גרטנר: ישראל במקום ה-7 בתחרות על IT מול השוק ההודי

הודו שהיא מעצמת מיקור החוץ בטכנולוגית מידע בימים אלה חווה תחרות גוברת מצד משקים מתעוררים. ישראל מדורגת במקום גבוה, אך עדיין השוק ההודי מגביר תאוצה
חזי שטרנליכט |

חברת המחקר גרטנר מפרסמת היום ממצאים מעניינים ששופכים אור על הזירה הבינלאומית בתחום טכנולוגיית המידע ותהליכי מיקור החוץ הגלובליים שהיא עוברת. הודו, כך מוסרים בגרטנר, ממשיכה להוביל בתחום המיקור גלובלי, וארגונים צריכים לבחון היטב אפשרות זו בבואם לבחור ספקי מיקור חוץ ממדינות אחרות. אך ישראל מתברגת למקום ה-7 בעולם מבחינת גרטנר בגודל התחרות שהיא מהווה להודו. אפשר לראות את הנתון משני הצדדים: החיוב - אנחנו במקום גבוה, השלילה - הודו נותרת בהובלה.

אף על פי שיותר אפשרויות לקבלת שירותים חיצוניים הופכים לזמינים ברחבי העולם, הודו נותרה המובילה בשוק עם מירב המשאבים הנחוצים ומידה מספקת של תשתית טכנולוגית יציבה. בגרטנר צופים שבשנת 2007, סך כל ההוצאות על שירותי IT במיקור חוץ גלובלי יגיעו ל-50 מיליארד דולר.

למרות הדומיננטיות של הודו, בגרטנר ממליצים כי ארגונים המחפשים ספקי מיקור חוץ במדינות רחוקות, ישקלו אפשרויות נוספות במדינות אחרות ברחבי העולם. תמיכה ממשלתית חזקה בסין מכניסה אותה לתחרות, ובמקביל, במידה הולכת וגוברת מדינות אמריקה הלטינית כגון ברזיל ומקסיקו הופכות לאפשרויות אטרקטיביות.

במזרח אירופה, מומלץ לעקוב אחר המדינות צ'כיה, הונגריה, פולין ורוסיה. ישראל, כאמור, ממוקמת על פי גרטנר במקום השביעי בעולם ברשימת המדינות שמהוות תחרות להודו במיקור חוץ, אחרי אירלנד, הונגריה, צ'כיה, סין, קנדה וברזיל.

גרטנר ישראל התריעה בעבר בפני גורמים בממשלה ובכנסת על "זליגה של משרות", במיוחד בתחום התוכנה, לכיוון הודו ומזרח אירופה. ההערכה היא, כי מדובר בכ-3,500 משרות שהפסידה ישראל. עיקר הסיכון, על פי גרטנר, הנו בשכבת התכנות הבסיסית ושכבת הביניים (תכניתנים מנוסים, ראשי צוותים), בהן השוואת העלויות בין ישראל להודו ומזרח אירופה, מסתכמת לרוב במכפלה של 2-3 לטובת הודו. בגרטנר ישראל ממליצים לפתור את הבעיה באמצעות תמריצים במערכת המיסוי.

האנליסט פארטה לינגר, המתמחה במיקור חוץ, שירותי IT ופיתוח יישומים, ישתתף בכנס הבינלאומי השנתי של גרטנר המזה"ת, שיתקיים ב 27-28 לספטמבר בת"א. בכנס ידון לינגר במצב שוק המיקור הבינלאומי, בהתפתחות שוק מיקור החוץ הגלובלי בשנים הקרובות ובאופן פעילות היצרנים על מנת לשמור על מובילות בשווקים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה