מוסו חשמלי של KGM. טנדר פנאי אמיתי. צילום יואב פולסמוסו חשמלי של KGM. טנדר פנאי אמיתי. צילום יואב פולס

מוסו EV - נהיגה ראשונה בדגם ה'לייף סטייל' של KGM

KGM  - יצרנית הרכב מקוריאה (לשעבר סאנגיונג) משיקה בזה אחר זה דגמים מעוצבים והנעות מתקדמות שהופכות את דגמי KGM לנחשקים. 

יואב פולס |

KGM - עבר, הווה ועתיד

ארבע יצרניות רכב גדולות פועלות בדרום קוריאה – המוכרות בהן הן יונדאי וקיה, עם בעלות של יונדאי על קיה, וכמובן שיתוף מלא בפלטרפורמות, טכנולוגיות ועוד. השלישית היא ג'נרל מוטורס דרום קוריאה, והרביעית היא KGM.

KG הוא תאגיד ענק שפועל בתחום הכימיה והתעשייה, אשר בשנת 2022 החל להשתלט על הון המניות של סאנגיונג שנכנסה להליכי פשיטת רגל, מהלך שהושלם בשנת 2023, תחת המיתוג KG Mobility, ובקיצור KGM. לאורך השנים ייצרה סאנגיונג החברה רכבי שטח קשוחים שגילו עמידות מצוינת, אבל בזכות עיצובים שנקרא להם 'שנויים במחלוקת' באנדרסטייטמנט, מעולם לא היתה 'נחשקת'.

תחת הבעלות של KGM החברה עוברת מהפך שניכר בכל אחד ואחד מהדגמים אותם משיקה החברה, בין היתר בזכות שימוש אמיתי במעצבי רכב המוציאים מכוניות נאות למדי, עם שפה עיצובית מזוהה, סביבת תא נוסעים ברורה ואחידה בין כל הדגמים, וכזו שלא נופלת למחוזות הנוצצים של חלק מהיצרניות מהמזרח.

KGM בישראל

בישראל משווקים דגמי KGM באמצעות יבואנית הרכב 'טלקאר' המוכרת בעיקר מייבוא דגמי קיה לישראל, ולאחרונה גם סרס החשמלית הסינית.

אם נתבונן בהיקפי המכירות של KGM בישראל בשנים האחרונות נגלה כי בשנת 2023 מכרה החברה 435 כלי רכב, מעל 90% מהם היו מדגם הרקסטון 4X4. שנה לאחר מכן ב 2024 החלה החברה לשווק את הרקסטון 2X4 המצוין וכן את ה KGM טורס החדש, ובהתאם המכירות יותר מאשר הכפילו את עצמן למעל ל 900 יחידות, כשהפעם החברה מתבססת כבר על שלושה דגמים עיקריים – מוסו, רקסטון ו-טורס. אנחנו בספטמבר 2025 ועד עתה החברה שוב כמעט הכפילה את המכירות להיקף של כמעט 1600 יחידות משלושת הדגמים המובילים, והיד עוד נטויה. היקף המכירות ב 2025 עד עתה הוא כמעט פי ארבע ממה שהחברה מכרה ב 2023,והשנה רחוקה מלהסתיים. KGM מציגה גידול משמעותי, ויכולה לעבור את ה – 2000 יחידות השנה כנקודת זינוק מצוינת לשנה הבאה, כשלראשונה עומדים לרשותה מגוון דגמים שמציבים אותה כברת תחרות במספר סגמנטים עם דגמים חדשים מעניינים.


KGM מוסו חשמלי. צילום יואב פולס


בשבוע החולף השיקה KGM לתקשורת העולמית ולדילרים מכל העולם שלושה דגמים, אחד חדש לחלוטין – KGM Musso EV, ושני דגמים של KGM Torres – אחד היברידי, והשני חשמלי מלא. לשוק הישראלי הדגמים שצפויים לנחות בארץ במחצית השניה של אוקטובר הם המוסו החשמלי והטורס ההיברידי. הטורס החשמלי, על אף שנראה נפלא עם נתונים מעניינים מאוד, כרגע לא יגיע לישראל עקב מחיר גבוה אותו מבקשת היצרנית, מה שלא יאפשר ל 'טלקאר' היבואנית להציע אותו ללקוחות במחיר רלוונטי לסביבת התחרות.  

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

KGM מוסו EV

ואחרי ההקדמה ניתן לצלול אל הדגם הראשון הוא הטנדר מוסו החשמלי. זה המקום לשכוח כל מה שאתם יודעים על ה KGM מוסו בכלל, מאחר ומדובר ברכב חדש לחלוטין שאין בינו לבין המוסו המוכר לכם היום שום קשר, למעט השם, עליו גאוותם של החברים ב KGM.

המוסו החשמלי הוא טנדר פנאי טהור. המשמעות היא שהוא לא טנדר עבודה כמו KGM מוסו דיזל, טויוטה היילקס או איסוזו דימקס. מדובר ברכב לייף סטייל טהור, ודומה בקונספט הכללי היונדאי סנטה קרוז או לסובארו באחה, ששניהם לא מגיעים לישראל.

ב KGM לקחו את העניינים לידיים כשברור לכולם כי העיצוב הוא המרכיב הראשוני ביצירת נחשקות לרכב. חזית המוסו החשמלי מזכירה מאוד את זו של ה KGM טורס, עם שני פסי לד אופקיים משני קצוות הרכב, וביניהם עוד שישה פסי לד אופקיים היוצרים רצף לד מעניין לרוחב הרכב. הפגוש משלב בצדדים החיצוניים את צבע המרכב, ובמרכב גריל שחור שבחלקו התחתון אלמנטים אדומים לטובת הנראות הקשוחה. מכסה המנוע (החשמלי) אופקי וגדול, ובחלקו הקרוב לשמשה הקדמית שתי ידיות אחיזה דקורטיביות אותן ראינו כבר בטורס. אין לידיות אלו שום פונקציונליות למעט יצירת רעש רוח מיותר בתא הנוסעים, ומי שמתכננת מסעות ציד באפריקה ושוקל לקשור של אימפלה או דורבן גדול – Don’t. מבט מהצד מציג צללית נמוכה יחסית לטנדר עם אותו מבנה מוזר משהו של קו גג וקו עליון של החלונות שאינם מקבילים. הקורה האחורית רחבה ובצבע המרכב ועיטור כסוף בצורת ראש קרנף. ממש מאחורי הקורה האחורית פלסטיקה שחורה עם מה שנראה כמו ידיות אחיזה, וגם כאן דקורטיבי בלבד. חיפויי הגלגלים והסף התחתון של המוסו החשמלי משלבים פלסטיקה שחורה.

'לייף סטייל' אמיתי

תא המטען קצר יחסית, אבל עדיין יהיה שימושי מאוד לרוכבי אופניים, גולשים, ציידים, דייגים ועוד שירצו לצאת לפעילות האאוטדור שלהם, ולחזור מבלי ללכלך את תא הנוסעים המפנק. עוד פרט עיצובי חביב הוא יחידות התאורה האחוריות שנראות כמו מפתח פתוח.


KGM מוסו EV סביבת נהג. צילום יואב פולס


העיצוב הפנימי עבר גם הוא שדרוג משמעותי, עם שפה אחידה לכלל דגמי KGM. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים בגודל ''12.3 עם מגוון מידע אותו ניתן להציג לפני בחירה. מסך מולטימדיה בגודל זהה עם קישוריות באמצעות כבל נתונים לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. השליטה על המזגן נעשית מהמסך הראשי בצורה שלטעמי פחות נוחה. ההגה הגדול (גדול מדי לטעמי האישי) קטום בחלקו העליון והתחתון, עם מתגי שליטה על המולטמדיה, בקרת השיוט ועוד. מאחורי ההגה שני מנופים לשיטה על הרגנרציה, אם כי גם במצבה החזק ביותר אינה מאפשר נהיגה בדוושה יחידה. סה"כ עם המושבים הקדמיים החשמליים וההגה המתכוונן לעומק ולגובה כל נהג ימצא את תנוחת הנהיגה המתאימה לו. המרווח במושב האחורי טוב והשהות בסה"כ נעימה.

הארגז הפתוח של המוסו החשמלי שימושי עם דלת אחורית שנפתחת למצב מאוזן ומאפשרת הארכה של רצפת הארגז. ל KGM מספר הצעות לסגירה של הארגז, חלקן ממש הופכות את הנראות של הרכב ל SUV.

מימדים, יחידות הנעה, סוללה וטעינה

כדי להשלים את התמונה הכללית אנחנו יכולים לספר לכם על אורך כולל של 5.16 מטר, רוחב של 1.92 מטר, גובה של 1.74 מטר (או 1.75 עם קורות אורך לגגון). בסיס הגלגלים עומד על 3.15 מטר.

המוסו כאמור חשמלי, והוא מונע עם מנוע יחיד והנעה קדמית או עם שני מנועים והנעה כפולה.

דגם ההנעה הקדמית מצויד במנוע חשמלי בהספק של 206.9 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ. דגם ההנעה הכפולה עושה כאמור שימוש בשני מנועים חשמליים בהספק משולב של 237.3 כ"ס ומומנט של 64.2 קג"מ. התאוצות מעמידה ל- 100 קמ"ש אורכות 9.2 שניות והמהירות המירבית 162 קמ"ש בדגם ההנעה הקדמית. דגם ההנעה הכפולה מעט יותר זריז עם נתון 0 ל- 100 ב - 8.0 שניות ומהירות מירבית של 177 קמ"ש.  

הסוללה בקיבולת 80.6Kwh עם טעינה איטית AC בהספק של עד 11Kw וטעינה מהירה DC בהספק של עד 300Kw מרשימים.  הטווח הרשמית בתקן WLTP עומד על 420 ק"מ לדגם ההנעה הקדמית או 380 ק"מ לדגם ההנעה הכפולה.


KGM מוסו EV. צילום יואב פולס


על הכביש

אנחנו מקבלים לנסיעת ההדגמה את המוסו EV עם ההנעה הקדמית. הרושם הראשוני והמיידי הוא שמורגשת ההתבססות על שלדה אחודה ולא שלדת סולם. המוסו נוח לנהיגה ולנוסעים כמו רכב פרטי וללא תחושת ה'משאית קלה' שיש לטנדרים המבוססים שלדת סולם (ומנועי דיזל).

המתלים עושים עבודה טובה, גם בכבישים המהירים בסביבת פרנקפורט, שמפתיעים אותנו עם לא מעט טלאים ותיקונים לא צפויים. דווקא הכבישים הצדדיים סלולים באופן מושלם ומאפשרים לבחון יותר את הרכב והתנהגות הכביש. גם כאן התחושה היא שמדובר ברכב פרטי טוב עם אחיזת כביש טובה ויכולת כניסה לפניות במהירות גבוהה מהמקובל. עוד לזכות המוסו EV ניתן לציין איכות יצור והרכבה טובים.

את השמחה מקלקל מעט תפעול ממשק המזגן שיכול היה להיות הרבה יותר טוב עם מתגים פיזיים, ומערכות הבטיחות האקטיבית שנוזפות בנו בתדירות גבוהה מדי. נכון לציין כי כמעט ולא ניתקנו מערכות כך שהרכב התריע כל פעם שהחיישנים זיהו חריגה אפילו מינימלית מהמהירות המירבית, או בכל מבט שהנהג מפנה את המבט שלא ישר לכביש.

אם אני צריך לסכם את פרק הנהיגה של המוסו EV הרי שמדובר בתחושה של רכב פרטי ולא טנדר, וכל נהגת או נהג יסתגלו לנהיגה ברכב בקלות. התפעול אינטואיטיבי ומיידי.


KGM מוסו EV. רכב פנאי אמיתי. צילום יואב פולס


טווח ריאלי בין 350 ק"מ ל 380 ק"מ

אנחנו מנסים לחשב את הטווח הריאלי עם דגם ההנעה הקדמית. לאחר כמה עשרות ק"מ לא מייצגים אני משער שטווח שבין 350 ק"מ ל 380 ק"מ יהיה מציאותי בחיי היומיום. מצד אחד מדובר ברכב חשמלי עם סוללה גדולה יחסית ( 80.6Kwh) ומצד שני דלת תא המטען היא מעצור אוויר משמעותי. כמו בכל רכב חשמלי נכון להדגיש כי לנהג ולסגנון הנהיגה שלו השפעה גדולה על טווח הרכב החשמלי, באמצעות אימוץ נהיגה מתונה יותר ושימוש בבלימה רגנרטיבית שמוסיפה אחוזים משמעותיים לטווח הרכב בפועל.

למוסו EV סט מערכות בטיחות אקטיבית מקיף הכולל בלימה אוטומטית, ניטור נהג, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד. נצטרך להמתין לראות את הרכב בישראל ועם אילו מערכות ישווק. נזכיר כי 'טלקאר' היו מהחלוצים לשווק את כלי הרכב אותם הם מייבאים על כל מערכות הבטיחות אותן מציעים היצרנים, ואין סיבה לחשוב שהפעם זה יהיה שונה.  

אנשי 'טלקאר' יבואנית KGM לישראל שהיו עימנו בהשקה לא שיחררו מידע על המחירים הצפויים למוסו EV בישראל, ולשם כך נצטרך להמתין בסבלנות לסוף אוקטובר להשקה המקומית של הרכב. עם זאת, ניתן להעריך כי מחיר ריאלי לרכב לא יעבור את ה 240.0 אש"ח, וייתכן ויפתיע במחיר נמוך מכך בסכום לא מבוטל. מחיר גבוה מכך יחסל את הסיכוי שסוף-סוף יהיה לנו טנדר פנאי לפעילות ספורט בחוץ. 


על ה KGM טורס ההיברידי - ממש בקרוב

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולסג'נסיס GV70 ספורט. צילום יואב פולס

ג'נסיס GV70 ספורט - קרוסאובר פרימיום מפנק ומחבק

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של מותג הפרימיום בצפון אמריקה. 

אהבנו: מנוע, בטיחות, מחיר ביחס לתחרות

פחות אהבנו: צריכת דלק, מחיר אבסולוטי

ציון מסכם 4.6 בסולם פולס

יואב פולס |
נושאים בכתבה ג'נסיס GV70

ה GV70 של ג'נסיס הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג בצפון אמריקה, ומשכך חשיבותו גבוהה. לפני כשלושה חודשים עבר ה GV70 עדכון, מתיחת פנים קלה, סיבה מצוינת (שלא לומר תירוץ נהדר), לבקש אותו למבחן.

תעודת חובה        
קטגוריה                 קרוסאובר פרימיום D-Suv
מימדים (מטר)        אורך 4.725 /רוחב 1.91 /גובה 1.63 /בסיס גלגלים 2.875
מספר מושבים            חמישה
הנעה                    טורבו בנזין, 2.5 ליטר / טורבו בנזין 3.5 ליטר V6. הנעה כפולה AWD
הספק ומומנט            300 כ"ס, 43 קג"מ / 375 כ"ס, 54 קג"מ
צריכת דלק              9.8 ק"מ לליטר / 8.9 ק"מ לליטר.  נתוני יצרן
בטיחות            ציון אבזור בטיחות 8.  חמישה כוכבים במבחן EuroNcap
מחיר                החל ב 400.0 אש"ח עד 540.0 אש"ח


למבחן מתייצבת ה GV70 בגירסתה הבכירה, Sport, עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר, ואבזור שכולל בערך הכל.

עיצוב חיצוני ופנימי

העיצוב החיצוני שבהתחלה היה מצריך הסתגלות קצרה, כבר עובר חלק, והרכב השחור מושך לא מעט מבטים. ללא ביצוע מדגם מייצג, לא מעט מהמבטים היו בזכות העיצוב, ואני סבור שמעטים מהמתבוננים ידעו לומר 'זו ג'נסיס'. היא פשוט נראית גדולה, שחורה, גריל גדול ומרשים, סאונד עמוק מהמפלטים, כלומר זה בטוח רכב יוקרה.

בחזית כאמור גריל גדול ועמוק, ויחידות תאורה בקצוות המורכבות משני פסים אופקיים. סמל ג'נסיס גדול במרכז מכסה המנוע הגדול. מהצד ניתן להבחין במעט כרום מוברש עדין, ומאחור שוב אותן שני פסי תאורה מקבילים בכל צד.