווקת ומטפלת בלקוחותיה. בכנס משתתפים בין עשרות הישראלים, גם לוי הלוי, מנכ"ל מלם מקבוצת מלם-תים ויוסי סביר, מנכ"ל מלם תקשורת, המדווח להלוי. משתתף נוסף הוא משה אלון, יו"ר ומנכ"ל כלנית-כרמון, שותפה עסקית של CA המתמחה בשירותים מנוהלים שהבולטים בהם הם ניהול מרכזי תמיכה ושירותי PMO (משרד מנהל פרויקטים ראשי) ול-CA יש כלים מעולים לצייד את המומחים של כלנית-כרמון. במסלול לומדים על אסטרטגיית המוצרים של CA על פיתוח עסקי ועל מחקרי שוק ה-IT. חמשת המסלולים הבאים הם טכנולוגיים יותר ופונים אל המומחים של הלקוחות: ניהול מידע, בסיסי נתונים ופיתוח יישומים; ניהול מערכות ארגוניות; ניהול אבטחה; ניהול איחסון ומידע; פרספקטיבות טכנולוגיות לשילוב המטרות העסקיות עם נכסי ה-IT.
המשלחת הישראלית, המונה עשרות רבות של משתתפים מארגוני מיחשוב גדולים ובולטים בישראל מהמגזר הפרטי, הציבורי והביטחוני, התכנסה אתמול לחגוג את יום העצמאות, ממש כמו בישראל. במקביל לכנס, על מאות הרצאותיו, מתקיימת תערוכת פתרונות בה מציגים אנשי CA ובתי תוכנה וחברות IT גלובליות את פתרונותיהם הייחודיים והמשלימים בסביבת מוצרי CA. החל בחברות ענק כמו מיקרוסופט, HP, יבמ, EDS, סאן, EMC, אקסנצ'ר, HDS וכלה בעשרות בתי תוכנה של פתרונות נישתיים חדשניים וייחודיים. הכנס הלימודי נערך שבוע שלם ויסתיים ביום שישי השבוע.
לא מדברים על העבר
CA נוסדה לפני 31 שנים בניו-יורק. מזה 16 שנים היא פועלת בישראל עם סניף שיווק ותמיכה מקומי אותו מנהל בהצלחה כבר שש שנים אריה אופנר, ועם מרכז פיתוח לא קטן, שנוסד מתוך עובדיהן של שמונה חברות ישראליות שנרכשו על ידי CA בעשר השנים האחרונות. ברחבי העולם מועסקים בחברה כ-16,000 איש, מתוכם כ-300 בישראל. המדובר ביחס גבוה לחלקה של ישראל, שנע בין פרומיל לפי גודל האוכלוסייה ולפי חצי אחוז בדרך כלל במדדים טכנולוגיים. לעומת זאת, כ-2% מעובדי CA מועסקים בישראל.
ב-CA בעולם וגם בישראל, לא אוהבים (מי היה אוהב זאת) שבכל פעם שמזכירים אותה מתייחסים לעבר, שכבר נגמר, לדבריהם. האנשים שפעלו בניגוד לחוקים ולתקנות העסקיות נחקרו ונענשו בארה"ב ו-CA והנהלתה העולמית החדשה ממשיכים קדימה עם המוצרים הטכנולוגיים הטובים והלקוחות הארגוניים המרוצים. אריה אופנר מכיר את CA בעבר ובהווה, ומי כמוהו יודע שהשערוריות שפגעו בבעלי המניות בארה"ב כלל לא נוגעות לישראל ובכול ימי הסניף הישראלי, הפעילות נעשתה כהלכה.
אופנר רואה את שלושת העשורים של CA ופתרונותיה כהתפתחות מפיתוח ושיווק מוצרים שבדקו את תקינות המיחשוב הארגוני בתשתיותיו בשלב ההתחלתי, דרך ניהול התהליכים המיחשוביים בחתכים שונים, בשלב השני ועד לשלב המתקדם של היום, שהוא כבר פתרון בקטגוריה ש-CA פיתחה לפני כשנה ומחצה ומיצבה אותו כייחודי בתעשייה - EITM שמו. ראשי התיבות הם Enterprise IT Management. אופנר מסביר שבמקום שהנהלת הארגון תתרכז בניהול תהליכים מקבילי של המיחשוב הארגוני ומקבילו הניהולי – כעת פתרונות CA מאפשרים סנכרון בין התהליכים המיחשוביים למטרות העסקיות. מה שנקרא בלינגו בתעשייה IT Business Alignment. ובא לציון גואל, כי שנים רבות מדברים על זה ועתה CA מובילה פלטפורמה שלה לביצוע ההלימה הזו הלכה למעשה.
התוכנות של CA שמנהלות את המיחשוב הארגוני, עושות זאת בהתאמה מלאה למטרות העסקיות והבקרה היא מעקב אחר המדדים שההנהלה קבעה להשגת היעדים העסקיים. רוצה לזרז יציאה לשוק עם תהליך שיווקי חדש ומבטיח? כדאי שתדע כמה זה עולה לארגון במונחי משימות אחרות שיידחו, כי המשאבים תמיד מוגבלים. נושא חשוב ביותר בימים אלה הוא העמידה בתקנוניות (compliance), שמשמעותו המרכזית היא יצירת שקיפות מלאה של המידע הארגוני והתהליכים הנעשים בו (עיבוד נתונים, על ידי מי ומתי). הפלטפורמה ש-CA מספקת ללקוחותיה עונה גם על עמידה בתקנים השונים - מ-SOX ועד באזל, עבור דרך HIPPA של תעשיית הבריאות ואחרים לא מעטים הצצים חדשות לבקרים.
כל מוצרי CA פועלים במה שקרוי "מתחת למכסה המנוע": הם שקופים לכל משתמשי היישומים הארגוניים מכל סוג: ERP ,CRM, BI ודומיהן - ופועלים בכל סביבות ההפעלה למיניהן: חלונות, לינוקס, יוניקס מיינפריים ואחרות. ב-CA אוהבים לומר "אנו מהאו"ם" - עובדים עם כולם למטרה המאוחדת, קרי שיפור הביצועים הארגוניים לפי מדדים מוגדרים מראש. את הניהול הייחודי של התאמת המטרות העסקיות לתשתית המיחשובית, CA מגדירה בשלושה רכיבים של ניהול המידע: שיהיה מנוהל, מתוקנן ומאובטח. כרגיל, באנגלית זה זורם יותר טוב: EITM Govern, Manage, Secure.
כך, רואה עצמה CA כספקית מנוע ה-ERP של משאבי המיחשוב הארגוני. למה שרק המשאבים הארגוניים האחרים - כספים, עובדים ונכסים - ינוהלו בתוכנה כוללת? כעת CA מציעה פתרון כולל לניהול משאבי ה-IT. זה המשאב הארגוני המסובך ביותר, אך ניתן לניהול כהלכה על פלטפורמה חכמה. CA בונה את פתרונותיה ומשלימה אותם מחברות שהיא רוכשת, כך שהם תומכים בארבעה תחומי עוצמתה והתמחותה: מערכות, רשתות, אבטחה וניהול האיחסון. כלומר התשתית המיחשובית העיקרית, מה שנקרא לב המערכת או backbone באנגלית.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
